Forum Disciples, Disciples 3
Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples

Scenariusze - Mroczka Kusicielka - by Nagash

Nagash ep Shogu - 2010-06-06, 19:01
Temat postu: Mroczka Kusicielka - by Nagash
Uparłem się, by przerabiać mapy z D1 na D2 i dopiąłem swego :]

Oto i pierwsza mapka. Pierwotny zamysł był, aby zrobić kopię idealną, finalnie ostały się tylko zarysy krainy, rozmieszczenie miast, ruin, kupców, etc. oraz jakieś 70% występujących na oryginalnej mapie stworzeń. Z fabuły ostał się tylko szkic. Tutaj dokonałem gruntownych zmian, bo właściwie na mapce z D1 fabuły w ogóle nie było.

EDIT

Mapka po zgłoszeniu uwag została poprawiona, a poniżej znajduje się najaktualniejsza jej wersja.

Lista zmian w stosunku do oryginału:
- Poprawione, nieco rozszerzone dialogi, wstęp do scenariusza oraz tekst pojawiający się po wygraniu misji
- Graf otrzymał portret Nosferata
- Zlikwidowano problem z za dużymi poziomami dowódców neutralnych drużyn
- Literówki i inne błędy zostały zlikwidowane

A teraz ogólne info o mapce:

Rozmiar: 48x48
Rasy: Hordy Nieumarłych oraz Imperium
Poziom trudności: Do przejścia ;-)

Każda z ras posiada odrębną ścieżkę fabularną. Różne są zdarzenia (poza finalnymi), różne dialogi, no i różne postacie, w zależności od rasy, którą gracz prowadzi. Warstwa fabularna, dialogi zwłaszcza, jest dość rozbudowana. Uznałem to za celowe, aby po pierwsze: wprowadzić więcej klimatu, a po drugie: bardziej wciągnąć gracza w przebieg fabuły, bowiem wychodzę z założenia, że nie samym tłuczeniem neutrali i wrażych drużyn żyje człowiek.

W scenariuszu występują następujące postacie (niektóre znane z forum):

..:: Hordy Nieumarłych ::..

Graf Nassir ibn Siraf
Nekromantka Yezebell z Mount du Hoc
Pułkownik (Oberst) Rodrick van Eckenhausen
Armius

..:: Imperium ::..

Hierofanta, Jego Świątobliwość Iskilliat d'Ezen
Wielki Inkwizytor, Boży Sędzia Vogel Harap Serapel
Inkwizytor Alemon

Zapraszam do zapoznania się z Mroczną Kusicielką i podzieleniem się komentarzami ;)

Alexij Septimus - 2010-06-06, 19:09

Jutro biorę się do testowania :D
R'edoa Yevonea - 2010-06-06, 20:04

O, ja również z chęcią ;-) Przymierza się pewnie nie doczekam, ale nic to :-P
Vozu - 2010-06-06, 20:08

Dużo problemów z polskimi znakami, zwłaszcza z "ć". Chwilowo jestem na samym początku, ale klimacik mnie powala; dialogi są miłe, chociaż wyraźnie bardziej humorystyczne niż poważne. Ale to już specyfika forum. Rób takich więcej, sięgając nadal do forumowych postaci ;]
Aha, tak nawiasem - używaj dla siebie Nosferata, a nie Arcywampira.

EDIT: w pierwsym dialogu z Yezebell figuruje ona jako Yezebll

Fergard - 2010-06-06, 20:25

Hm... I ja bym pobrał, ale pytanie mam: Mhroczne Proroctwo czy Bunt Elfów?

Cytat:
Walusiem


Toż przecież moje nazwisko! All hail Strategy First!

Vozu - 2010-06-06, 20:27

Bunt Elfów. A Waluś to inwencja twórcza Nassira ;]
Saemiel - 2010-06-06, 20:32

Jak kumplowi pokażę tą mapę i Walusia to na pewno zaskoczony będzie, że się w niej pojawił. Widzę, że różnorakie Walusie dość popularne są ^^
Fergard - 2010-06-06, 20:39

Oh, Bunt Elfów... :-/

No to w takim wypadku mogę zapomnieć o zabawie, chyba że ktoś będzie wspaniałomyślny i wskaże stronę z Buntem do downloadu.

Vogel - 2010-06-06, 20:58

Cholera Shogu przez Ciebie muszę poszukać i obok Golda zainstalować tez polską wersję.
Rond - 2010-06-06, 21:07

Nie ma szans zrobić mapy pasującej do PG i BE?
Nagash ep Shogu - 2010-06-06, 22:03

Dziękuję za wszelkie miłe słowa i zainteresowanie ;)

Vozu, w D2:BE w ogóle nie ma literki "ć". Podejrzewam, że w D2:MP i D2:PG jest tak samo. Niestety. Widać błąd CDP, który powstał podczas lokalizowania gry na rynek polski. A kolejna mapka jest już na pulpicie. Z karasiami i legionistami w rolach głównych ;) A literówki faktycznie mogą się trafić. Muszę jeszcze raz dokładnie przejrzeć wszystkie dialogi.

R'ed, uhm, przymierze może kiedyś, ale nic się nie bój. Czym byłby Armi bez swej uwielbionej elficy?! ^^

Fergard, nie masz BE?! O ludzie... :-P Pytań o miejsce do ściągnięcia BE to lepiej nie zadawaj, oficjalnie nikt tutaj torrentów nie poleca :]

Rond, nie ma szans zrobić mapkę zarówno dla PG i BE. To dwie oddzielne gry, jeśli chodzi o kod (czy jakoś tak). Żeby mapka z BE hulała na PG musiałaby byc mozolnie odtworzona w edytorze. A to jest sporo zabawy...

Allemon - 2010-06-06, 23:05

Jutro zainstaluje DII to podzielę się uwagami.
Nagash ep Shogu - 2010-06-06, 23:33

Nie wiem, czy ma to sens, ale jeśli są osoby, które chcą przetestować mapkę, a jeszcze nie zdążyły rozpocząć testów na pierwszej jej wersji, to polecam wersję 1.1 ;)

- Za sugestią Vozu podmieniłem portret Nassira z Arcywampira na Nosferata (co zresztą zaaprobowała także luba)
- Powyłapywałem literówki. Mam nadzieję, że żadna się już nie trafi.
- Poprawiłem i nieco rozszerzyłem niektóre dialogi.
- Dodałem jeszcze jedną kopalnię złota.

Na chwilę obecną mapka jawi się jako trudna (przynajmniej tak prawi moja lepsiejsza połówka), no ale poczekam na zdanie reszty.

Vogel - 2010-06-07, 00:27

Po stronie Imperium tez jakieś zmiany były, w kwestii rozbudowy dialogów chociażby :?:

Musze przyznać, że grało się bardzo przyjemnie, a drobne literówki wcale nie dokuczały.
Jedna rzecz natury technicznej mnie uderzyła, choć jako trupowi nieobeznanemu ze zwyczajami żywych mogę Ci to wybaczyć. Chodzi o rozkaz jaki pada w odniesieniu do Antypaladyna z południowego miasta aby dać suchego drewna aby spowolnić jego sczeźnięcie podczas gdy to tego efektu daje się świeże ;lub wilgotne drewno wolniej poddające się płomienia przedłużając gawiedzi rozrywkę.
Jutro zobaczę sobie od drugiej strony jak wygląda zabawa :mrgreen:

Ku podpowiedzi gdy podchodzi się oddział Sukuba to w dialogu powinno być chyba "włości" a nie "włoście"

Vozu - 2010-06-07, 07:42

Ja nadal pykam, jestem nieco dalej niż na początku, więc zostanę przy graniu w 1.0
Na moje oko i maluczkie zdolności gry mapka jest nie tyle trudna, co na samym początku zmusza nas do wyboru pomiędzy bardzo twardymi składami, w związku z czym rozwój głównej drużyny jest dość powolny; co chwila musiałem się chować do miasta, żeby paralizator nadrobił straty zadane przez tych wszystkich łuczników i strzelców. Później jest już lepiej, zwłaszcza kiedy do zgarnięcia są takie ładunki PD jak ten za Białego czarodzieja (zdążył raz walnąć, więc leczenie było, ale co tam) czy też smoka, moje ulubione stworzonko do ekspania - stawianie go tak blisko Nieumarłych to praktycznie podarowanie im tych 257 PD (czy ile ich tam wychodzi na cztery osoby).

Nagash ep Shogu - 2010-06-07, 07:54

Vogel, u Imperium poprawiłem tylko literówki. Suche drzewo wrzuciłem dlatego, że mokre paląc się daje dużo dymu i ofiara może nam przedwcześnie się udusić, zamiast jak Wszechtata każe sczeznąć w płomieniach ;)

Vozu, smok jest na pozycji 23:24, czyli praktycznie na samym środku. Zarówno Hordy, jak i Imperium mają do niego taki sam dostęp.

Ale finalnie widzę, że nikt na razie nie narzeka, wszyscy zadowoleni, zatem dziękuję za komentarze. :]

Vozu - 2010-06-07, 10:43

To teraz tak:
-po artefaktach i źródłach many widać, że jest to mapa planowana na niskopoziomową, jednak nie nałożone są żadne ograniczenia, ba, nawrzucałeś stworzeń na poziomach wyższych niż standardowo (jak choćby Trolle i Ogry na 2lv) oraz całą bandę powzmacnianych istot. Udało mi się dobić do jednostek 4lv, więc wydaje mi się, że to cosik dziwnie wygląda, zwłaszcza przy tych czarach. Ale grało się miło, zatem to tylko zwrócenie uwagi jest

-oba kielichy występowały dwukrotnie, nawet miałem po dwie sztuki

-zabij, ale czy w tekście po końcu misji nie powinno być "póki możesz" zamiast "puki możesz"? ;]

Vogel - 2010-06-07, 15:27

No pokonałem misje i od drugiej strony i przyznam racje Vozowi, że jest trudniej także ze względu na rozmieszczone jednostki truposzy.

W każdym razie Shogu moje gratulacje za pomysł i wykonanie. Mam tylko nadzieje że na tym nie poprzestaniesz i nie pokryją projektu grube warstwy kurzu jak pewne opowiadanie.

Nagash ep Shogu - 2010-06-07, 16:14

Co do wysokiego poziomu neutrali - sam jestem zaskoczony, bo żadnego z nich, poza Wyznawcami Kazel i zbuntowanymi Chłopami nie wstawiałem na wyższym lvl, niż 1... Sprawdziłem w edytorze i np. rzeczone trolle występują tam na 1 lvl. W zasadzie więc nie wiem co jest grane.

Co do ograniczeń - wstyd się przyznać, ale przypomniałem sobie o tym dziś nad ranem ;) Czary miały być faktycznie do 2 lvl, jednostki zaś nawet i do 5, jak się komuś zamarzy ;) Nie wiem czemu, ale takie ustawienia wprowadził autor mapki z D1. Widać widział metodę w tym szaleństwie.

Vozu napisał/a:
oba kielichy występowały dwukrotnie, nawet miałem po dwie sztuki


Ups... Niedopatrzenie. Na samym początku mapa była idealną kopią z D1, łącznie z tego typu popierdółkami. Potem nie dopatrzyłem sprawdzić, czy aby czasem coś się nie dubluje.

Vozu napisał/a:
zabij, ale czy w tekście po końcu misji nie powinno być "póki możesz" zamiast "puki możesz"? ;]


To będzie miała R'ed pożywkę... ;)

EDIT

Vozu, Vog - a na której wersji mapki graliście? Bo na wcześniejszej faktycznie występują takie cuda, a na najnowszej wersji wszystko wydaje się być w porządku.

Vogel - 2010-06-07, 16:39

Imperium grałem na pierwszej i zakończyłem tuz po publikacji wersji drugiej, którą przechodziłem już Hordami.

Wprowadzenie ograniczenia nie jest potrzebne bo i tak nie ma dostępu do magii powyżej drugiego poziomu.

Saemiel - 2010-06-07, 16:44

Było zostawić tak jak było, bo w Imperium ochrona przed umysłem się przydawała, zwłaszcza w walce z Kazel.
Nagash ep Shogu - 2010-06-07, 22:25

W pierwszym poście została umieszczona finalna wersja mapki. Wszystko zostało dopieszczone na cacy. Wprowadziłem też dokładniejszy opis mapki. Na zdrowie ;)
Vogel - 2010-06-07, 22:41
Temat postu: Re: Mroczka Kusicielka - by Nagash
Nagash ep Shogu napisał/a:

- Zlikwidowano problem z za dużymi poziomami dowódców neutralnych drużyn
- Na środku mapy przybyła dodatkowa Kopalnia Złota

Jak na mój gust to te modyfikacje nie są potrzebne. Po pierwsze many i złota to tam wszystkim dostatek, ba w pewnym momencie nawet nie wiadomo co z nim robić i najmowałem Trole :->
Co do drugiej modyfikacji to przy dostępnej ilości eliksirów i zwojów nie ma tam zbyt trudnych przeciwników, moje wypowiedzi co do problemów po stronie Hord tyczyły się jedynie wszędobylskich łuczników co chwile kasujących mi ducha (4 razy wczytywałem bo strzelec miał krytyka i bił zawsze za 45 :-/ )

Nagash ep Shogu - 2010-06-07, 23:28

Wywaliłem zatem tą kopalnię złota. Ale już więcej grzebać w tej mapce nie będę, niech już taka zostanie. ;)

Wszelkie uwagi przydadzą się za to przy kończeniu Ostatecznej Bitwy. Mam nadzieję, że następny scenariusz będzie lepszy, niż Mroczna Kusicielka. :)

R'edoa Yevonea - 2010-06-08, 07:16

Wzięłam się za to z Młodą - prócz chichotów z inkwizycji, oskarżenie Nassira o dziwnie rzucającą się w oczy "lepszość" i masowo umierających giermków w Imperium, na razie zastrzeżeń nie mam.

Ale to dopiero 4 tura ;3

Allemon - 2010-06-08, 10:16

Przeszedłem mapę od Jedynej Słusznej, Wspaniałej, Oświeconej i Wybitnej strony i muszę przyznać, że ładnie zagrałem rolę. ^^
Mapa trudna nie jest, ale przyjemnie się grało.

R'edoa Yevonea - 2010-06-08, 13:53

Mapa jest dość trudna. Dałyśmy z Młodą radę, nie obyło się jednakowoż bez sterty niewybrednych słów, skierowanych do Tfórcy.

Konstruktywnie - nie ma źródeł many karasi, demonów i elfów (gram na modzie Ellego); mało neutrali; poziom kurde, z lekka hardcorowy, łucznicy doprowadzali mnie do pasji, Młodej masakrowali giermka; plansza imho za mała na granie na hotseata; i ostatecznie - Yadzia z Rodziem to mnie chyba nie lubią, co? ;<

Acha, Młoda jest zauroczona postacią rrrromantycznego Armiusa. Ja Ci za niego chyba skopie tyłek.

Tyle ;-)

Vozu - 2010-06-08, 13:59

E tam, poziom nie jest wysoki, tylko u Hord trzeba zaczynać ostrożnie dobierając wrogów na początku; szczególnie ważne jest dopchanie się do smoka mając Widmo w składzie, oddziały z wampirami itp. też pomagają ekspić. I być psychicznie gotowym na cykl "walka - tura w zamku - walka - tura w zamku..."
A giermkowie to mają specjalizację w umieraniu - moja siostra klnie na nich na większości map, po prostu mają dosyć ubogą ilość życia, polecam stosowanie obrony ;]

A, Nagu, obniżanie poziomów nie było konieczne, ten detal był po prostu zaskakujący nieco, ale zazwyczaj nie wpływał w żaden sposób na rozgrywkę. Tak naprawdę jedynym ciężkim składem wyższego poziomu był ten z ruin niedaleko miasta z Kazel - co jak co, ale dwóch magów z 52 INI i solidnym przyłożeniem to ja się nie spodziewałem. Sprawę ratował zwój ochrony przed ogniem.

Nagash ep Shogu - 2010-06-08, 15:54

R'ed - źródeł many innych ras nie ma, bo tak przewidział autor oryginalnej mapki z Disciples - Święte Ziemie ;) Na wstępie zaznaczyłem, że przerabiam mapki z D1 na D2 ;) W tym szaleństwie musi być jakaś metoda zatem ;)

E tam nie lubią. Yez, jak to Yez, a Rodrick... dyć to rasowy wampir, tylko wampirzyce mu w głowie :P

Jak ma nie być zauroczona - Armi w końcu jest najromantyczniejszą duszą w Nevendaar ^^

Vozu, nawet jakbym chciał, to nie potrafię powtórzyć tego myku z wysokimi poziomami drużyn neutralnych... Pojęcia nie mam dlaczego coś takiego stało się na pierwszej mapce, ale cały czas próbuję do tego dojść. Niestety edytor ciągle ma dla mnie sporo tajemnic :(

Fergard - 2010-07-01, 15:37

Odkopałem swój egzemplarz BE i zagrałem jako Truposze.

Spostrzeżenia:
1. W celach misji Ymperium jest stłumienie rebelii. Rozumiem, że by to osiągnąć, wystarczy splądrować te ruiny niedaleko stolicy Hord? Jeśli tak, to to w sumie nic trudnego, w składzie Świątynny(Templariusz) - R. Śmierci - Templariusz - Widmo zamiotłem ich jak chciałem. Co prawda został mi tylko boh i Templariusz ze słownie jednym punktem życia, ale udało się. Po szprycach eliksirami nie ma tu właściwie czego szukać.
2. Dopatrzyłem się aż 4 Świętych Kielichów. Trochę sporo jak na 48 x 48.
3. Początek dla Hord był dość trudny w sumie. Początkowo próbowałem grać w ustawieniu: Dwa duchy z tyłu, boh i wojownik od frontu, ale po starciu z dwoma niezwykle celnymi łucznikami i niezwykłym pechu, jaki mnie spotkał odpuściłem sobie.
4. W "najdolniejszym" rogu mapy znajduje się niecodzienna drużyna: Chłop z przodu i Lisz na tyłach. Tak naprawdę było w oryginale?
5. Tak jak Vozu, nieco byłem zaskoczony tak wysokimi levelami niektórych jednostek neutralnych(Jontek początkowo wprawił mnie w stan panicznego strachu) no i tamci dwaj z Wieży jakiejś tam faktycznie dawali popalić. Na szczęście, na z Liszem, Odcieniem i odpimpowanymi Władcami nie było to jakieś wielkie wyzwanie(Zabili co prawda boha, ale na tym straty się skończyły).
6. Lock Na - Rosh: Czyżby nawiązanie do Warcrafta? :)
7. Armi stanowi dla mnie krynicę inspiracji. Naprawdę.
8. W konkluzji, mapa nie aż tak trudna(Choć może inna sprawa, że grałem na najniższym poziomie trudności -...-), za to dała mi kupę radochy. Nie mogę się doczekać następnej! Pozostaje jeszcze przejście jej jako Imperium...

Nagash ep Shogu - 2010-07-01, 17:58

Ad 1. Tak, Ymperium ma za zadanie wpierw stłumić rebelię, do czego jest potrzebne odwiedzenie tych ruin. Niestety z racji na skrypty edytora nie da się ustawić splądrowania jako warunku koniecznego do pchnięcia dalej fabuły :(
Ad 2. Tak było w oryginalnej mapce, a mi nie przyszło do głowy policzyć te kielichy.
Ad 3. ^^
Ad 4. Tak było w oryginale. To efekt pierwotnych założeń - 100% oryginalnej mapki z D1. Dopiero potem zacząłem wprowadzać swoje innowacje.
Ad 5. Czyli element zaskoczenia zadziałał prawidłowo ^^
Ad 6. Dokładnie ;)
Ad 7. A siostra R'ed darzy go uwielbieniem. Ja naprawdę nie wiem co w nim jest tak wyjątkowego...
Ad 8. Ciesze się, że mapka się podobała. "Powinno mnie to zmotywować do skończenia Ostatecznej Bitwy z karasiami i legionistami :]

Jeanne Ollivier - 2010-07-07, 21:01

Nagash ep Shogu napisał/a:

Ad 7. A siostra R'ed darzy go uwielbieniem. Ja naprawdę nie wiem co w nim jest tak wyjątkowego...

Bo [edit by ja :roll: ] bardzo bardzo denerwuje Redzie, wystarczyło by samo to. A do tego dowcipny i złorzeczy swemu panu. ;-)

Shadirra - 2014-12-17, 21:17

Mapka zaliczona. Grałam rzecz jasna na najwyższym poziomie i Hordami Nieumarłych... Wynik ostateczny był taki, że moja armia została praktycznie rozgromiona przez ziomków Kazel, a uchował się jedynie Arcywampir, który to akurat miał dobry humor i postanowił trafiać we wszystkich... Ostatnią twierdzę atakowałam czteroosobowym składem, lecz z wcześniejszą pomocą złodzieja, który okazał się w tej kwestii nieoceniony!
Generalnie - mapka świetna! Dzięki, Nagash! :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group