TURA
1. Porównanie Inicjatywy (Rzutu Inicjatywy) - Ustanowienie Kolejności
2. Zadanie obrażeń (testy trafienia) i inne ataki.
3. Zakonczenie Tury
POLE BITWY
Jak widać pole jest większe niż w grze. Jednak tyczy się to kilku zasad.
- Maksymalna ilość dowodzenia dla Dowódców to 7.
- Ósme pole można wykorzystać tylko dzięki jednostka przyzywajacym.
ZASIĘG ATAKU
Przy atakach typu:
- Wybrana Jednostka
- Wszystkie Jednostki
Nic się nie zmienia.
W wypadku specjalnych rodzajów ataku - wszystko zostanie dodatkowo wytłumaczone przy profilu jednostki.
INICJATYWA (wartosc zostanie umieszczona w profilu jednostki)
WAŻNE: Rzuty na Inicjatywe wykonuje MG przed kazda tura walki. Gracze nie maja wiedzy o wstępnej kolejnosci. MG podaje ja w czasie walki.
Inicjatywa decyduje o pierszenstwie do ataku podczas bitwy. W momencie gdy jednostki po obu stronach dysponuja taka sama inicjatywa nalezy wykonac rzut K6 by sprawdzic ktora z jednostek zaatakuje pierwsza.
Inicjatywa w profilu jednostki wyrazana jest na dwa sposoby:
b)Wartosc dodatkowa (Liczba w nawiasie) - wartosc nalezy dodac lub odjac od wyniku testu na K6.
Przy rzutach remisowych:
a) Jeżeli jest to pierwsza tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która jest w armii która zaatakowała.
b) Jeżeli jest to druga (lub dalej) tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która w poprzedniej turze przegrała.
Przykład
Obrońca Gaju
INI: 7(+2)
Obrońca Gaju podczas testów o pierwszeństwo będzie porównywany z jednostkami które maja INI 7. Jednak dzięki wartości dodatkowej ma nad nimi bardzo duża przewagę :) gdyż do wyniku test doda aż dwa oczka.
SZANSA NA TRAFIENIE (wartosc zostanie umieszczona w profilu jednostki)
1. O tym czy jednostka trafi wroga przy ataku czy nie decyduje rzut k10.
2. Potrzebna wartosc (ktora jednostka musi uzyskac przy tescie) znajduje sie w profilu jednostki.
3. W niektórych wypadkach przy odpowiednio wysokim wyniku jednostki zadaja dodatkowe obrażenia (potrzebna wartosc to w tym wypadku 9 lub 10)
PANCERZ (wartosc zostanie umieszczona w profilu jednostki)
Tabelka ilustruje ile pkt, obrażeń przy danej wartości pancerza (niebieskie) zostaje odjętych od bazowych obrażeń (czerwone).
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2010-02-16, 12:22, w całości zmieniany 5 razy
A wiesz co mam jeszcze jedno pytanie. Konkretniej jak to jest z atakowanie sąsiednich jednostek np. woj z pozycji 2 ma bliżej przeciwnika z pozycjo 1 niż z pozycji 8 (jeśli pozycje 1, 4, 6 są puste). Szczerze taka jednostka powinna już mieć wybór którą chce atakować (czerwone pola puste to jednostka może atakować zielone)
Heh teraz rozumiem czemu Vozu mowil, ze slabo to wytlumaczylem.
W momencie gdy czerwone pola sa puste, jednostka ma mozliwosc zatakowania pozycji ktore zaznaczyles na zielono, jednak tylko tych w pierwszej lini. Nie wiem jeszcze jak z linia pierwsza.. to musi zostac jeszcze ustalone.
Załóżmy, ze to co pokazałem w pierwszym poście to zasięg podstawowy.
Saemielu, bitwa była szkicowa, Elle zapisywał to sobie tylko na kartce. Podsumowania robić można w bitwach oficjalnych, mnie jednak ta opcja nie ciągnie. Grając bez ciągłego zestawiania statystyk mocniej czułem klimat gry bitewnej/karcianej, a rzuty stanowiły dopełnienia, oferując dreszczyk emocji. Ja osobiście grając wolę się obywać bez podsumowań, jak już mówiłem, ze względu na klimat.
Duchy dużej celności nie mają, po prostu rzuty szły niesamowite. Elledan miał paranormalną ilość jedynek na kościach, ja natomiast osiągałem iście boskie wyniki. Zauważcie dla przykładu, że Wtajemniczony ma obrażenia 1(+1), więc 2 pkt zadaje tylko przy wylosowaniu w rzucie na trafienie 9 lub 10, a podczas walki wszystkie jego celne ataki zadały właśnie 2 punkty obrażeń.
Co do zasięgu ataku to najlepiej zostać przy systemie disowym: jeżeli jednostka do walki wręcz nie ma żadnego wroga w bezpośrednim zasięgu (czyli tuż przed sobą ani na polach stykających się z nią rogami) to atakuje najbliższego możliwego wroga w pierwszej linii. Atak na drugą linię może być dokonany tylko wtedy, gdy całość pierwszej leży.
Jednak według mnie czytelność przede wszystkim, poza tym dla mnie coś takiego nie psuje w żadnym razie klimatu. Przynajmniej nie bardziej niż te raporty Ellego a które po prostu muszą być.
Najpierw mechanika musi być przejrzysta, potem można przejmować się klimatem, który w planszówkach jest raczej drugorzędny. Jeśli jest to mamy oczywiście więcej radochy z grania, ale nie kosztem przejrzystej mechaniki, bo nikt chyba nie lubi zanurzać się w mętną wodę, co innego w krystalicznie wręcz przejrzystą.
Saemiel... nie ma problemu bys grajac zapisywal sobie kto ma ile HP... zawsze w czasie gry masz prawo zapytac o to MG. Raporty co ture zwolnily by rozgrywke. Przejrzystosci nie brakuje. Tym bardziej, ze w czasie gry zaden z nas na jej brak nie narzekal.
No a ja powiem, że po tej próbnej walce z Ellem odwołuje słowa co do przejrzystości, jednak podczas walki wszystko wygląda ok. Dużej różnicy takie podsumowania by nie robiły, łatwo można się zorientować. Bądź co bądź co do walki nie ma co się czepiać, jak dla mnie ta nawet w takiej konwencji jednak spisuje się świetnie. Z umiejętnościami bohaterów może być tylko lepiej.
Widać teoria różni się mocno od praktyki ;)
mały edit: Jeszcze zapomniałem wspomnieć, że tempo walki jest wcale wysokie, co prawda walczyłem bez magów, czyli mniej testów, ale wątpie by to spowolniło tempo. Owszem więcej czasu by minęło, ale sama walka wręcz na pewno przy tym nie hamuje.
Sae, dla przyspieszenia przyjmuje się, że magiem rzucam 8d10 i każda kolejna kość odpowiada polu o tym samym numerze. Zaręczam ci, że idzie się w ten sposób błyskawicznie. Tylko zabawne jest, jak ci wychodzi, że trafiłeś w puste pole ;]
No ale chyba będą sesje od razu rozgrywane, może nie cała mapa na raz, ale na dwie, trzy sesje. Inaczej się chyba po prostu nie da, bo taki to miałoby sens jak szachy korespondencyjne.
To chyba dotyczy walki więc tu zapytam. W statystykach jednostek gdy chodzi o obrażenia jest kilka form ich zapisu. Podstawowa gdy jest to konkretna liczba wyrażająca, trafienie krytyczne (chyba) gdy przy wyrzuceniu kością 9 lub 10 do podstawowej liczby dodajemy tą z nawiasu. Oraz trzecia wyglądająca przykładowo tak _15/3, chciałem właśnie zapytać jak to jest z tymi obrażeniami?
Jeżeli masz obrażenia przedzielone ukośnikiem, to znaczy, że jednostka wywołuje oparzenia/odmrożenia/zatrucie i pierwsza liczba oznacza główny dmg, a po ukośniku ten zadawany przez efekt dodatkowy. A "podłoga" która jest na początku zapisu według moich informacji nie ma żadnego znaczenia
Tak myślałem chodziło mi raczej o to czy zadanie dodatkowych obrażeń jest od czegoś uzależnione. W statystykach tego nie widze ale powinno być tak jak z atakami na wiekszą ilość pól czyli osobny rzut dla głównych osobny dla dodatkowych przy czym dodatkowe nie działają gdy główne nie trafią.
Tak, na dodatkowy efekt jest osobny rzut na trafienie, jak na razie nie było to chyba widoczne w statach, ale ostateczna, dopieszczona wersja będzie zawierała nie tylko szanse trafienia ataku głównego, ale także na zajście tego pobocznego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum