Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanika
Autor Wiadomość
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
  Wysłany: 2017-01-12, 17:14   Mechanika

Obecny zarys mechaniki.

Opis: Gra karciana, turowa z wykorzystaniem monet oraz kości do rzucania. Na chwile obecną talia kart będzie zawierała 54 sztuki, z czego 2 karty to:
Karta Władcy oraz Karta Strażnika Stolicy. Reszta 52 kart będzie dzielona na karty jednostek
(wliczając w to karty dowódców), karty many, magii oraz przedmiotów.

Poza talią rasową w trakcie rozgrywki gracz będzie miał dostęp do talii neutralnej(na chwile obecną również posiadającą 54 karty) z której będzie mógł pozyskiwać karty w trakcie rozgrywki.
Sposobów pozyskania takich kart będzie sporo, pierwszą kartę neutralną zdobywać się będzie po tak zwanej (pierwszej ofierze) , czyli pokonaniu jednej karty jednostki drugiego gracza, od tej
pory każdy z graczy co turę bądź co 2 tury (tutaj jeszcze jest kwestia sporna czy co jedną turę to nie za często ) będzie mógł brać jedną kartę z takiej talii neutralnej.
Innymi sposobami oczywiście będą ataki, bądź zdolności jednostek, lub inne karty posiadające taką opcje.
w Talii neutralnej będą znajdować się karty jednostek (oczywiście dopasowane pod kątem 2 ras grających ze sobą, możliwość edycji będzie w pełni swobodna względem graczy ;d)
Karty many, przedmiotów, parę kart magii( chociaż rozważamy nad wykluczeniem kart magii z talli neutralnej a zastąpienie ich większą ilością kart many bądź innego typu)
do tego dochodzą tak zwane karty lokacji, czyli przeróżne struktury bądź złoża many dające różne profity co parę tur.
Ostatni typem kart są karty terenu, którymi zmieniamy teren pola bitwy, na chwile obecną w takiej talii znajdować się będą 4 takie karty terenu.

(oczywiście jeśli komuś nie odpowiada stosowanie w czasie rozgrywki talii neutralnej może ją wyeliminować i grać samymi kartami z talli rasowych a karty lokacji bądź terenu pozmieniać za inne karty lub też z nich zrezygnować)


Forma rozgrywki i jej etapy (przetestowane)

Testowaliśmy sporo form i rodzajów rozgrywki ale najlepszą naszym zdaniem okazała się przedstawiona niżej forma.
Gra będzie polegała na walce kart jednostek, każdy z graczy będzie mógł walczyć tylko jedną zwykłą jednostką na polu bitwy, jeśli będzie chciało się wystawić większa ilość jednostek będzie niezbędna karta dowódcy który posiadać będzie opcje dowództwa tak samo jak w formie komputerowej disciplesa.
(w planach jest też dodanie jednostek które będą posiadały opcje dowództwa o mniejszej liczbie)


-Pierwszym z etapów będzie wyciągniecie z talii Karty Władcy oraz karty Strażnika Stolicy i ułożenie ich na odpowiednich polach dla nich przeznaczonych.

-Drugi etap to przetasowanie talii ułożenie na odpowiednim polu.

-Każdy z graczy Ciągnie 8 kart w których muszą się znajdować minimalnie 2 karty jednostek podstawowych czyli 1 poziomu, może to być również karta dowódcy jeśli ma się takie szczęście.
( jeśli w danych 8 kartach nie ma 2 jednostek to gracz oddaje karty i tasuje talie raz jeszcze po czym znów bierze kolejne 8 kart, w przypadku jeśli będzie tylko 1 karta jednostki tą kartę się zatrzymuje a oddaje się 7 kart i po przetasowaniu ciągnie już tylko 7 kart)
Gdy będziemy już w posiadaniu 2 kart podstawowych to reszta kart zostaje w reku gracza.

-Następnie każdy z graczy wybiera sobie jedną jednostkę i kładzie ją na pole walki, obaj gracze rzucają monetą w przypadku remisu rzut powtarzamy wygrany gracz wybiera kto rozpoczyna ture jako pierwszy.

I tak rozpoczyna się rozgrywka, aby jednostka była w stanie zaatakować potrzebuje odpowiedniej karty many którą podkładamy pod daną jednostkę po wykonaniu ataku następuje automatyczne zakończenie tury.
(chyba że dana jednostka posiada ewentualną zdolność wpływająca na rozgrywkę po wykonaniu ataku, bo istnieje taka ewentualność)

- Karty wyższego poziomu jednostek
Gdy mamy karty wyższych poziomów jednostek należy taką kartę nałożyć na kartę podstawową jednostki wtedy następuje tak zwana przemiana tej jednostki w kolejną. ( w jednej turze można daną jednostkę zewoluować tylko raz)
W trakcie trwania testów z użyciem samych zwykłych kartek z wypisanymi statystykami udało się najdalej wyewoluować jednostkę do 4 poziomu dlatego też jednostki 5 poziomu będą traktowane jako unikatowe trudne do zdobycia z unikatowymi zdolnościami.
(Istnieje też opcja wprowadzenia zdolności, przedmiotów bądź innych kart ułatwiających szybszą przemianę danej jednostki)

Gdy pokonamy jakąś jednostkę wroga, co wtedy?
Taka jednostka trafia na pole tak zwanego cmentarza a my za pokonanie jej możemy dobrać sobie jedną kartę w przypadku jednostki jednopolowej lub 2 karty w przypadku jednostki dwupolowej.
Jeśli pokonana jednostka jest z talii rasowej kartę dobieramy z talii rasowej a jeśli pokonana jednostka jest z talii neutralnej to kartę pobieramy z tej właśnie talii.

Gdy na polu walki występuje więcej niż jedna jednostka, co wtedy?
Otóż testowaliśmy dwie ewentualności rozgrywki:

1 Możliwość znana z gry komputerowej, lecz bardzo czasochłonna (wykonanie jednej tury przez gracza trwa bardzo długo co za tym idzie cała rozgrywka się przedłuża)
Każdy z graczy może zaatakować każdą wystawioną na pole walki jednostką.

2 Możliwość która skraca bardzo długość trwania tury ale też zmusza gracza do stosowania lepszej taktyki oraz myślenia.
Każdy z graczy nie zależnie od liczby wystawionych jednostek będzie mógł w trakcie trwania swojej tury zaatakować tylko DWIEMA jednostkami.

-Główny cel rozgrywki:

Głównym celem gracza jest pokonanie Władcy drugiego gracza, aby tego dokonać należy wybić wszystkie wystawione jednostki tak aby drugi gracz nie miał linii obrony, wtedy każdy przeprowadzony atak będzie możliwy do wykonania na Władcy.
Nie które specjalne jednostki będą posiadały zdolności do ominięcia linii obrony oraz zaatakowania Władcy, będą też przedmioty bądź karty magii umożliwiające to.

Tutaj też wkracza możliwość wykorzystania karty Strażnika Stolicy lecz nie jest to konieczność, na czas obecny miał on by służyć za ostateczną obronę dla Władcy czyli jeśli poziom życia władcy spadł by do krytycznego, gracz wtedy ma możliwość wystawienia Strażnika i bronienia się nim przy czym może dalej brać karty z talii i próbować odbudować armie.


Legenda Kart jednostek



Każde wprowadzone zmiany bądź nowości będą edytowane w tym poście.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum