Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Bestiariusz
Autor Wiadomość
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-04-27, 20:13   

Mi osobiście podczas zrzucania tej skorupy te efekty nigdy nie kojarzyły się z ogniem. Te smugi wydobywające się ze szponów to tak, ale podczas zrzucania tego onyksu to jednak nie. Ale to takie subiektywne odczucie.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-04-28, 07:41   

Powiem tak, żeby nie kontynuować tej bezsensownej kłótni. Saemiel, jeżeli zbierzesz połowę bezwzględną aktywnych uczestników forum przy czym za twoją opcją odpowie się 3\4 aktywnych legionistów przyjmę twój projekt.

Dalszą dyskusję w tym temacie uważam za zamkniętą. Próby kontynuowania jej podeślę GTW jako tzw. trollowanie.

To wszystko.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Waylander 
Chłop


Wiek: 37
Dołączył: 25 Kwi 2009
Posty: 6
Skąd: Malaz
Wysłany: 2009-04-28, 08:46   

Może i trochę po czasie dysputy (dajcie na następny raz znać na gg ^^)...

Co do realności, praktyczności i grupowania jednostek wg konkretnego schematu nie powinno się zapominać o tym że w zasadzie wszystkich grach i systemach gargulec jest postacią nieruchomą do czasu pojawienia się przeciwnika. A to ze w disciplesach jest inaczej to już jest kwestia indywidualna twórców. Jako, że cała strona konfliktu (czyt. Horda) jest złożona z istot (bardzo trafne sformuowanie), nie należące do tego samego planu (d&d) czy rzeczywistości (warcraft), dlatego lepiej byłoby nie traktować takich jednostek jak gargulce jako jednostki ludzkie. Dla całej strony zadania, biomechanika ruchu i życie nie jest identyczne z imperium czy klanami (no chociaż człowiek może stać się diabłem, albo aniołem jeśli już czepiać się trójpodziału katolicyzmu ^^)

Co do nieumarłych... sprawa się ma podobnie, chociaż nie są to istoty z innego wymiaru (no może poza duchami, które są albo wizualnymi spektrami, albo też żyją w innej fazie, ale to już odbieganie do technologicznych rozwiązań ^^). Prawie wszystkie jednostki nieumarłych są ożywieńcami dla tej płaszczyzny, w której toczy się gra/konflikt. Nie spotkałem się z żadnym systemem lub przedstawieniem ożywieńców w którym nie mają one (no poza disciples, co jest nielicznym wyjątkiem podatności na umysł, co dało twórcom możliwość lepszego zbalansowania stron konfliktu) odporności na umysł.
Kwestia zombii bardzo fajnie została przedstawiona w Resident Evil (możliwość przynajmniej częściowego przywrócenia do życia, albo i też rozwinięcia cech osobniczych, co ładnie współgra z rozwojem ich w D1 i D2) i serii żywych trupów (w obu zombie są ożywione przez wirusy (technicznie w disciplesach to czynnik nie znany))
CO do czarnokrwistych (pojęcie z Black Blood Brothers - anime), to one są już bardziej "ludzkie" niźli horda. A kwestia w jaki sposób się oni rodzą/powstają to też kwestia oólnego poglądu na tą sprawę.

PS. Tak, czy siak obecne stadium prac nad tym systemem nie jest odzwierciedleniem mechaniki, zasad i działania tRPG jak Disciples, to że się opieramy na tejże serii, daje nam bardzo dobą wymówkę do formuowania, że gra jest/będzie uproszczeniem papierowego systemu (który i tak trza stworzyć, by go przenieść na platformy), tak więc sprzeczki co do filozofowania nad istotą jednostek i ich historią lepiej zostawić na sam koniec, gdzie będzie się tworzyło dokładną otoczkę, a nie w momencie, gdy projekt jest jeszcze w powijakach/w połowie drogi.

Hmm. chyba ciut się za bardzo rozpisałem :-P
Jeżeli kogoś uraziłem, to przepraszam, ale zadawanie się z rasowymi skorpionami tym grozi ^^
 
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 35
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2009-04-28, 16:19   

Waylander napisał/a:
technicznie w disciplesach to czynnik nie znany

Technicznie możemy się domyślać że chodzi o magię, bo raczej o nic innego, czyż nie?

Odnosisz się do masy systemów i gier, których dużo ma zupełnie inne realia i założenia niż Disciples, vide kwestia zombizmu. Nie wiem czy jest sens rozpatrywania wszystkich jednostek w takich kategoriach, wszak gra dała nam duże pole do popisu i pewne konkretne informacje na temat poszczególnych jednostek.

Waylander napisał/a:
Jeżeli kogoś uraziłem, to przepraszam, ale zadawanie się z rasowymi skorpionami tym grozi

Jeśli zdajesz sobie zatem sprawę z bycia "rasowym skorpionem" to zdaj sobie sprawę z tego, że urazić kogoś możesz, więc się w takim razie temperuj, bo inny rasowy skorpion należący do GTW się z Tobą zada. To tak w formie luźnie pojętej prewencji wspominam.
_________________

 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-04-30, 11:07   

Kolejna partyjka monstrów - tym razem nieumarli Żywe trupy.

Słów kilka wyjaśnień
- gałąź wiwernowatych dodałam do żywych trupów, gdyż w opisie ich jest, że są to ożywione ciała smoków
- wiem, że w D2 wiwernowate nie posiadają skrzydeł, ale w D1 posiadają, dlatego dałam do opisu "część"
- usunęłam "niematerialnych" gdyż zostali ci z podstawowej części przeniesieni do profesji; jak skończę główny bestiariusz to postaram pozbierać i przerobić jakieś duchy słowiańskie do realiów nevendaaru
- ghule nie wiem czy uznać za oddzielny rodzaj, za zmutowanych padlinożerców humanoidalnych czy za dzieło nekromantów

Proszę o komentarze, propozycje, skargi, pochwały, pytania i odpowiedzi (odpowiedź w spr. ghula).

Następnym razem zrobię przywołańców Hord i popatrzę na Imperium. I pytanie w spr. Imperium - dawać tam neutralnych ludzi + odrzucone profesje dla imperialnych czy przenieść ich do istot neutralnych?
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-04-30, 14:09   

Doczepiłbym się tylko wielu sformułowań które są nieprzystosowane do systemu walki :-P na dniach pojawi się aktualizacja mechaniki walki, zatem będzie można wszystko przeczytać dokładnie, jak to będzie wyglądać. Ale takie kosmetyczne zmiany zawsze mogę sam przetworzyć.
Taka prośba co do czytelności: nazwy specjalnych cech istot wyróżniaj pogrubieniem lub kursywą, bo ciężko je wytropić w bloku tekstu, co utrudnia szybki przegląd.
Ghule potraktowałbym jako znacznie sprawniejsze od zombi ożywieńce, albo nawet osobny rodzaj stworzeń. Kanonicznie bowiem uznaje się je bardziej za stwory typowo drapieżne, a zatem szybsze i silniejsze, a zatem niebezpieczniejsze. Najlepiej byłoby zaklasyfikować ich jako stworzenie powołane do nieżycia za sprawą czarnej magii.
I jeszcze co do szkieletowych stworzeń: ponieważ woda wykorzystuje głównie zimno, podniósłbym odporność na ten żywioł do jakichś 50-70%, jednocześnie ustalając odporność na ogień na mniej więcej -40%, bo kości jednak są chyba dość łatwopalne.

EDIT
Aha, a jaki dokładnie efekt ma skażone ugryzienie zombi`ego?
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-04-30, 18:35   

Hmm, nad ghulami się jeszcze zastanowię. Co do szkieletowców to czy nie będzie to naruszenie równowagi?

Skażenie rany (czy to poprzez ugryzienie zombi, czy czarem goblińskim czy innym powodem) może albo prowadzić do choroby, albo po prostu zacznie się obumieranie tkanek.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-05-01, 10:54   

MachaK napisał/a:
Co do szkieletowców to czy nie będzie to naruszenie równowagi?

Raczej nie, bo jeżeli wzmocnisz jedną odporność na plus, a druga ustawisz proporcjonalnie na minus, to równowaga będzie. A ogólna tendencja nieumarłych w systemie jest taka, że mocno opierają się na swoich odpornościach, które stanowią ich główną "cechę specjalną".

EDIT
Ludzi w ogóle bym w bestiariuszu nie umieszczał, tak samo jak innych neutralnych przedstawicieli ras grywalnych (czyli elfów i krasnoludów). Można ich robić na niesamowitą ilość sposobów, więc raczej darowałbym sobie coś takiego.
A przy robieniu przywołańców pamiętaj, że cześć lub wszystkie będą mogły być wzywane przez postacie graczy, pod warunkiem należenie do odpowiedniej klasy.
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-05-02, 15:40   

Kolejna aktywacja. Nieumarłych uważam na razie za skończonych. Imperium zostało tylko tytan i kamieniak. Potem skaczę do elfów i morludzi. Jak Vozu prosiłeś dałam wyróżnik dla nazw cech, ale nie wszędzie bo to cho***na robota i wszystko stopniowo. Mrocznych w podstawie nie zrobię bo zostali wykorzystani w klasach i coś będę musiała wymyśleć spoza kanonu przy waszej zgodzie.

Propozycje, uwagi, komentarze mile widziane. Groźby, zniewagi i szyderstwa już nie.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-05-02, 19:56   

Ja nie mam zastrzeżeń :-) wszystko jest zrobione jak należy, więc czepiał się nie będę...
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum