Otwieramy narzędzie D2ResExplorer wklikujemy ten mały folder po prawo, wybieramy scieżke do naszego klienta z grą i wklikujemy OpenD2ResFiles
Po załadowaniu ujrzymy taką oto liste grafik z gry
Obecnie interesują nas tylko pliki o nazwach IsoAnim , IsoCmon , IsoStill oraz IsoTerrn.
W nich znajdują sie wszystkie grafiki budynków ,drzew , gór itp.
Kolejnym krokiem jest wybranie interesujacej nas grafiki którą bedziemy chcieli dodać jako wygląd naszego sklepu magicznego.
Wklikujemy plusik przy danym pliku, w moim przypadku jest to IsoCmon a nastepnie rozwijamy zakładke IndexMap i szukamy ciekawego dla nas elementu
Po wybraniu interesujacej nas rzeczy zaznaczamy na górze w zakładce opcji use image transarency oraz export to pallete based png
Kolejnym krokiem jest wyeksportowanie obrazka,a robimy to wklikujac prawym przyciskiem myszy a nastepnie Extract to files
Nastepnie szukamy grafik naszych sklepow magicznych ktore znajduja sie w pliku IsoCmon, także szukamy po indexach map
Sprawdzamy nazwe indexu ostatniego wygladu sklepu, w tym przypadku jest to
G000SI0000MAGE03 ( najlepiej sobie skopiować to gdzieś do notatnika )
Kolejnym krokiem jest powrot na góre do glownego indexumap z pliku IsoCmon
Zaznaczenie go Prawym PM oraz wklikniecie Add
Po zaimportowaniu obrazka schodzimy na sam dół indexu
Nastepnie zmieniamy nazwe naszego nowego numeru indexu
Skoro wczesniejszy wygląd miał nazwe G000SI0000MAGE03 to my dajemy G000SI0000MAGE04 i pamietamy o usunieciu końcowki .PNG
Po załadowaniu nowej nazwy wklikujemy prawym i Sortujemy ImageMap
Nasz Index powinin wskoczyć na odpowiednie miejsce
Nastepnie odpalamy ScenEdit i sprawdzamy czy wszystko dziala poprawnie
(Czasami nowo dodane obiekty są niewyswietlane w podglądzie lecz po dodaniu ich na mape działają prawidłowo)
Dodajemy odpalamy gre i cieszymy sie nowym obiektem
Ostatnio zmieniony przez Pitashi 2019-03-01, 13:00, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2018-02-18, 19:22 Modowanie Disa cz2 - Dodawanie Ruin
Przyszedł czas na poradnik z dodawaniem nowego wyglądu dla Ruin.
Jest to praktycznie tak samo proste jak dodawanie wyglądu do sklepów magiczynych kupców itp.
No to zaczynamy!
Przed dodaniem nowych grafik trzeba dobrze przyjrzec sie plikom w grze ponieważ grafiki ruin znajdują sie w 2 plikach IsoCmon oraz IsoAnim
Nastepnie trzeba zwrócić uwage iż grafiki ruin dziela się na te niezbadane i te już splądrowane,
ostatnia z oryginalnych ruin ma koncówke 10 a jej splądrowana wersja posiada końcowke 110,
czyli my dodajemy ruine z numerem 11 i jej splądrowana wersje z numerem 111
Dla przykładku dodamy zedytowany zamek autorstwa Chresdel'a
Sugeruje dodawać ruiny do pliku IsoCmon.
Wszystko dokładnie robimy tak samo jak przy dodawaniu sklepu magicznego zmieniamy nazwe indexu i sortujemy ImageMap
Gdy wszystko wykonamy prawidłowo cieszymy sie nowo dodaną Ruiną
Wysłany: 2018-02-25, 13:11 Dodawanie obiektów krajobrazu
Dzisiaj nauczymy się dodawac nowe obiekty krajobrazu
Otwieramy plik Tgbobal.dbf zjezdzamy na sam dół wklikujemy + aby dodać nowy index(sugeruje zachować odstep paru numerów i dodawać nowe indexy od 600 w góre)
Wpisujemy nasza nową nazwe dla obiektu, nastepnie kopiujemy sobie ID nazwy x160tgc601 i wklejamy najlepiej do notatnika.
Nastepnie zapisujemy jako nowy plik, nie probować nadpisywać bo moze się to zakonczyc błedem i ponownym wpisywaniem pol od nowa.
Kolejnie otwieramy plik GLmark.dbf zjedzamy na sam dól i tak samo dodajemy nowy index.
w Pola Name_Txt i Desc_Txt wklejamy nasze id nazwy, na samym końcu w polu Kategorii wpisujemy 0 (nasz obiekt będzie dodany do Kategorii Różne w edytorze gry)
Zapisujemy jako nowy plik.
Przechodzimy do folderu zmieniamy nazwy oryginalnych plików Tglobal i GLmark najlepiej wpisac sobie na końcu Org, nastepnie podmieniamy nasze pliki za oryginalne, mozna teraz na probe odpalić ScenEdit jesli się odpali znaczy ze wszystko wpisalismy prawidlowo ;d
Kolej na dodanie grafiki dla naszego obiektu
Odpalamy D2ResExplorer przechodzimy do pliku IsoCmon i dodajemy naszą grafike, nastepnie zmieniamy nazwe (wpisujemy ID naszego obiektu z pliku GLmark) i sortujemy ImageMap
Odpalamy ScenEdit i sprawdzamy czy obiekt jest wyswietlany prawidlowo.
Sam chciałbym nauczyć się moddować w sensie że mamy grę która nie jest otwarta na mody jak to zrobiła HoTA Crew względem H3, bo mnie się marzy aby do Warcrafta 1/2/3 dodać własną nację (Ponoć w 3 jest taka możliwość)
Pitashi - link do strony z zestawem narzędzi do modowania, który podałeś jest jakiś trefny i wychodzi informacja z errorem. Gdzie indziej można to ściągnąć?
Jak dodać animowany obiekt albo ruiny? Zacząłem ostatnio testować to narzędzie u siebie i w tej chwili animowanych obiektów i ruin mi brakuje najbardziej.
EDIT
Bez problemu mogę dodawać nowych kupców, magów i ruiny ale dodanie zwykłego obiektu za każdym razem sprawia, że scenedit nie chce sie nawet otworzyć. Robię wszystko jak napisałeś i nie ważne ile razy próbuję dzieje sie to samo.
_________________
Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
Próbowałem dla testu dodać wieże i pomnik Huberta de Lalye, które Chresdel wrzucił w innym temacie. Pracuje na zwykłym Buncie Elfów, wersja z eXtra klasyki.
W załączniku podsyłam swoje zmodyfikowane Tgbobal.dbf i GLmark.dbf. Rzuć okiem i powiedz co jest nie tak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum