Temat na wszelakie nowinki, zarówno o postępach prac albo do ogłaszania nowych rozwiązań itp. Pisać tu będę ja i/lub Elle, komentowanie nowości dozwolone tylko w temacie Dyskusja.
A oto pierwszy newsik:
Wersja beta podstawowej wersji DH (liczącej 5 ras i prawdopodobnie pozbawionej dodatkowych jednostek specjalnych) jest wstępnie planowana na marzec roku pańskiego 2010. Zaproszenia do rzeczonej bety skierujemy sami, kierując się zarówno poziomem umiejętności gry w Disa jak i zainteresowaniem tudzież udzielaniem się w projekcie.
To tyle na dziś
Dział Disciples Hex jest już widoczny dla wszystkich użytkowników forum. Wieczorem w dziale Rasy odsłonięte zostaną podfora dla poszczególnych ras. W tych sekcjach, które widać, swobodnie można się już wypowiadać - nie ukrywam, że liczymy na wsparcie i kreatywność użytkowników.
Zapraszamy do współpracy :)
Z racji problemów z rozmiarem forum i optymalizacją skryptu, za prośbą administracji, poleciały wszystkie posty w dziale English Only (mam je zapisane na dysku). Do czasu powiadomienia przez administrację, że możemy je przywrócić bądź pisać w tym dziale, pozostanie on martwy (chodzi o zmniejszenie obciążenia).
Po rozmowach z administracją doszliśmy do porozumienia, mianowicie wykasowane zostaną zbędne jak na razie tematy w języku polskim (miejsce na ekwipunek posegregowany typami plus zarezerwowane na opis bohaterów tematy) dzięki czemu można będzie pozwolić sobie na działalność w dziale English Only - stare i nowe tematy powinny się tam pojawić wkrótce.
Zapewne wszystkie osoby, które zwracały nam uwagę na to, iż porywamy się z motyką na Słońce ustalając sobie ogromne wręcz ilości zdolności na bohatera będą usatysfakcjonowane tym co teraz powiem. Otóż, przekonawszy się na własnej skórze, że jest to awykonalne przy ilości osób pracujących nad tym równej dwóm i w czasie mniejszym od nieskończonego, wprowadziliśmy taką oto poprawkę do umiejętności klasowych bohaterów:
-5 zdolności klasowych; żadna z nich nie jest posiadana zaraz po najęciu dowódcy, ale posiada on na starcie jeden punkt który można na którąś z nich spożytkować. Wszystkie zdolności są równorzędne, ich zakup dokonywany jest na dowolnym poziomie postaci, dodatkowo każda ma swój poziom który można rzecz jasna zwiększać. Obowiązuje zasada przerwy w ulepszaniu: jeżeli na danym poziomie zakupiliśmy bądź wzmocniliśmy daną umiejętność, po kolejnym awansie nie możemy zużyć punktu znowu na nią (analogiczne do dowodzenia w disie)
Niebawem możecie spodziewać się pierwszych bohaterów wykonanych pod ten schemat (gdzie niebawem = bardzo szybko).
Większość zdolności bohaterów ma już wartości, można je przeglądać w tematach dowódców. Ukośnikami odgrodzone są wartości dla kolejnych poziomów, każdy bohater ma dwie umiejętności o maksymalnym poziomie 4 oraz 3 o maksymalnym poziomie 3.
W temacie bohaterów pojawiły się informacje o Ap, teraz wiadomo jak to jest z jego ilością itp.
Potrzebujemy około 3-4 osób które zgodziłyby się uczestniczyć w zamkniętych beta-testach DH, mających na celu podszlifowanie działania i mechaniki umiejętności bohaterów. Zgłaszające się osoby powinny być gotowe do grania różnorodnymi bohaterami i zestawami ich umiejętności oraz drużyn, z różnych ras grywalnych. Sugerowana częstotliwość uczestnictwa w potyczkach to minimum jedna dziennie.
Zamknięte beta-testy są preludium do testów otwartych, które to nastąpią gdy tylko dokonamy poprawek wynikających z sugestii i odczuć testerów.
Zgłaszać się osobiście lub poprzez temat Dyskusja.
Powoli wracamy do normalnego trybu pracy.. w najbliższym czasie można spodziewać się ostatecznej aktualizacji drzewek jednostek i nowych wiadomości apropo dowódców i ekwipunku.
Dodam tylko, ze zrezygnowaliśmy z piątych drzewek jednostek ;P
Trudno w ostatnich miesiącach było o jakiekolwiek informacje na temat stanu prac nad projektem. Czas w niesamowitym tempie idzie do przodu, mamy już drugi miesiąc nowego, 2011 roku. To chyba odpowiednia pora na pewne zmiany i powrót do częstszych aktualizacji. Postaram się w kilku zdaniach napisać o każdym zagadnieniu i zmianach jakie zaszły w ostatnim czasie. Tak wiec przejdźmy do rzeczy.
Bohaterowie
Większa cześć prac w ostatnich miesiącach skupiała się na temacie dowódców i ich umiejętności. Po pierwszej fazie testów zdecydowaliśmy się na pewne (jak się później okazało dość duże) edycje. Nadal istnieje podział umiejętności na te Bierne (pula umiejętności do której zaliczamy miedzy innymi Dowodzenie, czy tez Wiedze Tajemna) i Bitewne (piec umiejętności z podziałem na specjalne, pasywne oraz aktywne). W momencie gdy te pierwsze pozostały praktycznie nie tknięte (pojedyncze przypadki wynikające z dyskusji na temat przedmiotów i magii), umiejętności bitewne stały się obiektem wielu dyskusji i następujących jej zmian. Ograniczony został zasięg ich działania . W nowych zestawach znajda sie umiejetnosci przeznaczone jednynie do fazy bitewnej, wszystkie umiejetnosci działajace na mapie swiata zostaly usuniete. Podstawowym zadaniem było osiągniecie jak największej użytkowości i usuniecie zbyt szeroko występującej sytuacyjności w umiejętnościach. Wymagało to w pewnych momentach odejścia od fabularyzacji i skupienia się większej mierze na aspektach mechaniki. Efekty prac które po mały dobiegają końca będę starał się już na bieżąco umieszczać na stronie i forum.
Jednostki, Blokowanie stadium i Ograniczenia tworzenia Armii
Jak już było wspominane na forum ostatecznie porzucony został projekt piątych drzewek rozwoju jednostek. Wszystkie prace na tej płaszczyźnie ograniczyły się wiec do edycji już istniejących w celu uzyskania większej opcjonalności. Żadnych zmian nie było również w systemie blokowania stadium. Blokada będzie możliwa tylko dla niektórych jednostek.
Po wielu dyskusjach wzbogaconych o doświadczenia wyniesione z gier multiplayer (oczywiście chodzi tu o multi Disciples 2 na którym projekt bazuje) powstał system ograniczeń który ma na celu wyeliminowanie armii skupiających się na jednym typie jednostek (popularny SPAM). Nowe zasady (jeszcze dopracowywane) zakładają, ze w armii nie będą mogły być rozwijane więcej niż dwie jednostki tego samego archetypu (ograniczenie nie dotyczy wojowników) i więcej niż jedna jednostka specjalna (do jednostek specjalnych mogą być zaliczane niektóre bardzo wyjątkowe jednostki z drzewek rozwoju jak Zmora czy Alchemik)
Strażnicy Stolic
Tu czekają nas duże zmiany względem gry komputerowej. Wobec zmian w doświadczeniu (przyrost turowy dla jednostek stacjonujących w miastach) garnizony zostały silnie wzmocnione. W obronie miast staną teraz jednostki wysoko-poziomowe, co w przypadku normalnych oblężeń powinno sprawić, ze rozgrywka będzie o wiele ciekawsza (premia do pancerza w miastach oczywiście odpowiednio dopasowana do nowej sytuacji). W walkach o stolice tworzy to jednak problem balansu, gdyż siła strażników nie była w żaden sposób dostosowana do towarzyszenia obrońcom wyższego niż pierwszy poziom, wydaje mi się, ze w wielu przypadkach nawet pozostawienie w garnizonie jednostek poziomu drugiego tworzyło barierę nie do przejścia. Wyjściem nie okazało się ograniczenie możliwości strażników gdyż prowadziło by to do sprzeczności fabularnych. Byłem tez niechętny do sztucznych ograniczeń poziomu jednostek stacjonujących w stolicy. Dlatego tez wybrałem całkowicie inny kierunek, mianowicie zmianę mechaniki dotyczącej Strażników. W DH będą oni pełnić role patronów. Nie będą występować na polu bitwy jako jednostka, nie będzie można zadać im obrażeń, a co za tym idzie zabić ich, jednak będą oni posiadać własną kolejkę podczas starcia. Ataki, jakimi będą dysponować ogranicza się do wspomagania (przykładowo wzmacniania obrażeń) sojuszników lub tez osłabiania wrogów. Strażnicy za pomocą swoich umiejętności nie będą jednak w stanie wyrządzić żadnych bezpośrednich obrażeń.
Stolice, Miasta oraz Budowa
Ostatnimi czasy na forum ukazał się dokument dotyczący mapy świata w którym opisana została również nowa mechanika budowania struktur w miastach. Ten system jak się później okazało tworzył jednak dużo nieprzewidzianych na początku problemów (umiejętności Szlachcica związane z awansowaniem jednostek na wyższy poziom w czasie bitwy przykładowo), dlatego postanowiłem wrócić do podstawowego systemu znanego z gier.
Jeżeli chodzi o inne zagadnienia to pozostały nietknięte. Miasta będą mieć sześć poziomów rozwoju. W zależności od poziomu zmieniać się będą właściwości takie jak:
- ilość jednostek stacjonujących w garnizonie.
- regeneracja życia.
- sfera magiczna.
- premia do pancerza dla obrońców.
Miasta będą generować przychód złota jednak nie będzie on zależny od poziomu.
Magia
Prace nad mechanikami magii prowadzone były pod koniec lata ubiegłego roku i nadal jestem całkowicie zadowolony z jej efektów. O nowym podziale źródeł i tzw. Clashu można od dawna przeczytać na forum.
Nastąpiły jedynie małe zmiany dotyczące magii oblężniczej. Nie będzie to oddzielna dziedzina magii, a czary których specjalna właściwością jest możliwość rzucenia na miasto będzie można znaleźć na wszystkich pięciu poziomach obok normalnych zaklęć.
Ostatnimi czasy pojawiło się kilka ciekawych, innowacyjnych pomysłów (przykładowo Emblematy – czyli stałe wzmocnienie danej dziedziny magii wykupywane w Magicznej Wieży) jednak jakiekolwiek prace nad nowościami zostawiam na dodatki.
To na tyle, jeżeli chodzi o dzisiaj. Na dniach możecie spodziewać się kolejnego wpisu, postaram się w miarę czasu zaktualizować wszystkie działy.
Elle miał to napisać już dawno temu, ale jak widać PR nadal jest jego piętą Achillesową.
Do rzeczy. Kilka dni temu oficjalnie zrezygnowałem z udziału w pracach nad DH, w związku z czym Elle jest jedyną osobą która teraz tym zawiaduje i zajmuje.
Obudźcie się ! D3 nie żyje ! a to czas na zgrzytanie zębami !
Zgrzytanie zębami? Raczej okrzyki radości.
Projekt został już tylko w rękach Ellego z tego co pamiętam. Dawno nic wrzucał ani nie dawał znać, że jeszcze jakoś to ciągnie na przód. Nie liczyłbym na jakiś większy ruch w tej sprawie.
_________________
Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum