Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Scenariusze - Pogorzelisko - Prolog ( w toku )

Posłaniec - 2021-03-17, 16:44
Temat postu: Pogorzelisko - Prolog ( w toku )
Witam,

mam trzy pytania odnośnie narzędzia do tworzenia map:

1. Co oznaczają priorytety SI w jednostkach, gdyż nigdzie na internecie nie mogę znaleźć jakichś klarownych definicji - w większości to jakieś domysły...

2. Jak mogę zmusić jednostkę neutralną do zaatakowania innej jednostki neutralnej ( nie będącej grywalną rasą ). Bawię się w warunki&efekty, ale nic nie daje rezultatu.

3. Czy ktoś ma jakiś sposób na bug występujący przy korzystaniu z fixa "DisciplesGL 1.81", gdyż klikanie w zakładkę "Neutralni" w edytorze zawiesza go kompletnie i wyrzuca na pulpit, bez tego fixa wszystko działa, niemniej jednak wygodniej się mapmakinguje przy fix'ie. Wcześniej myślałem, że to wina moda "Dzieje Nevendaru", ale po szczegółowej inspekcji doszedłem do wniosku, że to nie jest wina moda, lecz wbudowanego do tego moda "DisciplesGL 1.81".

Waskos - 2021-03-17, 18:08

Witaj,

po kolei

Posłaniec napisał/a:
1. Co oznaczają priorytety SI w jednostkach, gdyż nigdzie na internecie nie mogę znaleźć jakichś klarownych definicji - w większości to jakieś domysły...


Priorytet to nic innego jak "ważność" dla SI. Np. jednostka, która ma priorytet 0 to będzie przez SI olewana, SI raczej nie zaatakuje jednostki z takim priorytetem. Wartość 0 to z reguły ustawia się bossom lub takim jednostkom, które mają być pokonane przez gracza a nie inną grywalną frakcję. Priorytet 6 to jest zainteresowanie dla SI, które jednostkę z taką wartością zaatakuje chętniej niz inne. W praktyce wartość 6 ustawia się np. jak gracz ma obowiązek doprowadzić jakąś grupę na wybrane miejsce, przy wartości 6 będzie ona niepokojona często a warunkiem zadania bedzie utrzymanie jej przy życiu.

Posłaniec napisał/a:
2. Jak mogę zmusić jednostkę neutralną do zaatakowania innej jednostki neutralnej ( nie będącej grywalną rasą ). Bawię się w warunki&efekty, ale nic nie daje rezultatu.


To zależy co dokładnie chcesz osiągnąć, jeżeli ma to być na zasadzie że gracz aktywuje zdarzenie, a neutralny team atakuje wówczas jakąś drużynę to to się nie uda. Efekt ataku na drużynę w czasie aktywowania zdarzenia to musi wyglądać tak, że atakowana jest drużyna, która to zdarzenie aktywuje, np. wchodząc do wybranej strefy.

Posłaniec napisał/a:
3. Czy ktoś ma jakiś sposób na bug występujący przy korzystaniu z fixa "DisciplesGL 1.81", gdyż klikanie w zakładkę "Neutralni" w edytorze zawiesza go kompletnie i wyrzuca na pulpit, bez tego fixa wszystko działa, niemniej jednak wygodniej się mapmakinguje przy fix'ie. Wcześniej myślałem, że to wina moda "Dzieje Nevendaru", ale po szczegółowej inspekcji doszedłem do wniosku, że to nie jest wina moda, lecz wbudowanego do tego moda "DisciplesGL 1.81".


Tutaj niestety nie umiem pomóc, skoro fix jest wbudowany w moda to rozumiem, że innego fixa nie możesz zainstalować? Ja korzystałem z innych fixów i problemów podobnych nie miałem. Spróbuj do samych twórców moda uderzyć, oni tworzą mapy więc jest szansa że wiedzą co robić.

PS Jak jakieś pytania jeszcze masz to wbijaj na nasz kanał na Discordzie https://discord.gg/tNxTDTMY
Częściej tam zaglądamy niż na forum


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group