Właśnie doszedłem do prostego wniosku, że z przekształcaniem terenu to nie będzie się to nadawać na planszówkę. Powiedzmy wydrukuję to sobie wszystko i chcę z kimś grać. Przy przejmowaniu miast co chwilę będę musiał podmieniać te pola co będzie po prostu uciążliwe. Powiedzmy, że zdejmuję nawet głupią rózgę, już muszę szukać odpowiedniego heksa i go podmieniać. W następnej kolejce znowu zmieniam heksa, bo ja stawiam rózgę. Trochę to nieciekawe. Zaś jeśli miała by to być planszówka medialna, czyli na komputerze by się w nią pykało to też sensu nie ma. Jak mam dostęp do kompa to sobie wolę pograć w normalnego Disa, wszak mechanika i tak bardzo podobna.
No i takie walki nie byłby zbyt emocjonujące, szczerze powiedziawszy, a to z dwóch względów.
1) Nie są dynamiczne, w porównaniu tych Disowskich, które też bardzo dynamiczne nie były
2) To nic nowego, ogólnie każdy już dobrze zna takie walki.
Wiem, że marudzę, bo w końcu czego się spodziewać po darmowej planszówcę? Ano niby niczego specjalnego, ale chociaż innowacyjność jakaś by się przydała. W końcu to ma być planszówka i wypadałoby jakoś realia Disa jakoś przystosować do takiego pola bitwy.
Wszak World of Warcraft: The Board Game nie było kalką ani WoWa w jakiś prosty sposób przeniesionego na stół, ani żadnej innej planszówki.
Jak dla mnie trzeba by jeszcze bardziej uprościć i coś samemu dodać, żeby to było ciekawe. Na pewno nie jest to proste, ale zrobienie czegoś ciekawego to na pewno nie jest łatwa robota.
Saemiel :) to jest system forumowy - nie masz sobie tego wydrukowac tylko to bedzie rozgrywane na forum... Caly system jest tworzony po to by mozna bylo umiescic w nim nasze pomysly na rasy itp itd.
Nie patrz na to jak na planszowke :) bo to planszowka do konca nie jest :) i nie takie sa zalozenia.
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-10, 16:20
No ale rację ma -> to wszystko trochę przekombinowane i właściwie ''innowacyjności'' niewiele. Wiem, że takie spojrzenie zbyt miłe nie jest, ale lepiej już skopiować schemat skąśtam, niż tworzyć takiejakieś.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
A ja jestem pewny, ze kiedys chetnie zagracie ;) dajcie mi dokonczyc...
Vozu uznał ze walka będzie rozgrywać się na każdym hexie :) walki nie trwają godzinami... gramy czterema nowymi grywalnymi rasami ;D i rozwijamy własnych bohaterów - moim zdaniem to wyjdzie bardzo bardzo :)
Ja tam nie będę narzekał bo takie coś do niczego nie prowadzi (chyba, że do waszego 2letniego projektu RPG - bez urazy). Na pewno chętnie zagram i przetestuję osobiście. Będę co najwyżej komentował czy podoba mi się aktualny postęp czy nie i dawał ewentualne uwagi jak ja bym zrobił. Wielkie ambicje to jednak trochę za mało, najpierw docencie, że ktoś coś dla was robi, a dopiero potem krytykujcie dosłownie wszystko. Jak widać Wy macie większe ego i ambicje może nawet macie chęci, ale to stanowczo za mało w stosunku do wykonania Elle i Vozu przynajmniej coś robią i widać, że prace idą do przodu ( i wcale nie tak wolno).
Cholera cały czas się zastanawiałem czemu on do Gaderica zagaduje skoro ten się nie udzielał a tu on do Gadeona pije
Elledan Athellen napisał/a:
Cala mechanika obejmuje zmiany terenu (przeksztalcanie) w momencie gdy zrodlo many jest przejete tylko dzieki terenowi na mapie pojawi sie normalny hex bez rozgi... jezeli jednak rozga zostanie postawiona pojawi sie obrazek z rozga. Wiec to nie jest jedynie ozdoba.
Czyli jak do każdej planszy przygotujesz dodatkowo żeton z każdym polem w barwach konkretnych ras które potem będziesz nakładał na planszę jako zajmowanie terenu
(to już sobie doczytałem i wiem)
Elledan Athellen napisał/a:
Walki beda rozgrywane szybko...
To mnie zastanawia jakim cudem Jeśli ja wykonam ruch potem MG musi być na forum by to przedstawić wizualnie potem musi pojawić się drugi gracz i wykonać ruch a ja znów obede czekał na MG.
W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI
I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja
Cytat:
W jaki sposób będziemy decydować o kolejności ataków jednostek tej samej INI
Za pomocą k6. To już jest gdzieś wyjaśnione.
Taaa serio Normalnie gdyby nie ta informacja od Ciebie to bym w życiu tego nie znalazł. Nie pytam o takie oczywistości ale o to jak będzie z tytm rzucaniem w momentach gdy na forum nie będzie jednocześnie graczy i MG. Czy będzie ustalkana całość kolejki na początku każdej tury czy przed każdym atakiem losowanie kto zacznie
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-07-12, 09:26
Ja radzę tylko, żeby zamiast całych armii po mapie wędrowały pojedyncze jednostki, coś takiego co tutaj zrobiłam. Ale to tylko propozycja, jak wasza opcja wyjdzie dobrze to będzie dobrze.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Moja opcja zaklada jak najdokladniejsze odzwierciedlenie tego co jest w grze :) i wolal bym przy tym punkcie zostac.
Vog Inicjatywe masz dokladnie opisana w temacie WALKA i jest tam dokladnie opisane co w momencie gdy jednostki maja ta sama inicjatywe...
Jezeli dokladnie przeczytal bys ten fragment
Cytat:
Przy rzutach remisowych:
a) Jeżeli jest to pierwsza tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która jest w armii która zaatakowała.
b) Jeżeli jest to druga (lub dalej) tura bitwy to rzut remisowy wygrywa jednostka która w poprzedniej turze przegrała.
Wydaje mi sie, ze odpowiada na twoje pytanie.
Rzuty na Inicjatywę są powtarzane co turę... - to tak pogrubionym druczkiem jakbys znowu czegos nie zrozumial.
Sam ruch na mapie świata itp. może się odbywać bez obecności wszystkich graczy. JEDNAK WALKA będzie rozegrana przy obecnosci graczy z pomoca naszego cudownego CHATU.
Cytat:
I czy choć w tym projekcie zamierzasz być otwarty na sugestie i krytykę czy tez uznasz, że jesteś atakowany a jedyna słuszna koncepcja to ta Twoja
Vog jak zwykle :) zmieniac cos bede przy testach jezeli cos nie wypali... was prosze o pomysly (temat: Opcjonalni Bohaterowie) i wskazowki na temat tego co moze nie zadzialac.. albo czego nie wytlumaczylem (tak jak twoje zauwazenie problemu z doswiadczeniem - odnosnie poziomu i dalszego rozwoju armii.
W jaki sposób przekształcanie hexów na dany teren zostanie utrwalone na mapie? Żeby potem nie było kłótni czyj hex do kogo należy. Masz to już jakoś Elle rozwiązane?
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Całkiem nieźle tylko podpis pod spodem głosi BE. Moim zdaniem wystarczyło by samo Disciples II, zwłaszcza, że jednak nie jest wzorowane tylko na DIIBE. No i być może nieuważnie czytam, ale co oznacza te M1 i L1?
Jak dla mnie napisy powinieneś uzupełniać np. w Gimpie, żeby były polskie znaki. No i na pewno "mage" czy "archer" wypadałoby zastąpić polskimi wyrażeniami. Albo wszystko po angielsku, albo po polsku, bo taki misz-masz kijowo wygląda.
Mam propozycję dodatku do jednostki o nie wysokiej celności, mianowicie:
Frustracja - jeśli jednostka nie trafi celu to w przyszłej turze ma +1do dmg, jeśli znów nie trafi to w następnej ma kolejne +1 (razem +2). Natomiast gdy tylko trafi cały bonus uchodzi i od nowa musi go zbierać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum