Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Seria Total War
Autor Wiadomość
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2009-09-24, 21:30   Seria Total War

Nie ma takiego tematu takoż go otwieram, bo gram w Total Wary i to często. Puki co katuje moda do Medivala 2ki (a raczej do dodatku do tej gry) czyli Third Age, przenosząca rozgrywkę w świat wykreowany przez Tolkiena. (W drodze kolejny ciekawe mod do tejże cześć- Będziemy bronić Imperium i Kraasi, przed najazdami Chaosu i Zielona falką - czyli klimaty młotka w wersji Total Warowej ^^')

Moje małe sprawozdanie z kampanii Gondorem:

Było ciężko od samego początku, skupiłem się na odbiciu Osgilliath i zajęciu oraz utrzymaniu całego Ithilien. Aby tego dokonać uzbierałem spora armię i ruszyłem na Minas-Morgul twierdzę klucz do dostępu Do terenów Ithilien. Po zajęciu tego i zmianie nazwy z Morgul na Ithil oraz opanowaniu Fortu broniącego przejście, do terytorium właściwego Mordoru odetchnąłem z ulga (zająłem się tu ekonomią kosztem zaniedbania rekrutacji wojsk)... Nie na długo. Orki, i trole (!! skąd one się wzięły w tej tak wczesnej fazie gry?), a te to potrafią namieszać - straciłem przez nie kilka tysięcy dzielnych Gondorczyków, z prostej przyczyny.. Nie byłem przygotowany do walki z nimi, w wersji Olog-pancerny czołg-hai w szczególności- zaatakowały. Ale udało mi się obronić fort i z żałosną resztką garnizonu (jakieś niecałe 80 ludziów mi zostało z 2 tysięcy, w sumie wygrałem tylko dzięki głupocie AI) świętowałem pyrrusowe zwycięstwo.... uzupełniłem garnizon. Fort był praktycznie non stop oblegany przez kilka lat. Na szczęście Troli było coraz mniej a wyszkolenie mojego już profesjonalnego wojska ulegało poprawie. W międzyczasie doszło do walk na 2gim froncie. Kilka tysięcy Haradrimów bezczelnie szturmowało moje miasta, nawet te w głębi terytorium! Wyrzucając swe armię na brzeg dzięki umbarskim korsarzom. Po tym jak opanowałem miej więcej sytuacje z mordorem który nie był w stanie odbić mi Minas Ithil przerzuciłem oddziały z środkowego i północnego Ithilien i co jakiś czas atakowałem Haradrimów. Tak, by ci przestali oblegać moje miasta, co hamowało ich rozwój (bo 3 razy się pustynnym szczurom udało zrobić eksterminacje Gondorskiej ludności! A co z konwencją genewską! Że ja jej nie stosowałem? Ale ja wybijałem orki! Nie ludzi ;P= ). Z Haradem różnie bywało i przegrać się też zdarzało, ale dzięki szybkim oddziałom złożonym tylko z konnicy, udawało mi się zatrzymywać, lub przynajmniej spowalniać natarcia, relatywnie daleko od mojego terytorium. Tym czasem Mordor nie zważając na ostanie klęski, próbował akcji zaczepnych z północy ale bez większego entuzjazmu. Za to zaczął atakować Rochan oraz Elfy z mrocznej Puszczy. Niestety nie byłem w stanie ruszyć sprzymierzeńcom z pomocą :-P Ci powoli zaczęli przegrywać. Zastopowawszy ofensywę Haradu postanowiłem uczynić śmiały wypad w samo serce ciemności czyli atak na orkowe obozy i twierdzę na terenie Mordoru. I tu mi się poszczęściło bo Mordor dość opustoszały był (Bara-Dur jedynie miało spory garnizon). Ryzykując utratę kontroli nad przełęczą do Minas Ithil, udało mi się opanować połowę mordorskiego terytorium. Potem zaczęły się schody bo Orkowie cofnęli się przez czarną bramę i rozegrałem kilka większych bitew. Straty miałem spore, ale udało mi się utrzymać zdobycze terytorialne (i przerwać 2 oblężenia) a 2 tysięczne posiłki z Minas Tirith właśnie przekroczyły przełęcz. Los Mordoru był przesądzony. Choć Sauron ugryźć potrafił nawet wtedy. Pierwsza bitwa o Bara Dur była moja sromotną klęską, prawie 2,5 tysiąca Gondorczyków poległo (zasrane Trolle)! Ale kolejne posiłki tym razem szkolone bliżej, bo już w M-Ithil i kolejne oblężenie.... Bara-Dur w końcu padło:
http://img185.imageshack....491/gondor1.png
Był to wiekopomny moment w którym losy wojny uległy odwróceniu (a przynajmniej w tej części śródziemia). Pozostawiając jednak pewną ilość żołnierzy (zwłaszcza w Nurn które było narażone na atak Rhun jak i Haradu) główną armię przerzuciłem do ofensywy na froncie Haradzkim. Kolejne miasta brudasów padały, ci zaciekle się bronili, miejscami przebijali Mordor w swej zaciekłości! Podbój całego Haradu kosztował kilka lat, sporą liczbę martwych Gondorczyków...I brak środków i chęci do dalszego Marszu na Rhun. Po prostu ufortyfikowałem się na lini pustyni i podpisałem z Rhun zawieszenie broni. Moja ekonomia dopiero teraz zaczeła liczyć poważny wzrost i moja kasa pęczniała w szybkim tepie. Postanowiłem dobić Mordor który nawet po stracie swego rdzennego terytorium nie zamierzał tanio skóry sprzedać, walcząc zawzięcie z Rohanem (który miał problemy z Isenguardem) i Elfami nękanymi również przez Orki z gór mglistych, choć te zaczęły często i gęsto padać pod krasnoludzkimi toporami - północny kolos się obudził... i miał brodę!
Tu atak na miasto Rohanu zajęte przez mordorskie szumowiny:
http://img210.imageshack....915/gondor2.png
I heroiczne zwycięstwo! Proszę zwrócić uwagę na drobna dysproporcje sił... i stos ciał ciągnący się od bramy:
http://img2.imageshack.us/img2/452/gondor3.png
Z drobną Elfią pomocą zadaje ostateczną kleske orkom z Mordoru:
http://img223.imageshack....zibamordoru.png
Jeszcze tylko Atak na Isenguard i pomoc Ledwie zipiącemu Rohanowi, i mamy zwycięstwo - spełnienie wszystkich wymogów kampanii!
http://img117.imageshack....8/zwycistwo.png
Naprawdę bardzo się przyjemnie grało Gondorem ;-)
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-02-10, 21:36   

Możesz wrzucić znów linki to stron gdzie przedstawione są wszystkie armie z MTW LOTHR :?:

Czy tam jest dużo neutralnych terenów do przejmowania czy jest ten mod dość skąpy pod tym względem :?: Planuje trochę pograć w najbliższym czasie.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-10, 23:43   

Ojj, to ja się postaram jutro zrobić ładny wykład ^^. Wolnych prowincji jest całkiem sporo- każda praktycznie nacja ma do nich dostęp.
Obeznie mod ma łatkę 1.4 - z która osobiście maiłem sporo problemów -sejwy się kopały po ponownym włączeniu gry :-? Teraz reinstalowałem Medka i Kongdoms Wgrałem wszystkie łatki (Kingdoms musi być koniecznie spaczowane do wersji 1.5! Kiedyś tego nie zrobiłem i gra mi wywalała do pulpitu :lol: ) I mam zamiar wypróbować ową łatkę.

Jutro CD. Z ciekawostek to w tym modzie w wersji 1.0 łucznicy niesamowicie wymiatają! Zwłaszcza Elficy, Gondorscy i ci z Dale! Nawet Orkowi nadrabiają liczebnością. Pamiętam jak tamtejsze armie składały się w 50% z łuczników. Piechota była wybijana, jazda też.... Potem przyszła poprawka 1.1b i już tak dobrze dla łuczników nie było... (Aczkolwiek Elfy potrafią pokazać co to znaczy "Death from above")
Potem 1.2 - błędy poprawiał. Potem 1.3- reskin całego Dale! I teraz Nowa łatka 1.4- na której się wszyscy trochę zawiedli, bo wprowadza kilka nowych jednostek i mapkę trochę zmienia.... A miał być reskin Arnoru, bo to frakcja jako jedyna woła o pomstę do nieba :-/
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-02-11, 00:04   

Gadziu bylbys zdolny rzucic jakies screeny z Arnorem?
_________________

 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-11, 00:46   

Sooory, z Eriadorem :-P Napisałem Arnor bo jeden z uzytkowników TWC (anglojęzyczne forum) zasugerował że sam się zabierze do pracy nad Eriadorem i umożliwi jego przekształcenie/odrodzenie Arnoru. Puki co Eriador jest najgorzej wyglądająca frakcję. Nie wiem czemu najpierw przerobili Dale- IMHo wcale tak źle nie wyglądali :-> To właśnie Eriador wymaga natychmiastowej przeróbki! (Choć na mapie kampani się utrzymuje, ma dużo prowincji i choć jednostki nie za silne to jednak dość liczebne i dają rade walczyć z orkami z gór Mglistych- czy Isenguardem który zwykle jest mocno zajęty Rochanem)
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
Ostatnio zmieniony przez Gaderic 2010-02-12, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-12, 14:55   

Hmm napisze pod sobą by było widać aktualizacje :P
Dla Ellego - Arnor ma tak wyglądać:
http://img17.imageshack.u...nwaypreview.jpg

Temat z linkami do pobrania moda i łatkami doń:
http://www.twcenter.net/f...ad.php?t=253976

Wpisałem kod na mapę dzięki temu można podziwiać jak wyglądają prowincje na mini-mapce w pierwszej turze, i ile jest rebelianckich (jasny szary):
http://img300.imageshack.us/i/caamapa.png/

Temat z przewiewami poszczególnych frakcji (po angielsku, choć nie ma tam wszystkich jednostek bo podochodziło ich sporo z kolejnymi łatkami):
http://www.twcenter.net/f...play.php?f=1155

Sub-mod na którym gram i naprawdę polecam! Zmienia nieco balans, szybkość rozwoju miast, statystyki (inny system statystyk), dodaje kilka jednostek i kilka tekstur:
http://www.twcenter.net/f...ad.php?t=259833

Ja aktualnie Gram Isenguardem- Podbiłem kilka prowincji rebelianckich, potem ni z tego ni z owego Elfy mnie zaatakowały a za nimi Eriador- Eriador dostał wciry i połowa państwa należny do mnie, Elfów się boję bo straszni wymiatacze, a ja jeszcze Uruk-Hai na masowa skale produkować nie mogę (tylko w samym Isenguardzie). Do tego teraz zaatakował mnie rochan, zwarłem wiec sojusz z jedynym plugastwem w tej okolicy Orkami z Gór Mglistych, i U papcia Saurona wybłagałem krucjatę na Złoty dwór Rochanu :-> walka na 3 frontach jest baaardzo wyczerpująca, praktycznie wszystkie prowincje graniczne muszą mieć garnizony..A tu jeszcze trzeba działania zaczepne prowadzić! I nie sadziłem ze Saruman ma pod komendo taką zgraje, Gobliny-Ludzii-Uruk-Hai..Misz masz prawdziwy! :mrgreen: Puki Co planuje dobić Eriador, Unikać jak ognia Elfów, I zacząć Kampanie zaczepną przeciwko Rochanowi... Za białą Rękę! Za Sarumana! Zakosztuje wkrutce Ludzkiego mięsa z Rochanu! Bo te Eriadorskie mi sie przejadło, no i Hobbici maja owłosione stopy, trudniej się je je :-P
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
Ostatnio zmieniony przez Gaderic 2010-02-12, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kazgah 
Rycerz piekieł
Nikt


Dołączył: 02 Sty 2007
Posty: 149
Skąd: 666
Wysłany: 2010-02-12, 18:04   

Z serii TW, grałem tylko w Shoguna ;) i czasami gram ale tylko na starym kompie bo są problemy gdy chcę włączyć na laptopie(Vista)
_________________
Nie ma co tu szukać, nic tu nie ma
 
 
Herder 
Adept



Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 21
Wysłany: 2010-02-12, 21:45   

Ja też całkiem niedawno grywałem pierw w Medievala 2 czystego potem z dodatkiem i Third Age.
Mimo to ulubioną nacją są Szlachetne Elfy ( Silvan Elves ) ale ogólnie elfy rządzą :p Zanim armia dojdzie do elfów zostaną z nich jeżozwierze.
Haradem też się miło gra.

PS: Gaderic, nie Izenguard tylko Isengard :p
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-12, 22:57   

Cytat:
PS: Gaderic, nie Izenguard tylko Isengard :p

Bo ja tą rzeczkę zawsze nazywam Izena xD=

Elfy wymiatają i też je bardzo lobie, obie frakcje. Ale bardzo mnie boli mnie że nie ma rozbicia na Silvanów i Galadrimów (czeeemu sa jako jedna frakcja! :-( ).
Krasnoludt też wymiataja, Gondorem jest miło. Dale, Rochanem, Isenguardem... :-P Fajny mod no! :mrgreen:
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Herder 
Adept



Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 21
Wysłany: 2010-02-13, 12:56   

A mi jakoś nie przypadły do gustu Krasnoludy :<
Miał wyjść ostatnio jakiś patch. Podobno do Haradu dodali ,,Half Troll"
Entami się fajnie wymiata :P
I tak moimi najulubieńszymi jednostkami są Fontain Guard z Gondoru i Silvan Spearman od Elfów.
Ostatni raz to grałem Rohanem, rozwaliłem Isengard i ruszyłem na Dol Guldur...
Bodajże z początku w Dol Guldur ma się Nazgula. No i mnie nieźle zaskoczyły... Olog-Hai (Opancerzone Trolle) mnie zmasakrowały..
Chyba sobie jeszcze raz ściągne Third Age i zainstaluję grę.. bo wciąga. ^^
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-02-15, 16:23   

Ponad dwie godziny pobierania moda i ERROR zawiesiło się tuż przed końcem, teraz wszystko muszę zaczynać od nowa przy czym teraz czas potrzebny pokazuje 4,5h.

Mapa strategiczna z dwójki mi się nie podoba, po cholerę ta animacja chodzących ludzików :?: Znacznie bardziej odpowiadały mi figurki z jedynki.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-15, 19:35   

Heh, można się przyzwyczaić do errorów w 99 procencie.

Mapa strategiczna tak wygląda ponieważ to jest "postęp". Figurki miały tę zaletę, że jak się klikało gdzieś to po prostu nie było problemów typu "o kurka! Kliknęłam\ąłem milimetr za daleko!".

http://www.thefourthage.org/ mod z LOTRa pod Roma TW z dodatkiem Barbarian Invasion. Mamy erę ludzi, na wschodzie zaś pojawia się "Nowy cień" (New schadow - tak się swego czasu nazywał mod). Oparte o niedokończone dzieło Tolkiena pod tym samym tytułem. Podobne niedokończone dzieła znajdują się w zbiorze "Ludy Śródziemia" (The Peoples of Middle-earth).
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-02-15, 20:00   

A co ten mod daje tak dokładnie?
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-02-16, 07:23   

Przenosi w czasy Śródziemia już po pokonaniu Saurona i ucieczce elfów.

Jest 6 grywalnych frakcji w kampanii: Rohan, Dunland, Odnowione Królestwo (Stary Gondor), Harad, Adunabar (Nowy Gondor) i Rhun. Są też trzy frakcje dostępne z poziomu Bitwy ustawianej a są to: Dale, Elfy i Karasie. W Bitwach historycznych jest jeszcze Isengard.

Ponad 150 różnych, zindywidualizowanych jednostek. Jako, że mamy erę ludzi to do rekrutacji są głównie ludzie. Lunland i Adunabar mogą jeszcze rekrutować orków, goblinów, wargów a Adunabar jeszcze ma jeszcze trole. Na terenie starego Gondoru raz na jakiś czas pojawiają się najemnicy elficcy, zaś na terenie Rohanu raz na jakiś czas pojawiają się najemnicy krasnoludzcy.

Trzy historyczne bitwy z trzeciej ery (Bitwa o przejście Poros; Pierwsza bitwa o przeprawę Isen; Bitwa na razstaju dróg) oraz trzy bitwy z czwartej ery (Bitwa o południowe wybrzeża; Potyczka Erindôl; Bitwa o równinę Gorgoroth).

Nowe i poprawione cechy dowódców (ok. 20 głównych, 350 pomocniczych)

Zindywidualizowane miasta. Nie wszędzie można wszystko budować. Dla niektórych terenów są zmienione schematy budowy względem danej frakcji. Dodatkowo rozbudowa ma charakter drzewek rozwojowych.

Rozbudowa cudów. Cuda mogą być rozbudowane, co zwiększa profity od nich uzyskiwane. Niektóre cuda są związane z frakcją i tylko ona może je rozbudować.

Poza cudami są jeszcze Marvels (dziwactwa?). Nie są one rozbudowane i nie mogą być burzone. Kontrola nad nimi daje sporą przewagę.

Minas Tirith, Edoras, Helmowy Jar mają własne modele miast.

Zwiększono ilość elementów na mapie świata, które mają wpływ całkowicie lokalny i nic z nimi zrobić nie można.

Jest zależność między terenem a dostępnymi jednostkami. Nie można rekrutować doborowych oddziałów Rohanu w Haradzie itp.

Jest szansa, że po zajęciu odpowiedniego miasta uzyskasz możliwość rekrutacji jednostki z frakcji, której miasto zostało zdobyte (oczywiście lokalnie).

Osadnictwo. Można przy niskich kosztach rekrutować osadników i wysyłać ich z miast przeludnionych do miast wyludnionych. Osadnicy mają zerowy czas rekrutacji i minimalne koszty utrzymania (1$ za dywizję).

Wysokość przyrostu naturalnego uzależniona jest od frakcji i regionu.

Jest siedem kultur i trzy "religie\idee\sama nie wiem jak to nazwać".
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-02-17, 19:34   

czy da się wygrać bitwę pod Grunwaldem :?: Z kumplem wypiliśmy sporo piwa a i tak wiktorii nie było :-( Wszystko przez Władka który ginął w najmniej odpowiednim momencie.

Swoją droga to dziwne że gdy kumpel prowadził polonie i po dwóch minutach Jagiełło dostał z działa to przegrał, natomiast gdy ja wraz z dwiema chorągwiami ciężkiej jazdy zniosłem Urlicha to czarni walczyli dalej.


Chciałem uczciwie zakupić dziś Medievala z dodatkiem w oryginale to nie było choć obszedłem cały Ostrowiec Św.


PS. Gdzieś zapodziałem płytkę z jedynka, pudełko mam krążka brak.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-17, 20:31   

Cytat:
Swoją droga to dziwne że gdy kumpel prowadził polonie i po dwóch minutach Jagiełło dostał z działa to przegrał,

Ano! To znany błąd w tej bitwie, ogólnie da się ale jest trudno...
Jeżeli już grać w Historycznej Europie to polecam mod Stainless Stell - działa oczywiście z dodatkiem Kingdoms (jedna kampanie musi być zainstalowana- jakakolwiek). Tu temat o nim na najlepszym polskim forum Total Warowym: http://forum.totalwar.org....php?f=30&t=178

Cytat:
Chciałem uczciwie zakupić dziś Medievala z dodatkiem w oryginale to nie było choć obszedłem cały Ostrowiec Św.

Hmm wydawali ostatnio jakieś wznowienia czy antologię... W Poznańskim Empiku (tym najstarszym prawdziwym - bo te 3 nowsze to podróby :-P ) widziałem Medivala 2 kę z dodatkiem i jednykę z Shogunem w jakijś Extra klasyce czy cuś...
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Herder 
Adept



Wiek: 30
Dołączył: 11 Mar 2009
Posty: 21
Wysłany: 2010-02-17, 20:32   

Ja sam Bitwy pod Grunwaldem też nie wygrałem, moim zdaniem Krzyżacy byli trochę przepakowani, jeden oddział armat mniej.
Próbowałem nawet tricka z okrążeniem, na początku wbiłem moją konnicę gładko jak nóż w masło, ale potem dojechała reszta Krzyżaków i trzeba było zwiewać
Mój główny oddział z Władziem trochę oberwał od armat więc wycofałem głębiej, ale i tak nie przeszłem.
Ale przejść się da. Musi się dać :mrgreen:
Mimo to moją ulubioną bitwą historyczną jest Bitwa w Dolinie Otumba :devil: Niezła rzeźnia jest.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-02-17, 22:57   

W dwójce denerwuje mnie to ze nawet nie widzę swoich granic, nie wspominając już nic o jakimś mieście do podbicia.

Husaria była potężną i piękną formacją dla czego w grach jej nigdy nie przedstawiają (Kozacy to wyjątek) w pełnej krasie z uskrzydleniem :?: Nie ma się już co rozpisywać nad tym iż często Husarie przedstawia się jako lekką jazdę.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Gaderic 
Wilczy Władca
Wilk stepowy...



Wiek: 36
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 598
Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2010-02-17, 23:20   

Cytat:
W dwójce denerwuje mnie to ze nawet nie widzę swoich granic, nie wspominając już nic o jakimś mieście do podbicia.

kwestias przyzwyczajenia. Ja grając w Rome byłem już to takiej mapy przyzwyczajony, i teraz ta z pierwszego Medivala mi się dziwna wydaje ;-) Choć daawno w jedynkę nie grałem...

Cytat:
Husaria była potężną i piękną formacją dla czego w grach jej nigdy nie przedstawiają (Kozacy to wyjątek) w pełnej krasie z uskrzydleniem :?: Nie ma się już co rozpisywać nad tym iż często Husarie przedstawia się jako lekką jazdę.

Husaria zaczynała jako lekka jazda, w takim typie do nas dotarła. W Empire jest Husaria, ma skrzydła wprawdzie jest to jazda cieżka, chyba nawet najlepsza w grze ma jest oddana źle (brak drzewa, pistoletów- ale to ograniczenia silnika gry, czy też matołów co go robili), no i XVIII to wiek kiedy Husaria była jazdą pogrzebową bardziej- bo i rzeczpospolita ledwo zipiała.... Co też jest źle w Empire oddane! Bo tam polska ma się nie tak źle, łatwo jest pokonać Prusy, potem idzie gładko :-P
Husaria została odwzorowana w modzie na Rome (z dodatkiem), zrobionym przez ruskich co się zowie "Ogniem i mieczem" (nie zgadniesz na jakim filmie się wzorowali :mrgreen: ). Z tego co mi wiadomo to nie wyszło nawet pełne spolszczenie, ale grać się dało i było nawet przyjemnie... Ale Polska bya podzielona la korone i litwę- 2 odrębne państwa i często dochodziło do absurdalnej sytuacji Wojny z naszym sojusznikiem :-|
Husaria występuje zdaje się w modzie na Medival 2 który przenosi nas do Renesansu..... tylko nazwy zapomniałem :-P
_________________
Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-02-17, 23:36   

No Polska husaria ani to jazda ciężka, ani lekka. Ogółem najlepiej powiedzieć, że była to elitarna, w skali Europy, jazda średniozbrojna.
Ale co do takich szczegółów jak skrzydła to nie ma co się nie wiadomo jak czepiać, bo to nawet historycy nie ustalili jak to z nimi do końca było. Ogółem jakieś skrzydła husaria miała, zwłaszcza jeśli brać pod uwagę jakieś pokazy, manewry. Ale komplet dwóch skrzydeł to zdecydowanie nie każdy husarz miał, co już jest problematyczne do odwzorowania w jakiejś grze, gdzie jeden ma jedno drugi dwa, a trzeci żadnego. Ze skrzydłami jest kojarzona, ale nie ma co z nimi przesadzać, wszak do każdej bitwy jest niemożliwością by je husaria zakładała, mogło zwyczajnie czasu nie starczać. No i weź teraz to odwzoruj takie szczegóły w grze, gdzie jeszcze o te szczegóły historycy się kłócą.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum