Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zbrojownia
Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-03-16, 18:50   Zbrojownia

R`edoa napisał/a:
1) * broń obuchowa:

broń obuchowa miażdżąca:

pałka - broń chłopska, służąca głównie do ogłuszania. Niewielki, drewniany lub kościany kij, głownie na wyposażeniu chłopskich armii Imperium. [obrażenia max. 2/10]

maczuga - najprymitywniejsza broń obuchowa; obecnie w zaniku, używają jej zamieszkujące wysepki plemiona barbarzyńców i Zielonoskórych. [obrażenia max. 6/10]

wekiera - maczuga lub pałka z metalową głowicą nabijaną ostrymi kolcami - jednym z rodzai jest tzw. morgenstern, ew. gwiazda zaranna. Na wyposażeniu niemal wszystkich ras. [obrażenia max. 9/10]

buzdygan - metalowa pałka, której głowica jest zbudowana z tzw. piór, czyli promieniście odchodzących od środka ostrych i kanciastych elementów. Piór jest zwykle od 6 do nawet 20. Trzonek jest drewniany, okuty stalą, czasem z ukrytym wewnątrz wąskim sztyletem. Na wyposażeniu armii Imperium, popularna szczególnie wśród inkwizytorów, wiadomo też że wersję ozdobną na długim, ponad półtora metrowym trzonku używają również elficcy magowie. [obrażenia max. 9/10]

młot bojowy - broń jedno- lub dwu ręczna, składająca się z drewnianego trzonka i kamiennego lub metalowego bijaka. Dwuręczna wersja nazywana jest kafarem. Obok topora ulubiona broń pieszych Krasnoludów, będąca też popularnym motywem zdobniczym krasnoludzkich klanów. [obrażenia max. 8/10]

cep bojowy - broń obuchowa, wywodząca się od narzędzia rolniczego, stąd popularna głównie w ochotniczej armii Imperium. Istnieją dwie wersje tej broni - na długim, około 180-cm trzonku i krótka, o długości obu elementów po 60-70 cemtymetów każda. Bijaki okute są metalem i nabite ćwiekami, co zwiększa siłę rażenia. Obie części są ze sobą połączone łańcuchem lub rzemieniem. [obrażenia max. 7/10]

kiścień - błędnie zwana morgensternem, to nabijana kolcami kula na łańcuchu, rzemieniu lub sznurze przymocowanego do drewnianego trzonka. Używana zarówno przez jazdę Imperium, krasnoludzkich piechurów, aż na kiścieniu o wielu głowicach, będących morderczą modyfikacją tej broni u wyznawców Bethrezeena kończąc. [obrażenia max. 6/10]


broń obuchowo-sieczna:

topór - broń jedno- lub dwuręczna, składa się zazwyczaj z obucha w kształcie zaostrzonego klina wykonanego ze stali i styliska/trzonka z twardego drewna. Jest to bojowa odmiana siekiery, ciężka i trudna w użyciu, dlatego niewiele wojowników osiąga mistrzostwo w posługiwaniu się taką bronią. Istnieją topoty o jednym i dwóch ostrzach, te ostatnie nazywane są z krasnoludzka labrysami. Jest jedną z ulubionych broni Krasnoludów, nierozerwanie kojarzona z ich kulturą - symbole toporów i młotów bojowych często goszczą we wzornictwie klanów, pojawiają się w godłach, na arrasach i noszonych na szczęście ozdobach. Prócz tego, lżejsze topory używane są na mniejszą skalę w niemal wszystkich wojskach humanoidów. [obrażenia max. 9/10]

nadziak - broń przypominająca z wyglądu młotek o drewnianym lub stalowym stylisku/trzonku i stalowej głowicy z jednej strony stępionej, z drugiej zaopatrzonej w ostry, czasami zakrzywiony kolec nazywany dziobem. Broń ta służyła do rozbijania lub przebijania,w zależności, która stroną głowicy uderzano, zbroi i hełmu przeciwnika. Jest głównie bronią piechoty, pomocnicza przy glewiach i gizarmach, używana do zabijania ściągniętych z koni rycerzy. Popularna wśród piechoty, u elfich komand, i wśród zbójców. [obrażenia max. 6/10]

czekan - broń składająca się z długiego trzonka zakończonego siekierką, zwykle niewielkich rozmiarów, nieco podobna do ciupagi. Od topora bojowego różni go jego filigranowość - jest wąski i ma dłuższy i cieńszy trzonek. Szczególnie upodobały go sobie kransoludzkie kobiety i Lekkostopi, gdyż mimo swojej lekkości i łatwości w używaniu jest bardzo efektywny. Od krasnoludów broń przejęli traperzy, a od nich elfie komanda. [obrażenia max. 6/10]

2)* Broń tnąca:

Broń tnąca drzewcowa:

drąg - Prymitywna broń drzewcowa, długi kij, czasem okuty na końcach żelazem. W użyciu wciąż u chłopskiej piechoty imperialnej, wśród opętanych w Legionach, nagminnie używana w hordach goblinów. [obrażenia max. 2/10]

dzida - Jest odmianą drąga, jednak z zaostrzonym jednym końcem. To prymitywna wersja włóczni, jednak bez metalowego grotu. Wciąż używana przez Zielonoskórych, Barbarzyńców czy prymitywnych olbrzymów. [obrażenia max. 2/10]

włócznia - Lanca, z elfickiego "e'lancae" - "długa strzała". Prawie trzymetrowe drzewce, z osadzonym na czubku wąskim grotem, o długości do dwudziestu centymetrów. Z pochodzenia typowo elficka broń, sztuki oryginalnych lancy są wzorami dla zbrojmistrzów na całym Kontynencie. Często udekorowana proporczykami i wstęgami, lekka i łatwa w użyciu, pod warunkiem że odpowiednio wyważona. Uniwersalna broń, da opór każdemu przeciwnikowi, uzbrojonego niemal w każdą inną broń. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że prócz prawdziwych elfickich e'lancae, żadna ich kopia nie dorówna oryginałom; o bliskim podobieństwie i efektywności można mówić w przypadku pojedynczych sztuk produkowanych przez klanowe kuźnie w masywie Karminowych Szczytów. [obrażenia max. 9/10]

yarii - warto wspomnieć o elitarnej broni Przymierza, używanej jedynie przez gwardzistów Królowej. Nie ma zbyt wiele informacji na jej temat, nie wiadomo nic o długości drzewca, jedyne sztuki broni które wyszły poza Ognisty Gaj znajdują się w rękach najbardziej zaufanych zbrojmistrzów krasnoludzkich władców. Yarii zakończona jest około 40-centymetrowym prostym ostrzem, z zamontowanymi w poprzek mocowania półksiężycowo wygiętymi, ostrymi skrzydełkami. Prawdopodobnie broń jest umagiczniona. [prawdopodobne obrażenia max. 9/10] Więcej na jej temat w rozdziale "Elitarne bronie rasowe"

pika - sześciometrowa, najdłuższa istniejąca broń drzewcowa, zaopatrzona na szczycie w metalowy grot. Broń obronna, osłaniająca oddziały łuczników i kuszników. W strategii płot utworzony z pikinierów jest używany, gdy jedna z walczących stron pozostaje na pozycjach, czekając na ruch przeciwnika - puszczona przodem pierwsza fala piechoty lub lekkiej konnicy zostaje nadziana na piki i unieszkodliwiona. Razem z wilczymi dołami efektywny sposób pozbycia się "mięsa armatniego". Mimo nieużywania tej broni przez inne rasy niż ludzie (Imperium) w języku elfickim nazywana jest "sar'iisa" co znaczy "krwawy jeż" [obrażenia max. 6/10]

berdysz - Ciężki topór o szerokim i wygiętym ostrzu, osadzony na długim drzewcu (nawet do 2 metrów długości). Znany od wieków, na wyposażeniu piechoty Imperium, dzięki efektywności szerokiego ostrza zaadaptowany do walki przez elfickie jednostki centaurów. [obrażenia max. 7/10]

gizarma - osadzony na długim drzewcu (ponad 2 metry długości) grot o dwóch ostrzach - prostym, przeznaczonym do kłucia i zakrzywionym, zdolnym ściągnąć jeźdźca z konia. Używana przez piechotę Przymierza w starciu z regularną konnicą Imperium. W języku elfów nazwana ga'zarnna, co jest zmodyfikowanym alkmaarskim wyrażeniem "g'zarrn", oznaczajacym "ogon skorpiona". [obrażenia max. 7/10]

glewia - jednosieczne ostrze osadzone na długim jak u gizarmy drzewcu. Popularna jako broń imperialnej piechoty, przejęta albo od Hord Nieumarłych, albo od Przymierza Elfów, gdyż obie te nacje od starożytności używają ozdobnych glewii jako broni i symboli statusu społecznego. Nazwa pochodzi od elfickiego "a'glaive" co sugeruje księżycowaty kształt ostrza. [obrażenia max. 8/10]

halabarda - dwuręczna broń drzewcowa, cięższa od gizarm i glewi, o rozbudowanym ostrzu, dzielącym się na siekierę, szpikulec i hak. Używana głównie w Imperium, jako broń przeciwko jeździe, obecnie raczej broń reprezentacyjna, często ozdabiana wstęgami i symbolami rodów. [obrażenia max. 6/10]

kopia - charakterystyczna broń rycerzy Imperium, jednoręczna, przystosowana do używania z konia. W starciu z innym opancerzonym rycerzem jest bronią jednorazową, jednak wyśmienicie sprawdza się w walce z piechotą uzbrojoną w długą broń drzewcową (glewie, halabardy, etc). Trzeba jednak wielkiej wprawy, by móc się nią efektywnie posługiwać. Istnieje również wariant kopii, zwany "turniejowym". Ta kopia często jest pusta w środku, a jej czubek jest tępy i kruchy, gdyż na odbywających się na terenach Imperium turniejów nikomu nie zależy na trwałym okaleczeniu przeciwnika. [obrażenia max. 6/10]

kosa bojowa - powstała z przekształcenia narzędzia rolniczego w broń. Kosa rolnicza, po osadzeniu ostrza na sztorc staje się tanią, ogólnie dostępną, poręczną i efektywną bronią, która może zarówno ciąć, jak i kłuć. Razem z resztą narzędzi używanych w gospodarstwach, takich jak widły, siekiery czy cepy, są stosowane przez chłopstwo Imperialne, osadników krasnoludzkich, czy zasymilowane elfy. Używają jej również elitarne oddziały wojsk Nieumarłych, w większości wypadków ostrza są zatrute. [obrażenia max. 9/10]

szponton - broń Legionów Potępionych, długości około półtora metra. Zakończony rzeźbionym grotem z kolcami lub hakami. Używane w walce wręcz przez Książąt, szpontony są także wyznacznikiem prestiżu i piastowanej godności w strukturze kohorty. "Shpondhon" w znakach piekielnych odczytuje się również jako "shbon'dhaan" czyli "pazur piekieł". [obrażenia max. 6/10]

trójząb - jedna z bardziej poznanych broni ludów morza. Drzewce, z reguły wykonane z metalu, mają różne długości, od 30 centymetrów, do dwóch i pół metra. Na drzewcu osadzone są trzy ostrza zwane zębami, czasem dwa boczne wygięte są w formie haków na zewnątrz. Używane z dużą wprawą przez Utopce i Wodniki. Trójząb widnieje też na flagach i proporcach elfickiego postu morskiego Nazev, bóstwo Morludzi, Solonielle, przedstawiona jest często, jako Pani Fal, dzierżąca różdżkę w kształcie trójzębu. Trójząb nie jest regularnie używaną bronią w innych rasach, nawet podczas bitw na morzach. [obrażenia max. 8/10]

widły bojowe - jak i kosa bojowa, ta broń też wywodzi się z narzędzia rolniczego. Nie posiadają, jak trójząb, trzech ostrzy, a dwa, cienkie i długie, odlane z żelaza. Używane w piechocie chłopskiej Imperium, przez krasnoludzkich osadników, rzadziej przez elfy, a jakiś powodów brzydzące się widłami. [obrażenia max. 6/10]


Wszystko, co tylko R`ed wysmażyła, żeby nie przepadło. Cchciałbym tylko jeszcze R`ed, żebyś obrażenia zapisała za pomocą kostek, ok?
_________________
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 35
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1560
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2009-05-22, 17:44   

3)*Broń specjalna:

kastet - broń miażdząca, używana w walce wręcz. Wykonana z reguły z metalu i kości, choć zdażają się sztuki wykonane z twardego drewna akacjowego. Zwiększa siłę ciosu pięścią; częstko dodane są do niej ćwieki i kolce. Broń wyjątkowo popularna wśród krasnoludów, którzy z uwagi na głęboko zakorzenioną w rasie tradycję boju kułaczanego rozwinęli szereg ulepszeń kastetu. Praktycznie nie ma rasy która nie używała by kastetów, włącznie z Zielonoskórymi i barbarzyńcami.


garota - linka wykonana z metalowego, elastycznego drutu, uważana za najskuteczniejszą, śmiertelnie niebezpieczną broń. W wyniku jej działania zwykle dochodzi do poderżnięcia gardła lub (w przypadku grubszej linki) do zdławienia. Używana przez agentów skrytobójców Imperium, szpiegów i złodzieji.

arkan - lina sformowana w pętlę, zarzucaną na cel, następnie zaciskana. Kolejna broń chłopska, używana przeważnie do łapania bydła i polowań; potrzeba treningu, by móc się nią efektywnie posługiwać. Rozpowszechniona we wszystkich rasach.

bolas - broń myśliwska, składająca się z dwóch drewanianych, metalowych lub kamiennych kul (lub też skórzanych worków z obciążeniem) połączonych sznurem lub rzemieniem; służy do miotania i pętania nóg zwierzęcia. Bolasem również można zdławić (rzemieniem) jak i ogłuszyć i zabić (kulą). Typowa broń dla traperów, myśliwych, poszukiwaczy zbiegów i przygranicznych elfich komand.

***

BROŃ SPECJALNA BĘDZIE UPDATE'OWANA Z CZASEM, WIĘC DOJDZIE TU JESZCZE PARĘ POZYCJI.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum