Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Modyfickacja tekstur
Autor Wiadomość
BrudasekPL 
Włócznik
Disciples MANIAK



Wiek: 26
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 91
Wysłany: 2010-08-18, 16:06   Modyfickacja tekstur

Jak w temacie czy ktoś już tego próbował? Jeśli tak nie napisze
_________________
Everything Must Burn...
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2010-08-18, 16:45   

Chciałem się tym zająć ale...nie da się.
Nie znam ani jednego sposobu na otwarcie plików z teksturami i modelami występującymi w grze, więc raczej możesz zapomnieć, no chyba że jesteś lepszy w googlowaniu, to życzę szczęścia.
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
BrudasekPL 
Włócznik
Disciples MANIAK



Wiek: 26
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 91
Wysłany: 2010-08-18, 17:28   

Rozumiem i dzięki za odpowiedź
_________________
Everything Must Burn...
 
 
Equimanthorn 
Chłop



Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-05, 15:46   

Witam.

Da, wszystko się da. W Disciples II nie ma żadnych modeli 3D (choć postacie tak wyglądają), a także tekstur ich pokrywających. Zdecydowana większość grafik zawartych w plikach .ff (w folderze Imgs) jest w popularnym formacie png. Wyciągnąć je można za pomocą programu MultiExtractor, czy też Dragon Unpacker’em i jego Hyper Ripper’em, jak pokazał test wykonany przed chwilą. Nie wiem jak z importowaniem zmodyfikowanej grafiki w DU (bo się zawiesił), ale ME pozwala na coś takiego z jednym "ale" – rozmiar pliku zmodyfikowanego musi być dokładnie taki sam oryginał zawarty w pliku *.ff. Wbrew temu co można myśleć, to sama edycja może spowodować więcej problemów niż późniejszy import, a to z racji tego, że grafiki są strasznie dziwacznie pocięte:



Oczywiście dla osoby chętnej nie ma nic trudnego i zrobienie – przykładowo – nowej grafiki postaci nie będzie zbyt trudne z pomocą Poser’a, czy DAZ|Studio. Odstraszyć jeno może sama ilość plików png, bo ich jest aż 11735. Jak wspominałem problemem może być rozmiar pliku, gdyż trudno otrzymać dokładnie taki sam rozmiar pliku bez odpowiedniego narzędzia. Gdyby chodziło o pliki jpg, to sprawa jest załatwiona – wtyczka RIOT pozwala na otrzymanie pliku graficznego o wymaganym przez nas rozmiarze, ale nie jest mi wiadome, czy coś podobnego można by w ogóle zastosować do plików z określoną tabelą kolorów, jak jest właśnie w przypadku grafiki w Disciples II. Jednak myślę, że skoro taki „noobowski” program jak MultiExtractor daje sobie rady z plikami *.ff, to każdy bardziej wykształcony programista byłby w stanie napisać narzędzie pozwalające na importowanie do plików *.ff zmodyfikowanych grafik o odmiennych rozmiarach, choć nie wiadomo jak zachowa się gra w takim przypadku. Istnieje jeszcze offzip, który poznałem przy modowaniu Street Fightera czwartego na klony (zapraszam zainteresowanych - http://www.honmaru.pl/streetfighter/), ale jego obsługa to linia komend, a ja jestem gościem od grafiki, a nie od mocno przemyślanego i mozolnego wpisywaniu wszelkiego rodzaju znaczków na klawiaturze ;-)

Pozdrawiam.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-10-05, 16:23   

Problemu ze zmianami podstawowych tekstur nie ma... pokazywalem juz kiedys screeny ze zmienionymi teksturami terenu... problemy sa z bardziej zlozonymi.
_________________

 
 
 
Equimanthorn 
Chłop



Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-05, 16:46   

Nie widzę innych tekstur i nie rozumię podziału na proste i złożone. Tekstura + maska. Niczego więcej tam nie ma.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-10-05, 16:54   

Hmm tekstury terenu (Ground.FF) nie maja żadnych dodatkowych plików... odpowiedzialnych za nie... przy każdej probie zmieniania innych tekstur (drzewka, budynki) kończyło się totalna klapa, być może po prostu nie posiadam umiejętności.
_________________

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-05, 21:30   

Hm... czy ja dobrze rozumiem, Equi, że teoretycznie jesteś w stanie modyfikować grafiki z Disa? Wprawdzie podmienianie daleko nas nie zaprowadzi, ale hm... jakiś potencjał mogłoby to mieć. Nie mówiąc o tym co różne obiekty na mapie świata itp po moddingu mogłyby dać DH ;>
_________________
 
 
Equimanthorn 
Chłop



Wiek: 38
Dołączył: 05 Paź 2010
Posty: 23
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-06, 13:42   

Tak, teoretycznie tak. Całkiem możliwe jest także, że "odnośniki" do grafik znajdują się w jakieś bazie danych (.dbf) i była by możliwość dodania czegoś nowego, choć nie wiem, naprawdę nie wiem, bo jak wspominałem to literki i cyferki nie są moją domeną. Kiedyś znajomy z honmaru.pl napisał mi narzędzie do gry Patriot Dark (shmup), które pozwalało mi na eksport i import plików. Dlaczego o tym wspominam? Ponieważ grafika w PD także była w formacie png8 (256 kolorów), a zaimportować mogłem png24 i gra nadal chodziła. Możliwym jest, że w przypadku Disciples było by podobnie i dało by się "odświeżyć" grafikę. Ale do tego trza by osoby, która była by wstanie napisać odpowiednie narzędzie…

"DH"?

DH to to co Vozu ma w podpisie.
VHS
Ostatnio zmieniony przez Vogel 2010-10-06, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-06, 13:51   

Hm, to ciekawe, szkoda tylko, że nie mamy nikogo tak uzdolnionego żeby stworzył podobną aplikację, zwłaszcza, że baza fanowska Disa nie jest ogromna... Ale to trop którym chyba warto spróbować podążyć.

A DH to taki projekcik fanowski, mam w podpisie link do bloga, a na forum jest dział dla niego ;)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum