Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2012-01-03, 15:13
Dyskusja
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-18, 12:47   

Vozu ma pomysly, a ja nie mam nic przeciwko by i taka wersja powstala.

Efektow (w stylu Frustracji) ma byc sporo. I kazdy pomysl jest potrzebny. Wiec pisac jak wpadniecie na cos podobnego.
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-18, 12:56   

Dziwną sprawę teraz zauważyłem u mroczniaków. Dlaczego tylko jeden ma odporność na śmierć? To, że już nie są w mocy Mortis chyba nie oznacza, że nagle ożyły. Tutaj to normalnie drowy są ;P
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-18, 13:01   

To może jeszcze:

Zaślepienie - atakujący zyskuje +1 do celności względem celu (i nie może Go zmienić puki ten nie padnie), ale odsłania wrażliwe pkt przez co ma -1 do pancerza. Atutem może być to, że z każdym nowym celem będzie zyskiwał na celności, ale nie tracił więcej pancerza. W efekcie końcowym może zyskać np. max +3 do celności kosztem -1 do pancerza.

Krwawa ścieżka (przeciwieństwo frustracji) - każdy celny atak zwiększa zadawane obrażenia w następnym ataku względem tego samego/innego celu.
 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-18, 13:07   

Proponowalbym, zeby jednak premie nie byly stale i jednakowe dla wszystkich. Nie powinno byc, ze costam dodaje zawsze 1 pkt do ataku, tylko, ze np. jesli jednostka ma do 5 pkt ataku to dodaje jeden, a jesli wiecej - to 2.

Cytat:

Dlaczego tylko jeden ma odporność na śmierć?


Pewnie balans...
_________________
Mój blog: adeptusrpg.wordpress.com
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-18, 13:10   

Wiesz Gadziu, operatorzy to tam odpowiednio z balansują to tylko wstępne propozycje...
 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-18, 13:14   

..
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-08-04, 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-18, 13:16   

Jeśli to zrobiono dla balansu to proponuję odporność na śmierć uciąć kilku nieumarłym, choćby upiorom. Wystarczy im odporność na oręż. Ale jeszcze mocno nie zrzędzę dopóki się Elledan nie wypowie i nie wytłumaczy czemu mroczniaki nie mają odporności na śmierć.
Zaraz się okażę, że żywiołaki powietrza nie mają odporności na powietrze :roll:
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-18, 13:27   

Gedeon napisał/a:
Zapewne. Rozumiem, ze delikatnie sugerujesz, abym sie zamknal? :D


Mylisz się, sugeruję żebyś też pomyślał nad czymś irracjonalnym ;-)

Saemiel napisał/a:
Zaraz się okażę, że żywiołaki powietrza nie mają odporności na powietrze :roll:


W sumie nie zdziwiłbym się ;-) W takim HoMM to działa wręcz odwrotnie w przypadku niektórych żywiołaków właśnie np. powietrza - otrzymują one zwiększone obrażenia od pioruna i łańcucha piorunów.


A skoro już tak rozbudowujemy to może dodacie i rozszczepicie poszczególne żywioły? Taka woda i lód, woda ogień zgasi, ale ogień stopi lód. Błyskawice nie koniecznie są powietrzem, to raczej elektryczność, w powietrzu mogą być zaklęcia trąba, tajfun czy coś takiego. Do tego można by łączyć 2 i więcej rodzajów. Np. gdzieś tam wspomniany sztorm - zadawałby 50% obrażeń od wody i 50% od powietrza?
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-18, 14:47   

Czapa, przekombinowanie z tymi rozbudowanymi żywiołami. Na RPG może być, ale nie na planszówkę. Szachy są proste a mają międzynarodowy i międzyepokowy sukces.

Saemiel, gdyby gra nie była robiona tak, by balansu nie było a na pseudorealia to gra stronnictwem A (ma małe HP, INI, DAM, droga rozbudowa stolicy i wolno awansowanie) byłaby z góry skazana na porażkę w grze ze stronnictwem B (ma duże HP, INI, DAM, tania rozbudowa stolicy i szybkie awansowanie).
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Ostatnio zmieniony przez MachaK 2009-07-18, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-18, 14:51   

MOZE TAKI KOMUNIKAT :D DYSKUSJE ODNOSNIE RAS MOZECIE PROWADZIC BEZPOSREDNIO W SPECIALNIE ZALOZNYCH DLA NICH TEMATACH. PIERWSZY POST BEDZIE EDYTOWANY O FAKTY (STATYSTYKI I WSZYSTKIE POTRZEBNE DO GRANIA INFORMACJE).
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-18, 15:14   

MachaK, gdzieś mam balans jeśli coś jest nielogiczne. Elle mnie tam przekonywał ale co do mroczniaków jestem sceptycznie nastawiony. Umarli którzy umierają od chorób (vide zaraza albo plaga) to jednak coś co mi, kto optuję za materialnymi duchami, którego do tego się starzeją, coś co dla mnie jednak jest przekombinowanie.
Według mnie można ten problem ominąć dając jakieś specjalne jednostki mroczniakom które w jakiś sposób nie byłby odporne na śmierć, ale tylko pojedyncze sztuki, ew. Jakieś krótsze drzewko, a magowie byliby w takich starciach jedynie dla ozdoby. Przy takiej okazji oczywiście trzeba by wywalić mrok, bo wtedy byłby dopiero problem, chociaż tutaj nie wiem jak będą odporności na to źródło rozdawane innym jednostkom, to jeszcze do końca przeciw temu nie protestuję.
No i jeśli balans jest taki ważny to czemu by nie pozbawić kilku szkieletów czy innych upiorów odporności na śmierć? Równie logiczne i dużo łatwiejsze zabrać takową odporność od upiora, zmory i śmierci na przykład i wtedy nie ma zbytnich problemów.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-18, 15:27   

Jak chcesz złamać kark komuś, kto nie ma kręgosłupa? Nieumarli po to są nieumarli żeby im nie zawadzały problemy zdrowotne. Ataki magii śmierci to głównie plaga, zaraza itp. czyli oddziałujące na zdrowie. Przy okazji są pozbawione wolnej woli, zatem powinny mieć niewrażliwość na umysł tak, jak ma to np. żywa zbroja. Ale nie mają. Dlaczego nie mają? Bo równowaga byłaby zachwiana. Itd.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-18, 15:34   

No a może Mroczne Elfy są żywe o_O Poza tym brak wolnej woli nie wklucza myślenia! Żywa zbroja jest kontrolowana przez magów w 100%, a nieumarli nie są w 100% kontrolowani przez Mortis, z czym na pewno się zgodzisz. Nawet przykład zombiego z pierwszej misji kampanii elfów sam podejmował decyzję kogo atakować, chociaż akurat widać było, że inteligencją nie grzeszy. Ale jednak jakąś miał! Nie wierze, że to Mortis dała tak się zrobić elfom ;P
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-18, 15:41   

Zależy co rozumiesz poprzez pojęcie wolnej woli. Opcji jest tyle, że niektóre pasują do twojego stwierdzenia, zaś niektóre nie.

Jeśli się nie mylę (jak dawno temu grałam w D2! Będę musiała kiedyś odzyskać jakoś) tow kampanii nieumarłych w D2 ciągle padają słowa o niewolnikach Mortis, beznamiętne czy bezmyślne narzędzia :-x . Bywają jednostki, ale nie masy. A my się raczej opieramy na masach niż na jednostkach.

A co do mroczniaków. Wiem, że mieli być narzędziem by Gallean powrócił do Mortis i żyli długo oraz szczęśliwie. Nie wiem czy mroczne elfy to wynik czystej magii czy jakiejś pseudotechniki. Jak to pierwsze to będzie podobnie jak z nieumarłymi, jak to drugie to tak jak mówisz.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-18, 15:45   

Mrocze nie sa narzędziami i nie "żyją" jedynie dzieki nienawiści i pragnienia mortis. Gallean uwolnił je i dal im własna wole.
_________________

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-19, 12:40   

MALE OGLOSZENIE: MROK JAKO ZRODLO ATAKU ZOSTAL USUNIETY I NIE BEDZIE DO W SYSTEMIE.
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-21, 22:49   

(tutaj piszę, żeby offtopu u zielonoskórych nie robić)
No ziemia mrocznych elfów to jest jeszcze gorsza niż orków. Tak wyróżnia się, ale niebieska ziemia? ^^ Chyba jest jakaś niebieska glina, no ale glina raczej jest niżej od wierzchniej warstwy ziemi. No w nocy może tak wyglądać i zwykła ziemia, tylko, że jak obok będziemy mieć normalnie rozświetloną, jak w dzień, glebę to jednak to komicznie będzie wyglądać.
Z dwojga złego to już lepiej jest jak tereny od siebie się zbytnio nie różnią.

Taki mały double post ;)
Przy graniu w Diablo pomyślałem sobie, że można by użyć terenów z Diablo właśnie do różnych terenów. Takie dwie małe próbki.

Teren z Piekła
http://img204.imageshack....ellterrain.jpg/

Teren z Harrogath


Wiem, że nawet równej wielkości nie są te pocięte screeny. Ten z Piekła jest nieco parszywy, ze względu na ciemność u doły ale trudno ;P
Oczywiście można brać jeszcze z innych lokacji, choćby pustynia Lut Gholein mogłaby być terenem dla Alkmaaru. Jeszcze jaskinie z pierwszego akut mogłby się do czegoś nadawać, chociaz tutaj nie jestem pewien.
Również poziomy jaskiń z pierwszego Diablo mogą być terenem dla jakiejś nacji.

Małych dubli też nie robimy.

(VHS)
_________________
Vituperatio stultorum laus est
Ostatnio zmieniony przez Vogel 2009-07-22, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-07-22, 17:59   "Mierz siły na zamiary"

Czy te 9 ras jest rzeczywiście konieczne :?: Jeśli przy żetonach jednostek będzie wymagany jej art to mamy około 90 nowych jednostek do zaprojektowania i wykonania. Jak duże są szanse, iż powstaną one w jakimś sensownym czasie :?: Czy nie byłoby lepszym rozwiązaniem skupienie się początkowo na pięciu gotowych wymagającym jedynie adaptacji statystyk do nowych warunków natomiast pozostałe pozostawić jako ewentualne dodatki. Dzięki temu gra byłaby gotowa znacznie szybciej co umożliwiłoby testowanie mechaniki gry raz jej zmiany/usprawnienia. Dzięki temu rozwiązaniu nowe rasy byłyby znacznie lepiej dopracowane i przemyślane.

Byłbym bardzo wdzięczny gdyby w temacie Imperium pojawiły się staty Rycerza
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-07-23, 09:09   

Ja uważam, że 9 ras nie jest wielkim problemem, może i będą komplikacje z artami, ale ja jestem bardziej zainteresowany wersją stricte planszową, czyli rozgrywaną na żywo, a tam arty konieczne nie są: wystarczą znaczniki z nazwami i spisane w podręcznik statystyki. W końcu, kto by zużywał aż tyle tuszu na drukowanie?
_________________
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-24, 13:31   

Dajemy sobie spokój z nowym systemem obrony rózg. Uznałem, ze planszówka to nie miejsce dla niego.

Zaczynamy z Vozu powoli pisanie umiejetnosci dla bohaterów.

Testy walki wypadly bardzo pierwszorzednie :) jeszcze tylko testy mechaniki zwiazanej z mapa swiata.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum