Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

MODy - D3TC - converter grafik D3

Qumi - 2010-06-27, 15:52
Temat postu: D3TC - converter grafik D3
D3TC to program to konwersji plików graficznych *.t do *.dds, które obsługuje choćby photoshop, inne programy też z pluginami. Dzięki temu można edytować modele i grafiki jak mi się zdaje. Nie zapoznałem się jeszcze zbytnio z programem, ale wygląda obiecująco:

http://bitsmithy.com/foru...8321c96bf7c#p10

Athelle - 2010-06-27, 15:53

To jest jakiś krok do przodu. Ilość takich programów powinna w najbliższym czasie wzrosnąć. Tylko czy znajdzie się odpowiednia ilość ludzi zdolna i chcąca je wykorzystać.
Qumi - 2010-06-27, 16:50

No to dam może przykład. Wziąłem Obrońcę Wiary, przerobiłem na dds a potem na jpg. Okazuje się, że każda część garderoby jest nakładana na modele, a więc teoretycznie można zmienić jednostkę całkowicie jak ktoś się zna...
























Nagash ep Shogu - 2010-06-27, 20:48

Hmmm... Tak ostrożnie napiszę, że wygląda to zaiste obiecująco...
Athelle - 2010-06-27, 20:51

Ja bym po pierwsze wywalił te pióra xD bo psuja one wygląd tej jednostki.
Reyned - 2010-06-27, 22:07

Małe pytanie: Puste miejsca są podstawowo "przeźroczyste" ?
Pytam, ponieważ dziwnie by to było gdyby gra nie wykrywała czerni, a jpg nie obsługuje przeźroczystości obrazu w swoim formacie.
Jesteśmy kolor w tył, czy wszystko cacy?

Athelle - 2010-06-27, 22:23

Wydaje mi się, ze w momencie gdy nie ma zapisanych tekstur.. model przyjmuje różowy kolor.. ale to moze byc roznie...
Qumi - 2010-06-27, 22:31

Prawdę mówiąc to nie wiem. Trzeba by było sprawdzić, jednak pliki są w formacie *.dda, więc może on obsługuje przezroczystość? Potem trzeba zrobić konwersję tym programem na *.t.

Najlepiej by było gdybyś mi zrobił te przezroczyste pióra i sprawdzę. Na razie usunąłem plik piór z folderu gry i zamiast nich miałem czarne miejsce w grze, chodzi pewnie o to, że w innym pliku są zapisane i że jest też ich animacja. W folderze Obrońcy Wiary jest tajemniczy plik *.g, ale nie wiem co to i czym to otworzyć. Niestety nie znam się na tego typu rzeczach...

Daj mi maila a prześlę ci ten plik.

Athelle - 2010-06-27, 22:38

Można w programach uzyskać przezroczystość?

Innych zastrzeżeń co do tej jednostki nie mam. Tarcza prezentuje się bardzo fajnie.

Reyned - 2010-06-27, 22:38

kama4art@gmail.com <- użyj tego (mówiąc tego, mam na myśli że posiadam również 3 inne) postaram się to zrobić przed wyjazdem.
A pióra są nie dziwo czarne, bo gra ma przecież napisane że musi wczytać folder z nimi, jak ich nie ma to co ma zrobić? daje teksturę w kolorze domyślnym.

@ Elle Athelle, da się, zwyczajnie zapisać w png i wygumkować w pi...

Athelle - 2010-06-27, 23:02

Spróbować zawsze warto.... w ten sposób można by poprawić o wiele więcej modeli, w szczególności potrzebne zmiany są Kaplance Imperium i Wielkiemu Inkwizytorowi. Mam na mysli oczywiscie kolorystyczne zmiany.

EDIT: :P bez piór od razu lepiej...

Reyned - 2010-06-28, 09:48

w wyniku rozwolnienia które skutecznie spędzało sen z powiek, zająłem się studiowaniem rozszerzenia plików (nuż coś jeszcze zrobię przed wyjazdem) i jak się okazuje:
rozszerzenie *.t jest mało znanym skutkiem działania wirusa (draństwo tworzy ich w.. wszystkie mają 14kb i nie da się ich usunąć przed wywaleniem wirusa, negatywnie oddziałuje na pliki .exe oraz .rar w otoczeniu)
Inną wersją rozszerzenia *.t jaka jest znana, jest stary podobny do pascala nie rozwijany już język programowania Turing, ale był on całkiem w 2D

podobno w HV pliki modeli są od razu w formacie *.dds
Co to znaczy? Ruskie mają jakieś własne zabezpieczenie, więc dojście do tego czy obsługuje przeźroczystość czy tylko czerń należy zrobić na podstawie prób i błędów, jednak tutaj stwierdziłem że najlepiej skupić się głównie na formacie *.dds

co ciekawe sam DirectDraw Surface jest wykorzystywany do generowania modeli 3d w czasie rzeczywistym

Wniosek?
Ruskie raczej nie robili DIII pod modowanie, lecz wyszli z funduszy przed zrobieniem dobrych zabezpieczeń (ba, nawet pewnie nie myśleli o próbie ich zrobienia, skoro nie skończyli nawet kodu gry)

dopiero niedawno znalazłem informację na stronie morrowinda że DDS obsługuje przeźroczystość więc jeżeli chcemy się pozbyć naszych piór, powinniśmy zrobić tak:
zmienić .t na .dds
wgrać do gimpa/photoshopa plugin obsługujący format .dds lub zmienić .dds na .png
zastąpić obraz przeźroczystą warstwą, usuwając poprzednią
zmienić .dds na .t i podmienić
Dla bezpieczeństwa lepiej zachować rozmiar obrazu taki jak w oryginale

to wciąż teoria, ale co może być w niej źle?

Athelle - 2010-06-28, 10:18

Warto spróbować. Pozwoli kilka rzeczy (te coś latające u Adeptki nad głowa przykładowo) poprawic.
Spacja - 2010-08-01, 14:42

Witam pochodzę z Clockwork City.

Jestem modderem działającym sam dla siebie.
Nie publikowałem do tąd żadnych swoich prac, (głównie poprawki dla samego siebie).
O grafice mam pojęcie i jestem chętny do nawiązania współpracy...
Interesuje mnie program którego nigdzie nie można dostać...
Mianowicie nie jaki Erion Tool
Sam doszedłem do tego (śledząc różne wątki w tym nie polskie) że:
Rozszerzenie *.t odpowiada za Tekstury
Rozszerzenie *.g odpowiada za Modele
Aby modyfikować modele (*.g) potrzeba 3ds Max'a z odpowiednim pluginem.
Aby edytować tekstury potrzeba konwertera *.t na *.dds (nic w tym trudnego)
Być może z mojego poradnika wyczytałeś że DDS obsługuję przezroczystość :mrgreen:


Konkretnie poszukuje osoby która mogła by mi podesłać instalator do Erion'a
zamierzam przenieść modele oraz tekstury do gry Oblivion'a tudzież Morrowind'a.
Jeśli komuś ostała się ta instalka bardzo proszę o jakiś cynk - wszystkie linki już padły.

Verthiss - 2010-09-06, 19:15

Mam pytanie do tych, którzy bawili się teksturami. Odkodowałem kilka tekstur, chcąc je zedytować, zmieniłem według uznania, korzystając z Photoshopa z pluginem, a następnie z Paint.Neta'a. Nie mam pojęcia jednak, w jakim formacie ddsa powinienem te tekstury zapisać, by udało się je, po ponownym zakodowaniu, przenieść z powrotem do gry. Jak do tej pory mam za sobą sporo prób, bezowocnych.
Qumi - 2010-10-31, 15:52

Może tutaj coś znajdziesz: http://forum.kalypsomedia...highlight=erion
Equimanthorn - 2011-01-24, 18:47

Trochę necro i nie do końca na na temat Disa, ale...
http://www.honmaru.pl/str...ret-teoria.html
http://www.honmaru.pl/streetfighter/final.html
Znajdziecie tam info o plikach DDS.

dvoytek - 2014-08-10, 21:44

Czy ktoś obecnie posiada owy program do konwersji plików t. na dds. lub wie skąd go ściągnąć?
Wszedłem na podany link do forum ale po rejestracji okazało się, że nie mam dostępu do tematu.

byzsla - 2014-08-11, 16:12

A po co? Edytor map ma wbudowany konwerter grafik.

Tools->Texture converter. (lub narzędzia->konwerter tekstur)

Konwersja idzie w obie strony i możesz wybrać format.

dvoytek - 2014-08-11, 16:15

Dzięki za informację, jeszcze nie jestem dobrze obeznany z edytorem.

Zakładam, że do modeli 3d też się coś w nim znajdzie.

byzsla - 2014-08-11, 16:22

Jest coś takiego jak edytor animacji, ale na same modele 3d to chyba trzeba z osobna zajmować. Albo coś źle odczytywałem, bo tym edytorem bawiłem się ponad pół roku temu ;-)
dvoytek - 2014-08-11, 16:47

Na modele jeszcze przyjdzie czas. Na razie to nie wiem jak ten konwerter działa :P

Serio, jak w tym przekonwertować cokolwiek, bo wybieram teksturę, klikam "convert" i nic się nie dzieje.

byzsla - 2014-08-11, 17:00

Rozpakowujesz vdpack, następnie pierwszą górną pozycją jest słabo widoczne (...) co oznacza cofnięcie się do folderu nadrzędnego zaś poniżej są folderu podrzędne względem tego, w którym jesteś. Nawigujesz aż znajdziesz folder w którym rozpakowałeś paczkę. Potem trzeba było się bawić w wyborze systemu konwersji plików i kliknąć jakiś guzik ze skrajnej lewej kolumny. Niestety nie pamiętam dokładnie który był do konwersji na grafikę użytkową przez normalne programy a które z nich na pliki używane przez D3. Więc kombinować trza.
dvoytek - 2014-08-11, 17:23

Trzeba było wcisnąć reverse. Convert pewnie na pliki z gry robi.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group