Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Priorytet jednostek
Autor Wiadomość
Mnich 
Chłop


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 12
Wysłany: 2019-02-23, 14:51   Priorytet jednostek

Witam - mam pytanie dotyczące priorytetu jednostek w edytorze map. Co oznacza, że jednostka posiada priorytet 3, 0 lub 6 itd?
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2019-02-23, 16:34   

To nic innego jak ich "ważność" którą stanowią dla SI. Przykładowo jeśli jakaś jednostka będzie miała 6 priorytetu to SI kierująca inna niz gracz frakcją (nie wiem czy wpływa to na frakcje neutralne) bedzie chciało tę jednostkę zabić bardziej niż te o mniejszym priorytecie. To samo tyczy miast, priorytet 6 oznacza że miasto jest łakomym kąskiem dla SI które bardzo będzie chciało je zdobyć.

Priorytet 0 to całkowita ignorancja, często daje sie taki priorytet bossom bo dzięki temu nie ma szans by kto inny niż gracz zniszczył taką jednostkę.

Priorytet zdaje się jednak nie działac w przypadku sklepów. Widziałem jak kupiec o priorytecie 0 był ogolocony przez SI jak każdy inny.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Mnich 
Chłop


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 12
Wysłany: 2019-02-24, 16:20   

Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.

Chciałbym się jeszcze dowiedzieć czy istnieje opcja by ustawić neutralnym stworom na mapie by szybciej awansowały we mgle wojny albo w ogóle wyłączyć ich awanse by do końca rozgrywki były na bazowym poziomie?
  
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2019-02-26, 20:28   

Nigdy nie badałem tego szczegółowo. Kiedyś planowałem. Ale z tego co mi wiadomo i zaobserwowałem to nie można ręcznie ustawić aby neutrale i komputerowi gracze (bo tak, oni też dostają doświadczenie za darmo) nie dostawali tego doświadczenia. Aczkolwiek:
-Jednostki w ruinach nie dostają punktów doświadczenia z czasem nigdy
-Poziom trudności wpływa na szybkość dostawania doświadczenia przez jednostki (na łatwym albo dostają bardzo wolno albo może nawet wcale nie dostają, na bardzo trudnym leci to względnie szybko)
-Jednostki najwyraźniej dostają darmowe doświadczenie tylko dopóki pozostają we mgle wojny, w momencie odsłonięcia ich przestają je dostawać... albo przynajmniej coś w tym guście, nie jestem absolutnie pewien jak dokładnie to działa bo właśnie nie przeprowadziłem pełnych badań, ale obserwacje sugerowałyby coś mniej więcej w tą stronę.
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2019-02-27, 17:13   

w Pliku GAi sa informacje o expie jednostek ktore dostaja we mgle wojny pewnie wystarczy zmienic wszystko na zera aby nie dostawaly wcale, ale nie mam 100% pewnosci bo nie testowalem tego. Takze jesli chce Ci sie bawic w modyfikacje wartosci to mozesz sie z nami podzielic pozniej czy ten sposob dziala czy jednak nie :)

 
 
Mnich 
Chłop


Dołączył: 30 Lip 2011
Posty: 12
Wysłany: 2019-03-01, 12:54   

Pitashi - czy mógłbyś dać jakieś wskazówki w jaki sposób ustawić dowódcę drużyny aby była nim jednostka pokroju Widmowego wojownika, Zwierza czy Rycerza piekieł? W Edytorze map nie ma takiej możliwości a zestaw narzędzi, który wstawiłeś w swoim wątku o modowaniu nie jest możliwy do pobrania.
  
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2019-03-01, 13:34   

Mnich napisał/a:
Pitashi - czy mógłbyś dać jakieś wskazówki w jaki sposób ustawić dowódcę drużyny aby była nim jednostka pokroju Widmowego wojownika, Zwierza czy Rycerza piekieł? W Edytorze map nie ma takiej możliwości a zestaw narzędzi, który wstawiłeś w swoim wątku o modowaniu nie jest możliwy do pobrania.


To nie jest takie proste i troche roboty przy tym bedzie.

1.Zalozmy chcesz dodac Zwierza wiec trzeba znalezc podobne pliki innej jednostki ktore beda mniej wiecej pasowac nam pod jednostke zwierza przedstawiona na mapie.
Zalozmy wybierasz Zglebiczarta, lider posiada numer g000uu5370 wiec szukasz tego w plikach gry a dokladniej w pliku isounit.ff po indexach, gdy juz znajdziesz musisz wyexportowac wszystkie 32 pliki animacji tej jednostki liczone wraz z cieniami!
(od razu po eksportacji jednego pliku warto zmienic sobie jego nazwe zeby potem wiedziec co jest co)

2.Teraz musisz dodac nowe id jednostki w pliku Gunits przykladowo g000uu9250 a pozniej wypelniasz wszystkie pola (sprawdz sobie przed tym jak sa wpisywani inni liderzy zalozmy wlasnie na podstawie Zglebiczarta) wazne aby W polu Base_UNIT wpisac ID Zwierza zwyklej jednostki jak dobrze pamietam to Zwierz posiada ID g000uu0060.


3. Teraz wszystkim wyeksportowanym plika od Zglebiczarta musisz zmienic nazwe dodajac nowe ID czyli: g000uu9250MOVE0, g000uu9250MOVE1, g000uu9250MOVE2 ITD ITD...
Pozniej tylko wystarczy zaimportowac pliki do IsoUnit jako nowego gifa przez AnimMap i zaznaczajac opcje from Gif a nastepnie przesortowac indexy (jak Sie sortuje bylo ukazane w poradnikach do budynkow)

Jesli edytor nie bedzie lapal Ci zwiechow powinno Ci to zajac z okolo 2 godziny na jedna jednstke no chyba ze chcesz dodatkowa przekolorowac albo przeskalowac wszystkie animacje aby bardziej pasowaly do zwierza ale wtedy to masz jeden dzien z glowy :P


tu masz linka do edytorow: https://www.sendspace.com/file/f8uml6

Powodzenia!
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2019-03-01, 20:20   

Generalnie to nie da się tego obejść jak o wizerunek na mapie chodzi, bo nawet jeżeli bawiłbyś się w podane wyżej modowanie (co za to sprawiłoby, że mapa zapewne nie zadziałałaby poprawnie innym osobom) i skopiował statystyki i animacje podczas walki i utworzył tak nową jednostkę, to większość jednostek po prostu nie została obdarzona "modelami" na mapę, dlatego nie są jako dowódcy dostępni. Metodami obchodzenia tego jest co najwyżej np. dawanie jako dowódcy Demona i edytowanie mu indywidualnych właściwości/statystyk aby miał prawie takie jak dajmy na to Moloch i tylko zmienić imię dowódcy z "Demon" na "Moloch" może aby gracz był świadom, że to co widzi będzie miało edytowane statystyki.

Ah, i dzięki Pitashi za te wartości, zapewne się przydadzą jakby ktoś kiedyś uważniej badał jak dostawanie doświadczenia działa i był w stanie zinterpretować te wartości.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum