Mechanika jest bardzo zbliżona do gry... miejscami rozwinięta.. miejscami uproszczona... wszystko po kolei opisze... dużo rzeczy trzeba jeszcze ustalić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Athelle 2012-01-03, 15:31, w całości zmieniany 3 razy
Po tym jednym screenie dużo powiedzieć nie można, tylko jedno powiem od razu.
Różdżki na pewno nie powinny być ozdobą na mapie, tylko jako oddzielny element, jakiś pionek czy coś takiego.
Cala mechanika obejmuje zmiany terenu (przeksztalcanie) w momencie gdy zrodlo many jest przejete tylko dzieki terenowi na mapie pojawi sie normalny hex bez rozgi... jezeli jednak rozga zostanie postawiona pojawi sie obrazek z rozga. Wiec to nie jest jedynie ozdoba.
Domyślam się, dlatego właśnie powiedziałem, żeby dać rózgę. Inaczej trzeba zrobić 10 obrazków na każdy rodzaj kopalni z rózgą. Na każdy rodzaj tereny i "z" albo "bez" lasu. Ze wszystkimi kopalniami wychodzi 60 obrazków, moim zdaniem nie ma sensu robić ich aż tyle skoro można by zrobić jakąś przenośną różdżkę.
Od razu takie pytanko, co to są te Mroczne Zastępy. Domyślam się, że mroczniacy, ale lepiej się upewnić. No i jak dla mnie to jednak Alkmaar trochę tutaj nie pasuję, alkmaarczycy chyba zostali wycięci, a nawet jeśli jakiś nie raczej służy i tak Hordom.
Chociaż ogólnie na Alkmaar nie narzekam, bo pewnie nie znajdą się graficy chętni do pomocy, że tak defetyzmem zasieję.
:) Planszowka ma miec dosc duzo mozliwosci jezeli chodzi o misje fabularne... Alkmarr to swietny material na rase :) i maja zabojcza ksiege magii ^^^^^^^. Mysle, ze kogos znajde jezeli chodzi o grafike :)
Nareszcie Gadziu piszesz do rzeczy xD Ale właśnie ciekawe jak to będzie wyglądać. Tak się przyglądam i przyglądam, ale jako, że Was jeszcze za dobrze nie znam to to będzie RPG czy TTS?
Odnośnie Inicjatywy to są jej zasady już w temacie WALKA... Wartość procentowa czarów i niektórych ataków zostanie zmieniona na odpowiednie modyfikatory :)
Opisujesz chorążego, który daje 10% do ataku. Czyli w przypadku giermka - ile? Łatwo wyliczyć, że żeby ta premia miała jakiekolwiek przełożenie, atak muis wynosić co najmniej 10 - czyli że (przyjmując te proporcje 1:10) chorąży dawałby jakąkolwiek jednostkom mniej więcej 4 poziomu, a to tylko wojownikom.
Czyli w tym wypadku też chyba trzeba zmienić na modyfikator w liczbie całkowitej.
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-07-10, 11:47, w całości zmieniany 2 razy
Gadeon czytałeś ostatniego posta który mówi, ze podane statystyki sa przykladem jak by nowe jednostki wygladaly w grze :) a nie jak beda wygladac w planszowce.
Gadziu, myślę, że Mu to nie przeszkadza. Nawet wręcz przeciwnie - sugestie się przydają. Ja uważam że wystarczyłoby troszkę te liczby zwiększyć i byłoby ok. Np. zamiast giermek mieć 10HP to 20HP. Podwoić to co podałeś, ale pancerz zachować, w tym wypadku nawet postać 1szego Poziomu by zadała dmg postaci z pancerzem +3 bo miałaby 2x więcej obrażeń.
Wiek: 112 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-10, 13:34
1. Jak ma wyglądać przywoływanie kolejnych jednostek?
2. Czy czasem akcja nie będzie zbyt wolna?
3. Jeśli możesz to posiadając aktualne postacie przedstaw przykładową rozgrywkę.
4. Zwiększenie statystyk niepotrzebne.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Wiek: 112 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-10, 13:44
Jak giermek czy siewca pojawiają się na mapie?
I kolejna sprawa. Czy na danym polu może znajdować się cała armia czy tylko jedna jednostka?
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Armia na mapie swiata bedzie przedstawiana ikonka dowodcy. Mape po zakonczeniu kazdej tury bedzie aktualizowal MG (jako ze to Forumowa planszowka :) Mg sie zawsze przyda).
Na danym polu znajduje sie cala armia. Czyli dowódca i jego jednostki.
Na jednym hexie może znajdować się tylko jedna armia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum