PŻ: wytrzymałość*8
INI: 45+zwinność
-10% PD wymaganego do biegłości i skilli w łukach
Lepsze widzenie w słabym świetle
Dostępne frakcje: Przymierze elfów
Mroczne Elfy
PŻ: wytrzymałość*8
INI: 45+zwinność
+10% obrażeń zadawanych w walce wręcz
Lepsze widzenie w słabym świetle
Dostępne frakcje: Mroczne elfy
Krasnoludy
PŻ: wytrzymałość*13
INI: 30+zwinność
Nie mogą korzystać z łuków
Potrzebują pancerza w odpowiednim rozmiarze
+10% odporności na zimno
-10% PD do biegłości i skilli w młotach
Lekkostopi
PŻ: wytrzymałość*6
INI: 50+zwinność
Nie mogą korzystać z dużych i ciężkich broni i pancerzy
Lepsze widzenie w słabym świetle
Potrzebują pancerza w odpowiednim rozmiarze
-10% PD do biegłości i skilli w ukrywaniu się\maskowaniu oraz alchemii
Premia do obrony (+10/15/20%) w walce z większymi wrogami (ludzki wzrost/wzrost między człowiekiem a ogrem/wzrost ponad ogra)
Dostępne frakcje: Górskie klany
Orki
PŻ: wytrzymałość*15
INI: 30+zwinność
Tylko duża broń i pancerze, nie mogą korzystać z łuków (zła anatomiczna budowa)
+10% do obrażeń zadawanych w walce wręcz
+10% PD do nauki wszystkich zaklęć
Dostępne frakcje: Zielonoskórzy
Gobliny
PŻ: wytrzymałość*5
INI: 50+zwinność
Nie mogą używać ciężkich broni
+10% do ataku i obrony gdy nie używają żadnego pancerza
-10% wymaganych PD do 3 wybranych przez gracza drzewek
Dostępne frakcje: Zielonoskórzy
Morludzie
PŻ: wytrzymałość*10
INI: 40+zwinność
Rasa specjalna (do sesji podwodnych/morskich)
Dostępne frakcje: Morludzie
Demony
PŻ: wytrzymałość*12
INI: 30+zwinność
50% odporności na ogień
Wrażliwość na specjalne moce imperialne
Skrzydła (specjalna zasada w trakcie walki, opis później)
Dostępne frakcje: Legiony Potępionych
Driaidy
PŻ: wytrzymałość*8
INI:40+zwinność
-15% PD wymaganego do nauki magii wody, ziemi, powietrza i ognia
+10% wymaganego PD do biegłości w broniach
Dostępne frakcje: Przymierze elfów
Pseudorasy:
Szkielety
PŻ: wytrzymałość*7
INI: 45+zwinność
+100% odporności na śmierć i wodę (o ile atak bazuje na zimnie)
+90% odporności na obrażenia kłute
+50% odporności na obrażenia sieczne
-50% odporności na ogień
-100% odporności na obrażenia obuchowe
Niewrażliwość na niektóre specjalne statusy (takie jak np. oparzenia czy oślepienie, dokładna lista później)
Wrażliwość na specjalne moce Imperialne
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych
Duchy
PŻ: wytrzymałość*5
INI: 30+zwinność
100% odporności na obrażenia sieczne, kłute i obuchowe, a także na śmierć oraz zimno
Niewrażliwość na niektóre specjalne statusy (takie jak np. oparzenia czy oślepienie, dokładna lista później)
Nie osłaniają sojuszników stojąc w pierwszym rzędzie
Wrażliwość na specjalne moce Imperialne
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych
Wampiry
PŻ: wytrzymałość*10
INI: 40+zwinność
Odporność na śmierć
Śmiertelnie wrażliwe na promienie słoneczne i srebro (srebrna broń zadaje im 200% obrażeń)
Wrażliwe na specjalne moce imperialne
Mają dostęp do wyjątkowego, niezwykle potężnego drzewka zdolności wampirycznych
Dostępne frakcje: Hordy Nieumarłych
Sukuby/Inkuby
PŻ: wytrzymałość*9
INI:40+zwinność
50% odporności na ogień
Podwojona Uroda
Wrażliwość na specjalne moce imperialne
Skrzydła (specjalna zasada w trakcie walki, opis później)
Dostępne frakcje: Legiony Potępionych
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2009-08-08, 13:34, w całości zmieniany 12 razy
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-15, 13:59
Postuluję o dodanie lekkostopych jako rasy albo pseudorasy z możliwością posiadania dwóch płci. Jeżeli zostanie zatwierdzona całość, to dobrze. Jak nie, to trudno.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Driady można dodać, ale przypominam, że im więcej ras tym trudniej o to, żeby się wyraźniej odróżniały.
Centaury, olbrzymy i tytany są moim zdaniem wysoce niegrywalne. Za bardzo ograniczają dostęp do mnóstwa lokacji które w sesjach często się pojawiają (np. podziemne tunele, kanały, chaty, niewielkie pomieszczenia w sumie jeżeli chodzi o duże stwory a dla centaurów głównym problemem są schody).
Nie wiem skąd pomysł na robienie z Sylfid rasy. Myślałem, że to są po prostu elfki.
Znowu pojawia się kwestia lekkostopych i znowu jest problem. Ten sam co zwykle zresztą. Nie wiem czy jesteśmy w stanie stworzyć z nich wyróżniającą się statystykami/umiejętnościami rasę. No i nadal jest ten z nimi problem, że nie jesteśmy w stanie ustalić czy rzeczywiście występują, czy to po prostu jakieś "dziwaczne" krasnoludy...
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-15, 18:38
Jeżeli nie jesteście w stanie przypisać funkcjonalne uzdolnienia lekkostopym - przekażcie to mnie. Jeżeli wam się spodoba - to będzie moja wersja. Jeżeli wam się nie spodoba - usuniecie ich nawet z bestiariusza. Muszę tylko zaznajomić się ze schematem i w wolnym czasie (teraz mam go dużo) się za to wezmę. Pytanie tylko czy się odważycie...
Lekkostopi to albo inna rasa, albo odmiana krasnoludów. Wystarczy spojrzeć na cechy ciała, które uwzględnia się we współczesnej antropologii. Jak ktoś chce bym to przedstawiła - na PW.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Ostatnio zmieniony przez MachaK 2009-07-15, 18:41, w całości zmieniany 1 raz
Możesz prowadzić wywody nawet tutaj, MachaK, wykład na ten temat może się przydać. Jak tylko zrobimy podstawy systemu, będziesz mogła opracować i przedstawić swoją interpretację.
Edit: R`ed, błagam, pisz dokładnie o co ci chodzi, żeby zamętu nie było... i żebym wiedział o czym mówisz
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-15, 18:59
Jak chcecie
1) rozmiar nosów. Krasnoludy mają nosy szerokie i płaskie, dobre w oddychaniu w środowiskach ciepłych (ocieplenie powietrza jest nieznaczne) i wilgotnych (jednorazowo pobiera więcej powietrza, zatem i proporcjonalnie więcej tlenu), gdzie tlen niby jest, ale nie za wiele. Jako, że krasnoludy wyszły z kopalń na powierzchnię to taki nos był tam bardziej przydatny. Lekkostopi mają nosy proste i chude, bardziej przydatne w środowiskach nieciepłych (ociepla powietrza).
2) zarost.Krasnoludy mają bardzo bogaty zarost, podczas gdy lekkostopi albo go w ogóle nie mają (bakobrody u nowicjusza w D2) lub mają go w wieku starczym (alchemik D1). Nie wiemy czy krasnoludy posiadały zarost kiedy były w podziemiu, lecz w kopalniach jest raczej mało praktyczny (i tak jest tam ciepło) więc jest wielce prawdopodobne, że wykształciły mocny zarost kiedy wyszli z podziemi i wylądowali w górnych partiach gór Nevedaaru. Nieznaczna wartość zarostu u lekkostopych wskazuje na to, że nie żyją wysoko w górach. Jako, że są częścią sojuszu pod nazwą "górskie klany" to raczej żyją w dolnych partiach gór niż gdzieś na równinach.
3) rozmiar oczu. Oczy u krasnoludów są niewielkie, związane jest to z ich podziemnych pochodzeniem (ssaki żyjące pod ziemią mają małe oczy, gdyż są im mało potrzebne), jako dowód na to, że ich oczy są słabo przystosowane do światła dnia wskazuje to, że szybko psują wzrok (Mędrzec w czytaniu i pisaniu a miotacz z powodu częstego kontaktu z mocnym światłem "tuż przy nosie", nie pamiętam jak jest w D2, ale chyba podobnie). Lekkostopi mają duże oczy, zatem żyją na powierzchni.
4) budowa ciała. Ciało krasnoludów jest znacznie masywniejsze niż lekkostopych. Wiem, że u innych przedstawicieli ras dysproporcja jest podobna, lecz tutaj nie chodzi tylko o ilość HP, ale też o ich wygląd fizyczny, lekkostopi są drobni, mają małe głowy, małe dłonie, małe uszy, małe stopy a wielkie to tylko oczy. Wiem, że możecie się odwołać do pigmejów (lud małych osobników), ale to przemawia bardziej za tym, że jest to albo odszczepieńcy krasnoludów, albo inna rasa niż, że to są krasnoludzkie kobiety.
To wszystko.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Mnie to przekonuje. Na razie nie mam koncepcji dla Lekkostopych, zatem zrobimy tak, że MachaK coś wykreuje, a na podstawie finalnej wersji czy znajdą się oni w systemie i czy przedstawiona wizja wymaga jakichś modyfikacji.
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-15, 19:27
Hmm, mimo wszystko przydałby się jakikolwiek przykład "jak robić rasy" z tego co macie (chociażby w założeniach). A jak nie macie to możecie się wszystkiego spodziewać.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Sylfidy to powietrzne duchy jeżeli chodzi o grę i nazwę. Tylko biedaczki przez swój kolor są kojarzone z wodą
MachaK, z punktu widzenia mechanicznego rasa musi być opisana poprzez rasowe modyfikatory atrybutów (znaczy się, że postać danej rasy ma plusy/minusy do danych atrybutów), określony przelicznik życia (po prostu napisz ile % PŻ w odniesieniu do ludzkiego by miały, bo nie ustaliłem z Ellem jeszcze ile będzie za każdy punkt witalności) oraz przez podanie wyjątkowych dla nich drzewek zdolności albo dostępnych tylko im umiejętności w niektórych drzewkach. Jeżeli nie napisałem dość zrozumiale-możesz się dopytywać o szczegóły. Atrybuty ostatnio podałem.
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-16, 11:01
Chodzi mi o drzewka umiejętności. Ma by jedno czy moze ich być więcej?
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Sugerowałbym jedno, chyba że większa ilość jest konieczna. Dodatkowe drzewka umiejętności nie są w końcu plusem obiektywnym, bo jednak trzeba się zdolności nauczyć....
Teraz sprawa nowa która wyniknęła podczas ustaleń na temat ras: czy powinniśmy dać wybór pomiędzy elfem szlachetnym a elfem dzikim i zróżnicować im bonusy (premia do władania łukiem dla dzikich, a mieczem/lancą dla szlachciorków)? Głównie chodzi w tej sprawie o zdanie elfickich userów, ale reszta też mile widziana
Wiek: 35 Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 1560 Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2009-07-16, 11:19
Vozu napisał/a:
czy powinniśmy dać wybór pomiędzy elfem szlachetnym a elfem dzikim i zróżnicować im bonusy (premia do władania łukiem dla dzikich, a mieczem/lancą dla szlachciorków)? Głównie chodzi w tej sprawie o zdanie elfickich userów, ale reszta też mile widziana
Wg. mnie nie, to ta sama rasa. Jeśli już to raczej w umiejętnościach początkowych, typu ciche chodzenie po lesie.
Zgadzam się z Red, to ta sam rasa tylko wychowała się w innym środowisku i w inny sposób. To tak jakbyś chciał Ludzi podzielić bo masz szlachetnie urodzonych i wieśniaków, którzy nigdy błękitnej krwi mieć nie będą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum