Za pomocą rozpiski gracz będzie informował organizatora jakie armie wybrał do następnej walki.
ZASADY WERBOWANIA ODDZIAŁÓW STARTOWYCH
1. Gracz ma 20 punktów na zwerbowanie jednostek, zwiększenie poziomu doświadczenia dowódcy lub wykupienie złodzieja.
2. Werbujemy maksymalnie dwie jednostki z tego samego drzewka, trzymając się ścieżek rozwoju.
3. W dwóch armiach startowych mogą znaleźć się jednostki z rożnych ścieżek. Ścieżki musza być jednak zachowane w poszczególnych oddziałach.
4. Do oddziałów startowych nie można zwerbowac jednostek specjalnych.
5. Armie startowe musza zachować swój początkowy wygląd. Nie mozna wymieniac jednostek pomiedzy tymi oddziałami. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasady zostanie ukarany strata punktową.
5. W czasie gry mozna zwerbowac dodatkowe jednostki do armii startowych (w momencie gdy dowodca zyskuje dodatkowe punkty dowodzenia). Nalezy jednak przestrzegac limitu dwoch jednostek z tego samego drzewka. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasad zostanie ukarany kara punktową.
Moglibysmy ustalic 3 osobe jako sedziego ktory hostuje gre. Wtedy gracze dowiaduja sie o armii przeciwnika dopiero podczas jej trwaina. Kwestia stabilnosci neta. Bitwa trwa 20-30 minut wiec latwiej bedzie sie umowic.
Rozpiske dostarczamy przed kazda bitwa oddzielnie, wiec mozemy zmieniac sklady.
II. W przypadku jednostek jednopolowych koszt odpowiada jej poziomowi.
Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?
Athelle napisał/a:
III. Koszt jednostek dwupolowych obliczamy za pomocą wzoru (Poziom Jednostki +1). Jednostka dwupolowa liczona jest jako dwie jednostki.
górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?
górski olbrzym = 3, skalny olbrzym = 4? czy tak?
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?
Athelle napisał/a:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.
Czyli nie mogę mieć 2 demonów dla przykładu? bo jednostki dwupolowe są traktowane jako dwie jednostki?
Dlaczego taka zasada? Nie rozumiem jej.
Wiele składów używa znacznej ilości jednostek tego samego typu np 3x arcylisz, 3x modeusz lub 4-5x pustelnik czy też 4-5x grabieżca / śmierć.
Eliminujemy te składy z gry w imię czego?
Athelle napisał/a:
V. Możemy zwerbować maksymalnie 3 jednostki do każdego z oddziałów.
A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?
Czyli będę mógł mieć w składzie 5 jednostek? Czy tak można?
Athelle napisał/a:
VI. Kosztem jednego punktu możemy podnieść również poziom dowódcy (1 punkt za każdy dodatkowy) lub zwerbować złodzieja (2 punkty).
A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?
Jeszcze mam pytań trochę:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?
2) Co w przypadku braku sędziego? Przeciwnik zna składy przed walką?
3) Czy można zmieniać składy w zależności od przeciwnika? Czy muszę mieć jedną rozpiskę na wszystkie walki?
4) Jaki jest maksymalny poziom dla bohatera?
5) Skoro można mieć tylko 2 takie same jednostki w tym samym oddziale, co jeśli w trakcie gry zrobię sobie dajmy na to 3 giermków w 1 składzie? Albo co jeśli zrobię dwa składy co mają po 2 śmierci i potem w trakcie gry sobie wymienię jednostki między oddziałami żeby mieć w sumie 4 w jednym składzie?
Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?
Dokładnie tak.
Cytat:
górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?
Ta opcja jest prawidłowa.
Cytat:
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?
Jednostki zajmują dwa miejsca w oddziale, a podczas pisania rozpiski liczone są jak dwie jednostki. Majac ograniczenie 3 jednostek na oddział po zwerbowaniu jednostki dwupolowej zostaje Ci tylko jedno miejsce.
Cytat:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.
Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.
Cytat:
A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?
Dowódców masz dwóch i dla nich za punkty werbujesz jednostki lub podnosisz im poziom. Nie możesz wykopywać dodatkowych dowódców na początku. Możesz ich zwerbować za złoto już w czasie gry. Złodziej to taka dodatkowa opcja startowa.
Cytat:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?
Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.
Przeciwnicy nie znają rozpiski wroga, o jednostkach dowiadują się dopiero na polu bitwy. To dodatkowy element gry. Trzeba znać silne i słabe strony ras i odpowiednio dostosować pod to swoje rozpiski.
Maksymalny poziom bohatera to 5. Maksymalny wykupiony w rozpisce to trzeci,
Co do ilości jednostek. Podczas bitwy mozna zmieniac jendostki w armiach, ale trzymajac sie zasady ograniczającej ilość tych samych jednostek.
Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.
Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.
Piszesz, żeby nie uciekać się do najsilniejszych i prymitywnych składów, a składy typowo imperialne w stylu 2x imperialny / biały czarodziej czy typowo elfie 2x wartownik / obrońca gaju, pozostały nienaruszone, wciąż będą grywalne, zabójczo skuteczne i efektywne zarazem. Reszta ras jest poszkodowana takim rozwiązaniem.
Athelle napisał/a:
Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.
Co nie zmienia faktu, że będziesz znał składy przeciwników z poprzednich / cudzych spotkań, np będziesz wiedzieć jaki ktoś ma styl vs hordy i się po prostu dostosujesz, będziesz mniej więcej wiedzieć czego się spodziewać :)
Jak zawsze garść pytań na koniec :)
1) Dowolne umiejętności startowe dla dowódców? mogę np wziąć nieskazitelność czy pierwsze uderzenie? Czyli teoretycznie niemożliwe do wzięcia na tak małych poziomie umiejętności?
2) Można zrobić dowódcę na start z +2 dowodzenia?
3) Co jeśli zostaną punkty wolne? Mam brać złodziei do zapełnienia puli? Czy mogę np kupić wojsko do stolicy?
4) Mogę brać wojsko z różnych drzewek? np naraz Czarodziej i Władca Żywiołów?
Rozpisałem sobie punkty za jednostki w excelu dla wygody.
Miałem tylko dylemat jeśli chodzi o jednostki specjalne, a tak to raczej dobrze rozpisałem :P
Także załączam pliczek jakby ktoś chciał :P
Nikomu nie zabraniam grac:
2x Pustelnik
2x Smierc
2x Wiedzma/Pandemoniusz
2x Strażnik Kuźni
To tak samo skuteczne rozwiązania.
Składy których użyto w bitwie będą znane wszystkim, po bitwie. Istnieje jednak tyle możliwości, ze zawsze będzie można wroga zaskoczyć.
Umiejętności dowódców wybierzemy na poczatku bitwy, panel otworzy sie na poczatku pierwszej tury. W zaleznosci od poziomu beda udostepnione odpowiednie umiejetnosci.
Dowodzenie będzie można wybrać na poziomach 2 i 4 (w obecnej wersji moda jest to 2, 3). Maksymalnym poziomem dowódcy w rozpisce jest 3 (na wyższy poziom dowódca może awansować podczas bitwy) dlatego dowodzenie można podnieść tylko o 1 punkt w rozpisce (wykopując poziom dowódcy za punkty i wybierając umiejętność dowodzenie na początku bitwy.)
Werbujemy jednostki tylko i wyłącznie do dwóch armii startowych. Należy jak najlepiej wykorzystać punkty.
W jednej armii nie mogą znaleźć się jednostki z dwóch rożnych ścieżek. Możliwe jest jednak posiadanie jednostki z drugiej ścieżki w drugiej armii.. Tzn. w jednej z armii możemy mieć rycerza, a w drugiej łowce czarownic. Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.
A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?
Tyle dopiero na piątym poziomie
Infospec napisał/a:
Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.
To rozwiazanie wprowadzono głównie z powodu tego że w poprzednich turniejach elfy/ludzie walczyły składami złożonymi z samych łuczników, więc nie nie oni zyskają :)
Cytat:
Tzn jakie? Przydałaby się jakaś rozpiska.
Dowodzenie, korzystanie a butów|artefaktów|sztandarów, marszurowanie
Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.
Mam to rozumieć, że mogę sobie po prostu w trakcie gry dokonać wymiany wojska i mieć łowce czarownic i rycerza w jednej drużynie? czy zabronione tylko w rozpisce to jest?
Z tego co na chacie pisał Elle to tak, tylko warto by dodać do tego jakieś warunki bo takie rozwiązanie w dalszym ciągu pozwala na spam jednostkami tego samego typu.
Przykład:
Jeden oddział zawiera dwóch Wartowników, drugi obrońców gaju. Dokonujemy małej zmiany i mamy skład czterech łuczników czyli dream team.
Taka sama sytuacja jest w Hordach z wampirami i liszajami.
Sprawa jest dość prosta. Wprowadzamy zasadę, która zabrania posiadania więcej niż dwóch jednostek tego samego typu w jednym oddziale i jednostek z różnych ścieżek. W czasie bitwy można w łatwy sposób zrobić zrzut ekranu jeżeli przeciwnik dopuścił się takiego przewinienia.
Ale i tu jest minus bo co zrobić z pierwszą linią skoro nie można jej zapełnić wojownikami? Trzeba albo wziąć boha woja albo postawić tam mało życiową jednostkę z drugich linii (tak wiem, że to nie zawsze coś złego). No i kasujemy możliwość tworzenia naprawdę ciekawych składów jak Modeusz, Sukuba i Inkub czyli jednostki tak różne od siebie, że ciężko by to spamem nazwać.
Może najlepiej dopuścić możliwość mieszania ale pod warunkiem, że nie będzie więcej jak dwóch przedstawicieli jednego drzewka dzięki czemu gra będzie ciekawsza a spam zostanie wykluczony. Pozostaje jednak problem pierwszej linii kłopotliwy zwłaszcza dla nowych graczy
A co ze składem 2x grabieżca 2x zbójca
Trzeba blokować zbójcę? Czy po prostu pozwolić mu nabić poziom i niejako złamać zasady przez przypadek
Jestem zdania żeby można było grać takie jednostki jakie kto chce, byleby tylko nie było mieszania drzewek.
Bo tak te zasady się robią coraz bardziej zagmatwane, jeszcze w trakcie gry wyjdą jakieś nieporozumienia niepotrzebne, bo ktoś przez przypadek złamał zasady, nie zdając sobie nawet z tego sprawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum