Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Dyskutorium - Walka

Athelle - 2007-02-12, 23:06
Temat postu: Walka
"...Cała społeczność fanów zawrzała, gdy obwieszczono, że zostanie wprowadzony ruch do bitew..." takie slowa mozemy ujrzec w jednej z pierwszych recenzji naszej kochanej gry. Wizja dosc przerazajaca. Statyczne bitwy byly jedna z najwazniejszych roznic miedzy Disciples, a chyba najwiekszym wrogiem Heroes of Might and Magic. Sprawialo ze gra stawala sie szybka i dzieki temu ciekawsza. No tak, ale co teraz. W trzeciej czesci to sie konczy. Bedziemy musieli poruszac nasze jednostki by doszlo do starcia :(. Hmm nalezy sie wiec zastanowic czy to idaca zbyt daleko, calkowicie psujaca klimat serii zmiana, czy kolejny wspanialy pomysl rosyjskich programistow pracujacych nad gra. Jak jest wasza opinia ??
Thorus - 2007-02-13, 07:54

Moim zdaniem to dobry pomysł bo urozmaici bitwe ale wszystko zależy jak to zrobią
Bao Dur - 2007-02-13, 10:22

Na razie nie mam co do tego zdania. Sądzę jednak, że dodanie ruchu do bitwy będzie wiązało się z dłuższym jej rozgrywaniem. Ważna będzie teraz przede wszystkim taktyka, dzięki której będzie można wyjść z walki bez strat. Decydująca też będzie szybkość przemieszczania się jednostek po polu bitwy oraz teren na którym dojdzie do walki (mają być bonusy). Mam nadzieję, że rosyjscy programiści dobrze wykonają ten jakże ważny element i wyjdą z tego obronną ręką. To by było naprawdę duże urozmaicenie gry.............
Gallean - 2007-02-13, 10:51

Mnie się podoba wprowadzenie ruchu bo uderzanie powietrza jest bez sensu
Ancalagon the Black - 2007-02-13, 12:45

Osobiście jestem jak najbardziej za, poruszaniem się jednostek po polu bitwy, czyni to walkę bardziej dynamiczną, ciekawszą, teraz więcej podczas walki będzie zależeć od gracza a nie tylko od poziomów jego jednostek.
Pyriel - 2007-02-13, 15:13

Popieram ten pomysł i nie zgadzam się z wieloma osobami twierdzącymi że to spowoduje iż DII będzie czymś w rodzaju Heroes VI.
Ta gra ma niepowtarzalny klimat i zawsze będzie ,przynajmniej dla mnie czymś zupełnie innym niż bohaterowe.
Walka będzie ciekawsza o ile programiści dobrze ją wyważą. Tak by nie było9 że jeden gracz wyjdzie do przodu i nawet nie sięgnie przeciwnika, a drugi go wyminie i odrazu uderzy drugą linie / to w przypadku walki Imperium VS Klany /
Grunt to poprostu zachowanie równowagi.
Ale jestem dobrej myśli.

Athelle - 2007-02-13, 19:40

Wymijanie pierwszej lini i atakowanie tylow to jest jednym z najwiekszych makamentow Heroes V. Po pierwsze jest to nierealne, 10 Wojownikow przebiega sobie spokojnie obok batalionow zlozonych z setek wojownikow i atakuje lucznikow to poprostu smieszne.

Jednak co mozna zrobic by temu zapobiec. Hmm jednym ze sposobow byloby wprowadzenie tak zwanego zasiegu dowodzenia (Zasada stosowana w grach bitewnych) Polega ona na tym, ze jednostka (W przypadku Herosow Batalion) przejmuje kontrole nad polami w okreslonym promieniu, jednostka wroga nie moze w tej chwili zaatakowac jednostki schowanej z nia( oczywiscie przy dobrym rozstawieniu jednostek) poki nie zaatakuje pierwszej lini, jednostka zaatakowana automatycznie traci dowodzenie w pobizu gdyz walczy.

P.S Nie jest to moze idealna zasada ale zawsze mozna ja jakos ulepszyc, czekam na wasze propozycje. :)

Pyriel - 2007-02-14, 10:36

Na screenach widać, że pole walki nie ma kształtu prostokąta. Wg mnie jast tak zbudowane że jeżeli nie ruszy się jednostek pierwszej lini to nie będzie możliwości ich wyminięcia.
A ta metoda to nprzydalaby się w Heroes

Ryba - 2007-02-14, 17:45

Również sądze że wprowadzenie ruchu podczas walk to dobry pomysł. W DII statyczność raczej nie przekszkadzała, bo można było podziwiać animacje jednostek(choć bo X godzinach gry stawało sie nużące), to jednak sam interfejs walki, jak i sposób jej prowadzneia w DI jest dość żenujący.
Wszystko będzie OK, jeśli autorzy pozostaną przy niewielkiej liczbie jednostek(, czyli góra 6), aby nie dochodziło do sytuacji wspomianej przez Pyriela.

Armagedon - 2007-02-15, 11:12

dla mnie ok ale jak dadzą też stary typ walki... najlepiej w formie moda bo trza by było wszystko zmienić...
Athelle - 2007-02-15, 22:46

W ostatnim newsie wyraznie pisze ze bedzie mozna wybrac pomiedzy starym a nowym schematem :)) Wiec tak naprawde nie ma sie o co martwic (chociaz wcale sie nie martwilem :))
Pozdrawiam.

Armagedon - 2007-02-16, 13:15

oj jest... w starym d2 można mieć najwyżej 6 jednostek na drużynę... w nowym d3 można mieć więcej jednostek... a to zmienia grę o 360 stopni !! i trza by było zmieniać całą kampanię by osiągnąć podobny efekt...
DeathCloud - 2007-02-17, 09:03

Głosowałem na nie mam zdania choć przychylam się do opini że to nie jest zbyt dobry pomysł.

Brak ruchy w walce powododał że były one od pocżatk uprzepełnione akcją i były ciekawsze, bo nie bło żadnego uganiania się za przeciwnikiem.
Dla mnie to zbyt upodabnia Disciples do Heroes. W Herosach walki mi się średnio podobały bo cżęsto jej wynik bł przesądzony zanim wojownikcy dotarli do przeciwnika.

Choć moze w DIII uda im se to lepiej zrealizować, tak jak piszecie.
Bo trzeba być dobrej myśli.

Gallean - 2007-02-20, 09:47

W nowym disciples będzie podobno można mieć 8 jednostek
Pyriel - 2007-02-20, 10:09

Z tego co widziałem w trailerze to wydaje mi się, iż pole walki jest zbyt małe by mogło się mieć doczynienia z tzw ganianiem się po polu walki.
Tyle, e teraz wyobraźcie sobie druznę złożoną z ośmiu Obrońców wiary, i że wszyscy mogą atakować /poza pierwszą turą, choć i tu niekoniecznie/
Jak mówi Gall ma być osiem jednostek w dróżynie, czyli do 16 na polu walki.
Swoją drogą ciekawe czy dorzucą jeszcze jakąś gałąź jednostek /poza wojownikiem, łucznikiem, wsparciem i magiem, tyle że nie bardzo jest co/

P@weł - 2007-02-22, 10:44

Jestem jak najbardziej za. Bardzo sobię cenię stosowanie różnych taktyk i strategii podczas prowadzenia jakiejkolwiek bitwy, dlatego cieszę się że bitwy w D3 zostaną wzbogacone o element poruszania się jednostek. Uważam że bardzo to urozmaici walki w D3, szczególnie że te ze słabymi wrogami ( ale również nie tylkko z nimi) były bardzo schematyczne.
Athelle - 2007-03-20, 13:20

Pamietam jak to wszyscy krytykowali nowy system walki a tu zadnego "nie" w ankiecie :P. Co sie stalo ze wszyscy tak szybko zmienili zdanie ??:P
Smash - 2007-03-21, 16:10

Ja słyszałem, że ruch ma polegać na tym, że jednostki mają podbiegać by uderzyć wroga a nie powietrze jak to było w D2 i na tym ma polegać całą różnica, nie będzie poruszania się po polu znanego z h5. Najgorsze jest to, że mam nadzieję, że zachowają zasadę dwuszeregu i wojownicy będą musieli najpierw przedrzeć się przez pierwszą linię. Boję się, że innowacyjność w D3 będzie tym dla D2 czym była w Homm4 dla Homm3. Jak ja chciałbym żeby była już wersja demo albo jakaś beta nawet po rosyjsku :/.
Zodd - 2007-03-21, 17:00

Hmmm jakby tak było to po prostu miodzio ^^ ale trailery pokazują zupełnie co innego... Walka tam wygląda bardzo podobnie do nowego HoM&M...
Athelle - 2007-03-22, 20:54

Walka w DIII jest juz przesadzona. Poruszac oddzialy sie bede jednak mysle ze rozwiazania jakie zastosuja programisci dadza dobry efekt i ta faza ani troche nie bedzie wygladac jak ta znana z HoM&M. Juz sam rozmiar pola bitwy o tym mowi.
P@weł - 2007-04-06, 10:48

Do Smasha- tez na poczatku slyszalem takie pogloski ze "ruch" mial ograniczac sie do podbiegniecia do wroga i zadania ciosu. Ale jak widac pomysl odszedl w zapomnienie. Dalej bedzie mozna przeciez utrzymac szyk oddzialu - czyli magowie i lucznicy na tylach, kawaleria i piechota na szpicy. teraz bedzie nawet lepiej ,bo samemu bedziemy wymyslac szyki i ustawienia. Bardzo bym tez chcial aby wprowadzili wieloplaszczyznowe pole walki ( zaglebienia, wzniesienia) i mozna by to wykozystac w bitwie ( oslona, lucznicy powiedzmy mieliby lepsza widocznosc i zasieg etc.) Taka walka w DIII by mi odpowiadala.

PS. Moze nawet poszedlbym z tym dalej i zrobil walki jak w serii Total War. Pomyslcie tylko, te najazdy na miasta, walki bohaterow. Mysle ze byloby super.

Aston - 2007-04-12, 14:58

Powinno być możliwe poruszanie się !!
P@weł - 2007-04-12, 15:20

Aston napisał/a:
Powinno być możliwe poruszanie się !!


A to niespodzianka !!! :lol: Od dawna sledzisz wiadomosci o Disciples 3 ?Przyznaj sie ...:lol: :lol: :lol:

Pyriel - 2007-04-12, 15:41

:mrgreen: No jakich to mamy przykład woja Imperium. :mrgreen:

Przypominam że kwestia ruchu podczas walki jest już przesądzona, a tu należy umieszcać swoje odczucia i poglady na ten temat. Mile widziane jakieś argumenty.

Athelle - 2007-04-12, 17:10

Aston napisał/a:
Powinno być możliwe poruszanie się !!


Widac Aston ze przeczytales wszystkie wczesniejsze posty w tym temacie :)
W kazdym razie poruszanie sie napewno bedzie.

Ostatnio nawet ten pomysl mnie troche przekonal. W koncu bitwy stana sie naprawde ciekawe (jezeli jeszcze takie nie byly) Grom nowych taktyk i mozliwosci dla Graczy tylko urozmaici i utrudni i tak juz trudna gre :P. Graficznie tez zyskamy :)

Smash - 2007-04-12, 17:17

Jestem bardzo ciekaw jak to rozwiążą, w Age of Wonder był ciekawy motyw, mianowicie jak jednostka wymijała jakąś wrogą to dostawała od niej cios, dzięki temu jeden wojownik nie mógł bezkarnie ominąć wrogiego wojownika i zaatakować stojących z tyłu jednostek wsparcia. Jeżeli czegoś nie wymyślą to łucznicy bedą wyżynani w pierwszej kolejności z łatwościa...
Athelle - 2007-04-12, 17:25

To jest wlasnie najwieksza wada Herosa. Mysle ze juz sam ksztalt mapki (planszy czy tez pola walki) zablokuje takie zagrywki.:)
P@weł - 2007-04-12, 18:11

Jezeli wprowadza tylko ruch, to z ta liczba roznych taktyk bedzie troszke lipa ( wojownicy, szarza pod oslona jednostek atakujacych z dystansu - ot cala taktyka :mrgreen: ) Ale jak wprowadza wykozystywanie terenu - to tu juz bardziej sie mozna popisac ( np. jednostki imperialnych zabojcow pod oslona wzniesien podchodza wroga od flanki lub od tylu). Cos mi jednak wydaje ze tak nie bedzie...szkoda.
W kazdym razie walki chyba nie zwala :roll:

Cethu - 2007-04-12, 19:19

Na oficjalnym forum Asstet napisał:
Cytat:
There is some progress. I hope little is left.
New video is soming up.


Trzeba mieć nadzieję, że będzie to filmik pokazujący jak najwięcej o walce i grze w DIII a nie jakieś intro...:D

Athelle - 2007-04-14, 21:14

Hmm a ja mam nadzieje ze video pokaze Elfy (walczace Elfy zeby nie bylo offtopu) :P Z drugiej strony jezeli chodzi o ten aspekt Gry to mysle ze Akella juz niczym nas nie zaskoczy :P
P@weł - 2007-04-19, 16:47

A powinna, bo TYLKO mozliwosc przemieszczania jednostek na innym polu walki niz kwadrat - to zadna rewolucja i wtedy mogliby spokojnie zostac przy starym stylu prowadzenia walki. No, ale mozemy sobie tylko tak gadac, zobaczymy efekt finalny
Athelle - 2007-04-19, 19:48

A mi wydawalo sie ze sprawa pola walki jest juz w pewnym sensie przesadzona. Wiadomo juz ze nie bede to kwadraty i na arenie beda specjalne miejsca w ktorych otrzymamy bonusy.
P@weł - 2007-04-20, 08:21

Przypominam sobie ze istotnie byla taka informacja, pewnie na danym polu jednostka bedzie miala podniesione parametry lub obnizone. Na tym malym screenie, gdzie widac walke wydaje mi sie ze widzialem pofaldowane pole walki...albo mam jakies przewidzenia :-D
Teemonek - 2007-05-01, 15:26

Wydaje mi się, że ruch na polu walki taki jak w HoM&M to jest taka lipa, że szkoda gadać. W drugiej części to prawda, że walki ze słabym przeciwnikiem były monotonne ale przecież istniał przycisk taki jak "szybka walka". Czy może się mylę? Natomiast jeśli rozumiem chcecie imponującej walki obrońcy wiary z chłopem lub goblinem? Panowie bez przesady... System walki w drugiej trzeciej części powinien wyglądać tak jak w drugiej... Dlaczego? Ponieważ bieganie za przeciwnikiem po polu nawet jeśli to będzie zamknięta klitka dwa na dwa metry na której będzie kilku rycerzy demony i jeszcze przywódcy to jest dla mnie bezsens. Walki w poprzednich częściach musiały być starannie przemyślane, zwłaszcza te trudniejsze i na wyższych poziomach. Jeden ruch mógł zaważyć nad porażką. Trzeba było naprawdę myśleć! Np. aby ratować jedną trzeba było włączać obronę innej i stracić jedną czy dwie postacie, ale zabiło sie wilkołaka odpornego na oręż. Ruch spowoduje, że seria Disciples straci swoją oryginalność i zbytnio upodobni się do swojego największego wroga - Heroesów - co będzie świadczyło o tym, że uznaje jego przewagę nad sobą, co jest wierutną bzdurą!!! Pozdrawiam!
Smash - 2007-05-01, 20:59

O co wam biega z tym ganianiem się po polu walki w h3? Ja nic takiego nie zauważyłem. Jedyne bieganie jakie jest w tej grze to za bohaterami wroga co bywa irytujące szczególnie gdy wiadomo kto ma najsilniejszego hero. Szczególnie mam namyśli komputera który nie znał słowa "surrender" i rozłaził się wszędzie niczym robactwo. W połowie gry wiadomo było kto wygra ale przez drugą połowę wyłapywało się niedobitki wroga. W d2 było znacznie prościej utrzymać kontrole nad rejonem niż w h3.
Teemonek - 2007-05-01, 22:57

No dobra to jest jasne, że jak masz mocnego bohatera i pokonasz tych najlepszych bohaterów przeciwnika, to tylko szukałeś tych słabych... To nie podlega dyskusji. Natomiast chodzi nam o samą walkę, czyli moment kiedy stajesz z przeciwnikiem twarzą w twarz i masz zamiar dać mu łupnia! Bieganie i chodzenie na mapce walki jest do kitu. Oczywiście nie mam nic przeciwko animacją, dzięki którym będziemy widzieli dokładnie uderzanego przeciwnika, a nie jak juz określił któryś z poprzedników "uderzane powietrze" ale sam ruch jednostek będzie moim zdaniem złym pomysłem....
P@weł - 2007-05-03, 18:59

Wygladalo by to wrecz idiotycznie kiedy pojedynczo jednostki wybiegalyby do siebie - cios i powrot do szeregu. Ruch w czasie walki to element ktory musial byc dodany do serii. To po prostu jej ewolucja.A ze w innych grach jednostki biegaja w czasie walki...to z Disciples nie zrobi od razu klona tych gier.
Glourio - 2007-05-13, 21:44

tak..wybiegac do siebie cios i z powrotem, cos mi tu smierdzi seria Final Fantasy;p
a co do biegnia po mapie,fajnie by bylo gdyby np. niektore jednostki sie "nie nawidzily" np łowca czarownic i sama czarownic, ale nie jak w homm, ze tam zadaje 50% obrazen czy cos, tylko po prostu same z siebie by podeszly do siebie i tak az jedna z nich zginie, tylko nie wiem czy to nie byloby za latwo, bo wtedy mozna by przewidziec wynik walki z gory, np pare łowcow, jakies czarownice i np paladyn i jakis niewierny bądz demon.

dodam jeszcze, ze skoro maja sie poruszac jednostki, to w sytuacji jak jakis kozak zajdzie demona z boku i to tamten nie musi sie do niego odwracać i bić swoim śmiercionośnym i wypakowanym ostrzem, tylko moze ten sam efekt uzyskac pociągając z kopyta w bok.
Tak samo przy samych atakach, np wyskok i cięcie z góry, innym razem ta sama jednostka tnie dwa razy,tudzież z boku jakos, po prostu takie zróżnicowanie, bo jak w D2 animacje po prostu zapierały dech w piersiach...to po któryms razie robiły sie i tak nudne.
Nic do samej rozgrywki to nie w niesie, ale popatrzeć też na cos trzeba';]

Pyriel - 2007-05-14, 08:56

Jako że wiele osób tu na forum uwielbia porównywać nowinki w DIII z tym, co widzieli w innych grach to i ja tak zrobię. Inne uderzenia w zależności jak jednostki są do siebie ustawione takie coś jest, w Tekken 3 gdzie w zależności jak się ustawia przeciwnicy inaczej wyglądają „łapanki”. Nie popieram takiego pomysłu, choć jest całkiem ciekawy. Pamiętaj, że jednostka atakująca ustawiają się przodem do ofiary. Pomysł z nienawiścią jest OK. mogłoby to dawać jakieś bonusy, lub dać niektórym jednostką zdolność oddziaływania na całą grupę własną lub przeciwnika. Pewnie zaraz ktoś krzyknie, że tak było w H i jeżeli dodadzą di DII to będzie klon tej gry, ale jak już ktoś przed mną napisał:
P@weł napisał/a:
.A ze w innych grach jednostki biegaja w czasie walki...to z Disciples nie zrobi od razu klona tych gier.
_________________

Disciples ma mocniejszy klimat niż Heroes i sądząc po wyglądzie jednostek z DIII ten klimat utrzymano a nawet uczyniono jeszcze mroczniejszym.

Gallean - 2007-05-14, 09:32

Między ludźmi też występują podobieństwa a klonami nie są...
P@weł - 2007-05-14, 10:44

Z tymi nienawisciami to ja bym zrobil tak- nie wprowadzalbym pomyslu do samych ras, ale do najemnikow. Powiedzmy ze bylyby jednostki ktore lepiej walczylyby w twojej armii a inne gorzej z uwagi na problemy miedzy rasami. Bylyby to swojego rodzaju bonusy w czasie walk. Np. kiedy gramy elfami i mamy w druzynie najemnika z hord lub klanow, to jednostki najemne walczylyby ( bo przeciez robia to dla kasy) ale zwiazane by to bylo z pewnymi bonusami. Ktos zada pytanie, to po co wogole dolaczac je do swojej grupy? Juz odpowiadam - na mapie by byly rozlokowane tylko niektore obozy najemnikow, wiec jak kierujesz rasa ktora akurat takich kolesie nie lubi ,a potrzebujesz ich, to masz pecha :mrgreen: ( osobiscie powiem ,ze w poprzednich czesciach nigdy nie korzystalem z pomocy najemnikow ;-) )

Zauwazyliscie na trailerze, ze na niektorych scenach, jednostki w czasie walki byly ustawione rowno w szeregach jak w poprzednich czesciach serii? ( np. kiedy gryf atakowal giermka), a w innych scenach jednostki sa porozmieszczane luzno na mapie. Wydaje mi sie ze wlasnie zostaly pokazane dwa rozne style prowadzenia walki ( stary i nowy).

Pyriel - 2007-05-14, 10:53

Ja w kampanii używam najemników tylko w trzech misjach. W BE do obrony miast w walce o Morze Kupieckie najmuje Imperialnych zabójców, tą samą jednostkę rekrutuje w misji przeciw krasnoludzkim braciom, bo mam wtedy dwóch łuczników jeden z dodatkowym odmrożeniem drugi trucizną. Trzecią misją jest a w której kKlanami mamy dotrzeć do ołtarza, na który ma się dokonać wskrzeszenie królewskiego syna najmuje wtedy Czempiona orków fajnie wygląda z karasiami.
karasiami co do tematy to te dwa rozstawienia jednostek też rzuciły mi się w oczy. Może to jednak być spowodowane tym, że jednostki Imperium jeszcze się nie przemieściły a to tylko Gryfy podleciały pod ich początkowe rozstawienie.
Zastanawia mnie jednak wywiad ostatni, jaki dodał the Black, walka w nim, bowiem opisana poza tym żew wprowadzono 3 rzędy wygląda jak ta jaka mieliśmy w DII

Gallean - 2007-05-14, 10:59

A to prawda, że w Disciples 3 takie jednostki jak duch, akolita czy lekkostopy będą miały możliwość zaatakowania wroga?
P@weł - 2007-05-14, 11:05

Cytat:
Zastanawia mnie jednak wywiad ostatni, jaki dodał the Black, walka w nim, bowiem opisana poza tym żew wprowadzono 3 rzędy wygląda jak ta jaka mieliśmy w DII

No wlasnie, bedzie to prawdopodobnie rozbudowana wersja systemu z poprzedniej czesci. Sprytnie to zrobili, zabezpieczajac sie przed atakami krytyki od strony fanow ,za nowy system walki. Osobiscie z checia przetestuje oba :-P

Glourio - 2007-05-14, 19:33

a co gdyby jednostka miala pare możliwosci ataku? np mag błyskawic, w starciu z jednostką odporną na powietrze użył by laski do walki wręcz a w momencie gdyby stał z tyłu jakiegos telekinetycznego ataku bądź słabszego innej szkoły, w końcu mistrz magii nie powinien kończyć nauki na jednej błyskawicy;>
Smash - 2007-05-14, 19:47

Mag używający laski do walki wręcz to tak jak łucznik używający noża w grze Myth II i tu i tam kończy się to raczej tragicznie.
P@weł - 2007-05-14, 20:19

W HommV jest to tak rozwiazane, ze lucznik z daleka atakuje uzywajac luku, a kiedy jednostka jest blisko, to atakuje krotkim mieczem ( damage jest ten sam). Jest to dosyc logiczne posuniecie i fajnie by bylo gdyby w DIII tez to wprowadzili. Natomiast atak zywiolem ( ktorym mozna w zasadzie zaatakowac z kazdej odleglosci) i laska to juz odmienna sprawa ( zrodlo ataku jest tez inne). Mysle ze to byloby ok, ale czy tworcy nie pomysla iz jest to zbedne przekombinowanie i wprowadzi tylko dodatkowa niepotrzebna funkcje.
Glourio - 2007-05-14, 20:49

moim zdaniem to by dodało troche hmmm, "realizmu" bo jak pisalem dziwnym by bylo gdyby mag po setkach lat studiowania umial rzucać tylko błyskawice, pozatym podczas walki byloby ciekawiej gdyby mag mógł cos zrobic jednostce odpornej na powietrze. Moze odpornośc bylaby raczej tak jak pancerz, w sensie ze jakas czesc obrazen wchodzi,ale tylko w niektorych przypadkach bo szkieletowi raczej nic nie zrobisz czarem ze szkoly śmierci, jakąś plaga czy choroba
Smash - 2007-05-15, 02:51

Akurat P@weł to rozwiązanie już choćby w h3 było :D czy innych grach, nic odkrywczego ^^. Glourio akurat szkoła śmierci to również czary typu "control undead" lub inne, w końcu nekromanci jakoś muszą sobie radzić ze swoimi pupilkami :) i na pewno najlepiej wiedzą co na nie działa.
Cethu - 2007-05-15, 13:45

Mam nadzieję ze urozmaicą walkę, chociażby jakimiś niezłyni finishami ( tak ja to było w Wh40k:DoW) i róznorodnymi atakami, inaczej będą to zwyczajne szachy...
P@weł - 2007-05-15, 18:02

Fatality napewno nie bedzie ( a szkoda) na trailerze widzielismy juz, jak jednostka od razu zamienia sie w sterte kosci ( znowu to samo co w DII).Czy wg Was walka w poprzednich odslonach bylaemocjonujaca? Wg mnie srednio, chociaz podobala mi sie animacja zadawanych ciosow. Z tego co na razie wiemy ( z wywiadow) to dosyc sporo sie zmieni i to na lepsze. Juz napewno nie bedziemy tylko myslec o kolejnosci atakujacych jednostek.
DeathCloud - 2007-05-15, 18:14

Mi wystarczyło by kilka rodzajów śmierci, zależnie od rodzaju ataku którym był ostatni coś (np. broń to by była zwykłą krawa smierć, a ogień to by było spopielenie itd.) zamiast fatalitów.

A wg mnie walka była emocjonująca, znacznie bardziej od tych ala homm, gdzie zanim doczłapałeś od przeciownika to ci się juz znudziłą walka.

Glourio - 2007-05-15, 21:12

walki były ciekawe, o tyle ze jak przeciwnik byl silny, to trzebabylo sie nakombinowac zeby nie stracic jednostki w 1szym szeregu, obrona,czekanie takie tam "taktyczne" zagrania.
Dobrze jakby bylo...jesli ktos dostanie od ogromnego demona, czy chodzby zwyklego rycerza odsunął sie po ataku(nie uniknął tylko np przewrócil i wstał) a nie tak jak w DII ze jednostki po prostu staly i twardo przyjmowały ciosy na klate bez drgnięcia.

A gdyby jeszcze wprowadzic cos takiego:
powiedzmy ze kolo stolicy masz nauczyciela...jednoski sobie podpakujesz idziesz rozniesc glowny cel w misji...i robisz to na walce automatycznej bo i tak wygrasz i tak...
Gdyby wprowadzic , ze tak powiem "zmienny poziom trudnosci" tzn w momencie jak atakujesz neutralna jednostke, to automatycznie(jesli jest zdecydowanie slabsza, o 2-3 poziomy np) robi sie silniejsza, czyli walki trudniejsze, ciekawsze. Ale to by musialo dzialac tylko w jedna strone, czyli zeby neutralne jednoskit moglby byc tylko lepsze a nie...dostosowac sie równiez do nizszych poziomów.Troche namotalem...to teraz drugi pomysl;p

Neutralni tez maja doswiadczenie...na palcach jednej reki moge policzyc ile razy podniosly sie o poziom. To moze z uplywem czasu co pare tur powinny po prostu dostawac doswiadczenie, zeby koncowka misji nie wygladala: atakuje->automatyczna walka i tak w kolko

Smash - 2007-05-15, 22:25

Mike xxx napisał/a:
A wg mnie walka była emocjonująca, znacznie bardziej od tych ala homm, gdzie zanim doczłapałeś od przeciownika to ci się juz znudziłą walka.


Ooo... to tobie się walka nudziła już w pierwszej turze? coś takiego a inni narzekają, że pole bitwy w homm jest za małe...

Na temat fatality możecie sobie pomarzyć, nie sądzę żeby coś się zmieniło, ostatni filmik pokazał jak będzie wyglądała śmierć (czyli nudno i nieciekawie). Zastanawiam się ile obietnic uda im się dotrzymać, walki nie wyglądają zbyt dynamicznie. Ktoś wspomniał o Dawn of War, ta tam walki wyglądały naprawdę fajnie, przyjemnie się oglądało dreagnautht'a wywijającego młynka złapanym orkiem, no dość krwawo było do tego. O ile sama gra dość szybko się nudziła to walki z pełnym zoomem jeszcze długo się oglądało z przyjemnością.

Gallean - 2007-05-22, 22:02

Mnie podobały się specjalne ataki jednostek w Age of Wonders 2
R'edoa Yevonea - 2007-05-28, 15:26

Moim skromnym zdaniem poruszanie się jednostki na planszy bitewnej jest beznadziejne. W heroesów przestałam grać, bo mnie trafiało, a tu w D3 dadzą? :/
Cethu - 2007-05-28, 15:40

Poruszanie się jest beznadziejne?? Jest niezbędne, wreszcie walka nabierze jakiegoś realizmu.
R'edoa Yevonea - 2007-05-28, 15:42

Ech... i tak z końcową oceną jak to komu pasuje, trzeba będzie poczekać do premiery... ale nie sądzę, żeby to było ani przełomowe, ani uprzyjemniające rozgrywkę.
Gallean - 2007-05-28, 15:58

Dla mnie dobrze, że będzie ruch. Po jakimś czasie uderzanie powietrza robiło się irytujące... A poza tym ruch będzie graficznym odzwierciedleniem ataku. Nie będzie tak, że pójdzie się gdzie się chce tylko każdy ruch wykona się w nie inny sposób jak atak na wroga.
R'edoa Yevonea - 2007-05-28, 16:00

Chyba że tak. Bo tupanie do wroga jak w HoMM absolutnie nie wchodzi w grę.
Smash - 2007-05-28, 16:57

Ja pitole a co jest złego w tupaniu do wroga? Niektórzy tu chyba chcą kopa w 4 litery by do lecieć do wroga jak najszybciej. Dobrze, że będzie ruch wreszcie trochę więcej planowania będzie a jak dodadzą duży, zróżnicowany teren to będzie jeszcze lepiej no i żeby jednostki miały jakieś zdolność może wtedy walka nie znudzi się za szybko. Narazie jednak filmiki nei pokazywały ani jakiegoś zróżnicowanego terenu ani emocjonujących starć, animacja też nie była zachwycająca.
R'edoa Yevonea - 2007-05-28, 17:05

Tupanie w nieinteresującej animacji nie podwyższy w żaden sposób jej poziomu...
MachaK - 2007-06-04, 15:41

Ruch podczas bitwy? A czy Disciples to Total War? Jak nie to nie warto dawać ruchu podczas bitwy. Będzie zamieszanie bo jak magowie mieli ataki masowe to teraz co? Będą musieli atakować jednostki lub dane terytorium? Nie opyla się zmiana.
Smash - 2007-06-04, 18:16

Możecie sobie gadać ile chcecie babunie :) ale to już sprawa przesądzona, będzie ruch podczas bitwy... at last sasasasa...
Byle tylko z tym zaawansowanym polem walki to nie był pic na wodę jak to było z h5 (tam na obiecywali jak nasi politycy przed wyborami).

Nagash ep Shogu - 2007-06-05, 11:18

Będzie ruch podczas bitwy.

I będzie lypa z sosną.

Zanim piechota, czy kawaleria (choć ta ma juz większe szanse z racji szybkości) zbliży się do drużyny napakowanej jednostkami rażącymi z odległości, juz dawno bedzie rozsmarowana na ziemi.

Niby pieknie, ładnie, ale to zubaża grę.

Cóż, nie ma co płakac nad rozlanym mlekiem, trzeba miec nadzieje, że naprawdę dadzą to zróżnicowane pole bitwy, bo inaczej mroczno to widzę.

Gallean - 2007-06-22, 08:50

Nie będzie rozsmarowana bo ruch będzie polegał na tym, że nawet jak twój wojownik będzie na końcu mapy podczas walki a przyjdzie jego kolej to może przejść całą mapę by kogoś uderzyć. Od Heroesa będzie to różniło się tym, że w Disciples nie pójdziesz gdzie chcesz po mapie tylko każdy twój ruch będzie atakiem...
gufi102 - 2007-07-06, 19:19

moim zdaniem najlepiej jak by zostało tak jak jest bo zmiana to by zepsuła urok gry :/
Athelle - 2007-07-11, 18:33

Hmmm nie moze zostac tak jak bylo. Wielu uznalo by to za jakies cofniecie w rozwoju czy cos. Wazne jest tylko to zeby zrobic ten ruch takim zeby mial sens i wnosil do gry cos nowego czego gra pod wzgledem walki napewno potrzebuje.
Pyriel - 2007-08-13, 00:31
Temat postu: [b]Offtop przeniesiony z tematu o Klanach[/b]
MachaK napisał/a:
Elledan napisał/a:
okopy (...) Niech wasze pomysly zabireaja przynajmnioej jakas odrobinke realizmu.


Okopy są bardziej realistyczne aniżeli forteca. Okop robi się w ciągu kilku godzin, a fortyfikacje buduje się kilka lat. Więc rozbudowa fortyfikacji trwałąby przez cała kampanię a i tak byś jej nie skończył, a okopywać możesz się w każdej chwili

Cethu napisał/a:
by wprowadzic cos na podobieństwo specjalnych ataków


Jak już tutaj...mogłoby być ze 2 ataki. Np. taki Lich w D1 ma różdzkę a w D2 ma buławę, jak natrafi na trupa to nic mu z magii nie przyjdzie, ale tężę różdzką lub buławą jakby pierdyknął...to by trup zmarł.

Elledan napisał/a:
Cytat:
łucznik strzelający w kilka celi ale słabiej...


Pamietaj ze w herosie kazda jednostka to byl tak naprawde wielki oddzial dlatego "salwa" miala jakis sens. Atak Gryfa to bardzo ciekawy pomysl:P

Elledan napisał/a:
Pikowanie Gryfa to wspanialoy atak.

Kathrin napisał/a:
Aby udaremnić taki atak wystarczy zmienic położenie jednostki.


A skad wiesz gdzie Gryf bedzie atakowal. Atak zadaje wielkie obrazenia ale to wiaze sie z ryzykiem ze nie trafisz. Wiadomo ze jednostka zdazy sie poruszyc przed atakiem wiec trzeba ustawic atak w dobre miejsce ;p (trzeba miec odrobine szczescia :))

Hmmm zeby nie bylo offtopu to wymyslmy jakie wspaniale dodatkowe ataki moglby miec krasnoludy (chcialbym przypomniec ze teraz wszystrkie jednostki beda mialy umiejetnosci wiec bedzie ciekawie)??

Elledan napisał/a:
Pikowanie Gryfa to wspanialoy atak.

Kathrin napisał/a:
Aby udaremnić taki atak wystarczy zmienic położenie jednostki.


A skad wiesz gdzie Gryf bedzie atakowal. Atak zadaje wielkie obrazenia ale to wiaze sie z ryzykiem ze nie trafisz. Wiadomo ze jednostka zdazy sie poruszyc przed atakiem wiec trzeba ustawic atak w dobre miejsce ;p (trzeba miec odrobine szczescia :))

Hmmm zeby nie bylo offtopu to wymyslmy jakie wspaniale dodatkowe ataki moglby miec krasnoludy (chcialbym przypomniec ze teraz wszystrkie jednostki beda mialy umiejetnosci wiec bedzie ciekawie)??

Kathrin napisał/a:
Elledan napisał/a:
A skad wiesz gdzie Gryf bedzie atakowal.

Logiczne jest, że jego celem będą jednostki atakujące z dystansu, gdyż tego ataku po prostu nie opłaca się stosować wobec jednostek atakujących w bezpośrednim starciu, bo ciągle się poruszają (celem gryfa będzie np. myśliwy, mag, łucznik, sukub...)
Elledan napisał/a:
zeby nie bylo offtopu to wymyslmy jakie wspaniale dodatkowe ataki moglby miec krasnoludy

Atak, którego skutkiem wroga jednostka zostaje zamrożona od jednej do kilku tur (w zależności od poziomu atakującego) i w tym czasie odnosi kolejne obrażenia.

Elledan napisał/a:
Kathrin napisał/a:
Logiczne jest, że jego celem będą jednostki atakujące z dystansu,

Takich jest zazwyczaj kilka i trudno ustali ktora zostaje zaatakowana prawda ?? Wiec powodzenie ataku jest duze. Z drugiej strony juz samo poruszenie jednostki walacej na odleglosc jest wielkim atutem bo zabiera tej jednostce szanase na atak (Cethu mam nadzieje ze przeniesiecie to w odpowiednie miejsce )

Kathrin napisał/a:
Elledan napisał/a:
Takich jest zazwyczaj kilka i trudno ustali która zostaje zaatakowana

W armii zazwyczaj jest od 1 do 2 jednostek dystansowych i nie trudno jest się domyślić, która zostanie zaatakowana... czysta strategia.

Elledan napisał/a:
juz samo poruszenie jednostki walacej na odleglosc jest wielkim atutem bo zabiera tej jednostce szanase na atak

Nie wiem czy takim dobrym, po pikowaniu (udanym lub nie) gryf ląduje najbliżej miejsca ataku, więc po środku wrogiej armii. W tej sytuacji długo nie pociągnie bo zostanie zaatakowany niemal przez wszystkie wrogie jednostki.

Cethu napisał/a:
Wyobraz sobie ze masz 2 jednostki strzelajace a 6 w armii, masz kilkanascie procent ze zaatakuje tam gdzie sie zpodziewasz, czy zaryzykujesz poruszenie tej jednostki i zmarnowanie jednego ataku??

PS: Pyr sie tym zajmie :-D No nie Pyr?

EDIT

A co do ataków Klanów:
-Jednostka do walki wrecz na wysokim poziomie moze miec opcjonalny atak: szarze, biegnie po lini na odległosc np 2x ruch i rani WSZYSTKIE jednostki po drodze, ale wiadomo po ataku znajduje sie po stronie przeciwnika...
-Miotacz plomien może zaatakowac z wieksza sila ale bron bedzie musiala poczekac dluzej ( pojawi sie dalej w kolejce na pasku ataku) by wystygnac...

Kathrin napisał/a:
Cethu napisał/a:
masz 2 jednostki strzelajace a 6 w armii, masz kilkanascie procent ze zaatakuje tam gdzie sie zpodziewasz

Logicznie rzecz biorąc, to głupota atakować jednostki, które w kolejnej turze będą znajdować się zupełnie w innych miejscach (jeśli atak jest związany z miejscem na którym jednostka się znajduje). Lepiej w ten czas skupić się na jednostkach dystansowych... w tym przypadku szansę rozkładają się 50 na 50.

Książę Bythazar - 2007-08-13, 00:34

Jeśli tak dalej pójdzie to zamiast disciples 3 dostaniemy HOMM5 z realistyczną grafą. :-/
Cethu - 2007-08-13, 00:48

Zauwaz ze za cel mozna obierac puste pola, nawet nie wiesz gdy cie takimi atakami doswiadczony gracz wymanewruje...

50 na 50 dobre sobie, takie bycie pewnym siebie to zly pomysł...

@Mamut: Akurat dodatkowe ataki to jeden z niewielu dobrych pomysłów w HoMM5

MachaK - 2007-08-13, 09:10

Jak tak pójdzie to będziemy mieli suprealistyczną strategię turową.
Eldehast - 2007-10-07, 13:40

E tam , poruszanie się to dobry pomysł,w końcu nie będą uderzać/używać magii/bekać/strzelać/ciachać/jeść powietrza(niepotrzebne skreślcie).Tylko żeby to nie było tak dziwacznie jak w Homm5(wygląd bardzo nierealistyczny), i tym bardziej żeby nie było jak w HoMM że lecisz gryfem na nekromantę,stoi Ci na drodze tiamath i go omija,tak jest głupio i żeby tak nie było.
Axel - 2007-10-11, 18:01

Moim zdaniem dodawanie poruszania się po polu walki w D3 to zły pomysł. Klimat Disciples-owych potyczek ucierpi na tym znacznie, o ile w ogóle nie zdechnie... :-?
Kathrin - 2007-10-11, 22:13

Wprowadzenie ruchu jest dobrym pomysłem... Urozmaici rozgrywkę i nada jej więcej realizmu i powagi. Sprawi, że animacje podczas walki nie będą monotonne.
Axel - 2007-10-12, 00:23

Oooooj coś mi się widzi, że oni chcą ZA dużo i ZA dobrze w tym D3 zrobić, a jak to mówią "lepsze jest najgorszym wrogiem dobrego." Oby D3 nie skończyło jak HOMM4 bo to był by obciach na kółkach... i śmierć dla tej gry.
Rzekłem...

Kathrin - 2007-10-12, 01:06

Axel napisał/a:
Oby D3 nie skończyło jak HOMM4

Gdyby zaistniała (mam nadzieję, że nie) taka sytuacja, to ruch jednostek nie będzie jedynym powodem.

Eldehast - 2007-10-12, 14:16

E tam taka zmiana,nie popsuje disciples , co było w przypadku HoMM 4 tam dali jeszcze większe zmiany,wobec HoMM 3,niż D3 do D2...
mozora - 2007-11-06, 16:42

Walka w D3 znów uległa zmianie, co widać na screenie z smokiem. Rosjanie pewnie chcą znależdz takie rozwiązanie, które zadowoli starych fanów, jak i przyciągnie nowych.

Mam podobne odczucia co Axel, za dużo jest zmian. Rewolucje nie zawsze mają dobre skutki, albo wyjdzie z tego arcydzieło lub totalna klapa.

Gallean - 2007-11-07, 08:39

Może walka jest taka jak widzieliśmy wcześniej a to być może jest taktyka przed walką jak w Heroes
Kathrin - 2007-11-07, 09:19

mozora napisał/a:
Walka w D3 znów uległa zmianie, co widać na screenie z smokiem.
Trudno stwierdzić po jednym screenie, czy walka uległa zmianie... Wydaje mi się, że styl walki pozostanie bez zmian (taki jaki był zapowiadany). Ta screena może przedstawiać dosłownie wszystko. Przychylam się do opinii Galleana – to może być ustawienie taktyczne jednostek przed walką...
Gaderic - 2007-11-07, 11:14

Przecież miały być 2 tryby walki. Do tej pory widzieliśmy zmodyfikowany "stary". A ten, mógł być tym drugim "Heros'owym". (Jak powszechnie wiadomo twórcy mają heros'owy ołtarzyk do którego modlą się codziennie :-| )
Eldehast - 2007-11-07, 15:53

Nie ! NIEEE!!! Tylko NIE tak jak w HEROES! Tzn, do herosów nic nie mam ale jak odbywa się walka jest żalowe..Szczególnie w IV oraz V...
Kathrin - 2007-11-07, 22:43

Walka nie będzie się odbywała na tej samej zasadzie co w heroes (tak twierdzą twórcy).
Eldehast - 2007-11-08, 22:04

Dzięki o Mortis! Już myślałem..(tzn, przeczytałem i myślałem że to decyzja...) że jak w HV czy tam HIV...
Kathrin - 2007-11-08, 22:18

To ruch wykonywany w kierunku atakowanej jednostki (będzie automatycznym następstwem po wybraniu celu ataku). Nie trzeba będzie przemierzać pola walki, żeby dostać się do jednostki wybranej za cel.
Eldehast - 2007-11-08, 22:40

Humm , lepiej by było sterowanie jak w heroesie(ale nie wszystko tak jak tam bo zrąbane), czyli idziesz albo walisz - taktyka!
Athelle - 2008-01-21, 09:55

Wznawiajac lekko temat (gdyz wiele screnow do nas dotarlo i wiele sie dowiedzielismy) chcialbym zwrocic uwage na pewien maly szkopul. Pola bitwy nie mialy byc prostymi kwadratami (czy tez przyblizonymi tego wersjami) a niestety na wiekszosci map tak to wyglada. Na samych polach mialy sie znajdywac przeszkody, zrodla energi, drzewa jednak nic z tych rzeczy nie ma. A moze Akella takie screnny ujawnia zebysmy sie bez przerwy denerwowali (ja juz powoli nie moge patrzec na to cos co nazywamy kontynuacja DII najwiekszej gry jaka powstala) No i kolejna straszna ifnormacja ktora do nas dotarla. A mianowicie chodzi o oblezenia stolic ktore mialybyc kilku etapowe jednak nie beda :( Na obietnicach zawsze sie konczy :(
Saemiel - 2008-01-21, 15:32

Uważam że chodzenie po polu walki to chybiony pomysł. Prawdopodobnie będzie to wyglądało tak że podchodzi jednostka, atakuje drugą, a potem biją się do upadłego, albo podchodzi inna i pomaga bić tamtej. Zapewne przez to zmieni się system atakowania przez magów na jakiś dziwny, przekombinowany. Można było jeszcze rozwinąć poprzedni system walki. Np. ataki łączone dwóch jednostek, ataki po kolumnie, albo po linii itp. itd.
Kathrin - 2008-01-21, 15:39

Elledan napisał/a:
mialy sie znajdywac przeszkody, zrodla energi, drzewa jednak nic z tych rzeczy nie ma

Są dwie możliwości:
Pierwsza - rzeczywiście zrezygnowali z wprowadzenia tych elementów.
Druga – twórcy skupią się na wprowadzeniu przeszkód dopiero po ukończeniu wszystkich ras (obecnie trwają prace nad imperium).

Athelle - 2008-01-23, 12:21

A mi sie wydaje, a nawet jestem pewny ze skonczy sie na obietnicach :)
Kathrin - 2008-01-23, 18:39

Elledan napisał/a:
A mi sie wydaje, a nawet jestem pewny ze skonczy sie na obietnicach
Nadzieja umiera ostatnia... Poza tym do premiery jest jeszcze trochę czasu (pół roku albo i więcej)
Cethu - 2008-01-26, 11:49

A wam nigdy dość! Denerwuje mnie już to narzekanie.

Przecież od razu widać, że na ostatnich screenach było pokazane tylko JEDNO pole walki, poprostu .dat nie chce jeszcze ujawniać ich wyglądu bo nie skończyli jeszcze prac nad nimi!

Athelle - 2008-01-26, 12:43

Jeszcze w dziesieciu tematach napisz o miom lamentowaniu :P

Moze i macie racje z tym polem... moze i to tylko jedno (jak tak bedzie to oficialnie Dat przeprosze na forum :P) :( W kazdym razie jakby ujawnili wszystko to juz bysmy nawet przestali o Akelli gadac :) (KONIEC LAMENTOW )

gunio1991 - 2008-01-26, 22:27

Witam. Mam tutaj ciekawą rzecz, nie wiem czy to widzieliście ale zobaczie:
http://69.93.187.146/gale...ze/43628625.jpg -popatrzcie w prawy róg, wyglądato tak jak by toczyła sie walka z tym zbirem czy złodziejem ,jak widzicie jest tak siatka terenu, czy cos takiego, pewnie pokazane jest na jakim obszarze może się poruszać jednostka, nie wiadomo można sie ruszać po całej mapie , bo po tym screenie wyglada to tak jak by sie nie dało. Teren w około jest normalny i myśle ze tak właśnie bedzie podczas bitwy, nie bedzie nas przenosić tak jak w D2 na jakies osobne okno, tylko bedziemy walczyc na jakims kwadracie .
Daje to troche do myslenia...zobaczymy po premierze. ;-)

Athelle - 2008-01-28, 08:56

Nie no z tego co widac narazie (ku nadzieji wszystkim optymista niech wasze blagania sie ujszcza) Piekna nature mamy poza mapa :( OBy jeszcze to dporacowali. Marza mi sie wielkie pola bitwy ze zmiennymi warunkami pogody (wplywajacymi na zachowanie jednostek. Budowlami na mapach drzewami i roznymi strukturami (jak mury czy ploty) wplywajacy na nasza taktyke :( ehhh....
Puszek82 - 2008-01-28, 10:27

Myślę, że nie jest to chybiony pomysł, ale nie jest to też rewelacja. Jednak sądzę, że gra straci przez to paru ludzi, którzy zostaną przy DII a jak zobaczą DIII westchną i powiedzą: Kiedyś było lepiej.
Zdaje mi się, że DIII straci trochę smaczku w porównaniu do DII.
DIII będzie się upodabniało do innych strategii, lecz mam nadzieję, że nie straci swojej oryginalności i nie będzie tylko kolejnym klonem H3,H4,H5 i innych "Herosów".
Taki lekki offtop... :lol:

Athelle - 2008-01-28, 10:29

Bazowy system bitewny z DII mial zostac jako jedna z opcji. JEdnak obietnice (ich spelnianie) to nie mocna strona Akelli wiec jezeli ktos moglby sprostowac te info bylbym wdzieczny. Baaaa system z dwojki mial nawet zostac rozwiniety o dodatkowe zasady :)
Puszek82 - 2008-01-28, 10:39

Ostatnio znalazłem coś dziwnego w internecie. Na jednej stronie znalazłem informację a rzekomym zostaniu przy systemie walki, problem w tym,że inne strony piszą, że będzie tryb walki zmieniony. Tym bardziej, że to pierwsze było podano razem z tym, że ten kto to pisał oglądał techdemo DIII. Myślę, że pogłoski o opcji walce w bazowym systemie są prawdziwe. Tylko co będzie ze statystykami... Chyba będą na obydwa rodzaje statystyki...
Athelle - 2008-01-28, 10:43

I znowu pytanie zostaje skierowane do osob odwiedzajacych Oficialne forum gry. Ten temat bowiem juz dawno zostal porzucony a w info przed roku nie chce wierzyc bo i tak polowy tego co mialo byc juz nie ma a druga zmieniono.
Vozu - 2008-04-09, 20:03

Według najświeższych dostępnych informacji mogę poinformować, że walka na pewno odbywać się będzie z możliwością poruszania jednostek. Zastosowana do tego system hexów (znany z heroesa), przy czym na screenach widać, że pola są większe niż w rzeczonym rywalu disciples`a. Oznacza to między innymi mniejsze pole walki oraz większą możliwość zastawiania przejść jednostkami. Z tego co zrozumiałem z artykułu, już bezpośredni wpływ na wyniki działań jednostek ma wpływ z jakimi innymi się stykają. Czyli np. jeżeli zaatakowany zostanie mag znajdujący się na polu sąsiadującym z polem zajmowanym przez przyjaznego wojownika, to tamten może pomóc mu w obronie (daje to nadzieję na wyczekiwane combo-ataki). Jest także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne". Dedukując ze screenów, ataki magów są najpewniej obszarowe, oddziałujące na wszystkich w strefie działania.
Adresy nas interesujące
artykuł http://www.disciples3.ru/news/news_eng_1.htm
Screeny (są w artykule) http://www.disciples3.ru/...ns/screen_1.jpg
http://www.disciples3.ru/...ns/screen_2.jpg

Armagedon - 2008-05-25, 15:55

dzięki Vozu...
dobra czas i bym ja się udzielił...
poruszanie się po bitwie - mieszane uczucie... z drugiej strony może to zredukować klimat serii ale z drugiej strony może być więcej taktyki niż z krasnoludami z h5...

pola hexagonalne - SĄ LEPSZE od szachownicy...
łaj ? bo to idealny system do małych grup jednostek z których słynie seria - mniej jednostek trza by okrążyć daną jednostkę... (ciekaw tylko jak rozwiążą problem z DUŻYMI jednostkami...)
Vozu napisał/a:
est także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne".

na obu screenach jest taka platforma - wg. mnie to jest pole specjalne

Vozu - 2008-05-25, 16:01

Tylko miło byłoby wiedzieć co dokładnie takie pola oferują... Na filmikach i screenach nowszych widać wyraźnie, że dużo tego biegania nie będzie trzeba uskuteczniać, a o ile wprowadza strefy kontroli (znaczy że nie można tak po prostu przebiec tuż koło przeciwnika) to walka będzie bardzo sensowna:) Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, nie mogę się doczekać wersji demo:)
(wiem że jesteś tu po dłuższej nieobecności Armageddonie, więc jeżeli chcesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda, to dokładnie przestudiuj temat "news" jest tam trochę materiału).

Cethu - 2008-05-25, 17:32

Pola wyglądające jak kamień na lawie to pola dla magów, pola wygladające jak małe wzniesienie to pola dla łucznuków a okrągłe pola są dla walczących wręcz. W większości przypadków pola te bedą dodawały +50% do statystyk odpowiednich jednostek.
Athelle - 2008-05-26, 09:20

Cethu napisał/a:
Pola wyglądające jak kamień na lawie to pola dla magów


NIeuwazacie ze to glupie :P Jezeli wzniesienie moge zrozumiec to ten kamien na lawie jest poprostu smieszny :P

Zastanawialiscie jak bedzie mozna wycofac sie z walki ?? BO do tego wlasnie sluzyc beda zolte pola :P Takie moie przemyslenia tylko:P

Cethu - 2008-05-26, 09:37

Jeśli na prawde tak bedzie, to bardzo dobrze, ucieczka z walki nabierze porządnego realizmu, jednostki szybsze będą miały łatwiej, a wolniejsze trudniej.
Gomez - 2008-05-26, 12:17

Siemka, jestem na forum nowy, chociaż jako gość zaglądam tu od co najmniej roku.

Moim zdaniem ruch nie jest potrzebny, przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era. Dla tych co nie wiedzą, polega to mniej więcej na tym że drużyny stoją na przeciwko siebie jednostka podczas ataku podbiega uderza i wraca na swoje miejsce.
Od samego początku jak tylko usłyszałem że D3 jest w produkcji składałem modły o taka walkę;]

Vogel - 2008-05-26, 13:36

Mi się wydaje, że to co zobaczymy w DIII będzie rozwiązaniem hybrydowym. Faktycznie pojawi się ruch podczas walki będzie od jednak ograniczony do tego, iż przed zadaniem pierwszego ciosu jednostka zbliży się do celu. Takie rozwiązanie zlikwiduje jedną z bardziej krytykowanych cech Disa, czyli tzw. Cięcie powietrza, jednocześnie zapobiegnie znanego z serii Heroes ganiania się po planszy.
Khagrael - 2008-05-26, 14:32

Lepiej żeby nie było ruchu, wszakże ma być to Disciples, a nie Heroes. Chociaż z drugiej strony...poczekamy-zobaczymy.
Vozu - 2008-05-26, 15:13

Sie uparliście że ruch jest zły... Jeżeli nie będzie w bitwie takich głupkowatych sytuacji, jak np. przebieganie miedzy pierwszym szeregiem wroga na tyły czy tez wspomniane ganianie po planszy to dla mnie problemu nie ma. To drugie jest już praktycznie zredukowane, pola bitew nie wyglądają na zbyt duże. Czepiałbym się jedynie wyglądu tych pól specjalnych, powinny różnie wyglądać w zależności od terenu na którym toczymy potyczkę.
Rozwiązanie hybrydowe złe też by nie było, ale zapominacie, że obecnie trzeba stawiać na nowe patenty gdy się tworzy grę. Ja widziałbym podstawy do marudzenia dopiero kiedy mieliby zamiar zrezygnować z koncepcji potyczek małych drużyn niczym z gier RPG, oraz usunąć możliwość chybienia. Wtedy to byłaby totalna kalka i ostro bym protestował, ale tak jak jest to zrealizowane obecnie to po prostu zmiana koncepcji. Nie popieram tego ani nie potępiam dopóki nie sprawdzę w praktyce (czyli gdy już dostanę w moje szpony wersję demo).

MachaK - 2008-05-26, 18:21

Ruch może być, lecz na małej mapce i jeżeli koleś A stoi tutaj, koleś B obok a wolnej normalnie nie ma a tylko po krzywej jest "wolne" to nie ma fajnie i nie przechodzi. Musi przeciwnik zrobić lukę i wtedy się starać pchać na drugi szereg, chociaż po drodze zostanie skontratakowany dwa razy.
Armagedon - 2008-05-26, 20:15

moim zdaniem fajowo by bylo gdyby walka poszła w kierunku homm/aow...
a mianowicie dodać do jednostek specjalną cechę jak choćby "unikanie kontrataków" czy "obrażenia spowodowane przez jednostki strzelajace są zmniejszone o 50%"
mogłoby być jeszcze więcej taktyki chociaż to byłoby jeszcze mniej disciples w disciples 3

Athelle - 2008-05-26, 20:55

Gomez napisał/a:
przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era.


Przy rozwiazaniach tego typu powstaje chyba maly problem z Multiplayerem jednak racja takie rozwiazanie bylyb najlepsze :D

Wspominalem kiedys ze bez kilku zasad z bitewniakow walka bedzie slaba i jak na filmiku widac jednostka przeciwnika przechodzi sobie obok atakujacych wrogow zeby zadac obrazenia lucznikowi :P Glupie

Trzeba sie cieszyc ze przynajmniej dzieki hexom itp walka ladnie wyglada :D

Vozu - 2008-05-27, 08:01

Armagedonie, nie wiem czy zauważyłeś ale ta seria ma być odrębna od HoMM. Nawiasem, czy w walce mają być teraz kontrataki? To byłaby już totalna lipa, walka w ogóle przestałaby wyglądać jak w dawnej konwencji...
R'edoa Yevonea - 2008-05-27, 10:49

Osobiście popieram pomysł Vogela, hybrydowy. I graficznie będzie ładnie wyglądać i nie będzie nudnego latania po planszy przez pierwsze rundy. Bez kontrataków, bez zabaw typu HoMM. Tylko że wtedy trochę zanika sens podświetlania pól na całej planszy...
Vidriel - 2008-05-27, 23:34

Zdecydowanie najbardziej podba mi sie opcja a la Final Fantasy.Jednostki sa nieruchowe i widzimy animacje jednostki podchodzacej do oponenta jak i jej powrot na "szachownice" pola bitwy.Od samego poczatku myslalem ze wlasnie tak bedzie to wygladalo jednak pewnien "filmik" wyprowadzil mnie z bledu.
Gomez - 2008-05-28, 09:25

Dokładnie, wtedy można bardzo dobrze przedstawić rozmiary jednostek, jak zobaczy sie olbrzymie cielsko smoka to logiczne że bydle jest potężne i będzie ciężko je ubić] A co najważniejsze walka pozostaje bez zmian w stosunku do D2

podaje linka jakby ktoś chciał zobaczyć jak taka walka mniej więcej wygląda
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3867

Pete - 2008-10-13, 11:22

Pewnie że to jest dobre rozwiązanie przecie gra jest wtedy realniejsz niz w D2 np giermek z dtgiej lini zabija goblina łucznika z drugiej lini nieruszając przy tym.
mozora - 2008-10-13, 11:46

Gomez napisał/a:
podaje linka jakby ktoś chciał zobaczyć jak taka walka mniej więcej wygląda
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3867


Grałem w tą gierkę u kuzyna bardzo fajna. Szkoda że w D3 nie ma tego, tak jak tam, że każda jednostka ma parę ataków do wyboru. Właśnie ta opcja wciagała, szkoda że nie ma tej gry na PC :-(

Kubil98 - 2009-06-06, 12:29

Myślę,że wprowadzenie ruchu do bitew jest właśnie dobrym pomysłem.Dzięki temu walki nabierają realizmu i dynamizmu.Pomyślcie jak walki wyglądały w HOMM3.Czy kogoś takie rozwiązanie raziło?-Oczywiście,że nie.Jedyną wadą tego systemu walk jaką dostrzegam jest do,że staną się dłuższe,bardziej czasochłonne,ale to nie zmienia mojego zdania.Takie rozwiązanie daje wiele możliwości taktycznych,oczywiście pod warunkiem,że nowy system walki będzie dobrze dopracowany,a niestety patrząc na najnowsze filmy z gry-nie jest :-/
Saemiel - 2009-06-06, 14:13

Khem, khem. Disciples III, przynajmniej teoretycznie, jest kontynuacją Disciples II. Zaś głównym symbolem, obok megaton klimatu, były walki a'la mocno wykastrowane jRPG. Teraz sobie wyobraźmy, że taką walkę jak w Disciples II wprowadzają do najnowszego HoMMa, czy fani byliby zadowoleni? Przecież to ma być HoMM, a nie jakieś Disciples.
Zaś to ma być Disciples, a nie jakiś HoMM.
Tak nawiasem mówiąc powiedz gdzie widzisz jakieś zaawansowane rozwiązania taktyczne w ruchomej walce? Szczerze powiedziawszy nigdy finezyjnych walk w HoMMie nie prowadziłem, albo na chama do przodu, albo stałem w miejscu i ostrzeliwałem, albo szedłem tyle do przodu, żeby mnie przeciwnik nie mógł zaatakować. Nie ma co, szeroki wachlarz możliwości.

Vozu - 2009-06-06, 14:20

Ruxh w walce miałby sens, gdyby nad tym pokombinować. Ataki okazyjne/strefy wpływu to raz, smaczki typu niemożność ostrzeliwania jednostki która aktualnie leje się wręcz z naszą (albo robić wtedy losowanie: dostanie nasza czy wroga?) etc. nadałyby takiemu rozwiązaniu sens. Już wolałbym, aż nawiążę do postu Saemiela, walkę w stylu nieco mniej wykastrowanego jRPG, niż taką zmianę. W sumie taka opcja, czyli lekkie Dobajerzenie starego systemu walki, byłaby najlepsza.
Wisz - 2009-06-06, 14:50

A dla mnie tych wszystkich, którzy narzekają, że "jednostki atakują powietrze" uciszyłoby wprowadzenie nie tyle może wprowadzenie pełnego ruchu, co jego namiastki w następującej formie: jeśli jednostka atakuję inną, zwraca się w jej kierunku. Jeśli zaś wszystkie jednostki w pierwszym rzędzie zostałyby wybite, to wojownicy musieli by "podbiec" do drugiej linii, by ją zaatakować.
Kubil98 - 2009-06-15, 15:41

Myślę,że taki "ruch" wyglądał by śmiesznie.Lepiej już aby jednostki tylko zwracały się w stronę swoich celów (Dla jasności nie jestem zwolennikiem tego systemu walk).
Eldim - 2009-06-30, 11:51

Kubil98 napisał/a:
Lepiej już aby jednostki tylko zwracały się w stronę swoich celów


To zmiana czysto kosmetyczna, ja zaś nie sądzę, aby to kogokolwiek zadowoliło. Jeżeli już coś zmieniać, to albo jednostki podbiegają, albo stoją dalej w miejscu. Krok do przodu, albo zostanie w miejscu.

onagrus - 2010-01-04, 01:34

pamiętajmy że statystyki jednostek zostały wywindowane, dlatego czasem dobre rozstawienie, ewentualnie możliwość ucieczki na inne pole ratowalo tylek moim jednostkom w potyczkach z np trolami albo innym wielkim ustrojstwem. dlatego żeby jednostki pozostały "stacjonarne" trzeba by statystyki się zmniejszyły co nie co.
Vozu - 2010-01-04, 13:49

Nikt im nie kazał statystyk windować, pomiędzy Disami 1 i 2 naprawiono tylko część błędów (m. in. niesamowicie niskie Hp Templariuszy i inkwizycji) a gra się trzymała dobrze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group