Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Athelle
2012-01-03, 15:13
Dyskusja
Autor Wiadomość
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-10, 15:51   

Właśnie doszedłem do prostego wniosku, że z przekształcaniem terenu to nie będzie się to nadawać na planszówkę. Powiedzmy wydrukuję to sobie wszystko i chcę z kimś grać. Przy przejmowaniu miast co chwilę będę musiał podmieniać te pola co będzie po prostu uciążliwe. Powiedzmy, że zdejmuję nawet głupią rózgę, już muszę szukać odpowiedniego heksa i go podmieniać. W następnej kolejce znowu zmieniam heksa, bo ja stawiam rózgę. Trochę to nieciekawe. Zaś jeśli miała by to być planszówka medialna, czyli na komputerze by się w nią pykało to też sensu nie ma. Jak mam dostęp do kompa to sobie wolę pograć w normalnego Disa, wszak mechanika i tak bardzo podobna.
No i takie walki nie byłby zbyt emocjonujące, szczerze powiedziawszy, a to z dwóch względów.
1) Nie są dynamiczne, w porównaniu tych Disowskich, które też bardzo dynamiczne nie były
2) To nic nowego, ogólnie każdy już dobrze zna takie walki.

Wiem, że marudzę, bo w końcu czego się spodziewać po darmowej planszówcę? Ano niby niczego specjalnego, ale chociaż innowacyjność jakaś by się przydała. W końcu to ma być planszówka i wypadałoby jakoś realia Disa jakoś przystosować do takiego pola bitwy.
Wszak World of Warcraft: The Board Game nie było kalką ani WoWa w jakiś prosty sposób przeniesionego na stół, ani żadnej innej planszówki.

Jak dla mnie trzeba by jeszcze bardziej uprościć i coś samemu dodać, żeby to było ciekawe. Na pewno nie jest to proste, ale zrobienie czegoś ciekawego to na pewno nie jest łatwa robota.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-10, 15:54   

Saemiel :) to jest system forumowy - nie masz sobie tego wydrukowac tylko to bedzie rozgrywane na forum... Caly system jest tworzony po to by mozna bylo umiescic w nim nasze pomysly na rasy itp itd.

Nie patrz na to jak na planszowke :) bo to planszowka do konca nie jest :) i nie takie sa zalozenia.
_________________

 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-10, 16:20   

No ale rację ma -> to wszystko trochę przekombinowane i właściwie ''innowacyjności'' niewiele. Wiem, że takie spojrzenie zbyt miłe nie jest, ale lepiej już skopiować schemat skąśtam, niż tworzyć takiejakieś.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-10, 16:21   

A ja jestem pewny, ze kiedys chetnie zagracie ;) dajcie mi dokonczyc...

Vozu uznał ze walka będzie rozgrywać się na każdym hexie :) walki nie trwają godzinami... gramy czterema nowymi grywalnymi rasami ;D i rozwijamy własnych bohaterów :D - moim zdaniem to wyjdzie bardzo bardzo :)
_________________

 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-10, 17:46   

Ja tam nie będę narzekał bo takie coś do niczego nie prowadzi (chyba, że do waszego 2letniego projektu RPG - bez urazy). Na pewno chętnie zagram i przetestuję osobiście. Będę co najwyżej komentował czy podoba mi się aktualny postęp czy nie i dawał ewentualne uwagi jak ja bym zrobił. Wielkie ambicje to jednak trochę za mało, najpierw docencie, że ktoś coś dla was robi, a dopiero potem krytykujcie dosłownie wszystko. Jak widać Wy macie większe ego i ambicje może nawet macie chęci, ale to stanowczo za mało w stosunku do wykonania :-/ Elle i Vozu przynajmniej coś robią i widać, że prace idą do przodu ( i wcale nie tak wolno).
 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-10, 23:15   

..
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-08-04, 00:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-10, 23:23   

Gadeon w stwierdzeniu "ze walka toczyc sie bedzie na kazym hexie" mam na mysli, ze kazdy hex bedzie wazny i o kazdy bedzie trzeba walczyc.

Walki beda rozgrywane szybko... ze slabszymi armiami... doslownie automatycznie...
_________________

 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-10, 23:33   

..
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-08-04, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-07-11, 09:53   

Czapa napisał/a:
Gadziu,.

Cholera cały czas się zastanawiałem czemu on do Gaderica zagaduje skoro ten się nie udzielał a tu on do Gadeona pije :-/

Elledan Athellen napisał/a:
Cala mechanika obejmuje zmiany terenu (przeksztalcanie) w momencie gdy zrodlo many jest przejete tylko dzieki terenowi na mapie pojawi sie normalny hex bez rozgi... jezeli jednak rozga zostanie postawiona pojawi sie obrazek z rozga. Wiec to nie jest jedynie ozdoba.

Czyli jak do każdej planszy przygotujesz dodatkowo żeton z każdym polem w barwach konkretnych ras które potem będziesz nakładał na planszę jako zajmowanie terenu :?:
(to już sobie doczytałem i wiem)

Elledan Athellen napisał/a:
Walki beda rozgrywane szybko...

To mnie zastanawia jakim cudem :?: Jeśli ja wykonam ruch potem MG musi być na forum by to przedstawić wizualnie potem musi pojawić się drugi gracz i wykonać ruch a ja znów obede czekał na MG.

W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI :?:

I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-11, 20:10   

..
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-08-04, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-07-12, 08:16   

Gedeon napisał/a:
Cytat:
W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI


Za pomocą k6. To już jest gdzieś wyjaśnione.


Taaa serio :?: Normalnie gdyby nie ta informacja od Ciebie to bym w życiu tego nie znalazł. Nie pytam o takie oczywistości ale o to jak będzie z tytm rzucaniem w momentach gdy na forum nie będzie jednocześnie graczy i MG. Czy będzie ustalkana całość kolejki na początku każdej tury czy przed każdym atakiem losowanie kto zacznie :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-12, 09:26   

Ja radzę tylko, żeby zamiast całych armii po mapie wędrowały pojedyncze jednostki, coś takiego co tutaj zrobiłam. Ale to tylko propozycja, jak wasza opcja wyjdzie dobrze to będzie dobrze.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-12, 12:35   

Moja opcja zaklada jak najdokladniejsze odzwierciedlenie tego co jest w grze :) i wolal bym przy tym punkcie zostac.

Vog Inicjatywe masz dokladnie opisana w temacie WALKA i jest tam dokladnie opisane co w momencie gdy jednostki maja ta sama inicjatywe...

Jezeli dokladnie przeczytal bys ten fragment

Cytat:
Przy rzutach remisowych:
a) Jeżeli jest to pierwsza tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która jest w armii która zaatakowała.
b) Jeżeli jest to druga (lub dalej) tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która w poprzedniej turze przegrała.


Wydaje mi sie, ze odpowiada na twoje pytanie.

Rzuty na Inicjatywę są powtarzane co turę... - to tak pogrubionym druczkiem jakbys znowu czegos nie zrozumial.

Sam ruch na mapie świata itp. może się odbywać bez obecności wszystkich graczy. JEDNAK WALKA będzie rozegrana przy obecnosci graczy z pomoca naszego cudownego CHATU.

Cytat:
I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja


Vog jak zwykle :) zmieniac cos bede przy testach jezeli cos nie wypali... was prosze o pomysly (temat: Opcjonalni Bohaterowie) i wskazowki na temat tego co moze nie zadzialac.. albo czego nie wytlumaczylem (tak jak twoje zauwazenie problemu z doswiadczeniem - odnosnie poziomu i dalszego rozwoju armii.
_________________

 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2009-07-15, 00:19   

W jaki sposób przekształcanie hexów na dany teren zostanie utrwalone na mapie? Żeby potem nie było kłótni czyj hex do kogo należy. Masz to już jakoś Elle rozwiązane?
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-15, 00:22   

Przeksztalcamy hexy na poczatku wlasnej tury. I beda graficzne zmiany na mapie.
_________________

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-07-17, 15:33   



Co powiecie :D ?
_________________

 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-17, 17:19   

Całkiem nieźle tylko podpis pod spodem głosi BE. Moim zdaniem wystarczyło by samo Disciples II, zwłaszcza, że jednak nie jest wzorowane tylko na DIIBE. No i być może nieuważnie czytam, ale co oznacza te M1 i L1?
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-07-18, 11:45   

Jak dla mnie napisy powinieneś uzupełniać np. w Gimpie, żeby były polskie znaki. No i na pewno "mage" czy "archer" wypadałoby zastąpić polskimi wyrażeniami. Albo wszystko po angielsku, albo po polsku, bo taki misz-masz kijowo wygląda.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2009-07-18, 12:30   

Mam propozycję dodatku do jednostki o nie wysokiej celności, mianowicie:
Frustracja - jeśli jednostka nie trafi celu to w przyszłej turze ma +1do dmg, jeśli znów nie trafi to w następnej ma kolejne +1 (razem +2). Natomiast gdy tylko trafi cały bonus uchodzi i od nowa musi go zbierać.
 
 
 
Gedeon 
Rycerz


Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 70
Skąd: Z Polski
Wysłany: 2009-07-18, 12:37   

..
Ostatnio zmieniony przez Gedeon 2009-08-04, 00:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum