Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Ancalagon the Black
2010-02-03, 19:10
Balans w Grze
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-04-14, 22:36   Balans w Grze

Jezeli znalazło by sie wystarcząco duzo propozycji to moze i by mogli bysmy stworzyc moda by zbalansowac gre. Czekam na wasze propozycje.

Górskie Klany

+5 pkt. INI dla Miotacza Toporów, Kusznika i Strażnika Kuźni.

Hordy Nieumarłych

Legiony Potępionych

50% szansy na skamienienie Zgłebiczarta.

Przymierze Elfów

Imperium

INNE

Kazda rasa w grze bedzie uzywac wszystkich rodzajów many (znaczy ze Elfy beda uzywac Piekielnej, a reszta ras bedzie uzywac many Gaju)
_________________

Ostatnio zmieniony przez Athelle 2009-04-15, 14:33, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Alexij Septimus 
Paladyn
Bronie



Wiek: 29
Dołączył: 07 Mar 2009
Posty: 341
Skąd: Tarnowskie Góry :)
Wysłany: 2009-04-14, 22:51   

Gra jest zbalansowana, oprócz tego że imperium ma pod górkę z hordami i krasnalskie łuczniki powinny mieć 45inicjatywy
_________________
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-04-14, 22:57   

Alexij niektorzy sa innego zdania i dla nich jest ten temat... sprawa INI dla Krasnałów na pewno bedzie wzieta pod uwage.
_________________

 
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 35
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2009-04-15, 07:48   

Zbalansuj zapotrzebowanie innych ras na elfią manę.
_________________

 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-04-15, 09:35   

Jak dla mnie to można podwyższyć ini łucznikom krasnoludzkim oprócz miotacza ognia. Skubany, było nie było, to w sumie mag jest, a mag o ini 45 jest przegięty. To elfy tak mają z magami. To w końcu Krasnale czy elfy są najszybszą rasą? ;)
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-04-15, 09:46   

Saemiel napisał/a:
, a mag o ini 45 jest przegięty

To nie jest MAG, on atakuje bronią tyle ze sprytniejszą

Klany
Podniesienie INI nie jest konieczne ale może być.
Ja bym zmienił obrażenia ataku Miotacza ognia i dał 30/10 (oparzenia) lub 25/10 by zachować stara ilość obrażeń.
Proponuje zwiększyć obrażenia zadawane przez Króla krasnoludów do 115.

Legion
Podniesienie skuteczności Sukuby do 60%, a przynajmniej 50% by zrównać jej szanse z odcieniem.

Neutrale:
Zmienią źródła ataku czarnego smoka, obecnie atakuje śmiercią a to jak wiadomo pozwala na pokonanie go nawet samym dowódca Hord na pierwszym poziomie.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-04-15, 10:04   

Wiem, że to nie jest mag, chodziło o to, że atakuje jak mag, czyli wszystkie pola ;P
Zresztą miotacz to i tak jest przegięty, bo ma jeszcze ochronę od ognia, u demonów takich bajerów już nie ma na ten przykład. Kusznikowi, strażnikowi kuźni i miotaczowi toporów się należy większa inicjatywa, ale miotaczowi ognia z tych dwóch powodów już nie. I takiemu dać jeszcze oparzenia, żeby nie wiadomo jak wymiatał i olewał pancerz krogulca mojego. Wtedy to chyba krasnala już przegięte były.

Mi osobiście słaba celność u Sukkuba nie przeszkadza, to 40% nie jest aż tak strasznie mało. Przemiana w chochlika jest znacznie lepsza od paraliżu, to nie dziwi mnie, że jest gorsza celność niż u odcienia. Chociaż z drugiej strony to sukkub ma wyższy poziom....
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-04-15, 10:16   

Przemiana jest gorsza, bo może minąć od razu, a wtedy jednostka atakuje w zwykłej postaci (najpierw mija przemiana, a potem jest atak).
Co do krasnoludów, to pogrzebałbym w HP wojowników. Przy okazji przeliczania statystyk do moda zauważyłem, że początkowa przewaga w ilości życia systematycznie maleje, aby ostatecznie piąto-poziomowy Mistrz Runów miał mniej HP niż Widmowy wojownik, czego nijak się nie da uzasadnić, bo potrzebuje też więcej PD i jego mocniejsze (sumarycznie dwa karasia ataki zadają więcej niż jeden widmowego) nie zastępują w pełni paraliżu, co sprawia, że umarlak jest ewidentnie mocniejszy. Podobnie można pokombinować z Królem krasnoludów, który jest chyba najmniej opłacalnym wojem w grze...
_________________
 
 
Wisz 
Weteran


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 732
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-04-15, 10:59   

Jak już pisałem, nie jestem za zabieraniem nikomu niczego, co dostał od twórców, dlatego jestem za dostosowaniem do reszty frakcji Klanów. Jak już kiedyś pisałem, jestem za tym, by utrzymać przelicznik PŻ (czyli 50 co poziom drzewka) i obliczeń (weteran ma 250 PŻ i 80 obrażeń, tymczasem czcigodny ma 275 PŻ i 100 obrażeń...). Też kiedyś chciałem zaproponować zwiększenie ini krasnoludzkich strzelców o te 5, tak, by znalazły się pomiędzy goblinem a cyklopem. Jeśli chodzi o miotacza ognia, no to ma niby ochronę na ogień i atakuje jak mag wszystkich. Ale zadaje zabójcze 35 obr., ma 130 PŻ (25 więcej niż typowy mag na jego poziomie, można się kłócić, czy to dużo czy mało) i jeszcze jego budynek kosztuje 750 złota. Ale osobiście wolałbym, by dostał te 45 ini niż oparzenie.
Można się również zastanowić nad ini dla starszego, burzowego, zwierza i tiamatha. Czy dać im te 25 jak Rosjanie, czy zostawić ich w spokoju. Bo to potężne jednostki, nie ma co ukrywać, ale które mogą być łatwo zablokowane przez paralizatorów Hord.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-04-15, 11:32   

Może miotacz ognia nie jest wyrąbany, ale 45 inicjatywy dla kogoś kto atakuje wszystkie jednostki... To za dużo. Elfy tylko tak mają i niech tak zostanie. Zresztą porównaj miotacza ognia z archontem. Ma zdecydowanie więcej hp od niego, ma ochronę przed żywiołem. Gdyby miał 45 inicjatywy byłby zdecydowanie od niego lepszy. Archont ma większe obrażenia, ale nie ma żadnej ochrony. I nie gadać mi tu, że ochrona się nie przydaję. Nie cały czas, ale czasem się przyda.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-04-15, 11:33   

Ja tam nadal jestem przeciwny ingerencji w statystyki, choć zgodziłbym się żeby wojownicy karasi byli trochę wzmocnieni(i jednocześnie synalek Yrmira był osłąbiony).

Cytat:
Zbalansuj zapotrzebowanie innych ras na elfią manę.

To jest całkowicie niepotrzebne.

Cytat:
Można się również zastanowić nad ini dla starszego, burzowego, zwierza i tiamatha. Czy dać im te 25 jak Rosjanie, czy zostawić ich w spokoju. Bo to potężne jednostki, nie ma co ukrywać, ale które mogą być łatwo zablokowane przez paralizatorów Hord.
Ale z drugiej strony mamy cały czas loterię, takie jednostki wciąż mogą zadawać obrażenia pomimo tego .że paralizator nie pudłuje, bo te jednostki mogą mieć ruch ras przed, ras po paralizatorach.
_________________
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2009-04-15, 11:35   

Z tą łatwością paraliżowania przy takiej samej INI to bym dyskutował, bo to loteria jest i nawet jeśli Widmo wjedzie w pierwszej turze przed Starszego, to absolutnie nie ma pewności, czy przy następnej, po przerwaniu paraliżu, ta sztuka się znowu uda. Niejednokrotnie Widmo paraliżowało wpierw po to Starszego, by w następnej turze już nie zdążyć przed nim.

Jeśli chodzi o Legiony, to zdecydowanie optowałbym za podniesieniem Zgłębiczartowi zdolności "Skamienienie" z 40% szans na 50% - przy takim procencie baaaardzo rzadko udaje mu się zamienić w kamień adwersarza, a biorąc pod uwagę DMG jest w takiej postaci ŻADNĄ alternatywą dla Włodarza (zwłaszcza tego z BE).

45 INI dla krasnoludzkich strzelców to dobra propozycja, podobnie jak zwiększenie o te parę % szans na trafienie u Sukkuba, ale to już wyczerpuje, zdaje mi się, listę zmian (no, 60 INI dla Śmierci oddawać jeszcze!). Nie ma co grzebać więcej w balansie.

EDIT

A nie, jeszcze odjąć Wartownikowi i Obrońcy Gaju 10 INI, 65 im w zupełności wystarczy, a i wówczas zaklęcia obniżające INI na te dziady zaczną wreszcie działać, ponieważ z taką INI oraz źródłem ataku są bardziej przegięte, niż Śmierć z PG.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Pete 
Inkwizytor



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 704
Wysłany: 2009-04-15, 11:42   

Nagash ep Shogu napisał/a:


A nie, jeszcze odjąć Wartownikowi i Obrońcy Gaju 10 INI, 65 im w zupełności wystarczy, a i wówczas zaklęcia obniżające INI na te dziady zaczną wreszcie działać


Popieram, jak by nie patrzeć to na nich nie ma bata jeśli chodzi o te rzeczy...
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-04-15, 13:41   

Imperium
-Aniołowi dodać damażu lub zmniejszyć wymagane PD
-Obrońca wiary niech ma 200 HP
-Święty mściciel niech otrzyma 25 HP

Klany
-Wszyscy wojownicy wręcz nieposiadający pancerza +5 pancerza
-Królowi dać na wzór D1 40 pancerza oraz ze 25 HP albo 25 damażu
-Mistrz runów plus 10 damażu
-Strzelcy +5 INI

Hordy
-Widmowy wojownik obniżyć szansę paraliżu do 30% a sam paraliż trwa turę
-Templariuszowi i mrocznemu władcy dać po 5 pancerza
-Zwiększyć INI śmierci do stanu przed buntem
-Upiornemu żmijowi zwiększyć szansę zatrucia, dodać 25 HP i ze 30 damażu

Legiony
-Wojakom zwiększyć damaż o 5
-Sukubowi zwiększyć szansę trafienia
-Zwykłemu gargulcowi zwiększyć HP o 10

Przymierze
-To o czym wspominali poprzednicy

Neutrale
-Jaszczuroczłekowi dać dwa ataki po mniejszych obrażeniach
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-04-15, 13:43   

Wiszu napisał/a:
jestem za tym, by utrzymać przelicznik PŻ (czyli 50 co poziom drzewka)

Gwoli ścisłości, to krasnoludy mają po prostu o 30 więcej niż wojownicy innych ras z tego samego poziomu. Łatwiej liczyć w ten sposób.
Wiszu napisał/a:
Jeśli chodzi o miotacza ognia, no to ma niby ochronę na ogień i atakuje jak mag wszystkich. Ale zadaje zabójcze 35 obr., ma 130 PŻ (25 więcej niż typowy mag na jego poziomie, można się kłócić, czy to dużo czy mało) i jeszcze jego budynek kosztuje 750 złota. Ale osobiście wolałbym, by dostał te 45 ini niż oparzenie.

A moim zdaniem Miotacz jest zbalansowany, można tylko rozważyć nadanie mu oparzeń, chociaż to z deka niebezpieczna broń.
Nagash ep Shogu napisał/a:
A nie, jeszcze odjąć Wartownikowi i Obrońcy Gaju 10 INI, 65 im w zupełności wystarczy, a i wówczas zaklęcia obniżające INI na te dziady zaczną wreszcie działać, ponieważ z taką INI oraz źródłem ataku są bardziej przegięte, niż Śmierć z PG.

O tak, tak, koniecznie pociąć im INI. Dziady mają spore obrażenia, nakładają dobre statusy, nie mają jakiegoś szalenie popularnego źródła, a do tego jeszcze ta ochrona.... oraz dobre PŻ. Koniecznie te 5-10 INI można im zredukować. Gwoli ścisłości bowiem dodam, że oni mają 70, a nie 75 INI.
Nagash ep Shogu napisał/a:
no, 60 INI dla Śmierci oddawać jeszcze!

Też dobre, ale tutaj chyba nie obyłoby się bez obcięcia obrażeń, np. o -15/-5, aby jednostka nie była zbyt potężna. Ze zmorą jest lepiej, chociaż siła jej ataku też błaga o wyższe INI...
_________________
 
 
Pete 
Inkwizytor



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 704
Wysłany: 2009-04-15, 13:44   

Proponuje również Świętemu Mścicielowi dodać 20 pancerza tak aby to jakoś wyglądało, skoro Paladyn ma to czemu nie On... :?:
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-04-15, 13:56   

MachaK napisał/a:
Aniołowi dodać damażu lub zmniejszyć wymagane PD

W grę wchodzi tylko obniżenie PD, ale niezbyt znaczne, 200-400, nie więcej, bo będzie za dobry.

MachaK napisał/a:
Obrońca wiary niech ma 200 HP

Popieram, pancerz, INi i obrażenia to za dużo zalet. HP należy definitywnie zjechać o te 25.

MachaK napisał/a:
Święty mściciel niech otrzyma 25 HP

Tu bym się wahał, facet wydaje mi się dobrze wykonany...

MachaK napisał/a:
Wszyscy wojownicy wręcz nieposiadający pancerza +5 pancerza

Bez sensu, klany i tak mają mocnych wojów, jedyne co można zrobić to znormalizować ilość HP

MachaK napisał/a:
Królowi dać na wzór D1 40 pancerza oraz ze 25 HP albo 25 damażu

Proponowałbym zostawić pancerz jak jest, ale dać po 25 i HP i DMG. +5 INI też by nie zawadziło.

MachaK napisał/a:
Mistrz runów plus 10 damażu

Bardziej irytuje mnie jego ilość HP, mniejsza niż u widmowego wojownika.

MachaK napisał/a:
Widmowy wojownik obniżyć szansę paraliżu do 30% a sam paraliż trwa turę

Nienienie, albo jedno albo drugie. Bo z fajnej jednostki wyjdzie dziad. Szanse zostawić, ale paraliż na turę.

MachaK napisał/a:
Templariuszowi i mrocznemu władcy dać po 5 pancerza

Nie widzę większego sensu, panowie są dobrzy jacy są

MachaK napisał/a:
Upiornemu żmijowi zwiększyć szansę zatrucia, dodać 25 HP i ze 30 damażu

Raczej dałbym szansę do 50%, dodał 25 HP, a obrażeń nie tykał, są dobre.

MachaK napisał/a:
Wojakom zwiększyć damaż o 5

Pbrażenia są zrobione według wszelkich norm, więc nie ma to sensu.

MachaK napisał/a:
Zwykłemu gargulcowi zwiększyć HP o 10

Nie widzę sensu, i tak bestia jest dość solidna.

Pete napisał/a:
Proponuje również Świętemu Mścicielowi dodać 20 pancerza tak aby to jakoś wyglądało, skoro Paladyn ma to czemu nie On... :?:

Bo ma więcej HP niż alternatywa. Można tylko rozważyć te +25 HP proponowane przez MachaK.
_________________
 
 
Ebenezer Meshullam 
Wiedźmiarz
T.o.Y.



Wiek: 36
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 680
Skąd: Ferlan
Wysłany: 2009-04-15, 14:04   

DeathCloud napisał/a:
Ja tam nadal jestem przeciwny ingerencji w statystyki, choć zgodziłbym się żeby wojownicy karasi byli trochę wzmocnieni(i jednocześnie synalek Yrmira był osłąbiony).


Jak chciałbyś go osłabić? Można by mu odjąć maks 20 zwykłego dmg (odmrożenie jakie jest musi zostać), ini zredukować? No nie wiem, chyba, że o 5. W końcu jest to jednostka niby z poziomu Władcy Demonów, ale to koniec drzewka olbrzymów u Klanów. Dlatego też byłby np. za wzmocnieniem Zgłębiczarta o czym nadmienił Nagash.

Wracając do Klanów to jestem za podrasowaniem ich wojów jak i przyśpieszeniem jednostek dystansowych. Oparzenia dla Miotacza Płomieni? Czemu nie.

Byłby też za wprowadzenia ochrony od ognia magów legionów od Demonologa albo Pandemoniusza. I Modeuszowi można by dać oparzenia (tylko teraz jakie tego szanse i by przy tym nieco zredukować jego dmg? Żeby zbytnio nie zbliżył się do Liszy).

Śmierć jeśli zmieniać ini to max 50 (przy obecnym dmg), jeśli 60 - to nieco zredukować obrażenia.

Co do paraliżu Widmowego to nie wiem - albo obniżyć mu szanse do 30%, albo by skuteczność tego była na jedną turę.


Vozu napisał/a:
MachaK napisał/a:
Upiornemu żmijowi zwiększyć szansę zatrucia, dodać 25 HP i ze 30 damażu

Raczej dałbym szansę do 50%, dodał 25 HP, a obrażeń nie tykał, są dobre.


A może zwiększyć dmg o 5-10 Drakoliczowi i dodać mu nieco hp? Zwiększanie ini raczej odpada, w końcu to undead dragon ;-)

Można by jeszcze zwiększyć ini u Burzowego i Starszego (do max 30) czy coś innego przy nich podłubać.
_________________
Deal with it.
Ostatnio zmieniony przez Ebenezer Meshullam 2009-04-15, 14:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 37
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1908
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2009-04-15, 14:16   

A jak widzicie to skamienienie u Zgłębiczarta? Bo nikt się o tym nie wypowiada, a ostatnio próbowałem nim wywijać podczas kampanii i okazywał się być kompletnie nie przydatny.

EDIT

Paraliż Widmowego zmniejszyć do 1 tury, tylko taka zmiana w tej jednostce wchodzi w grę, szanse sparaliżowania na poziomie 30% to tak, jakby w ogóle nie miał paraliżu. Zgłębiczart ma 40% na skamienienie i trafia żałośnie rzadko.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-04-15, 14:19   

A mi sie podoba pomysł MachaK dotyczący Templariuszy i pancerza.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum