Wysłany: 2018-02-03, 19:33 Modowanie Disa - dodawanie własnych rzeczy
Witam
Czy jest tu ktoś kto probowal badz probuje dodac do gry jakis nowy obiekt, jednostke, badz cokolwiek nowego?
Wczesniej bylo to ponoc nie możliwe jednak filmik udostepniony przez Nagasha na facebooku ktory wygrzebal go z czelusci youtuba po 3 latach od wstawienia ... ukazuje ze jest to jak nabardziej mozliwe.
Dla tych co nie widzieli: https://www.youtube.com/watch?v=agXNf7eKBsI
Ostatnio zmieniony przez Pitashi 2018-02-07, 22:22, w całości zmieniany 1 raz
Polecam zapoznać się z rosyjskim forum w zakładce modding http://nevendaar.com/forum/27 z którego wygrzebałem te filmy.
Po przetłumaczeniu wszystkiego przez google chrome tekst jest w miarę czytelny, całe szczęście że rosyjski i polski są w miarę podobne.
Po przeanalizowaniu plików , forum i parugodzinnym boju z edytoami dbf dodałem do gry wlasna jednostke lecz nie do konca z powodzeniem.
Jednostka od strony mechanicznej działa, zadaje obrazenia itp, lecz jedyne co wyświetla z grafik to ikona...
D2UnitViewer wykrywa tylko grafiki ikon.
Portet postaci jest raczej dodany poprawnie w plikach, takze ciezko stwierdzić czemu gra go niewykrywa.
Probowałem też dodać objekt na mape, jest wykrywany w edytorze lecz nie mam totalnie pojęcia jak zdefiniować mu z której grafiki ma korzystać.
Po 4 dniach grzebania poomacku w czelusciach plików klienta gry moge potwierdzić że na czas obecny jestem w stanie dodać:
- Nowy obiekt krajobrazu na mape z animacją bądz bez.
- Nowy wygląd obiektów dla kupców, sklepów magicznych , najemników oraz ruin.
- Nowy przedmiot z nową grafiką.
- Nową jednostke używającą spritów oryginalnych postaci bądz całkiem nowych.
Sporym ograniczeniem jest sam ScenEdit
Gdyby znalazł się jakis programista ktory by mógl zakodować w ScenEdit przycisk nowych terenów byłbym w stanie zrobić nowy teren dla Zielonych , Mrocznych czy nawet Morskich
Ostatnie co udało sie dodać to Stolica Mrocznych Elfów która działa na zasadzie Ruin.
Nie patrzeć na nazwy jednostek przez zabawe plikami i mieszanie z ruskim klientem powstały takie nazwy ;D
Co do poradnika
Gdy tylko ogarne szybsze sposoby na dodawanie nowości do takiego stopnia by zminimalizować bajzer który powstaje przy edycji, to poradnik sie pojawi na pewno
Sądzę, że dobrze odrobiłem pracę domową. Oto moje skromne początki.
-Świątynia z naprawionym dachem.
-Naprawiona wieża.
-Zamek
2018-02-12-update
-Górski zamek Huberta De Lalye
-pomnik dla Huberta (że też nie mają komu pomników stawiać)
-naprawiony kościół (to chyba jest kościół). może komuś przyda się do ozdabiania nevenaarskich wsi
-Ten sam zamek ale oblężony- zamek ma w zamierzeniu funkcjonować jak ruina.
Dzięki za pochwałę wyglądu zamku Waskos.
Mam jeszcze taki problem. Mogę dodawać jedynie nowe wygląd dla handlarzy, trenerów, itp nie mogę jednak dodać nowego wyglądu dla ruin czy obiektów ozdobnych gdyż te się nie wyświetlają. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tego problemu proszę o podzielenie się tą informacją.
IndexMap#175.png
Plik ściągnięto 28923 raz(y) 23,21 KB
IndexMap#334.png Pomnik Huberta. Jeszcze nie ukończony.
Plik ściągnięto 28948 raz(y) 3,08 KB
IndexMap#341.png Oblężony zamek.
Plik ściągnięto 28949 raz(y) 28,19 KB
IndexMap#320.png Stary kościół
Plik ściągnięto 28948 raz(y) 8,9 KB
IndexMap#325.png Załatałem dach XD.
Plik ściągnięto 28986 raz(y) 9,79 KB
IndexMap#326.png Udało mi się jako tako wyprostować tę wieże.
Plik ściągnięto 28985 raz(y) 17,58 KB
IndexMap#346.png Zmodyfikowany zamek.
Plik ściągnięto 28986 raz(y) 26,67 KB
Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 59 raz(y) 397,78 KB
screen.png
Plik ściągnięto 75 raz(y) 555,81 KB
Ostatnio zmieniony przez Chresdel 2018-02-27, 19:37, w całości zmieniany 7 razy
Nonono winszuję, rusztowanie przy wieży jest fajne, a zamek wręcz zajebisty
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Ciekawe projekty, szczegolnie górski zamek ;D
Jedna uwaga, robiąc grafiki ruin lepiej zachować ten sam rozmiar obiektu dla ruiny niezbadanej jak i zniszczonej, ponieważ jesli chcialbys doszlifować wszystko do perfekcji aby jednostki nie wchodziły w obiekt to będzie z tym troche zabawy ;d
Rozumiem, że w zmianie wielkości obiektu chodzi o te katapulty i namioty w umocnionym zamku. Po zmianie wyglądu ruiny dodatkowe obiekty przenikają się z obiektami na mapie a jednostki mogą przez nie swobodnie przechodzić. Uważam, że nie psuje to tak bardzo efektu całości.
Oczywiście obecnie są to tylko podmienione grafiki sklepów nie wiem czy jako ruiny te obiekty będą zachowywały się tak samo.
Ostatnimi czasy miałem trochę na głowie więc nie zajmowałem się rozgryzaniem edytora.
Hmmm... dziwne, robiłem podobnie u siebie jednak obiekty nie chciały się wyświetlać. Całe szczęście, że teraz działa. Widocznie wcześniej musiałem coś pominąć. W każdym razie dzięki
I to jest coś ;)
Niedawno właśnie zacząłem sobie grać w Disa2 i przypomniał mi się ten temat no i mam w takim razie interes - Czy moglibyście dodać do gry przedmioty dające umiejętności jak np.
Księga dowodzenia - dająca dowodzenie (to może być trudne bo można by wsadzić księgę, dodać jednostkę i wymienić księgę, ale moim zdaniem itak nie ma ciekawych książek)
Księga/Buty Lewitacji - dające um. latania
Jednorazowe Mikstury stałych bonusów - np. właśnie latanie czy um. złodziejskie typu szpieguj.
Niestety na 99% bez zmian w kodzie gry nie da się dodac zdolnosci do przedmiotow typu ksiązka eliksir itp. Zdolnosci znajdują sie w pliku LleadA.dbf na 100% pewny nie jestem ale jak próbowałem dopisać taką zdolność to nie działalo, albo gra sie nie odpalała.
Ogolnie calkiem sporo można dodać za pomoca samych zmian w plikach dbf lecz oczywiscie napotkamy sie na jakies limity, w ostatnim czasie udało mi sie dodać nowe subrasy lecz niestety są bezuzyteczne przez ScenEdit w ktorym trzeba dodać nowy przycisk z nowo dodaną rasą inaczej taka jednostka jest niewidziana przez edytor.
Co prawda nowy przycisk też można dodać zmieniajac pliki dlg w folderze Intef lecz problem pojawia się przy połączeniu go z wpisami do indexów w plikach dbf i raczej jest tu wymagana ingerencja w kod gry.
Dodałem też nowe żródła ataków ale nigdzie w plikach nie znalazłem odwołania do plików tekstowych z nazwami i nie wiem w jaki sposob przypisać nowe nazwy dla tych zródel (nowe żródło w grze jak i w edytorze pokazuje nazwe Oręż)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum