Wysłany: 2010-06-06, 19:01 Mroczka Kusicielka - by Nagash
Uparłem się, by przerabiać mapy z D1 na D2 i dopiąłem swego :]
Oto i pierwsza mapka. Pierwotny zamysł był, aby zrobić kopię idealną, finalnie ostały się tylko zarysy krainy, rozmieszczenie miast, ruin, kupców, etc. oraz jakieś 70% występujących na oryginalnej mapie stworzeń. Z fabuły ostał się tylko szkic. Tutaj dokonałem gruntownych zmian, bo właściwie na mapce z D1 fabuły w ogóle nie było.
EDIT
Mapka po zgłoszeniu uwag została poprawiona, a poniżej znajduje się najaktualniejsza jej wersja.
Lista zmian w stosunku do oryginału:
- Poprawione, nieco rozszerzone dialogi, wstęp do scenariusza oraz tekst pojawiający się po wygraniu misji
- Graf otrzymał portret Nosferata
- Zlikwidowano problem z za dużymi poziomami dowódców neutralnych drużyn
- Literówki i inne błędy zostały zlikwidowane
A teraz ogólne info o mapce:
Rozmiar: 48x48
Rasy: Hordy Nieumarłych oraz Imperium
Poziom trudności: Do przejścia
Każda z ras posiada odrębną ścieżkę fabularną. Różne są zdarzenia (poza finalnymi), różne dialogi, no i różne postacie, w zależności od rasy, którą gracz prowadzi. Warstwa fabularna, dialogi zwłaszcza, jest dość rozbudowana. Uznałem to za celowe, aby po pierwsze: wprowadzić więcej klimatu, a po drugie: bardziej wciągnąć gracza w przebieg fabuły, bowiem wychodzę z założenia, że nie samym tłuczeniem neutrali i wrażych drużyn żyje człowiek.
W scenariuszu występują następujące postacie (niektóre znane z forum):
..:: Hordy Nieumarłych ::..
Graf Nassir ibn Siraf
Nekromantka Yezebell z Mount du Hoc
Pułkownik (Oberst) Rodrick van Eckenhausen
Armius
..:: Imperium ::..
Hierofanta, Jego Świątobliwość Iskilliat d'Ezen
Wielki Inkwizytor, Boży Sędzia Vogel Harap Serapel
Inkwizytor Alemon
Zapraszam do zapoznania się z Mroczną Kusicielką i podzieleniem się komentarzami ;)
Dużo problemów z polskimi znakami, zwłaszcza z "ć". Chwilowo jestem na samym początku, ale klimacik mnie powala; dialogi są miłe, chociaż wyraźnie bardziej humorystyczne niż poważne. Ale to już specyfika forum. Rób takich więcej, sięgając nadal do forumowych postaci ;]
Aha, tak nawiasem - używaj dla siebie Nosferata, a nie Arcywampira.
EDIT: w pierwsym dialogu z Yezebell figuruje ona jako Yezebll
Dziękuję za wszelkie miłe słowa i zainteresowanie ;)
Vozu, w D2:BE w ogóle nie ma literki "ć". Podejrzewam, że w D2:MP i D2:PG jest tak samo. Niestety. Widać błąd CDP, który powstał podczas lokalizowania gry na rynek polski. A kolejna mapka jest już na pulpicie. Z karasiami i legionistami w rolach głównych ;) A literówki faktycznie mogą się trafić. Muszę jeszcze raz dokładnie przejrzeć wszystkie dialogi.
R'ed, uhm, przymierze może kiedyś, ale nic się nie bój. Czym byłby Armi bez swej uwielbionej elficy?! ^^
Fergard, nie masz BE?! O ludzie... Pytań o miejsce do ściągnięcia BE to lepiej nie zadawaj, oficjalnie nikt tutaj torrentów nie poleca :]
Rond, nie ma szans zrobić mapkę zarówno dla PG i BE. To dwie oddzielne gry, jeśli chodzi o kod (czy jakoś tak). Żeby mapka z BE hulała na PG musiałaby byc mozolnie odtworzona w edytorze. A to jest sporo zabawy...
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Nie wiem, czy ma to sens, ale jeśli są osoby, które chcą przetestować mapkę, a jeszcze nie zdążyły rozpocząć testów na pierwszej jej wersji, to polecam wersję 1.1 ;)
- Za sugestią Vozu podmieniłem portret Nassira z Arcywampira na Nosferata (co zresztą zaaprobowała także luba)
- Powyłapywałem literówki. Mam nadzieję, że żadna się już nie trafi.
- Poprawiłem i nieco rozszerzyłem niektóre dialogi.
- Dodałem jeszcze jedną kopalnię złota.
Na chwilę obecną mapka jawi się jako trudna (przynajmniej tak prawi moja lepsiejsza połówka), no ale poczekam na zdanie reszty.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Ostatnio zmieniony przez Nagash ep Shogu 2010-06-07, 22:14, w całości zmieniany 1 raz
Po stronie Imperium tez jakieś zmiany były, w kwestii rozbudowy dialogów chociażby
Musze przyznać, że grało się bardzo przyjemnie, a drobne literówki wcale nie dokuczały.
Jedna rzecz natury technicznej mnie uderzyła, choć jako trupowi nieobeznanemu ze zwyczajami żywych mogę Ci to wybaczyć. Chodzi o rozkaz jaki pada w odniesieniu do Antypaladyna z południowego miasta aby dać suchego drewna aby spowolnić jego sczeźnięcie podczas gdy to tego efektu daje się świeże ;lub wilgotne drewno wolniej poddające się płomienia przedłużając gawiedzi rozrywkę.
Jutro zobaczę sobie od drugiej strony jak wygląda zabawa
Ku podpowiedzi gdy podchodzi się oddział Sukuba to w dialogu powinno być chyba "włości" a nie "włoście"
Ja nadal pykam, jestem nieco dalej niż na początku, więc zostanę przy graniu w 1.0
Na moje oko i maluczkie zdolności gry mapka jest nie tyle trudna, co na samym początku zmusza nas do wyboru pomiędzy bardzo twardymi składami, w związku z czym rozwój głównej drużyny jest dość powolny; co chwila musiałem się chować do miasta, żeby paralizator nadrobił straty zadane przez tych wszystkich łuczników i strzelców. Później jest już lepiej, zwłaszcza kiedy do zgarnięcia są takie ładunki PD jak ten za Białego czarodzieja (zdążył raz walnąć, więc leczenie było, ale co tam) czy też smoka, moje ulubione stworzonko do ekspania - stawianie go tak blisko Nieumarłych to praktycznie podarowanie im tych 257 PD (czy ile ich tam wychodzi na cztery osoby).
Vogel, u Imperium poprawiłem tylko literówki. Suche drzewo wrzuciłem dlatego, że mokre paląc się daje dużo dymu i ofiara może nam przedwcześnie się udusić, zamiast jak Wszechtata każe sczeznąć w płomieniach ;)
Vozu, smok jest na pozycji 23:24, czyli praktycznie na samym środku. Zarówno Hordy, jak i Imperium mają do niego taki sam dostęp.
Ale finalnie widzę, że nikt na razie nie narzeka, wszyscy zadowoleni, zatem dziękuję za komentarze. :]
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
To teraz tak:
-po artefaktach i źródłach many widać, że jest to mapa planowana na niskopoziomową, jednak nie nałożone są żadne ograniczenia, ba, nawrzucałeś stworzeń na poziomach wyższych niż standardowo (jak choćby Trolle i Ogry na 2lv) oraz całą bandę powzmacnianych istot. Udało mi się dobić do jednostek 4lv, więc wydaje mi się, że to cosik dziwnie wygląda, zwłaszcza przy tych czarach. Ale grało się miło, zatem to tylko zwrócenie uwagi jest
-oba kielichy występowały dwukrotnie, nawet miałem po dwie sztuki
-zabij, ale czy w tekście po końcu misji nie powinno być "póki możesz" zamiast "puki możesz"? ;]
No pokonałem misje i od drugiej strony i przyznam racje Vozowi, że jest trudniej także ze względu na rozmieszczone jednostki truposzy.
W każdym razie Shogu moje gratulacje za pomysł i wykonanie. Mam tylko nadzieje że na tym nie poprzestaniesz i nie pokryją projektu grube warstwy kurzu jak pewne opowiadanie.
Co do wysokiego poziomu neutrali - sam jestem zaskoczony, bo żadnego z nich, poza Wyznawcami Kazel i zbuntowanymi Chłopami nie wstawiałem na wyższym lvl, niż 1... Sprawdziłem w edytorze i np. rzeczone trolle występują tam na 1 lvl. W zasadzie więc nie wiem co jest grane.
Co do ograniczeń - wstyd się przyznać, ale przypomniałem sobie o tym dziś nad ranem ;) Czary miały być faktycznie do 2 lvl, jednostki zaś nawet i do 5, jak się komuś zamarzy ;) Nie wiem czemu, ale takie ustawienia wprowadził autor mapki z D1. Widać widział metodę w tym szaleństwie.
Vozu napisał/a:
oba kielichy występowały dwukrotnie, nawet miałem po dwie sztuki
Ups... Niedopatrzenie. Na samym początku mapa była idealną kopią z D1, łącznie z tego typu popierdółkami. Potem nie dopatrzyłem sprawdzić, czy aby czasem coś się nie dubluje.
Vozu napisał/a:
zabij, ale czy w tekście po końcu misji nie powinno być "póki możesz" zamiast "puki możesz"? ;]
To będzie miała R'ed pożywkę... ;)
EDIT
Vozu, Vog - a na której wersji mapki graliście? Bo na wcześniejszej faktycznie występują takie cuda, a na najnowszej wersji wszystko wydaje się być w porządku.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum