Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2018-04-01, 20:39
Strażnicy Stolic

Która propozycja ma twoje poparcie?
Saemiela
50%
 50%  [ 1 ]
Voza
50%
 50%  [ 1 ]
Głosowań: 2
Wszystkich Głosów: 2

Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-20, 15:42   Strażnicy Stolic

Jak wiadomo Strażnicy stolic mają być w DH sporo inni, głównie po to, aby zdobywanie stolicy nie polegało na natłuczeniu ogromnego poziomu, wywaleniu wszystkich wspomagaczy na drużynę, sparaliżowaniu Strażnika i klepaniu kilka minut atakami o minimalnej skuteczności.
Pojawiły się dwie propozycje kreowania Strażników, jedna moja, druga Saego. Obie są szkicowe, więc dosłowne rozumienie nie jest do końca wskazane (chociaż wartości u mnie są raczej ok; ale należy brać pod uwagę, że Sae pokazał tylko na jednym, chociaż pomysł jest ogólnie dla wszystkich), więc patrzcie głównie na ideę. A potem odpowiedzcie na pytanie, która opcja jest lepsza i powinna znaleźć się w DH waszym zdaniem?

Wersja Saego


    Ograniczenie to liczba użyć danego ataku w bitwie.

    Ashkael


    HP: 300
    Inicjatywa: 70
    Odporność: Roztrzaskanie, polimorfia
    Pancerz: 0

    Atak: Krzyk potępionych
    Źródło: Umysł
    Cel: 8
    Zasięg: Wszystkie jednostki
    Efekt: Strach
    Celność: 45%
    Ograniczenie: 1

    Atak: Żar piekieł/poparzenia
    Źródło: Ogień/Ogień
    Cel: 8
    Zasięg: Wszystkie jednostki
    Obrażenia: 10/70
    Celność: 80%/90%
    Ograniczenie:2, przerwa 2 kolejki

    Atak: Przepełnienie
    Źródło: Życie
    Cel: 1
    Zasięg: Wszystkie jednostki
    Obrażenia: 300
    Celność: 100%
    Ograniczenie: 4, działa tylko na jednostki z makymalną ilością hp.

    Atak: Przywołanie
    Źródło: Życie
    Efekt: Przywołuje molocha
    Celność: 100%
    Ograniczenie: 2, przerwa 3 kolejki


Wersja Voza



    Myzrael


    PŻ: 25
    AP: 20
    Pancerz: 0
    Ochrony: brak
    Odporności: polimorfia, roztrzaskanie

    Atak: Święty gniew lub Uzdrowienie
    Obrażenia: 7 (oba ataki)
    Źródło: życie
    Trafienie: 95% lub 100%
    Inicjatywa: 9
    Zasięg: wszystkie jednostki
    Cele: 8

    Łaska (aktywne)
    Wybrany sojusznik natychmiast awansuje o poziom, zmieniając archetyp zgodnie ze wzniesionymi budynkami (jeżeli nie ma odpowiedniego, umiejętność nie ma efektu) lub jedynie awansując, gdy jest zablokowany w rozwoju lub zakończył rozwój budynkowy. Awans wywołuje pełne uzdrowienie i obowiązuje tylko w obecnej walce. Koszt Ap jest zależny od poziomu jaki osiągnie jednostka.

    Światłość wiekuista (pasywne)
    Na początku każdej tury pozwala wydać Ap na rozproszenie dowolnego specjalnego efektu z wybranej jednostki. Jeżeli wybrano sojuszniczą istotę nie będącą Myzraelem, możliwe jest ponowienie akcji na innym celu.

    Vithar


    PŻ: 18
    AP: 20
    Pancerz: 30
    Ochrony: brak
    Odporności: polimorfia, roztrzaskanie

    Atak: Grom Vithara/Roztrzaskanie
    Obrażenia: 8/-20 pancerza
    Źródło: życie/życie
    Trafienie: 95%/80%
    Inicjatywa: 9
    Zasięg: wszystkie jednostki
    Cele: 8

    Lodowa trumna (aktywne)
    Zamyka wskazaną jednostkę w lodowej trumnie mającej 15 PŻ; dopóki nie zostanie ona rozbita, wróg traci swoje kolejki. Zniszczenie trumny jest możliwe za pomocą skierowania na nią przez wroga ataków jego jednostek.

    Dar Wiecznej Kuźni (aktywne)
    Kopiuje wybrany przedmiot używany przez wrogiego bohatera i wyposaża weń Vithara; może on go nosić tak, jak gdyby spełniał wszystkie wymogi konieczne do tego. Kopia przedmiotu przestaje istnieć wraz z końcem walki.

    Ashgan


    PŻ: 23
    AP: 20
    Pancerz: 0
    Ochrony: brak
    Odporności: polimorfia, roztrzaskanie, śmierć

    Atak: Wicher śmierci/Trucizna
    Obrażenia: 7/3
    Źródło: życie/życie
    Trafienie: 95%/80%
    Inicjatywa: 9
    Zasięg: wszystkie jednostki
    Cele: 8

    Prastara klątwa (aktywne)
    Rozprasza efekt dowolnego eliksiru lub zaklęcia na danej jednostce, po czym ma 80% szans dla każdej innej jednostki będącej pod wpływem tego efektu, że również go usunie. Jeżeli rozproszeniu uległy co najmniej 3 dodatkowe efekty, Ashgan zyskuje dodatkową turę.

    Widma Alkmaaru (pasywne)
    Rozprasza dowolny efekt działający na dowolną jednostkę za każdym razem, gdy jakakolwiek istota poniesie śmierć.

    Ashkael


    PŻ: 25
    AP: 20
    Pancerz: 0
    Ochrony: brak
    Odporności: polimorfia, roztrzaskanie

    Atak: Nieczyste uderzenie
    Obrażenia: 11
    Źródło: życie
    Trafienie: 95%
    Inicjatywa: 9
    Zasięg: wszystkie jednostki
    Cele: 8

    Apostazja (aktywne)
    Wszystkie wrogie jednostki otrzymują obrażenia od ognia, z szansą trafienia 80%, za każdy pozytywny efekt na nie działający. Jeżeli średnie zadane obrażenia wyniosły 4, Ashkael zyskuje dodatkową turę.

    Męki piekielne (pasywne)
    Gdy wroga zdolność lub atak ma nałożyć na jedną z istot dowolny status, możliwe jest zastąpienie go dwoma punktami obrażeń od ognia w zamian za Ap.
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2010-08-04, 19:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-20, 15:57   

Ode mnie jeszcze słowo, ograniczenie ilości ataków możliwe jest zastąpienie kosztem w AP i w takim wypadku strażnicy mielby pulę AP, podobnie jak w pomyśle Voza. W każdym razie przy mojej propozycji chodzi głównie o to, że strażnicy są pozbawieni jednego mocnego trzaśnięcia ze źródłem życia, mają tylko opcjonalne ataki.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-23, 13:59   

Saemiel przydałby się jeszcze standardowy nielimitowany atak.


Vozu napisał/a:
Vithar
Obrażenia: 8/-20 pancerza

Zdejmowanie pancerza kumuluje się po kolejnych atakach :?:

Wydaje mi się, że stolice Imperium będzie trudno zdobyć.

Ogólnie opowiedziałbym się chyba bardziej za wersja Voza ale to tylko z tej przyczyny, że jest prostsza i nie trzeba przy niej siedzieć z kartka i liczyć ile tur jeszcze mi zostało by ponownie czegoś użyć.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-23, 14:01   

Tak, Vithar sukcesywnie rozwala pancerz każdym atakiem. W sumie jest jedną z mocniejszych bestii które pokazałem, razem z Myzrealem, pozostali musieliby chyba dostać lepsze ataki niż teraz, żeby nie zostawać w tyle.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-23, 14:04   

Z tych zaprezentowanych to chyba tylko Ashkael wymagałby wzmocnienia bo na mój gust Ashgan ze swoim zatruciem nie odstaje od reszty.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-23, 14:10   

Dlatego pisałem, że można by w mojej propozycji dać koszt w AP do każdego ataku, wtedy byłoby to prostsze, bo faktycznie może takie coś być upierdliwe.
Zaś u mnie nie będzie zwykłego nielimitowanego trzepnięcia ze źródłem życie, a nawet gdyby miało się pojawić to byłoby bardzo słabe, co najmniej ze dwa razy słabsze niż u Voza.

EDIT: W takim wypadku dość mocno przybliża się to w sumie do propozycji Voza, jak tak patrzeć, ale tak czy siak dalej główny nacisk byłby na używanie tych ataków limitowanych/kosztujących AP, zwykłe uderzenie od życia grałoby jakąś rolę dopiero po wykorzystaniu tych ataków.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Qumi 
Adept



Wiek: 37
Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 516
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-07-24, 00:58   

Mnie punkty AP bardziej przypadają do gusty, są przede wszystkim bardziej uniwersalne. Ewentualnie te dodatkowe zdolności mogłyby mieć niewielki koszt w mana co sprawi, że nieco ostrożniej trzeba by używać tych umiejętności.

A co z resztą strazników? Mroczne elfy, Alkmaar, Lud Moczar, Zielonoskórzy, Morski Lud...
_________________
The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-24, 01:01   

To w dodatkach Qumi.. najpierw zrobimy podstawowa wesje z piecioma rasami z Disca.. pozniej bedziemy dodawac po jednej rasie..
_________________

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-24, 08:24   

Nom, dodatkowi strażnicy dojdą razem ze swymi rasami, zwłaszcza, że trzeba najpierw mieć dobrą koncepcję podstawową :-)

Wprawdzie Sae już dryfuje w kierunku prawie tego samego co ja zaproponowałem, ale powiem może dla dobicia co mam jego wersji do zarzucenia :D

- brak "silnego trzepnięcia" ogranicza możliwości kombinowania, bo jednak to gracz winien decydować, czy chce specjalne zagranie czy coś zwykłego. Notabene, u mnie te ataki podstawowe aż tak potężne nie są

-kwestia specjalnych zagrań jest o tyle problematyczna, że Disowe ataki są, nie ukrywajmy, dość upośledzone pod względem różnorodności; nie da się zebrać jakiejś superwyjątkowej grupki efektów, dodatkowo ustalenie każdemu strażnikowi indywidualnej, unikalnej listy ataków byłoby trudne

- mimo słabszych statów, wersja Saego to nadal strażnicy bardzo podatni na dopakowane drużyny oraz wszelkiego rodzaju paraliże

-i to już tylko taka moja opinia, że zagrania u Saego są nudne :D co wynika po trosze z drugiego myślnika który jest w tym poście ;-)
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-24, 10:17   

Wlaśnie o to chodzi, że strażnicy mieliby słabsze staty ale na paraliż i drużynę która jedzie na eliksirowym dopingu albo wypasionych czarów nie miałaby tak dobrze. Właśnie o to chodzi, że wystarczy wymyślić odpowiedni atak i można na prawdę wiele tutaj zdziałać. Dam jeszcze parę przykładów ataków może, bo te wcześniejsze były dość zwyczajne, nie licząc tego ze strachem.

Bez jakichś ładnie brzmiących nazw, bo nie mam siły chwilowo ich wymyślać.

Atak: Ograniczenie leczenia
Źródło: Życie
Cel: 8
Efekt: Leczenie -50%

Atak: Zmycie
Źródło: Życie
Cel:8
Efekt: Usuwa efekty rzuconych zaklęć na jednostki

Atak: Samowzmocnienie
Źródło: Życie
Cel 1 (sam strażnik)
Efekt: Dodaje odporność na paraliż i skamienienie.

Przy czym jeśli ktoś myśli, że Zmycie jest przegięte to niech sobie pomyśli, że Legiony i Hordy muszą zdobywać stolicę bez dopingu w postaci czarów. Oczywiście mają paralizatorów, ale jak widać to też można ominąć.

Oczywiście to są przykładowe ataki i niekoniecznie w takiej formie jaką tutaj zaproponowałem musiałby być wprowadzone.

Przy okazji pomysł Qumiego, żeby przy niektórych atakach dać koszt w manie nie jest taki głupi, w sumie można by go zastosować przy niektórych atakach.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-24, 10:35   

Wiesz Sae, ja bym powiedział tak, że po prostu u ciebie wszystko ma jedno, wąskie zastosowanie, przez co jest niezbyt toto taktyczne wszystko. Takie np. uodpornienie na skamienienie i paraliż - no dobra, wtedy nie jest na to podatny, ale jednak zużywa turę tracąc sporo i w ten sposób po prostu wdeptując część taktyki wroga w ziemię. Zabrzmię pewnie narcystycznie i nie przysporzy to z tego powodu raczej zwolenników mojej opcji, ale jednak ja zamieściłem u siebie wielozadaniowe i dosyć subtelne umiejki rozpraszające efekty ogółem, a że robią to pasywnie, to zadziałają nawet gdy Strażnik jest wyłączony paraliżem, ale jednak można tym zdejmować negatywne statusy ze swoich jednostek a pozytywne z wrogich, co daje pewne możliwości bardziej zaawansowanej taktyki. Jakkolwiek umki które pokazałem nie wszystkie są dopieszczone, Apostazja wymagać będzie drobnych zmian.
Zmycie jet OP i nie przekonasz nikogo, że nie jest, bo rozwala wszelakie wzmocnienia. Plus, Hordy i Legiony mogą brać sterydy w postaci eliksirów, więc nie są takie do tyłu.
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-24, 11:11   

No Imperium, Klany i Przymierze też mogą brać eliksiry. Zmycie eliksirów nie rusza toteż nie wiem w czym problem, akurat. Zwłaszcza, że czary + eliksiry to już w ogóle overpower totalny jest.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-07-24, 11:50   

Ankietka, bo inaczej się zagryziemy ^ ^
Jak ktoś ma insze zdanie niż ankieta przewiduje, to proszę pisać :)
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum