Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Tworzenie gry podobnej do Disciples 2 (Pomoc mile widziana)
Autor Wiadomość
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
  Wysłany: 2016-06-13, 01:54   Tworzenie gry podobnej do Disciples 2 (Pomoc mile widziana)

Witam, jestem w trakcie tworzenia gry podobnej do Disciples 2, ponieważ jestem fanem właśnie tej części (trójka nie przypadła mi do gustu). Dodam że gra powstaje na silniku Unity 3D. Aktualnie wszystko w grze robię sam, jeżeli ktoś byłby chętny do pomocy, to przydały by się osoby mające znajomość z:
- Modelowaniem 3D (postacie, zapewne także budowle)
- Animacjami (ruchy postaci)
- Programowaniem(język C#)
- Dźwiękami(odgłosy przeciwników, itp.)
- Znajomością silnika Unity3D
- Grafiką 2D(Interfejs)

Do tego czasu udało mi się stworzyć 8 jednostek, którym zrobiłem animacje, nie posiadam praktycznie żadnych dźwięków. Napisałem również skrypt na logikę w trybie walki(taka jak w D2), oraz zaczynam robić planszę strategiczną. Prawdopodobnie w mojej grze będą zupełnie inne rasy niż w D2.

Jeżeli chodzi o to co zrobiłem, czyli tryb walki, to logika jest taka ja w D2, jednak postacie są 3D, oraz można dowolnie obracać kamerę względem osi Y.

Screen z dotychczasowych postępów:
https://zapodaj.net/8283b05e2048d.jpg.html
Ostatnio zmieniony przez timrh 2017-07-25, 20:16, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2016-06-13, 10:54   

Gratki i powodzenia przy projekcie :)

Niestety nie posiadam przydatnych dla ciebie umiejętności, ale zrobię ci reklamę na naszym fanpage'u na fb. Może ktoś się znajdzie :)
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Mirage 
Chłop


Wiek: 28
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 1
Wysłany: 2016-06-15, 13:35   

Popieram i powodzenia. Z wypiekami będę śledził postępy tego projektu :D
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2016-06-16, 17:57   

Spróbuj nawiązać kontakt z Kapelusznikiem on też rozważał taki projekt.
Jeden z jego tematów http://www.disciples.pl/v...ighlight=#55516
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-06-17, 21:42   

Aktualnie udało mi się zrobić:
-Skrypt rysujący mapę,
-Podstawy poruszania się po mapie.

Screen: https://zapodaj.net/6ac5c96454c5b.png.html
Kulki potem zmienię na coś tematycznego, na razie po prostu sprawdzałem skrypt.
Będę na bieżąco informować o postępach w projekcie.
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-06-18, 22:11   

Nowości:
-Góry(blokady)
-Tekstury Mapy
https://zapodaj.net/a336942bc0acb.png.html
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 549
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2016-06-19, 21:17   

Będę musiał zaglądnąć na czat i przyjrzeć się pracy :)
Jestem zafascynowany!
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
mddziadek 
Chłop


Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 18
Wysłany: 2016-06-20, 09:46   

Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...
 
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-06-20, 12:57   

mddziadek napisał/a:
Pomocne może okazać się samo Dosciples 3. Można z niego wyciągnąć modele i animacje i użyć w tworzonym projekcie - jeśli tylko spełniają założenia oczywiście...


Raczej nie ponieważ zamierzam stworzyć nowe rasy, walka, poruszanie się po mapie strategicznej oraz wybór ścieżek rozwoju dla postaci zostaną zachowane. :-)
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-06-23, 21:50   

Ostatnio dodałem:
-System drużyn,
-Mgłę wojny,
-Walkę na mapie taktycznej,

https://zapodaj.net/3058f9587958f.png.html
https://zapodaj.net/205274b28ff16.png.html
https://zapodaj.net/20f0e62c01fd7.jpg.html
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-07-03, 18:01   

Ostatnio duużo czasu poświęciłem na implementację heurystycznego algorytmu A* do gry, aby postacie mogły same szukać ścieżkę do celu. Ale wreszcie działa! :D

Screeny:

http://ifotos.pl/zobacz/2png_sqserne.png

http://ifotos.pl/zobacz/1png_sqserep.png

Piszcie co uważacie o postępach. :-)
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 549
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2016-07-03, 21:59   

Wybieraja zawsze optymalna sciezke?
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-07-03, 23:19   

Allemon napisał/a:
Wybieraja zawsze optymalna sciezke?

Tak, algorytm oblicza koszt każdej ścieżki i wybiera tą najkrótszą. Koszt zależy od odległości postaci od punktu A oraz B. koszt przemieszczenia o jedno pole na skos jest równy ^2, więc w przybliżeniu 1,4, koszt przemieszczenia się o pole w prawo, lewo górę lub dół wynosi 1.
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2016-07-04, 00:57   

Ciekawe jak się sprawdzi przy dodaniu wody, lasu czy innego trudnego terenu o zwiększonym koszcie poruszania się.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-07-04, 01:20   

Raven napisał/a:
Ciekawe jak się sprawdzi przy dodaniu wody, lasu czy innego trudnego terenu o zwiększonym koszcie poruszania się.

Na to jeszcze nie jest przygotowany :D , na razie omija góry, i szuka jak najkrótszej ścieżki. :)

Po krótkim zastanowieniu się wydaje się to proste, zwiększanie kosztu ścieżki wraz z rozpoznanym typem terenu. :p
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 32
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 549
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2016-07-07, 18:17   

Zobaczysz, że coś do funkcji trzeba będzie dołożyć.
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-07-09, 13:14   

Ostatio zająłem się UI walki oraz omijaniem lasów i przeciwników:

https://zapodaj.net/3ecf5bc3b8c16.png.html
https://zapodaj.net/95a200d710f6e.png.html
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
timrh 
Wtajemniczony
MrT



Wiek: 24
Dołączył: 12 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: 2016-07-10, 23:43   

Dziś zająłem się UI mapy strategicznej oraz zrobiłem możliwość posiadania kilku dowódców, nie chce mi się już wstawiać zdjęć. :D
_________________
Kom­pu­ter to lo­giczne og­ni­wo w roz­wo­ju człowieka: in­te­ligen­cja bez moralności.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2016-07-11, 00:30   

Żeś znikł z chata i nie wiem czy przeczytałeś co miałem do powiedzenia. Napisze to tu bo temat, w którym prosiłeś o pomoc w fabule etc w tajemniczy sposób znikł.

Ja i Rav realizujemy swoją wizje przyszłości Nevendaar w naszych mapach do D2. Oboje podeszliśmy do fabuły z powagą. Swego czasu Nagash naskrobał kilka ficków i jeden zbiorowy fick się odbywał, nie wspominając już o projektach gier planszowych czy bitewniakach (skończyły jak skończyły ale inicjatywy odmówić nie można) Tak więc nie tylko ty marzysz o przyszłości Disicples.

A co do samej fabuły twojej gry to jak dla mnie powinien być jedna osoba od tego. Może nie dbająca o wszystkie dialogi i projekty postaci, ale o ogólny zamysł. Takie rzucenie hasła "kto ma pomysł niech pisze" wg mnie do nieczego konkretnego nie doprowadzi. Pomysły przeróżnych osób były realizowane, o czym pisałem w akapicie wyżej, pogodzić ich nie lza. Tak więc jak dla mnie bez dyktatury w tej kwestii będzie jeno chaos.

Naturalnym się wydaje, byś ty jako twórca sprawował pieczę nad fabułą. Jeżeli obecnie na to pomysłu nie masz to skończ sprawy związane z programowaniem. Jak już gra będzie działała to pomyśli się o pojedynczych scenariuszach, z czasem całych sagach.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Kapelusznik 
Włócznik



Wiek: 34
Dołączył: 27 Gru 2013
Posty: 65
Wysłany: 2017-07-04, 14:06   

Nie wiem jak tam prace nad twoim projektem ale mogę pomóc w grafice 3D.
Tutaj są moje ostatnie wypociny zabawnego moda do Heroesa III gdzie dodaje miast warzyw:
https://www.youtube.com/watch?v=pJWlaKdO77g
https://www.youtube.com/watch?v=a0Gm5-FhtnY

Ja sam mam w planach 3.5 gier podobnych do disa:
1- Greenskin's time - uniwersum podobne do tego z Disa i będzie to raczej minigierka dająca fundament pod większe produkcje, będe nawiązywał do DI ale pewne mechaniki (przede wszystkim walki) będą z D2;

2 My litte hero - trochę zabawne uniwersum gdzie jedna nacja to rycerze co mówią "Mi", niby taki dis gdzie każda nacja ma to samo ale każdy gracz już nie bo jest limit budynków i można odblokować całe drzewko rozwoju jednej klasy żołnierza ale odbędzie się to kosztem pozostałych.
Magia wygląda tu inaczej bo do rzucania globalnych zaklęć potrzebny jest nam Mag - dowódca i oczywiście wybranie podczas jego awansu tych zaklęć.

3. 0.5?
Mój nadchodzący duży projekt gry gdzie chcę się z nim udać do Indi Game Polska i na Wspieram.to aby zarobić pieniądze i otworzyć własne studio, jest to krzyżówka Disa z Heroesem.

4. Agardan - Wojna w dolinie
Można powiedzieć że to będzie u mnie szczyt z Diso-podobnymi grami, jest otwarty temat na forum o tym projekcie ale z powodu że to będzie 4 gra muszę ją bardziej rozbudować.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum