Nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać, gdy się patrzy na karasia zwanego Miotaczem Płomieni uszkadzającego skutecznie nasz oddział złożony z demonów podczas gdy my nie możemy mu się tym odpłacić wcale (DI) lub w pierwszym ataku (DII). Że co, że niby ten krasnoludek miał do czynienia z ogniem na tyle dużo, że się uodpornił a Przeklętym to się nie udało? Toż to sam Bethrezen łapie się za głowę w swoim więzieniu widząc coś takiego.
Niestety takie życie, jako przedstawiciel Inkwizycji świadczę że co jak co ale pro-legionowych heretyków ogień łapie się lepiej niż krasnolud beczki piwa. Fakt, faktem kilka ochron można by im dodać podobnie jak nieumarłym zmienić większość odporności na ochrony bo przechodzenie ich kampanii jest strasznie denerwujące.
Fergard napisał/a:
Emm... Inżynier z Klanów ma dokładnie takie same staty. W zamian za lepsze statystyki otrzymał on(Strażnik) inicjatywę wojownika. I jest git.
Ale Inżynier jest najszybszym dowódca w Klanach a Strażnik u elfów ma z założenia być najwolniejszym by nie byli przepakowani pod tym względem.
Fergard napisał/a:
Verthiss: Właśnie dlatego IMO Wiwernom i Smokom Zagłady należy się ta odporność albo przynajmniej ochrona.
.
Balans panowie balans, jednostki na pierwszych poziomach nie mogą być dopakowane odpornościami by nie były zbyt łatwe w rozwoju.
Przy porównywaniu jednostek dwupolowych Hord z innymi jednostkami dwupolowymi należy także wciąć pod uwagę dostępne jednostki alternatywne. W Hordach jest tyle kozackich jednostek, że naprawdę obecnie żal zawalać drużynę wiwernami i pochodnymi (nie piszę już o multi). Co innego są zaś Klany, czy Legiony.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
No tak, tak to wygląda: żal zawalać drużynę jednostkami o lepszych statystykach niż ich odpowiedniki u innych ras, bo alternatywne są jeszcze lepsze.
_________________ Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa!
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
Z tymi Legionami to też różnie bywa, diabły są raczej mało użyteczne. W zasadzie i tak zawsze dostają wciry od każdego po kolei, podobnie jak Górski Olbrzym, z taką różnicą, że ma gorszy damejdż i mniej hp. Zobaczy się jak to będzie gdy będą miały obniżone wymagania w PDkach, ale nie zmienia to faktu, że są ogólnie dość słabe. Dużo ciekawsze byłby gdyby miały ostro pocięte hp i dość mocno zwiększoną ini, a tak jest jak jest.
Wiek: 29 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 188 Skąd: Czy to ważne?
Wysłany: 2010-07-05, 14:32
A ja się nie zgodzę, jakoby Górskie Olbrzymy miały by być mało użyteczne. Jeden taki jest w stanie przetrwać potężny atak, dodatkowo uderza mocno i od Ziemi, jest więc użyteczny w starciu z amatorami Upiorów.
Później może albo atakować wszystkich kosztem zmniejszonej inicjatywy albo lać jednego, ale za to potężnie. Syn Ymira dodatkowo ma odmrożenie i inicjatywę wojownika, co pomaga raczej wolnym Klanom w walce.
_________________ Your hope ends here... And your meaningless existence with it!
Ja tam ogólnie nie widziałem kto mówił, że Górskie Olbrzymy nie są użyteczne :P
Jak najbardziej są, zwłaszcza w modzie balansującym, bo wcześniej pewną zaporą mogły być wymagania PD do awansu, bo poza tym to rolę tanków spełniały doskonale w przeciwieństwie do Diabłów które są troszkę nijakie. Zwłaszcza jak się pomyśli, że Górski może wejść do walki przed nimi.
A ja się nie zgodzę, jakoby Górskie Olbrzymy miały by być mało użyteczne. Jeden taki jest w stanie przetrwać potężny atak, dodatkowo uderza mocno i od Ziemi, jest więc użyteczny w starciu z amatorami Upiorów.
Później może albo atakować wszystkich kosztem zmniejszonej inicjatywy albo lać jednego, ale za to potężnie. Syn Ymira dodatkowo ma odmrożenie i inicjatywę wojownika, co pomaga raczej wolnym Klanom w walce.
Dodatkowo Klany nigdy niemal nie ruszają się bez druidów a to daje takiemu olbrzymowi cios o sile 180, 240 czy 300/30 u Syna Ymira. W przypadku innych dwu-polowców to faktycznie je wypadają tak dobrze w zestawieniu z jednopolowymi magami zadającymi te same lub większe obrażenia.
Dwupolowce mają jednak bardzo dużą ilość punktów życia. Wydają się przez to mniej użyteczne przy standardowych potyczkach o niskim lub średnim poziomie trudności (dotyczy to szczególnie magów, zadających niewiele większe obrażenia od swoich jednopolowych konkurentów), jednakże w trudnych/decydujących walkach często przeważają szalę zwycięstwa na swoją stronę.
_________________ Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa!
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
Dwupolowce mają jednak bardzo dużą ilość punktów życia. Wydają się przez to mniej użyteczne przy standardowych potyczkach o niskim lub średnim poziomie trudności (dotyczy to szczególnie magów, zadających niewiele większe obrażenia od swoich jednopolowych konkurentów), jednakże w trudnych/decydujących walkach często przeważają szalę zwycięstwa na swoją stronę.
Ale również są tacy mocni, jak zwykli na 2 poziomie i 2 razy tańsi w wskrzeszeniu (w wypadku 1 poziomu).
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-07-05, 19:03
Ja bym powiedziała, że większy czynnik ma tutaj wielkość mapy - im mapa mniejsza tym dwupolowce są bardziej wartościowe. Bo szybko otrzymujemy dużą masę PŻ.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Ja spojrzałbym na sprawę odwrotnie - im mapa większa, tym dwupolowce bardziej wartościowe. Bo mamy czas na ich rozwój w coś naprawdę potężnego.
_________________ Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa!
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-07-05, 19:17
Suma rozwiniętej Śmierci i Mrocznego Władcy jest zdecydowanie wyższa od siły martwego smoka.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Nom, bo co z tego, że nawet nieźle rozwinęłaś dwupolowca skoro dwóch jednopolowców mógłbyś rozwinąć na coś jeszcze lepszego.
Co do ich użyteczności to jest słaba, bo co z tego, że w tej rozstrzygającej walce mogą nieźle się przydać jeśli wcześniej hamują rozwój całej drużyny (Mówię tylko o wiwernie i diable)? Nie ma co ukrywać ale przez dwupolowce trzeba po prostu częściej się podleczać czy nawet wskrzeszać inne jednostki, nie samych dwupolowców.
Cała bolączka polega na tym, że w DII dwupolowcy dostali po tyłku i to bardzo mocno ilością doświadczenia potrzebnego do rozwoju.
Nie jestem jednak pewien, czy masz do końca rację, gdyż dzięki dwupolowcom doświadczenie dzieli się na mniejszą ilość jednostek w drużynie, szczególnie, jeśli znajdują się w niej dwie takie jednostki.
_________________ Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa!
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
I tutaj się Sae mylisz, bowiem dwupolowce są nieocenione na multi, gdy gramy przy ograniczeniu 2-3 lvl. Zwłaszcza przy ograniczeniu do 2 lvl, gdy grasz Hordami przeciwko Przymierzu. Także kłóciłbym się co do słabej przydatności dwupolowców. Tym bardziej, że w obronie miast sprawdzają się. Kolejny plus dwupolowców, a zarazem wyjaśnienie dużej liczby PD do awansu podał Verthiss w poście wyżej.
_________________
Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?
Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...
Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!
Ten argument znam, ale w zasadzie wychodzi na to samo.
Co do obrony miast to rzeczywiście, zawsze wstawiam dwupolowców jeśli jest taka możliwość, tak jak wspominałem, na pojedyńczą walkę są nie najgorszy, ale jeśli mam w mojej piekielnej drużynie mieć takiego cały czas to efektywność armii dość mocno spada. To z szybkim gargulcem jest mnóstwo męki którego przegięta ilość PD do awansu w końcu zabija jego zalety, bo żeby ruszyć na lepsze jednostki muszę walnąć w nie czarami, a nie trzeba mówić chyba jak takie marnotrawstwo many może skończyć się na multi?
Poza tym przy takich ilościach PD jakie są obecnie (nie mówię o modzie Elledana) to i tak jeden dwupolowiec więcej PD do awansu niż wojonik + mag. Oczywiście ma więcej hp niż wojownik i mag razem wzięci, ale nie zmienia to faktu, że takie coś jest na prawdę ważne względem jednej konkretnej potyczki, a nie serii dziesięciu, jednej co kolejkę.
Wiwerna rzeczywiście jest przydatna w walce przeciwko Przymierzu, w ciągu jednej konkretnej potyczki taka wiwerna może być dobra przeciwko większości armii, ale wcześniej drużynę trzeba wyexpić, a nie jest żadną tajemnicą, że im szybciej możemy staczać kolejne walki z neutralami tym lepiej.
Ogólnie przydatność dwupolowców na dzień dzisiejszy jest znikoma, chociaż obniżenie ilości wymaganych PD pewnie zmieni ten stan rzeczy.
Nie zgadzam się. Grając legionami, zazwyczaj miałem diabła. Grając Klanami - olbrzyma. To mało? Nie sądzę, biorąc pod uwagę, że jeszcze tylko Hordy mają dwupolowce (gryf i yeti sie nie liczy). Dlatego obniżenie PD wystarcza! Poza tym, nie próbujmy na siłę wzmacniać wszystkich jednostek. Chcecie sprawić, by Wiwerna była opłacalna? To osłabcie Śmierć, Zmorę i resztę magików. Wg mnie to jest błędne koło...
_________________ "Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają" - Mario Puzo "Ojciec Chrzestny"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum