Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Nagash ep Shogu
2010-06-24, 22:01
Walka

Czy wprowadzenie ruchu do bitwy bylo dobrym posunienciem rosyjskich programistów??
Tak
42%
 42%  [ 33 ]
Nie
27%
 27%  [ 21 ]
Nie mam zdania. Poczekajmy do premiery :)
29%
 29%  [ 23 ]
Głosowań: 77
Wszystkich Głosów: 77

Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2008-04-09, 19:03   

Według najświeższych dostępnych informacji mogę poinformować, że walka na pewno odbywać się będzie z możliwością poruszania jednostek. Zastosowana do tego system hexów (znany z heroesa), przy czym na screenach widać, że pola są większe niż w rzeczonym rywalu disciples`a. Oznacza to między innymi mniejsze pole walki oraz większą możliwość zastawiania przejść jednostkami. Z tego co zrozumiałem z artykułu, już bezpośredni wpływ na wyniki działań jednostek ma wpływ z jakimi innymi się stykają. Czyli np. jeżeli zaatakowany zostanie mag znajdujący się na polu sąsiadującym z polem zajmowanym przez przyjaznego wojownika, to tamten może pomóc mu w obronie (daje to nadzieję na wyczekiwane combo-ataki). Jest także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne". Dedukując ze screenów, ataki magów są najpewniej obszarowe, oddziałujące na wszystkich w strefie działania.
Adresy nas interesujące
artykuł http://www.disciples3.ru/news/news_eng_1.htm
Screeny (są w artykule) http://www.disciples3.ru/...ns/screen_1.jpg
http://www.disciples3.ru/...ns/screen_2.jpg
 
 
Armagedon 
Wiedźmiarz
Siła Nieczysta...



Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 168
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2008-05-25, 14:55   

dzięki Vozu...
dobra czas i bym ja się udzielił...
poruszanie się po bitwie - mieszane uczucie... z drugiej strony może to zredukować klimat serii ale z drugiej strony może być więcej taktyki niż z krasnoludami z h5...

pola hexagonalne - SĄ LEPSZE od szachownicy...
łaj ? bo to idealny system do małych grup jednostek z których słynie seria - mniej jednostek trza by okrążyć daną jednostkę... (ciekaw tylko jak rozwiążą problem z DUŻYMI jednostkami...)
Vozu napisał/a:
est także powiedziane, bardzo mgliście i nie wiem o co dokładnie chodzi, ale niektóre jednostki mają zajmować "pola specjalne".

na obu screenach jest taka platforma - wg. mnie to jest pole specjalne
_________________
Pojawiam się i znikam
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2008-05-25, 15:01   

Tylko miło byłoby wiedzieć co dokładnie takie pola oferują... Na filmikach i screenach nowszych widać wyraźnie, że dużo tego biegania nie będzie trzeba uskuteczniać, a o ile wprowadza strefy kontroli (znaczy że nie można tak po prostu przebiec tuż koło przeciwnika) to walka będzie bardzo sensowna:) Ale zobaczymy jak to wyjdzie w praniu, nie mogę się doczekać wersji demo:)
(wiem że jesteś tu po dłuższej nieobecności Armageddonie, więc jeżeli chcesz zobaczyć jak to mniej więcej wygląda, to dokładnie przestudiuj temat "news" jest tam trochę materiału).
_________________
 
 
Cethu 
Wampir
Alkmaar Messenger



Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 818
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-05-25, 16:32   

Pola wyglądające jak kamień na lawie to pola dla magów, pola wygladające jak małe wzniesienie to pola dla łucznuków a okrągłe pola są dla walczących wręcz. W większości przypadków pola te bedą dodawały +50% do statystyk odpowiednich jednostek.
_________________

Fighting for peace is like screwing for virginity...
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2008-05-26, 08:20   

Cethu napisał/a:
Pola wyglądające jak kamień na lawie to pola dla magów


NIeuwazacie ze to glupie :P Jezeli wzniesienie moge zrozumiec to ten kamien na lawie jest poprostu smieszny :P

Zastanawialiscie jak bedzie mozna wycofac sie z walki ?? BO do tego wlasnie sluzyc beda zolte pola :P Takie moie przemyslenia tylko:P
_________________

 
 
 
Cethu 
Wampir
Alkmaar Messenger



Wiek: 31
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 818
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-05-26, 08:37   

Jeśli na prawde tak bedzie, to bardzo dobrze, ucieczka z walki nabierze porządnego realizmu, jednostki szybsze będą miały łatwiej, a wolniejsze trudniej.
_________________

Fighting for peace is like screwing for virginity...
 
 
 
Gomez 
Chłop



Wiek: 30
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 8
Wysłany: 2008-05-26, 11:17   

Siemka, jestem na forum nowy, chociaż jako gość zaglądam tu od co najmniej roku.

Moim zdaniem ruch nie jest potrzebny, przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era. Dla tych co nie wiedzą, polega to mniej więcej na tym że drużyny stoją na przeciwko siebie jednostka podczas ataku podbiega uderza i wraca na swoje miejsce.
Od samego początku jak tylko usłyszałem że D3 jest w produkcji składałem modły o taka walkę;]
_________________
Siła bez sprawiedliwości to przemoc. Sprawiedliwość bez siły to nieudolność
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2008-05-26, 12:36   

Mi się wydaje, że to co zobaczymy w DIII będzie rozwiązaniem hybrydowym. Faktycznie pojawi się ruch podczas walki będzie od jednak ograniczony do tego, iż przed zadaniem pierwszego ciosu jednostka zbliży się do celu. Takie rozwiązanie zlikwiduje jedną z bardziej krytykowanych cech Disa, czyli tzw. Cięcie powietrza, jednocześnie zapobiegnie znanego z serii Heroes ganiania się po planszy.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Khagrael 
Opętany
Książe legionów



Wiek: 26
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Warownia dusz
Wysłany: 2008-05-26, 13:32   

Lepiej żeby nie było ruchu, wszakże ma być to Disciples, a nie Heroes. Chociaż z drugiej strony...poczekamy-zobaczymy.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2008-05-26, 14:13   

Sie uparliście że ruch jest zły... Jeżeli nie będzie w bitwie takich głupkowatych sytuacji, jak np. przebieganie miedzy pierwszym szeregiem wroga na tyły czy tez wspomniane ganianie po planszy to dla mnie problemu nie ma. To drugie jest już praktycznie zredukowane, pola bitew nie wyglądają na zbyt duże. Czepiałbym się jedynie wyglądu tych pól specjalnych, powinny różnie wyglądać w zależności od terenu na którym toczymy potyczkę.
Rozwiązanie hybrydowe złe też by nie było, ale zapominacie, że obecnie trzeba stawiać na nowe patenty gdy się tworzy grę. Ja widziałbym podstawy do marudzenia dopiero kiedy mieliby zamiar zrezygnować z koncepcji potyczek małych drużyn niczym z gier RPG, oraz usunąć możliwość chybienia. Wtedy to byłaby totalna kalka i ostro bym protestował, ale tak jak jest to zrealizowane obecnie to po prostu zmiana koncepcji. Nie popieram tego ani nie potępiam dopóki nie sprawdzę w praktyce (czyli gdy już dostanę w moje szpony wersję demo).
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 106
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2008-05-26, 17:21   

Ruch może być, lecz na małej mapce i jeżeli koleś A stoi tutaj, koleś B obok a wolnej normalnie nie ma a tylko po krzywej jest "wolne" to nie ma fajnie i nie przechodzi. Musi przeciwnik zrobić lukę i wtedy się starać pchać na drugi szereg, chociaż po drodze zostanie skontratakowany dwa razy.
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
Armagedon 
Wiedźmiarz
Siła Nieczysta...



Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 168
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2008-05-26, 19:15   

moim zdaniem fajowo by bylo gdyby walka poszła w kierunku homm/aow...
a mianowicie dodać do jednostek specjalną cechę jak choćby "unikanie kontrataków" czy "obrażenia spowodowane przez jednostki strzelajace są zmniejszone o 50%"
mogłoby być jeszcze więcej taktyki chociaż to byłoby jeszcze mniej disciples w disciples 3
_________________
Pojawiam się i znikam
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2008-05-26, 19:55   

Gomez napisał/a:
przecież walkę można było rozwiązać na podobnej zasadnie jak np. w serii Final Fantasy czy Władca Pierścieni trzecia Era.


Przy rozwiazaniach tego typu powstaje chyba maly problem z Multiplayerem jednak racja takie rozwiazanie bylyb najlepsze :D

Wspominalem kiedys ze bez kilku zasad z bitewniakow walka bedzie slaba i jak na filmiku widac jednostka przeciwnika przechodzi sobie obok atakujacych wrogow zeby zadac obrazenia lucznikowi :P Glupie

Trzeba sie cieszyc ze przynajmniej dzieki hexom itp walka ladnie wyglada :D
_________________

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2008-05-27, 07:01   

Armagedonie, nie wiem czy zauważyłeś ale ta seria ma być odrębna od HoMM. Nawiasem, czy w walce mają być teraz kontrataki? To byłaby już totalna lipa, walka w ogóle przestałaby wyglądać jak w dawnej konwencji...
_________________
 
 
R'edoa Yevonea 
Naczelna Terrorystka
Róża Kurhanów



Wiek: 30
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 1557
Skąd: Ner'eeye Maha
Wysłany: 2008-05-27, 09:49   

Osobiście popieram pomysł Vogela, hybrydowy. I graficznie będzie ładnie wyglądać i nie będzie nudnego latania po planszy przez pierwsze rundy. Bez kontrataków, bez zabaw typu HoMM. Tylko że wtedy trochę zanika sens podświetlania pól na całej planszy...
_________________

 
 
 
Vidriel 
Adept
a.k.a FiNCu



Wiek: 34
Dołączył: 14 Maj 2008
Posty: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 22:34   

Zdecydowanie najbardziej podba mi sie opcja a la Final Fantasy.Jednostki sa nieruchowe i widzimy animacje jednostki podchodzacej do oponenta jak i jej powrot na "szachownice" pola bitwy.Od samego poczatku myslalem ze wlasnie tak bedzie to wygladalo jednak pewnien "filmik" wyprowadzil mnie z bledu.
_________________
Miłość , wierność , przynależność
 
 
 
Gomez 
Chłop



Wiek: 30
Dołączył: 26 Maj 2008
Posty: 8
Wysłany: 2008-05-28, 08:25   

Dokładnie, wtedy można bardzo dobrze przedstawić rozmiary jednostek, jak zobaczy sie olbrzymie cielsko smoka to logiczne że bydle jest potężne i będzie ciężko je ubić] A co najważniejsze walka pozostaje bez zmian w stosunku do D2

podaje linka jakby ktoś chciał zobaczyć jak taka walka mniej więcej wygląda
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3867
_________________
Siła bez sprawiedliwości to przemoc. Sprawiedliwość bez siły to nieudolność
 
 
Pete 
Inkwizytor



Dołączył: 21 Cze 2008
Posty: 704
Wysłany: 2008-10-13, 10:22   

Pewnie że to jest dobre rozwiązanie przecie gra jest wtedy realniejsz niz w D2 np giermek z dtgiej lini zabija goblina łucznika z drugiej lini nieruszając przy tym.
 
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2008-10-13, 10:46   

Gomez napisał/a:
podaje linka jakby ktoś chciał zobaczyć jak taka walka mniej więcej wygląda
http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=3867


Grałem w tą gierkę u kuzyna bardzo fajna. Szkoda że w D3 nie ma tego, tak jak tam, że każda jednostka ma parę ataków do wyboru. Właśnie ta opcja wciagała, szkoda że nie ma tej gry na PC :-(
_________________

 
 
Kubil98 
Chłop
Kuba9310


Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 16
Wysłany: 2009-06-06, 11:29   

Myślę,że wprowadzenie ruchu do bitew jest właśnie dobrym pomysłem.Dzięki temu walki nabierają realizmu i dynamizmu.Pomyślcie jak walki wyglądały w HOMM3.Czy kogoś takie rozwiązanie raziło?-Oczywiście,że nie.Jedyną wadą tego systemu walk jaką dostrzegam jest do,że staną się dłuższe,bardziej czasochłonne,ale to nie zmienia mojego zdania.Takie rozwiązanie daje wiele możliwości taktycznych,oczywiście pod warunkiem,że nowy system walki będzie dobrze dopracowany,a niestety patrząc na najnowsze filmy z gry-nie jest :-/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum