Wysłany: 2019-02-09, 23:09 Oblężenie Vaglan - Mapa do Disciples II - Bunt Elfów
Nazwa: The Siege of Vaglan
Rozmiar Mapy: 144 x 144
Cele: Zdobądź miasto Vaglan oraz zabij Yataa'Haali.
Rasy: Imperium, Przymierze Elfów, Legiony Potępionych, Hordy Nieumarłych.
Ze względu na wysoki poziom niektórych przeciwników, gracz rozpoczyna grę z bardzo przyzwoitą jednostką należącą do niestandardowego Bohatera głównego misji oraz pełnym zestawem wyekwipowania.
No więc to co jestem w stanie powiedzieć po przejrzeniu w edytorze.
Pierwszy problem to rozmiar mapy. Rozmiar 144x144 jest zdecydowanie za duży na to co chciałeś na mapie zawrzeć. Większość terenu na tej mapie to smutna pustka, góry po lewej stronie mapy, mnóstwo wody bez czegokolwiek czy choćby tereny wokół ziem elfów na dole mapy. Treść zawarta w scenariusuz z pewnością dałaby się upchać na rozmiarze 72x72. Nie chcę nawet myśleć jak męczące będzie eksplorowanie tej mapy, gracz może poświęcić mnóstwo tur na żegludze i nie znaleźć nic poza końcem mapy, to smuteg i rozczarowanie. Błądzić po mapie będzie sporo bo z jej konstrukcji ani trochę nie wynika gdzie należy iść.
Nie będę już złośliwy i czepiał się wyglądu mapy bo raz to kwestia subiektywna, dwa nie jest to też aż tak ważne, a trzy widziałem już gorsze twory. Po prostu mapa mi się estetycznie nie podoba.
Nie ma opisu misji ani zdarzeń innych nich podstawowe wygraj/przegraj czy coś pojedynczego ale i tak bez żadnych dialogów. Czyli fabuła w tym scenariuszu nie istnieje.
Brak zdarzeń podpowiada mi od razu kolejny problem, nudę potęgowaną tym, że stolice są oddalone w pizdu od siebie. Czyli rozgrywka będzie się ttoczyła na zasadzie tłuczenia sztywnych jednostek neutrali.
Podsumowując. Niestety nie widzę na mapie nic co mogłoby mnie zachęcić do gry. Moja rada - twórz mniejsze mapy. Wiem że kuszące są największe rozmiary ale szczerze powiedziawszy gdy do rozgrywki przychodzi to bardziej męczą i nudzą niż cokolwiek pozytywnego wnoszą. Dis najwięcej frajdy daje na rozmiarach 48x48 i 72x72, jak ktoś się postara bardzo przy projektowaniu mapy to i 96x96.
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Witam,
Małe sprostowanie, Mam Disciples II na płycie, chcąc nie chcąc w edytorze nie mam możliwości tworzenia wyświetlających się Dialogów, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie mam takowej opcji, zaś, jeżeli chodzi o rozmiar mapy.. zostałem poproszony aby taką zrobią, więc zrobiłem w wymiarach 144x144, mapa w większości jest pusta, nie mówiąc o terenie górzystym ponieważ mój edytor miał ograniczenie do 200 jednostek na mapie, początkowa idea była aby wszelakie miejsca na mapie zapełnić, tak jak wspomniałem, bez dialogów nie byłoby sensu pisać wprowadzenia do mapy, ponieważ i tak by nie było sensu, ponieważ tak jak wspomniałeś, mapa jest okrojona z jednostek a powód w zasadzie wymieniłem, aktualnie pracuję nad małą mapą i mam nadzieję, że sprostam oczekiwaniom, jeżeli chodzi o samą mapę, miałem grono około 14 testerów i większość była zadowolona w szczególności, że to zależy od upodobań czy mapa się spodoba, czy też nie.
Witam,
Małe sprostowanie, Mam Disciples II na płycie, chcąc nie chcąc w edytorze nie mam możliwości tworzenia wyświetlających się Dialogów, ponieważ najzwyczajniej w świecie nie mam takowej opcji,
Serio gdy chcesz dodac efekt nie masz opcji wyswietlenia wiadomosci?
Bo cos tu zdecydowanie jest nie tak
Co do samej mapki oblukalem ja w edytorze i ogolnie potencjał nawet ma by stac sie dobra mapa ale tak jak pisal Waskos zdecydowanie za duzo niewykorzystanego terenu, te gory po lewo az sie prosza by tam zrobic cos w stylu labiryntu z ruinami czy jakims sekretnym miastem oraz te puste wodne tereny mogly by byc jakos zagospodarowane.
Najwiekszym jej minusem jest ten rozmiar 144 grajac na tak wielkiej mapie masz jakies 15% szans na crasha bo silnik gry po prostu nie wyrabia max to 120 bo jeszcze stablinosc jest w miare dobra.
Aby taka mapa zachecala do rozgrywki musi byc ladnie wygospodarowana kazda jej przetrzen oraz powinna posiadac zdarzenia z spawnami jednostek bo niestety limitu 200 jednostek obejsc sie nie da (jedynie ustawiajac zdarzenie spawn co zalozmy 5 tur w danych miejscach roznych grup jednostek ale tez trzeba pamietac zeby nie przekroczylo to 215-220 grup w danej chwili na mapie bo tez moze sie to zakonczyc crashem)
Takze na przyszlosc sugeruje robic mniejsze mapki (rozwiazac problem z dialogami bo bez nich fabuly utworzyc sie nie da) oraz zachecam tez do pobrania mojej modyfikacji i urozmaicenia map nowymi obiektami.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum