Zastanawiam się czy przy artefaktach nie byłoby najlepszytm rozwiązanie zastąpieniue wartości w %tach na konkretne liczby bo przy tak małych wartościach to same ułamki wychodzą.
W przypadku pancerza jednak dodawanie przez przedmioty, eliksiry czy czary o konkretnej wartości mogą powodować spore utrudnienia w kwestii zakończenia walki. Taki Obsydianowy gargulec mający teraz 4+ pancerza już lekko wzmocniony będzie miał 2+ a wtedy zadanie mu jakichkolwiek obrażeń będzie dość trudne (chyba, że to ja nim będe grał bo 1 to mój najdczęstrzy wynik rzutów).
Cóż, pancerz jest rozwiązany w sposób najsprawiedliwszy z możliwych. A trzeba pamiętać, że jednak jak już opancerzona jednostka otrzymuje obrażenia, to są one pełne, więc czasem jednym trafieniem można walkę wygrać.
Co do zwiększania obrażeń to uważam, że powinno się rozgrywać procentowo tylko w trochę inny sposób. Punktowe dodawanie obrażeń jest raczej nie fair, bo o ile dla wojownika bonus +2 jest niezły, to dla maga-obłędnie potężny.
Ja proponowałbym użyć premii procentowych w następujący sposób: jeżeli premia wychodzi niższa niż 1 punkt obrażeń, to dodajemy jej do dmg 0(+1). Dla jednostki mającej np. 2 ataku, da to ostatecznie 2(+1). Sprawa trochę inna dla jednostek które już mają dodatkowe obrażenia w nawiasie: dla przykładu weźmiemy Anioła i jego 12(+1). Jeżeli dostanie premię 10% to należałoby mu zwiększyć dmg o 1(+1), co dałoby 13(+2), które proponowałbym skonwertować do 14. To oczywiście jak na razie tylko propozycja, ale dość prosta chyba...
W zasadzie czy rozważaliście dodanie w grze nowych przedmiotów w końcu wraz z nowymi rasami logiczne jest pojawienie się też nowych efektów dawanych przez eliksiry czy przedmioty.
Ja byłbym za dodawaniem nowych przedmiotów (jedna kategoria już zresztą została zapowiedziana-Rogi, które są tak właściwie podkategorią artefaktów), ale należy wziąć poprawkę na to, że jeszcze nie do końca opracowaliśmy bohaterów i statystyki dla jednostek, a wolałbym robić wszystko po kolei.
Wszystko można przemyśleć, Elle, tak długo jak nikt nie zaproponuje jakichś bzdurnych "setów" ekwipunku.
Ja tak wogóle uważam, że lekkie zedytowanie ekwipunku wyszłoby nam na zdrowie: w końcu, nic nam się raczej nie stanie jeżeli dołożymy jedno czy dwa nowe pola z dodatkowymi kategoriami przedmiotów. Zawsze można też pomyśleć o przekategoryzowaniu sprzętu, wydzielając z artefaktów np. bronie, amulety etc.
Wiek: 36 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 598 Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2009-08-29, 17:59
Phi pestka! Wystarczy napisać program który tworzył by wiarygodnie brzmiące nazwy oraz właściwości. Powrzucać set jakiś elementów graficznych z których można by te przedmioty poskładać. Nic trudnego
_________________ Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
Wiem o co Ci chodzilo Vog ;p chcialem tylko pokazac, ze pojscie w moim kierunku *czyli przedmiotow dla kazdej klasy oddzielnie - bylo by troche bardziej skomplikowane ;p ale za to ile mozna by na tym zyskac
Zaczelismy male prace nad ekwipunkiem.. mozecie sie spodziewac duzych zmian. Nawet bardzo duzych.
Hmmm zbalansowalismy juz 6 ras .. zostaly trzy do konca. Pozniej zajmiemy sie dowodcami i ich rozwojem. Dopiero wtedy przyjdzie czas na Ekwipunek i wszystko z nim zwiazane (to taki plan prac).
Mam projekty dla ponad 1/3 tych przedmiotow. O czas tworzenia bym sie nie martwil. Potrzebuje jednak konsultacji z twoja osoba w sprawie Imperium. Odezwij sie na gg.
Dawno się tutaj nic nie działo dlatego czas na obwieszczenie pewnych zmian.
Na początek zapoznajcie się z ilustracją, na której zaprezentowane są nowe miejsca na przedmioty i kilka ważnych uwag.
Jak widać, nastąpiło kilka istotnych zmian, pozwolicie, że omówię je po kolei:
-mimo pewnych starć na tym polu pozostało pole na Sztandar, który jest niejako atrybutem właściwym dowódcom
-pojawiło się pole na Hełm, czyli jeden z dwóch elementów opancerzenia, jakkolwiek niektóre Hełmy mogą być innego typu okryciami głowy, nie zapewniającymi premii do pancerza, w zamian oferując bonusy innego rodzaju
-Przedmioty specjalne (nazwa dość robocza) to magiczne drobiazgi: pierścienie, naszyjniki, brosze itp. do tej grupy zaliczamy także talizmany, zatem przestają one należeć do Przedmiotów bojowych. Sama zmiana umożliwia wprawdzie posiadanie na raz aż trzech używanych w bitwie specjałów, jednak jest podyktowana tendencjami widocznymi w projekcie (zwiększenie dowolności i przestawienie bohaterów z wyróżniania się wysokimi statami na rzecz przechylania szal w walkach na naszą stronę za pomocą umiejętnego wykorzystania umiejętności)
-Ekwipunek bojowy: jedyna zmiana w tej materii to wyłączenie z tej grupy talizmanów (patrz wyżej)
-Zbroja to drugie pole składające się na część wyposażenia ukierunkowaną na zapewnianie nosicielowi ochrony; tak jak i w Hełmach, mogą się pojawić jednak sztuki o nastawieniu innym (całkowicie lub częściowo) takie jak szaty dla magów
-Artefakt klasowy: pole przeznaczone na te specyficzne przedmioty, które wzmacniają konkretny typ bohatera, np. podnosząc aktualny poziom jego talentów. Najprawdopodobniej w tym polu używać będzie można także artefaktów zwykłych
-Buty: to pole pozostało w praktyce niezmienione (chociaż widziałbym tutaj jakieś butki nie nastawione na ruch, ale to tylko moje osobiste przemyślenia)
-Artefakt: pole specjalnie nie zmieniło swoich właściwości, jednak najprawdopodobniej przestaną egzystować artefakty zwiększające pancerz, z racji istnienia Zbrój i Hełmów, skupimy się na artefaktach o właściwościach bojowych i specjalnych, czyli takich jak Krasnoludzki napięstnik, Róg inkuba i tym podobne.
-Ekwipunek bojowy: jedyna zmiana w tej materii to wyłączenie z tej grupy talizmanów (patrz wyżej)
Vozu napisał/a:
Artefakt: pole specjalnie nie zmieniło swoich właściwości, jednak najprawdopodobniej przestaną egzystować artefakty zwiększające pancerz, z racji istnienia Zbrój i Hełmów, skupimy się na artefaktach o właściwościach bojowych i specjalnych, czyli takich jak Krasnoludzki napięstnik, Róg inkuba i tym podobne.
Vogelu, podstawy terminologii Disowej się kłaniają. Ekwipunek bojowy to kule, talizmany i eliksiry, a zatem przedmioty których bohater może używać w walce (w naszej wersji nie będzie tam talizmanów). A artefakty to artefakty, tutaj tłumaczenia jakiekolwiek są raczej zbędne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum