Według najświeższych dostępnych informacji mogę poinformować, że walka na pewno odbywać się będzie z możliwością poruszania jednostek. Zastosowana do tego system hexów (znany z heroesa), przy czym na screenach widać, że pola są większe niż w rzeczonym rywalu disciples`a. Oznacza to między innymi mniejsze pole walki oraz większą możliwość zastawiania przejść jednostkami. Z tego co zrozumiałem z artykułu, już bezpośredni wpływ na wyniki działań jednostek ma wpływ z jakimi innymi się stykają. Czyli np. jeżeli zaatakowany zostanie mag znajdujący się na polu sąsiadującym z polem zajmowanym przez przyjaznego wojownika, to tamten może pomóc mu w obronie (daje to nadzieję na wyczekiwane combo-ataki). Jest także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne". Dedukując ze screenów, ataki magów są najpewniej obszarowe, oddziałujące na wszystkich w strefie działania.
Adresy nas interesujące
artykuł http://www.disciples3.ru/news/news_eng_1.htm
Screeny (są w artykule) http://www.disciples3.ru/...ns/screen_1.jpg http://www.disciples3.ru/...ns/screen_2.jpg
dzięki Vozu...
dobra czas i bym ja się udzielił...
poruszanie się po bitwie - mieszane uczucie... z drugiej strony może to zredukować klimat serii ale z drugiej strony może być więcej taktyki niż z krasnoludami z h5...
pola hexagonalne - SĄ LEPSZE od szachownicy...
łaj ? bo to idealny system do małych grup jednostek z których słynie seria - mniej jednostek trza by okrążyć daną jednostkę... (ciekaw tylko jak rozwiążą problem z DUŻYMI jednostkami...)
Vozu napisał/a:
est także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne".
na obu screenach jest taka platforma - wg. mnie to jest pole specjalne
Tylko miło byłoby wiedzieć co dokładnie takie pola oferują... Na filmikach i screenach nowszych widać wyraźnie, że dużo tego biegania nie będzie trzeba uskuteczniać, a o ile wprowadza strefy kontroli (znaczy że nie można tak po prostu przebiec tuż koło przeciwnika) to walka będzie bardzo sensowna:) Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, nie mogę się doczekać wersji demo:)
(wiem że jesteś tu po dłuższej nieobecności Armageddonie, więc jeżeli chcesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda, to dokładnie przestudiuj temat "news" jest tam trochę materiału).
Pola wyglądające jak kamień na lawie to pola dla magów, pola wygladające jak małe wzniesienie to pola dla łucznuków a okrągłe pola są dla walczących wręcz. W większości przypadków pola te bedą dodawały +50% do statystyk odpowiednich jednostek.
_________________
Fighting for peace is like screwing for virginity...
Jeśli na prawde tak bedzie, to bardzo dobrze, ucieczka z walki nabierze porządnego realizmu, jednostki szybsze będą miały łatwiej, a wolniejsze trudniej.
_________________
Fighting for peace is like screwing for virginity...
Siemka, jestem na forum nowy, chociaż jako gość zaglądam tu od co najmniej roku.
Moim zdaniem ruch nie jest potrzebny, przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era. Dla tych co nie wiedzą, polega to mniej więcej na tym że drużyny stoją na przeciwko siebie jednostka podczas ataku podbiega uderza i wraca na swoje miejsce.
Od samego początku jak tylko usłyszałem że D3 jest w produkcji składałem modły o taka walkę;]
_________________ Siła bez sprawiedliwości to przemoc. Sprawiedliwość bez siły to nieudolność
Mi się wydaje, że to co zobaczymy w DIII będzie rozwiązaniem hybrydowym. Faktycznie pojawi się ruch podczas walki będzie od jednak ograniczony do tego, iż przed zadaniem pierwszego ciosu jednostka zbliży się do celu. Takie rozwiązanie zlikwiduje jedną z bardziej krytykowanych cech Disa, czyli tzw. Cięcie powietrza, jednocześnie zapobiegnie znanego z serii Heroes ganiania się po planszy.
Sie uparliście że ruch jest zły... Jeżeli nie będzie w bitwie takich głupkowatych sytuacji, jak np. przebieganie miedzy pierwszym szeregiem wroga na tyły czy tez wspomniane ganianie po planszy to dla mnie problemu nie ma. To drugie jest już praktycznie zredukowane, pola bitew nie wyglądają na zbyt duże. Czepiałbym się jedynie wyglądu tych pól specjalnych, powinny różnie wyglądać w zależności od terenu na którym toczymy potyczkę.
Rozwiązanie hybrydowe złe też by nie było, ale zapominacie, że obecnie trzeba stawiać na nowe patenty gdy się tworzy grę. Ja widziałbym podstawy do marudzenia dopiero kiedy mieliby zamiar zrezygnować z koncepcji potyczek małych drużyn niczym z gier RPG, oraz usunąć możliwość chybienia. Wtedy to byłaby totalna kalka i ostro bym protestował, ale tak jak jest to zrealizowane obecnie to po prostu zmiana koncepcji. Nie popieram tego ani nie potępiam dopóki nie sprawdzę w praktyce (czyli gdy już dostanę w moje szpony wersję demo).
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2008-05-26, 18:21
Ruch może być, lecz na małej mapce i jeżeli koleś A stoi tutaj, koleś B obok a wolnej normalnie nie ma a tylko po krzywej jest "wolne" to nie ma fajnie i nie przechodzi. Musi przeciwnik zrobić lukę i wtedy się starać pchać na drugi szereg, chociaż po drodze zostanie skontratakowany dwa razy.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
moim zdaniem fajowo by bylo gdyby walka poszła w kierunku homm/aow...
a mianowicie dodać do jednostek specjalną cechę jak choćby "unikanie kontrataków" czy "obrażenia spowodowane przez jednostki strzelajace są zmniejszone o 50%"
mogłoby być jeszcze więcej taktyki chociaż to byłoby jeszcze mniej disciples w disciples 3
przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era.
Przy rozwiazaniach tego typu powstaje chyba maly problem z Multiplayerem jednak racja takie rozwiazanie bylyb najlepsze
Wspominalem kiedys ze bez kilku zasad z bitewniakow walka bedzie slaba i jak na filmiku widac jednostka przeciwnika przechodzi sobie obok atakujacych wrogow zeby zadac obrazenia lucznikowi :P Glupie
Trzeba sie cieszyc ze przynajmniej dzieki hexom itp walka ladnie wyglada
Armagedonie, nie wiem czy zauważyłeś ale ta seria ma być odrębna od HoMM. Nawiasem, czy w walce mają być teraz kontrataki? To byłaby już totalna lipa, walka w ogóle przestałaby wyglądać jak w dawnej konwencji...
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 1560 Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2008-05-27, 10:49
Osobiście popieram pomysł Vogela, hybrydowy. I graficznie będzie ładnie wyglądać i nie będzie nudnego latania po planszy przez pierwsze rundy. Bez kontrataków, bez zabaw typu HoMM. Tylko że wtedy trochę zanika sens podświetlania pól na całej planszy...
Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2008 Posty: 59 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 23:34
Zdecydowanie najbardziej podba mi sie opcja a la Final Fantasy.Jednostki sa nieruchowe i widzimy animacje jednostki podchodzacej do oponenta jak i jej powrot na "szachownice" pola bitwy.Od samego poczatku myslalem ze wlasnie tak bedzie to wygladalo jednak pewnien "filmik" wyprowadzil mnie z bledu.
Dokładnie, wtedy można bardzo dobrze przedstawić rozmiary jednostek, jak zobaczy sie olbrzymie cielsko smoka to logiczne że bydle jest potężne i będzie ciężko je ubić] A co najważniejsze walka pozostaje bez zmian w stosunku do D2
Pewnie że to jest dobre rozwiązanie przecie gra jest wtedy realniejsz niz w D2 np giermek z dtgiej lini zabija goblina łucznika z drugiej lini nieruszając przy tym.
Grałem w tą gierkę u kuzyna bardzo fajna. Szkoda że w D3 nie ma tego, tak jak tam, że każda jednostka ma parę ataków do wyboru. Właśnie ta opcja wciagała, szkoda że nie ma tej gry na PC
Myślę,że wprowadzenie ruchu do bitew jest właśnie dobrym pomysłem.Dzięki temu walki nabierają realizmu i dynamizmu.Pomyślcie jak walki wyglądały w HOMM3.Czy kogoś takie rozwiązanie raziło?-Oczywiście,że nie.Jedyną wadą tego systemu walk jaką dostrzegam jest do,że staną się dłuższe,bardziej czasochłonne,ale to nie zmienia mojego zdania.Takie rozwiązanie daje wiele możliwości taktycznych,oczywiście pod warunkiem,że nowy system walki będzie dobrze dopracowany,a niestety patrząc na najnowsze filmy z gry-nie jest
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum