Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ancalagon the Black
2010-02-03, 19:10
Balans w Grze
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-07-03, 21:28   

http://disciples.pl/viewforum.php?f=88 <------ tu odsyłam.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-04, 17:06   

Verthiss napisał/a:
Nie wiadomo czy się śmiać, czy płakać, gdy się patrzy na karasia zwanego Miotaczem Płomieni uszkadzającego skutecznie nasz oddział złożony z demonów podczas gdy my nie możemy mu się tym odpłacić wcale (DI) lub w pierwszym ataku (DII). Że co, że niby ten krasnoludek miał do czynienia z ogniem na tyle dużo, że się uodpornił a Przeklętym to się nie udało? Toż to sam Bethrezen łapie się za głowę w swoim więzieniu widząc coś takiego.

Niestety takie życie, jako przedstawiciel Inkwizycji świadczę że co jak co ale pro-legionowych heretyków ogień łapie się lepiej niż krasnolud beczki piwa. Fakt, faktem kilka ochron można by im dodać podobnie jak nieumarłym zmienić większość odporności na ochrony bo przechodzenie ich kampanii jest strasznie denerwujące.
Fergard napisał/a:
Emm... Inżynier z Klanów ma dokładnie takie same staty. W zamian za lepsze statystyki otrzymał on(Strażnik) inicjatywę wojownika. I jest git.

Ale Inżynier jest najszybszym dowódca w Klanach a Strażnik u elfów ma z założenia być najwolniejszym by nie byli przepakowani pod tym względem.
Fergard napisał/a:

Verthiss: Właśnie dlatego IMO Wiwernom i Smokom Zagłady należy się ta odporność albo przynajmniej ochrona.
.

Balans panowie balans, jednostki na pierwszych poziomach nie mogą być dopakowane odpornościami by nie były zbyt łatwe w rozwoju.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-07-04, 20:57   

Przy porównywaniu jednostek dwupolowych Hord z innymi jednostkami dwupolowymi należy także wciąć pod uwagę dostępne jednostki alternatywne. W Hordach jest tyle kozackich jednostek, że naprawdę obecnie żal zawalać drużynę wiwernami i pochodnymi (nie piszę już o multi). Co innego są zaś Klany, czy Legiony.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Verthiss 
Wiedźmiarz
The Nameless One



Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 329
Skąd: Alzonia
Wysłany: 2010-07-04, 23:17   

No tak, tak to wygląda: żal zawalać drużynę jednostkami o lepszych statystykach niż ich odpowiedniki u innych ras, bo alternatywne są jeszcze lepsze.
_________________
Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa! :D
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-05, 13:47   

Z tymi Legionami to też różnie bywa, diabły są raczej mało użyteczne. W zasadzie i tak zawsze dostają wciry od każdego po kolei, podobnie jak Górski Olbrzym, z taką różnicą, że ma gorszy damejdż i mniej hp. Zobaczy się jak to będzie gdy będą miały obniżone wymagania w PDkach, ale nie zmienia to faktu, że są ogólnie dość słabe. Dużo ciekawsze byłby gdyby miały ostro pocięte hp i dość mocno zwiększoną ini, a tak jest jak jest.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Fergard 
Rycerz piekieł
Już nie emo półdemon



Wiek: 29
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 188
Skąd: Czy to ważne?
Wysłany: 2010-07-05, 14:32   

A ja się nie zgodzę, jakoby Górskie Olbrzymy miały by być mało użyteczne. Jeden taki jest w stanie przetrwać potężny atak, dodatkowo uderza mocno i od Ziemi, jest więc użyteczny w starciu z amatorami Upiorów.
Później może albo atakować wszystkich kosztem zmniejszonej inicjatywy albo lać jednego, ale za to potężnie. Syn Ymira dodatkowo ma odmrożenie i inicjatywę wojownika, co pomaga raczej wolnym Klanom w walce.
_________________
Your hope ends here... And your meaningless existence with it!
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-05, 14:41   

Ja tam ogólnie nie widziałem kto mówił, że Górskie Olbrzymy nie są użyteczne :P
Jak najbardziej są, zwłaszcza w modzie balansującym, bo wcześniej pewną zaporą mogły być wymagania PD do awansu, bo poza tym to rolę tanków spełniały doskonale w przeciwieństwie do Diabłów które są troszkę nijakie. Zwłaszcza jak się pomyśli, że Górski może wejść do walki przed nimi.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Wisz 
Weteran


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 732
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2010-07-05, 15:22   

Zaś diabeł może wejść przed wojownikami Klanów :-P
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-07-05, 18:41   

Fergard napisał/a:
A ja się nie zgodzę, jakoby Górskie Olbrzymy miały by być mało użyteczne. Jeden taki jest w stanie przetrwać potężny atak, dodatkowo uderza mocno i od Ziemi, jest więc użyteczny w starciu z amatorami Upiorów.
Później może albo atakować wszystkich kosztem zmniejszonej inicjatywy albo lać jednego, ale za to potężnie. Syn Ymira dodatkowo ma odmrożenie i inicjatywę wojownika, co pomaga raczej wolnym Klanom w walce.

Dodatkowo Klany nigdy niemal nie ruszają się bez druidów a to daje takiemu olbrzymowi cios o sile 180, 240 czy 300/30 u Syna Ymira. W przypadku innych dwu-polowców to faktycznie je wypadają tak dobrze w zestawieniu z jednopolowymi magami zadającymi te same lub większe obrażenia.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Verthiss 
Wiedźmiarz
The Nameless One



Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 329
Skąd: Alzonia
Wysłany: 2010-07-05, 18:48   

Dwupolowce mają jednak bardzo dużą ilość punktów życia. Wydają się przez to mniej użyteczne przy standardowych potyczkach o niskim lub średnim poziomie trudności (dotyczy to szczególnie magów, zadających niewiele większe obrażenia od swoich jednopolowych konkurentów), jednakże w trudnych/decydujących walkach często przeważają szalę zwycięstwa na swoją stronę.
_________________
Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa! :D
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
 
 
 
superwojtek 
Wtajemniczony
Pogromca Zła



Wiek: 30
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 77
Skąd: Danków
Wysłany: 2010-07-05, 19:00   

Verthiss napisał/a:
Dwupolowce mają jednak bardzo dużą ilość punktów życia. Wydają się przez to mniej użyteczne przy standardowych potyczkach o niskim lub średnim poziomie trudności (dotyczy to szczególnie magów, zadających niewiele większe obrażenia od swoich jednopolowych konkurentów), jednakże w trudnych/decydujących walkach często przeważają szalę zwycięstwa na swoją stronę.

Ale również są tacy mocni, jak zwykli na 2 poziomie i 2 razy tańsi w wskrzeszeniu (w wypadku 1 poziomu).
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-07-05, 19:03   

Ja bym powiedziała, że większy czynnik ma tutaj wielkość mapy - im mapa mniejsza tym dwupolowce są bardziej wartościowe. Bo szybko otrzymujemy dużą masę PŻ.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Verthiss 
Wiedźmiarz
The Nameless One



Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 329
Skąd: Alzonia
Wysłany: 2010-07-05, 19:05   

Ja spojrzałbym na sprawę odwrotnie - im mapa większa, tym dwupolowce bardziej wartościowe. Bo mamy czas na ich rozwój w coś naprawdę potężnego.
_________________
Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa! :D
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-07-05, 19:17   

Suma rozwiniętej Śmierci i Mrocznego Władcy jest zdecydowanie wyższa od siły martwego smoka.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-05, 19:24   

Nom, bo co z tego, że nawet nieźle rozwinęłaś dwupolowca skoro dwóch jednopolowców mógłbyś rozwinąć na coś jeszcze lepszego.

Co do ich użyteczności to jest słaba, bo co z tego, że w tej rozstrzygającej walce mogą nieźle się przydać jeśli wcześniej hamują rozwój całej drużyny (Mówię tylko o wiwernie i diable)? Nie ma co ukrywać ale przez dwupolowce trzeba po prostu częściej się podleczać czy nawet wskrzeszać inne jednostki, nie samych dwupolowców.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Verthiss 
Wiedźmiarz
The Nameless One



Wiek: 32
Dołączył: 03 Kwi 2010
Posty: 329
Skąd: Alzonia
Wysłany: 2010-07-05, 19:31   

Cała bolączka polega na tym, że w DII dwupolowcy dostali po tyłku i to bardzo mocno ilością doświadczenia potrzebnego do rozwoju.
Nie jestem jednak pewien, czy masz do końca rację, gdyż dzięki dwupolowcom doświadczenie dzieli się na mniejszą ilość jednostek w drużynie, szczególnie, jeśli znajdują się w niej dwie takie jednostki.
_________________
Masz trochę niespożytkowanego czasu? Myślisz, że małe dziewczynki i chomiki z zasady nie są niebezpieczne? Chcesz osiągnąć wyższy stopień nerdostwa? Zagraj z nami w LoLa! :D
http://signup.leagueofleg...ea06b8464041734
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2010-07-05, 20:25   

I tutaj się Sae mylisz, bowiem dwupolowce są nieocenione na multi, gdy gramy przy ograniczeniu 2-3 lvl. Zwłaszcza przy ograniczeniu do 2 lvl, gdy grasz Hordami przeciwko Przymierzu. Także kłóciłbym się co do słabej przydatności dwupolowców. Tym bardziej, że w obronie miast sprawdzają się. Kolejny plus dwupolowców, a zarazem wyjaśnienie dużej liczby PD do awansu podał Verthiss w poście wyżej.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2010-07-06, 13:48   

Ten argument znam, ale w zasadzie wychodzi na to samo.

Co do obrony miast to rzeczywiście, zawsze wstawiam dwupolowców jeśli jest taka możliwość, tak jak wspominałem, na pojedyńczą walkę są nie najgorszy, ale jeśli mam w mojej piekielnej drużynie mieć takiego cały czas to efektywność armii dość mocno spada. To z szybkim gargulcem jest mnóstwo męki którego przegięta ilość PD do awansu w końcu zabija jego zalety, bo żeby ruszyć na lepsze jednostki muszę walnąć w nie czarami, a nie trzeba mówić chyba jak takie marnotrawstwo many może skończyć się na multi?
Poza tym przy takich ilościach PD jakie są obecnie (nie mówię o modzie Elledana) to i tak jeden dwupolowiec więcej PD do awansu niż wojonik + mag. Oczywiście ma więcej hp niż wojownik i mag razem wzięci, ale nie zmienia to faktu, że takie coś jest na prawdę ważne względem jednej konkretnej potyczki, a nie serii dziesięciu, jednej co kolejkę.

Wiwerna rzeczywiście jest przydatna w walce przeciwko Przymierzu, w ciągu jednej konkretnej potyczki taka wiwerna może być dobra przeciwko większości armii, ale wcześniej drużynę trzeba wyexpić, a nie jest żadną tajemnicą, że im szybciej możemy staczać kolejne walki z neutralami tym lepiej.

Ogólnie przydatność dwupolowców na dzień dzisiejszy jest znikoma, chociaż obniżenie ilości wymaganych PD pewnie zmieni ten stan rzeczy.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Rond 
Weteran
Kamil Młotoręki



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Klan Kopalni Niebios
Wysłany: 2010-07-06, 18:38   

Nie zgadzam się. Grając legionami, zazwyczaj miałem diabła. Grając Klanami - olbrzyma. To mało? Nie sądzę, biorąc pod uwagę, że jeszcze tylko Hordy mają dwupolowce (gryf i yeti sie nie liczy). Dlatego obniżenie PD wystarcza! Poza tym, nie próbujmy na siłę wzmacniać wszystkich jednostek. Chcecie sprawić, by Wiwerna była opłacalna? To osłabcie Śmierć, Zmorę i resztę magików. Wg mnie to jest błędne koło...
_________________
"Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają" - Mario Puzo "Ojciec Chrzestny"
 
 
 
Alexij Septimus 
Paladyn
Bronie



Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Tarnowskie Góry :)
Wysłany: 2010-07-07, 23:45   

Tylko, że my mówimy o multi, a Ciebie na żadnym turnieju nie widziałem :P

NA multi dwupolowce zabierają tylko miejsce, a można sobie dać 2 tańsze w doświadczenie jednostki zamiast nich.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum