Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nagash ep Shogu
2010-06-24, 22:47
Komentarze, część 2.
Autor Wiadomość
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-11, 18:28   

Cytat:

A czy są jakieś inne sensowne rozwiązania? Systemu walki z DII usprawnić już bardziej raczej nie można, bo każda większa zmiana to jakby rewolucja w grze. Hexowe pole bitwy i walka w H3 są jednym z najlepszych rozwiązań, nie to żebym wychwalał, bo parę poprawek też się przyda.
Wprowadzenie Real Time to dopiero by usprawniło walkę.
_________________
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-09-11, 19:56   

Galadin - a jak widziałbyś rozwiązanie problemu słabości magów i łuczników przy jednoczesnym nieistnieniu szyków? Każdy rozsądny jeżeli będzie miał wybór zaatakować kapłana czy anioła zaatakuje kapłana. Nigdzie nie widziałam realnej propozycji aby tyły były zabezpieczone poza hommowskim obstawianiem dookoła. Walka w Disciplesie nowym wymusi po prostu rezygnację z łuczników, magów, lekarzy i innych j. wsparcia. Wojownicy będą wiedli prym a dowódcy nie-wojownicy będą zupełnie niepotrzebni (ok. złodziej się przyda do kradzieży eliksirów).

Mi się dodatkowo nie podoba się to, że pozostają stare drzewka jednostek i banalna fabuła. Naprawdę, jednostki mogliby dać jakieś nowe a nie nieustannie robić karierę od wojownika do mrocznego władcy. Fabuła to taki chłam, że ja dziękuję. Wolę pobawić się klockami w toalecie.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-09-11, 20:08   

Galadin napisał/a:
mozora napisał/a:
A co do samej gry, gra zwiększy tempo, niestety przez rozwiązania z HoMM wzięte.


A czy są jakieś inne sensowne rozwiązania? Systemu walki z DII usprawnić już bardziej raczej nie można, bo każda większa zmiana to jakby rewolucja w grze.


Tutaj znowu zrobię reklamę forumowemu projektowi (który obecnie ma tego pecha, że mój internet jest rozwalony i wchodzę rzadko i na krótko): widziałeś może niektóre pomysły jakie zostały opracowane dla planszówki? Atak we wroga i jednostkę bezpośrednio za nim, atak na kwadrat 2x2, uderzenie we wszystkich wrogów w zasięgu (atak Kosiarza Mrocznych Elfów), zwiększenie rozmiaru drużyny do 7 jednostek i miejsc do 8 (jedno zawsze jest puste, co zwiększa użyteczność przywoływaczy), oraz zdolności bohaterów i jednostek, mimo że dowódcy i tak przejdą jeszcze przez zmiany, ale z ciekawych wymysłów mamy np. specjalną właściwość Pikiniera i Hoplity, który stojąc w pierwszym szeregu może atakować oba rzędy wrogów,a jeżeli w drugim-tylko pierwszy, ale ma zapewnioną dodatkową ochronę.
Nadal uważasz, że system walki z D2 nie może być usprawniony? Bo jak widać może, ale do tego trzeba chęci, które z kolei nie są wymagane do bardzo dokładnej zrzynki z innej gry...
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-09-11, 21:02   

Galadin napisał/a:
A czy są jakieś inne sensowne rozwiązania? Systemu walki z DII usprawnić już bardziej raczej nie można, bo każda większa zmiana to jakby rewolucja w grze. Hexowe pole bitwy i walka w H3 są jednym z najlepszych rozwiązań, nie to żebym wychwalał, bo parę poprawek też się przyda.


HoMMowa walka jest jednym z najlepszych rozwiązań? No to widać w niewiele gier grałeś, zaś o czymś takim jak taktyczny RPG musiałeś w ogóle nie słyszeć. Tam jedynie problemem są losowe pola walki, ale jeśliby zrobiono 40 wzorów na jeden rodzaj pola (znaczy się neutralne, imperialne itd.) to raczej zbytnio by to nie przeszkadzało.
Zaś do starego systemu walki, jak mówi Vozu, spokojnie można sporo dodać i nie robić żadnych rewolucji, tylko zwyczajnie kontynuować idee.

Tutaj już lekko zbaczając z tematu, to jednak 7 jednostek w drużynie to jak dla mnie za dużo, wystarczyłby specjalne pola dla jednostek przywoływanych. [Plizz do not kontinułe offtop]
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 32
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 800
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2009-09-11, 21:32   

Cytat:
Szczerze wątpię czy będzie można regulować prędkość, na mapie świata jak najbardziej, ale na polu walki to z takim rozwiązaniem się jeszcze nie spotkałem.


Heroes 3 i 5, Kings Bounty itp. tam mozna zwiększyć prędkość, wystarczy wejść w opcje podczas walki.

Jestem naprawdę zdziwiony, że nie wiesz o tym.
_________________

 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-09-11, 21:46   

Aj, o tej opcji w HoMmie 3 zapomniałem, w King's Bounty nie grałem prawie wcale. Przy czym akurat w HoMMie przynajmniej wpływało to przede wszystkim, albo tylko, nie pamiętam, na szybkość ruchu jednostki. Co do szybkości poruszania się jednostek po polu walki to nawet w HoMMie V nie ma zbytnio co się czepiać, nie jest źle, ale animacje ataku, choćby strzał z głupiej balisty trwa tyle, że to strach, kamera daję zbliżenia pokazując, że jednostki w rzeczywistości są jeszcze brzydsze itd.
Mnie najbardziej zastanawia jak będą wyglądały ataki, co chyba można było odczuć.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Galadin 
Chłop


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 22
Wysłany: 2009-09-11, 21:59   

Saemiel napisał/a:
HoMMowa walka jest jednym z najlepszych rozwiązań? No to widać w niewiele gier grałeś, zaś o czymś takim jak taktyczny RPG musiałeś w ogóle nie słyszeć.


Tak walka w HoMM 3 bo o tej wersji mówię jest jednym z najlepszych rozwiązań w grach turowych tego typu, a sporo gier widziałem. I mówimy o strategii, w dodatku turowej, pod tym względem oceniam, a nie RPG. Nie potrzeba dziesiątek statystyk, wielkich obliczeń itd, te elementy owszem są, ale walka jest ciekawa, dynamiczna, emocjonująca. W zupełności wystarcza na tego typu grę. Nie jest może ideałem, ale do czołówki się zalicza. W końcu przecież dzięki niej HoMM 3 jest w pewien sposób tak popularna. Dlatego od zawsze uważam, że mimo iż Disciplesy mają swój urok i klimacik, to pod względem bitem są daleko z tyłu, mówię o swoich odczuciach.

Vozu może i ma rację, że da się to usprawnić, jednak niedosyt pozostaje.
Tak czy inaczej trzeba poczekać na tą premierę żeby coś więcej powiedzieć, o ile będzie ta premiera za naszego życia. Do tej pory podoba mi się wszystko w DIII prócz tych głosów o braku multi i paru tam niedociągnięciach, które mają poprawić dopiero dodatki.
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-09-11, 22:26   

Tja, setki obliczeń. Jedyne obliczenia to wykonywałem w FFT jak jedna z postaci miała klasę Kalkulatora (sama nazwa już co nieco mówi), bo atakował on pola na wysokościach podzielnych przez 3, 4 i 5, no to jednak jak dla mnie nie było zbyt duże wyzwanie matematyczne, a opcja takiego ataku była wcale ciekawa. No nie mam pojęcia w jakiego tRPGa grałeś, że wykonywałeś skomplikowane obliczenia przy grze, oczywiście jakieś intuicyjne obliczenia trzeba wykonać, ale tak jest w wielu grach, np. 170 - 50 = 120 (hp).
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-09-12, 07:31   

Galadin napisał/a:
dzieje za wolno i po jakimś czasie robi się nudnawo, szczególnie podczas walki gdzie z czasem używa się wyłącznie automatycznego rozstrzygnięcia

To na jakim poziomie trudności Ty grasz :?: Ja gram na najwyższym gdzie automatyczne rozstrzygnięcie sprawdza się tylko przeciw gobliniom.

Za wolno zdobywa się umiejętności :?: No bez przesady to czego Ty chcesz zlikwidowania awansów dowódcy :?: Chcesz by wszystko było od razu na tacy to czemu nie pójść dalej i od razu jednostek piątego poziomu nie rekrutować :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Galadin 
Chłop


Dołączył: 27 Sie 2007
Posty: 22
Wysłany: 2009-09-12, 13:37   

Vogel Serapel napisał/a:
To na jakim poziomie trudności Ty grasz :?: Ja gram na najwyższym gdzie automatyczne rozstrzygnięcie sprawdza się tylko przeciw gobliniom.

Za wolno zdobywa się umiejętności :?: No bez przesady to czego Ty chcesz zlikwidowania awansów dowódcy :?: Chcesz by wszystko było od razu na tacy to czemu nie pójść dalej i od razu jednostek piątego poziomu nie rekrutować :?:


Pisałem o tym wcześniej, nie przesadzaj też w drugą stronę.

W dodatku rozwój bohaterów też jest strasznie powolny. Znajdowałem wiele ciekawych przedmiotów, ale zazwyczaj przez całą grę-mapę nie mogłem z nich skorzystać. Kule wymagają umiejętności, sztandary też, buty, księgi magiczne, zwoje, co tam jeszcze zapomniałem. Gra mogłaby tętnić życiem, ale system na to nie pozwala. Również większa ilość jednostek w armii jest możliwa po wybraniu umiejętności. A awansuje się nie za często.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-12, 14:04   

Prośba do tych co chcą bronic dat.

Jęsli wasze argumenty są takei same jak argumenty fanów herosó przeciw Disciples to zachowajcie je dla siebie to nie jest forum Heroes.

Poza tym dat trzeba zniszczyć.
_________________
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2009-09-12, 14:06   

Galadin napisał/a:
A awansuje się nie za często.

Ja różnicy w porównaniu z innymi grami zbytnio nie widzę, to chyba norma że na awans trzeba zapracować i z kazdym kolejnym proces sie wydłuża. Na mapie 72x72 spokojnie rozwija się dowódcę do stanu, w którym moze dowodzić pełnym składem i korzystac z większości dostępnych przedmiotów choć rzadko i nie każdemu wszystkie sie przydają.

Galadin napisał/a:
A awansuje się nie za często.

Rozwiń ta wypowiedź i powiedz jak czeste awanse są odpowiednio częstymi :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2009-09-12, 14:34   

Cytat:
W dodatku rozwój bohaterów też jest strasznie powolny. Znajdowałem wiele ciekawych przedmiotów, ale zazwyczaj przez całą grę-mapę nie mogłem z nich skorzystać. Kule wymagają umiejętności, sztandary też, buty, księgi magiczne, zwoje, co tam jeszcze zapomniałem. Gra mogłaby tętnić życiem, ale system na to nie pozwala. Również większa ilość jednostek w armii jest możliwa po wybraniu umiejętności. A awansuje się nie za często.


No to jednak to idzie dla disów na plus. Jak w hommie wybierzesz złą umiejętność to właściwie niewiele to wpływa na walkę. W disie jeżeli popełnisz błąd z czymkolwiek to możesz przegrać, tak jak w rzeczywistości źle wyszkolony lub wybrany wódz oznaczał przegraną armii.

W hommie też herosi jakoś szybko nie awansują, jeżeli zabrać wszelkiej maści dodatki do PD (skrzynie i\lub kaplice). I jakoś awansy niewiele dają, 1 lvl heros może pobić 5 lvl bez większych strat. Dalej w hommie się nie przywiązujesz do bohatera bo jak ci zdechnie to trudno, kupisz następnego, napakujesz mu armii z 3 tygodni i dalej jedziesz. W disie po śmierci pierwszego dowódcy na multiplayerze to masz normalnie nokaut.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2009-09-14, 22:37   

<nagle zbudzony rozglada sie nieprzytomnie> co? tak, zgadzam sie z MachaK!!

Choc rozwoj bohow to moim zdaniem jedna z rzeczy ktorej rozwoj jest sprawa naturalna (moze dlatego ze zawsze lubilem bawic sie w tworzenie systemow rozwoju - ten do planszowki o ile Vozu na to pozwoli bedzie chory :D ) to ten z D2 uwazam za przemyslany i naprawde dobrze sie sprawdzajacy. Przy tak nieczestym awansie kazda decyzja jest wazna i moze nas doprowadzic albo do zwyciestwa albo do porazki. Kazdy wybor ma swoje konsekwencje i to jest ZALETA.
_________________

 
 
 
Wisz 
Weteran


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 732
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-16, 08:41   

Jeśli chodzi o link od Mozori, to ja akurat bym się nie kłócił. Bo graficznie dis III dla mnie dobrze wygląda.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-16, 11:13   

Opróćz głupiego, komicznego lub kiczowatego Desingu jednostek.
_________________
 
 
 
Wisz 
Weteran


Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 732
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-16, 13:12   

No mi chodzi o samą grafikę, bez powiązań z serią disa. Bo tego akurat nie dotyczy ten artykuł.
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-09-16, 14:10   

Jak ma cos dobrze wyglądać jak projekt wyglądu jest zawalony?

Poza tym dat trzeba zniszczyć.
_________________
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2009-09-16, 14:10   

A mi się wydaje, że aż tak wspaniały, żeby zaliczać go do gier "najpiękniejszych", to on nie jest. O ile taka np. stolica elfów, czy niektóre lokacje są bardzo-bardzo atrakcyjne, to jednostki nie wydają mi się być jakimś cudem, tak samo jak mapa główna czy np. stolica imperium.
_________________
 
 
Saemiel 
Pandemoniusz
Kaźniodziej



Wiek: 31
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 721
Skąd: VI Piekło
Wysłany: 2009-09-16, 18:00   

Hm.... 2009? Autor chyba nie prześledził zbyt dokładnie historii dat wydania Dis III by pisać o tym jak o pewniaku, że w tym roku wyjdzie ^^
Tak poza tym dalej uważam, że fucha recenzenta to niezła fucha, bo od Disciples III lepszą grafikę ma choćby Dragon Age: Orgin które ma wyjść na święta z tego co pamiętam.
_________________
Vituperatio stultorum laus est
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum