Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Allemon
2018-02-08, 20:57
Modowanie Disa - dodawanie własnych rzeczy
Autor Wiadomość
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-03, 19:33   Modowanie Disa - dodawanie własnych rzeczy

Witam
Czy jest tu ktoś kto probowal badz probuje dodac do gry jakis nowy obiekt, jednostke, badz cokolwiek nowego?
Wczesniej bylo to ponoc nie możliwe jednak filmik udostepniony przez Nagasha na facebooku ktory wygrzebal go z czelusci youtuba po 3 latach od wstawienia :D ... ukazuje ze jest to jak nabardziej mozliwe.
Dla tych co nie widzieli: https://www.youtube.com/watch?v=agXNf7eKBsI
Ostatnio zmieniony przez Pitashi 2018-02-07, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-03, 20:00   

Polecam zapoznać się z rosyjskim forum w zakładce modding http://nevendaar.com/forum/27 z którego wygrzebałem te filmy.
Po przetłumaczeniu wszystkiego przez google chrome tekst jest w miarę czytelny, całe szczęście że rosyjski i polski są w miarę podobne.

dodawanie nowych obiektór jest jak najbardziej możliwe http://s003.radikal.ru/i2...aaeb9fb734a.jpg

dodawanie obiektów na mapie przygód też gdzieś widziałem niestety nie mogę znaleźne screenu zatem trzeba wierzyć mi na słowo
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-04, 18:31   

Po przeanalizowaniu plików , forum i parugodzinnym boju z edytoami dbf dodałem do gry wlasna jednostke lecz nie do konca z powodzeniem.
Jednostka od strony mechanicznej działa, zadaje obrazenia itp, lecz jedyne co wyświetla z grafik to ikona...


D2UnitViewer wykrywa tylko grafiki ikon.


Portet postaci jest raczej dodany poprawnie w plikach, takze ciezko stwierdzić czemu gra go niewykrywa.




Probowałem też dodać objekt na mape, jest wykrywany w edytorze lecz nie mam totalnie pojęcia jak zdefiniować mu z której grafiki ma korzystać.

 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-05, 19:30   

Życzę powodzenia.

Kolejne materiały z Nevendaar.com

http://nevendaar.com/_fr/17/4812058.jpg

Tutaj widzimy góry zmieniające się w zależności od terytorium na którym się znajdują.

http://nevendaar.com/_fr/17/6281257.jpg

Tutaj po za nowym obiektem obok handlarza zaklęć dodano bramy.


http://nevendaar.com/_fr/17/8814256.png

Nowy obiekt dla krajobrazu legionów.

Skała wystająca z wody

http://nevendaar.com/_fr/17/0326506.png
http://nevendaar.com/_fr/17/2098205.gif

Temat z, którego brałem materiały http://nevendaar.com/forum/27-1723-1
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-05, 21:39   

Dzieki za materiały i za wsparcie :d

Po paru godzinnych bojach udalo sie dodać nowe objekty na mape.





Miasto Legionów



PS
Chresdel pisalem do Ciebie na fb bede wdzieczny jak odpiszesz :D
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-06, 21:12   

Kolejne małe osiagniecie z dziś :P

Nowy objekt z animacja
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-07, 15:56   

Pare kolejnych osiagnieć ;D

Nowa grafika do sklepu magicznego


Grafika Stolicy Imperium jako Ruiny



No i to co najwazniejsze nowa jednostka


Jedyne z czym nie moge sobie poradzić w jednostkach jest portet, nie wiem czemu ale edytor za nic nie chce przyjac grafiki portetu.
 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-07, 16:16   

Zamurowało mnie. Nie spodziewałem się, że postępy będą zachodziły tak szybko, jak tak dalej pójdzie disciples przeżyje swój nowy rozkwit. :-)

Zarówno ja jak i cała społeczność disciples bylibyśmy wdzięczni gdyby w swoim czasie na forum pojawił się poradnik.
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 549
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2018-02-07, 19:39   

http://www.disciples.pl/p.../433/category/5
przyjmuje ;)
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-07, 22:19   

Po 4 dniach grzebania poomacku w czelusciach plików klienta gry moge potwierdzić że na czas obecny jestem w stanie dodać:
- Nowy obiekt krajobrazu na mape z animacją bądz bez.
- Nowy wygląd obiektów dla kupców, sklepów magicznych , najemników oraz ruin.
- Nowy przedmiot z nową grafiką.
- Nową jednostke używającą spritów oryginalnych postaci bądz całkiem nowych.

Sporym ograniczeniem jest sam ScenEdit
Gdyby znalazł się jakis programista ktory by mógl zakodować w ScenEdit przycisk nowych terenów byłbym w stanie zrobić nowy teren dla Zielonych , Mrocznych czy nawet Morskich :D

Ostatnie co udało sie dodać to Stolica Mrocznych Elfów która działa na zasadzie Ruin.


Nie patrzeć na nazwy jednostek :D przez zabawe plikami i mieszanie z ruskim klientem powstały takie nazwy ;D

Co do poradnika
Gdy tylko ogarne szybsze sposoby na dodawanie nowości do takiego stopnia by zminimalizować bajzer który powstaje przy edycji, to poradnik sie pojawi na pewno :D
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2018-02-08, 15:16   

Ruiny wyglądające jak stolica bardzo by sie przydały mi, Waskosowi i chyba każdemu kto kiedykolwiek tworzył jakieś fabularne mapy w edytorze.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 549
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2018-02-08, 19:12   

Podoba mi się kierunek w którym idziesz :)
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-11, 23:39   

Sądzę, że dobrze odrobiłem pracę domową. Oto moje skromne początki.

-Świątynia z naprawionym dachem.
-Naprawiona wieża.
-Zamek


2018-02-12-update
-Górski zamek Huberta De Lalye
-pomnik dla Huberta (że też nie mają komu pomników stawiać)
-naprawiony kościół (to chyba jest kościół). może komuś przyda się do ozdabiania nevenaarskich wsi
-Ten sam zamek ale oblężony- zamek ma w zamierzeniu funkcjonować jak ruina.

Dzięki za pochwałę wyglądu zamku Waskos.

Mam jeszcze taki problem. Mogę dodawać jedynie nowe wygląd dla handlarzy, trenerów, itp nie mogę jednak dodać nowego wyglądu dla ruin czy obiektów ozdobnych gdyż te się nie wyświetlają. Jeśli ktoś zna rozwiązanie tego problemu proszę o podzielenie się tą informacją.

IndexMap#175.png
Plik ściągnięto 23252 raz(y) 23,21 KB

IndexMap#334.png
Pomnik Huberta. Jeszcze nie ukończony.
Plik ściągnięto 23277 raz(y) 3,08 KB

IndexMap#341.png
Oblężony zamek.
Plik ściągnięto 23278 raz(y) 28,19 KB

IndexMap#320.png
Stary kościół
Plik ściągnięto 23277 raz(y) 8,9 KB

IndexMap#325.png
Załatałem dach XD.
Plik ściągnięto 23315 raz(y) 9,79 KB

IndexMap#326.png
Udało mi się jako tako wyprostować tę wieże.
Plik ściągnięto 23314 raz(y) 17,58 KB

IndexMap#346.png
Zmodyfikowany zamek.
Plik ściągnięto 23315 raz(y) 26,67 KB

Bez tytułu.png
Plik ściągnięto 56 raz(y) 397,78 KB

screen.png
Plik ściągnięto 70 raz(y) 555,81 KB

Ostatnio zmieniony przez Chresdel 2018-02-27, 19:37, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2018-02-12, 10:04   

Nonono winszuję, rusztowanie przy wieży jest fajne, a zamek wręcz zajebisty ;-)
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-18, 13:02   

Ciekawe projekty, szczegolnie górski zamek ;D
Jedna uwaga, robiąc grafiki ruin lepiej zachować ten sam rozmiar obiektu dla ruiny niezbadanej jak i zniszczonej, ponieważ jesli chcialbys doszlifować wszystko do perfekcji aby jednostki nie wchodziły w obiekt to będzie z tym troche zabawy ;d

Poradzileś sobie juz z dodawaniem tych ruin?
 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-18, 18:22   

Dzięki, też jestem zadowolony z górskiego zamku. :-)

Rozumiem, że w zmianie wielkości obiektu chodzi o te katapulty i namioty w umocnionym zamku. Po zmianie wyglądu ruiny dodatkowe obiekty przenikają się z obiektami na mapie a jednostki mogą przez nie swobodnie przechodzić. Uważam, że nie psuje to tak bardzo efektu całości.

Oczywiście obecnie są to tylko podmienione grafiki sklepów nie wiem czy jako ruiny te obiekty będą zachowywały się tak samo.


Ostatnimi czasy miałem trochę na głowie więc nie zajmowałem się rozgryzaniem edytora.
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-18, 19:25   

To zapraszam do poradnika ;d

http://disciples.pl/viewtopic.php?p=56663#56663
 
 
Chresdel 
Rycerz
Ilustrator



Wiek: 27
Dołączył: 12 Wrz 2017
Posty: 81
Skąd: Fergal City
Wysłany: 2018-02-18, 21:37   

Hmmm... dziwne, robiłem podobnie u siebie jednak obiekty nie chciały się wyświetlać. Całe szczęście, że teraz działa. Widocznie wcześniej musiałem coś pominąć. W każdym razie dzięki :-)
 
 
Czapa 
Marmurowy Gargulec
Poszukiwacz Śmierci



Wiek: 38
Dołączył: 20 Cze 2009
Posty: 266
Skąd: Z ciemnej uliczki
Wysłany: 2018-02-19, 04:55   

I to jest coś ;)
Niedawno właśnie zacząłem sobie grać w Disa2 i przypomniał mi się ten temat no i mam w takim razie interes - Czy moglibyście dodać do gry przedmioty dające umiejętności jak np.
Księga dowodzenia - dająca dowodzenie (to może być trudne bo można by wsadzić księgę, dodać jednostkę i wymienić księgę, ale moim zdaniem itak nie ma ciekawych książek)
Księga/Buty Lewitacji - dające um. latania
Jednorazowe Mikstury stałych bonusów - np. właśnie latanie czy um. złodziejskie typu szpieguj.
 
 
 
Pitashi 
Włócznik



Wiek: 35
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 93
Wysłany: 2018-02-21, 15:52   

Niestety na 99% bez zmian w kodzie gry nie da się dodac zdolnosci do przedmiotow typu ksiązka eliksir itp. Zdolnosci znajdują sie w pliku LleadA.dbf na 100% pewny nie jestem ale jak próbowałem dopisać taką zdolność to nie działalo, albo gra sie nie odpalała.


Ogolnie calkiem sporo można dodać za pomoca samych zmian w plikach dbf lecz oczywiscie napotkamy sie na jakies limity, w ostatnim czasie udało mi sie dodać nowe subrasy lecz niestety są bezuzyteczne przez ScenEdit w ktorym trzeba dodać nowy przycisk z nowo dodaną rasą inaczej taka jednostka jest niewidziana przez edytor.
Co prawda nowy przycisk też można dodać zmieniajac pliki dlg w folderze Intef lecz problem pojawia się przy połączeniu go z wpisami do indexów w plikach dbf i raczej jest tu wymagana ingerencja w kod gry.
Dodałem też nowe żródła ataków ale nigdzie w plikach nie znalazłem odwołania do plików tekstowych z nazwami i nie wiem w jaki sposob przypisać nowe nazwy dla tych zródel (nowe żródło w grze jak i w edytorze pokazuje nazwe Oręż)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum