Od Syrena zaczyna się gałąź wojowników. Ma ona nieznacznie mniej PŻ niż standardowi wojowie z racji posiadanych przez tę rasę uzdrowicieli. Ważnymi jednostkami w tym drzewku są:
Sieciarz, który używa sieci (oręż) do sparaliżowania jednostki a następnie atakuje ją trójzębem. Oba ataki są wykonywane zawsze, jeżeli wróg zostanie omotany siecią, trójząb zada dodatkowe obrażenia.
Neptun to używająca magicznej broni zaklętej magią wody i uodporniona na wodę jednostka.
Myrmidon-wojownik z gwardii honorowej morludzi, ciężko (jak na warunki podwodne) opancerzony.
Syrena daje początek drzewku żeńskich magów atakujących wrogów za pomocą magii wody. Nimfa wodna, Nereida i Plejada są chronione przed tym żywiołem, zaś Atlantka szczyci się całkowitym immunitetem. Charakterystyczną jednostką w tym drzewku jest Syringa, syrena, która śpiewem obezwładnia i paraliżuje oponentów.
To drzewko zawiera w sobie także jednostkę specjalną: Hoplona, awansującego w Patrona. Jest to Syren który opanował magię ochronną; tak długo, jak nie broni się, ucieka, czy też nie jest sparaliżowany, otacza sojuszników tarczą absorbującą moc magii.
Falangita i kolejne jego stadia to specjalni wojownicy wyposażeni w długie włócznie. Mogą używać ich w walce w pierwszym szeregu, aby atakować zarówno sąsiednich wrogów jak i tych kryjących się za ich plecami, bądź też stanąć na tyłach, kiedy to włócznie nadają się tylko do atakowania pierwszego szeregu oponentów, ale pozostawanie za plecami swych towarzyszy daje falangitom zwiększoną obronę, w szczególności na pociski.
Muzycy to uzdrowiciele morludzi, których pochwalne pieśni uzdrawiają i zwiększają inicjatywę całej drużyny. Szczególny kunszt muzyczny jest charakterystyczny dla Minstreli: ich muzyka uzdrawia sojuszników, a tych, którzy pozostają w pełni sił napełnia dodatkową wolą walki, zwiększając ich maksymalny limit pż (efekt kumuluje się).
Potężnymi sojusznikami Morskiego Ludu są morskie odmiany smoków; te delikatniejsze od swych lądowych kuzynów, zwinne stworzenia swym atakiem nękają wszystkich wrogów w pobliżu. Wodny smok i Wąż Morski posiadają ochronę przed wodą, natomiast reszta bestii z wyższych poziomów (w tym Strażnik głębin) dysponują odpornością.
Strażnik głębin atakuje wodą o wielkiej temperaturze, co pozwala mu wywoływać bolesne oparzenia u trafionych wrogów. Morskie smoki natomiast to najszybsze podwodne stworzenia w tym drzewku, przewyższające zwinnością wszystkie pozostałe (możliwość blokowania rozwoju). Kolejne poziomy tracą znaczną część swej szybkości, zyskując jednak ogromną masę i wytrzymałość oraz moc ataku.
Smocza Opiekunka to druga jednostka specjalna. Syreny te zajmują się morskimi sprzymierzeńcami swej rasy, potrafią leczyć je w znaczącym stopniu. Opiekunki które zyskały status Heliad dodatkowo dysponują mocą osłaniania bestii przed mocą żywiołów.
Ostatnio zmieniony przez Athelle 2012-01-03, 15:49, w całości zmieniany 30 razy
Jeżeli to miała być jakaś propozycja to raczej pudło Morludzie powinni mieć sporo motywów grecko-rzymskich, a tutaj były katedralne.
Jeżeli to nie była propozycja/sugestia/etc to możesz sobie swój post skasować w powód wpisując "Offtop" ;]
Atak: Pika
Zródło Ataku: Oręż
Szanse Trafienia: 4+
Obrażenia: 3
Zasieg: Sąsiednia dla jednostki przed Pikinierem/ Wybrany
Cele: 1
Zasady Dodatkowe:
Formacja - Pikinier dostaje 3 pkt. Pancerza w momencie gdy jest chroniony przez jednostke z pierwszego rzedu (musi to byc wojownik). Dodatkowo wszyscy łucznicy (wyjatkiem jest Imperialny Zabojca i wybrane jednostki Alkmaaru) maja -1 do trafienia Pikiniera.
Przyczepię się tylko do nazwy. Pikinier wybitnie nie pasuje do Trytonów, Nereid, Nimf i co tam jeszcze jest. Nie da się wstawić jakiejś ładnej nazwy nawiązującej do wód? Na pewno coś tam jeszcze wygrzebaliście.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Zasadniczo jest to jednostka specjalna o dwóch poziomach, z których drugi nazywa się Hoplita... Można użyć dla któregoś poziomu nazwy falangita (od falangi, oznacza wojownika walczącego w takim szyku, a to się nieco pokrywa z funkcją tej jednostki), można też sięgnąć do do sarissy/sarissofori`a (falanga typu macedońskiego używała sariss, włóczni dłuższych niż greckie, dodatkowo część wojowników trzymała je pod kątem 45 stopni, co osłabiało impet pocisków, które się z nimi zderzyły-to a propo zmniejszonych szans trafienia dla łuczników) przy czym ta druga nadaje się do do skrócenia.
Myślę, że jakoś dzisiaj omówimy tę kwestię, była zaplanowana na wczoraj, ale mój nastrój wybitnie uniemożliwiał rzeczową i rozsądną konwersację...
Wiek: 36 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 598 Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2009-08-08, 14:29
Pikinier nie pasuje ;P= To średniowieczna jednostka. Jak ma to trzymać konwencję to jednak Falangita - Hoplita. Tak jak to w gracji bywało drzewiej
Jedynie Admirał jako nazwa mi nie pasuję z bohaterów ale nie mam pomysłu jak go zastąpić...
A tak BTW świetna robota z Morskimi Ludami Ciekawie będzie się nimi grało, czuje to w kościach- od wilgoći
_________________ Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
Wiek: 36 Dołączył: 16 Maj 2007 Posty: 598 Skąd: Afterfallowe góry
Wysłany: 2009-08-08, 19:42
Cytat:
UP - Ankieta dodana... :p nie pytajcie skad ona.
Jak dla mnie to wodnik pasuje.
Aha! Skąd ta ankieta? Komu to nie pasuję?
_________________ Piwo to moja droga do oświecenia!
... a poza tym uważam, iż .dat należy zniszczyć!!! Więc.. DAJ KAMIENIA!!
Uwaga na Kleofasa co tu hasa z kąta w kąt!!
Ja nadal uważam, że w momencie kiedy masz Admirałów, Egidy, Myrmidonów, Syringi, Plejady, Aojdów etc. to nazwanie dowódcy Wodnikiem jest wręcz śmieszne. Większość zwykłych jednostek ma lepsze nazwy od niego, a bohaterowie to miała być swego rodzaju elita...
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2009-08-09, 12:06, w całości zmieniany 1 raz
Zgadzam się z Vozem dlatego to ja oddałem swój głoś na Nie. Wodnik to bardziej pasuje do jakiejś jednostki niż dowódcy, może zamienić z Neptunem? W końcu to był jakiś mityczny niby dowódca nie?
Hm..Wodnik mnie też jakoś tak nie bardzo podchodzi..
A co by nie być gołosłownym i że tylko głos oddałem, dodam od siebie co nieco..może by tak "Kryptyd"??Bądź też "Kryptyda"??
_________________ Był zawsze..zupełnie sam..
Nie mógł cieszyć się grą,nie mając z kim grać..
Jakby żył wewnątrz snu..
Takim był właśnie człowiekiem..
Widzę, że cięgiem ten Pikinier się trzyma... Centurion, Falangita - przecież jest tyle lepszych, bardziej pasujących nazw... Miałeś Elle o tym pogadać z Vozu.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum