Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Jevel of Creation
Autor Wiadomość
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-20, 22:50   Jevel of Creation

Witam, chciałem przedstawić wam projekt który tworzę od jakiegoś czasu.

Gra Kapelusznika zmotywowała mnie do tego projektu, jest to moje drugie podejście, teraz bardziej przemyślane. :-D



No więc moja gra oczywiście dużo czerpie z Disciples II, a mianowicie mechanikę walki oraz ruchu na mapie, jest jednak w przeciwieństwie do Disa, bardzo przyjazna dla modderów, można bowiem poprzez pliki .xml zmienić wszystko w grze (jednostki, zasoby, rasy, czary, teren etc.), jeśli ktoś byłby chętny, to mogę stworzyć jakiś poradnik objaśniający wszystko, ale łatwo załapać znając trochę angielski i HTML.

Póki co planuję 3 rasy grywalne (w tym jedna już jest skończona):

• Podziemni - Istoty z kamienia oraz olbrzymie robactwo zamieszkujące ziemię, cechują się sporymi obrażeniami oraz pancerzem. Najsilniejsi są u nich magowie oraz wsparcie.

• Strażnicy Głębin - Istoty z głębin mórz, przypominujące zamieszkujące je stworzenia, wyglądają humanoidalnie, jednak ich skórę pokrywa skorupa pełniąca również funkcję lekkiego pancerza. Najbardziej rozwiniętych mają wojowników, posiadają najwięcej zdrowia i najlepsze jednostki wzmacniające.

• Kryształowe Plemię - Stworzenia z kryształu. Posiadają różnorodne wojsko, od wilków, przez wielkie pająki-humanoidy, na samych humanoidach kończąc. Cechują się głównie dużym pancerzem.

System rozbudowy miast jest bardziej rozwinięty niż w D2, tutaj mamy do wyboru dwie ścieżki - możemy rozwijać miasto gospodarczo, co zwiększy nasze dochody, lub bardziej defensywnie co da nam więcej pancerza i miejsc w garnizonie.

W mojej grze nie ma też wymogu posiadania stolicy, w związku z czym misje mogą być bardziej fabularne. Jednostki ulepszamy globalnie bez konieczności posiadania miasta.

W walce też występują pewne różnice, mamy więcej możliwości ataków, możemy atakować rzędy oraz kolumny, również z podziałem na rząd zasłonięty / dowolny, kolumnę sąsiednią / dowolną. Jednostka może mieć kilka możliwości ruchu, w tym skrajnych jak np. Leczenie + Wzmocnienie drużyny, lub Zadanie obrażeń przeciwnikowi.

Póki co zablokowałem możliwość awansu dla jednostek ostatniego poziomu, dowódcy mogą awansować w nieskończoność, jeszcze to przemyślę.



Do tego każda rasa ma standardowo zdefiniowane osobno grafiki dla miast, po zdobyciu miasto zmienia grafikę. Póki co miasta (gospodarka) i zamki (defensywa) nie różnią się wyglądem, ale oczywiście można to zmienić.

Grafika UI jest póki co tymczasowa i bardzo prosta, chcę skończyć mechanikę i pozostałe rasy, wtedy zamierzam się za nią zabrać bardziej.

Tutaj macie filmik jak prezentują się jednostki:
https://www.youtube.com/watch?v=nkiRQpgc9Vk

Jest to jednak już dość nieaktualny filmik bo dodałem 10 jednostek od tamtego momentu.
Chciałem też nieco je poprawić wizualnie, ale chyba póki co zrezygnuję bo za dużo czasu by na to poszło, tutaj Czerw (test_unit10) w wersji poprawionej:



(Wciąż nie skończony)

I kilka innych jednostek których nie ma na filmiku:




(Tutaj akurat planowany do rasy głębinowych, póki co wypełnia neutralnych)



Kilka zdjęć z samej gry:











Niedługo pewnie nagram też filmik z rozgrywki, bo mam gotową mapę do demo, muszę jeszczę trochę połatać bugi, nieco zbalansować i zrobić parę mechanik, a konkretnie czary, funkcjonalności miast typu uzdrawianie/wskrzeszanie, skarby na ziemi i pola bitew zależne od terenu + jakieś otoczenie.

Na moim kanale na yt możecie znaleźć filmik z bardzo wczesnej rozgrywki, teraz gra jest znacznie szybsza, ma więcej funkcjonalności oraz minimalistyczne UI, ale jak ktoś chce to tutaj jest:
https://www.youtube.com/watch?v=bLVYGEb0yQA

W demo nie będzie jeszcze gracza komputerowego na mapie strategicznej, tylko w walce.

Zapraszam do komentowania.
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Baronus 
Chłop


Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-21, 15:14   

Znakomity pomysl! Brawo!
Moje uwagi:
Blokowanie awansu jednostkom nie ma sensu. Ludzi denerwuje np. ze w Disie1 łucznik ma raptem 1 awans! Kompletnie psuje to te jednostke.
Podzial na bohaterow i jednostki nie ma tu sensu jak w Herosach bo i tego i tego jest 1 sztuka.
Po prostu jednostka osiagajaca maksymalny poziom awansuje potem w nieskonczonosc i tyle.
Wazne jest obmyslic rozne umiejetnosci aby jednostki sie roznily. W Disach jest jch maltko. Wojownik od innego rozni sie statystykami i tyle.

A jak zaklecia? Miasto moze tez miec sciezke ulepszania magii?! Coraz lepsze zaklecia.
To samo z drzewkiem umiejetnosci jednostek. I np. linia ulepszania artefalktow. Jakas kuznia.
Nastepnie Alchemik i linia coraz lepszych mikstur!

Disy maja ciekawy system warty rozwiniecia. Niestety Disy3 to pomylka. Nie o to chodzilo. Ale mozna przeciez robic chocby takie gry!
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-21, 16:15   

Baronus napisał/a:
Znakomity pomysl! Brawo!
Moje uwagi:
Blokowanie awansu jednostkom nie ma sensu. Ludzi denerwuje np. ze w Disie1 łucznik ma raptem 1 awans! Kompletnie psuje to te jednostke.
Podzial na bohaterow i jednostki nie ma tu sensu jak w Herosach bo i tego i tego jest 1 sztuka.
Po prostu jednostka osiagajaca maksymalny poziom awansuje potem w nieskonczonosc i tyle.
Wazne jest obmyslic rozne umiejetnosci aby jednostki sie roznily. W Disach jest jch maltko. Wojownik od innego rozni sie statystykami i tyle.

A jak zaklecia? Miasto moze tez miec sciezke ulepszania magii?! Coraz lepsze zaklecia.
To samo z drzewkiem umiejetnosci jednostek. I np. linia ulepszania artefalktow. Jakas kuznia.
Nastepnie Alchemik i linia coraz lepszych mikstur!

Disy maja ciekawy system warty rozwiniecia. Niestety Disy3 to pomylka. Nie o to chodzilo. Ale mozna przeciez robic chocby takie gry!


Dziękuję za miły komentarz ;-)

Co do blokowania jednostek to tak jak Kapelusznik, myślałem że zmusi to gracza do gry większą ilością bohaterów, więc rozgrywka nie będzie opierała się tylko na jednym. Częściowo to działa, ale jednak mocno czuć te ograniczenie przynajmniej w moim odczuciu, więc zastanawiam się czy zachować czy nie.

Teoretycznie każda jednostka może być bohaterem, bo jednostka na mapie od jednostki w walce różni się póki co tym, że ta pierwsza ma dodatkową animację chodzenia, chociaż myślę nad zrobieniem dwóch wersji jednostek, przynajmniej dla dowódców, na mapie model może być prostszy co by zoptymalizowało nieco grę, w walce normalny.

Co do innowacji to póki co chcę zachować prostotę, na razie akcją postaci można po prostu zmieniać dowolne statystyki postaci pozytywnie / negatywnie (celność, szybkość, obrażenia), oraz zatruwać.

Zaklęcia też planuję zrobić jakoś prosto, może na takiej zasadzie jak w disie.

Btw. nie ma w mojej grze mikstur :-D , są tylko kryształy.

Póki co chcę zrobić minimalną wersję gry, bo wiem że planowanie za dużo na raz, zwłaszcza samemu kończy się zazwyczaj spektakularną porażką. :mrgreen:
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Baronus 
Chłop


Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-22, 21:06   

Alez oczywiscie zrob wersje mini!
Np aby uproscic sugeruje zeby wyglad jednostki na razie zmienial sie tylko gdy drzewko sie dzieli np.
1
12
123
123
1234
Wtedy mniej modeli potrzeba.
Mozna tez zmieniac kolorki co da wiecej wygladow. Mniej obciazasz procesory itd.
Zaklecia raczej mniej a dobre niz masa niepotrzebnych.
Zaklecia tez mogly by sie rozwijac drzewkowo razem z poziomem maga. Np piorun uderza jedna jednostke dwie w poziomie dwie w rzedzie trzy itd! Wtedy starczylo by pare zaklec raptem na frakcje!

Istiotnie na razie wersja mini a grywalna pare frakcji po pare jednostek po pare zaklec itd.

A jaki format? Np. wersja. mobilna apk tez. wchodzi w gre? Zasieg bylby wiekszy.
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2019-11-23, 11:58   

Baronus napisał/a:
Alez oczywiscie zrob wersje mini!
Np aby uproscic sugeruje zeby wyglad jednostki na razie zmienial sie tylko gdy drzewko sie dzieli np.
1
12
123
123
1234
Wtedy mniej modeli potrzeba.
Mozna tez zmieniac kolorki co da wiecej wygladow. Mniej obciazasz procesory itd.
Zaklecia raczej mniej a dobre niz masa niepotrzebnych.
Zaklecia tez mogly by sie rozwijac drzewkowo razem z poziomem maga. Np piorun uderza jedna jednostke dwie w poziomie dwie w rzedzie trzy itd! Wtedy starczylo by pare zaklec raptem na frakcje!

Istiotnie na razie wersja mini a grywalna pare frakcji po pare jednostek po pare zaklec itd.

A jaki format? Np. wersja. mobilna apk tez. wchodzi w gre? Zasieg bylby wiekszy.


W sumie to ciekawy pomysł, i zaoszczędziłby czas, ale chyba na razie pozostanę dla każdego modelu / ścieżkę, minimalne drzewo dla podziemnych już jest.

Jak widzisz takie globalne zaklęcia? Trzeba by było dodatkowo dać wybór konkretnych celów przy rzucaniu tych czarów.

Póki co planuję tylko na Windows, jak zrobię na Windows to można by pomyśleć o jakimś okrojonym Androidzie.

Btw. Myśleliśmy z kapelusznikiem o stworzeniu serwera na discord zrzeszającego graczy Disciples gdzie moglibyśmy m.in. publikować nowości, tylko zastanawiam się czy ktoś by stąd wgl dołączył? :-D .
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Baronus 
Chłop


Dołączył: 04 Maj 2018
Posty: 13
Wysłany: 2019-12-02, 21:12   

Obawiam sie ze jest nas paru na cala Polske! To juz bardzo stare gry! Szczyt to byl jefnak Dis2 i wtedy bylo maksimum graczy. 15 lat temu minimum!
Co do zaklec to myslalem o polu bitwy. Nie musi byc jak w Disach gdzie brak zaklec bitewnych nie byl mocna strona. Ale oczywiscie zrob cokolwiek! Najgorzej zaczynac 20 rzeczy na raz.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum