Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
DIIGold
Autor Wiadomość
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-10, 13:32   DIIGold

Cześć, to mój pierwszy post na forum ale to pewnie zauważyliście.
Otóż ostatnio zaopatrzyłem się w Disciples II Gallean's Return i Rise of the Elves na platformie steam, zagrałem w parę pojedyńczych scenariuszy i niemal zakochałem się w tej grze, planuję więc przejść którąś z kampanii.
Nie jestem zbyt dobry, ba, uważam nawet że nie idzie mi szczególnie dobrze, jaką kampanię i z której z tych gier polecacie mi przejść najpierw i na jakim poz.trudności?
Jakieś tricki, porady jak w nią grać?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-10, 14:14   

Imperium - normalny poziom trudności.

Jak dla początkującego to wojownik, dowódca wojownik na przód a medyk i łucznik na tył. Jeżeli możesz kogoś dobić za pomocą zwykłego wojownika a inicjatywę ma dowódca i nie ma "palącej sprawy" to dowódcą odczekasz. Generalnie warto nauczyć się używania funkcji czekania.

Różdżkarzy (dowódcy specjalni do zajmowania terenu - dla Imperium to archanioł) wysyłaj przodem, niechaj szukają kopalni złota i many. Dowódcę głównego otaczaj przynajmniej jednym złodziejem, jego akcje wiele pomagają. Jeżeli masz nadmiar many to rzucaj czary wspierające i atakujące.

Trzymaj ze dwa potiony leczące w ręku dowódcy.
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2014-08-11, 01:02   

Wszystkie kampanie są ciekawe, splatają się w jedną całość wiec na pewno warto przejść wszystkie, ciekawa jest kampania Gorskich Klanów, ja sam lubiałem grać Hordami Nieumarłych ze względu na ciekawe mapy. Często wracałem do kampanii elfów.

Ostatnio zaczełem grać ponownie w kampanie, i na wysokim poziomie trudności zostałem zmieciony z powierzchni ziemi. Gra potrafi być trudna, poziom ustaw sobie taki w zależnosci od tego czy lubisz się męczyć i mieć wysoko poprzeczkę, czy mieć spokuj i po prostu poznać fabulę D2 i nie oglądać jak wrodzy różdzkaże latają po całej mapie.

Ja na grając na wyższym levelu odgapiłem drużynę przeciwnika robiąc jej odpowiednik, czyli dowódca strzelec, 2 strzelcy z tyłu i jeden wojownik z przodu, ta drużyna sprawdzi się w imperium, elfów no i być może u Karasi, choć tutaj stawiałbym raczej na wojowników.
_________________

 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-08-11, 09:18   

Imperium jest jedną z lepszych ras żeby zacząć - mało skomplikowane jednostki (poza drobnymi wyjątkami), masz uzdrowicieli co od razu pozwala na wybaczenie pewnych błędów taktycznych, ich zaklęcia to w większości proste buffy.

Przy okazji są mocno wplątani w główny wątek fabularny więc pod tym kątem również nie stracisz. Taktyka mniej-więcej jak Byz podał - na pewno nie nastawiaj się na częste używanie magów Imperium, to drzewko jest po prostu słabe w porównaniu z alternatywami. Osobiście rekomenduję też pobawić się z uzdrowicielami, zobaczyć który co oferuje - od razu jednak powiem, nie rób sobie krzywdy wybierając obszarowe leczenie jeżeli masz dostępny w misji tylko pierwszy awans.

Granie Wodzem Wojowników (jako typ władcy) też jest zalecane - wyjątkowo mało zmienia w podejściu do taktyki, pozwala częściej walczyć plus na samym początku masz dowódcę wojownika za darmo - startuje on z przydatną zdolnością Używania Artefaktów i w zasadzie nie ma rasy gdzie jest złym wyborem.

Zacznij od Normalnego poziomu trudności - po nabraniu lekkiej wprawy w zasadzie będzie bezproblemowo.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2014-08-11, 09:23   

Kolejność to Mroczne Proroctwo (kampanie dzieją się równolegle do siebie) potem Powrót Galleana, choć tu można zagrać ciągiem przenosząc dowódce z MP. Jako ostatni rozegra Bunt Elfów.

Jako dla początkującego to proponuje Imperium i skład Rycerz pegazów na przód Medyk i łucznik z tyłu a na przód girmek. Gdy dowódca osiągnie lv3 daj mu profit dowodzenie i dodaj drugiego łucznika.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-08-11, 10:34   

Vogel napisał/a:
Jako dla początkującego to proponuje Imperium i skład Rycerz pegazów na przód Medyk i łucznik z tyłu a na przód girmek. Gdy dowódca osiągnie lv3 daj mu profit dowodzenie i dodaj drugiego łucznika.

To rzeczywiście bardzo dobre ustawienie,ale w drugiej misji musisz już zastąpić jednego z luczników magiem. A co do rozwoju jednostek to uzdrowiciel leczący jedną jednostkę tylko wpierwszej misji, jak pisał Voz. Giermka niemal w każdej misji oplaca się rozwijać na łowce czarownic i dalej w inkwizytorów, wyjątkiem jest misja 4, tam to obojętne, ja brałem tam paladyna.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 779
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2014-08-11, 12:05   

Rada... Hmm graj tak długo aż będziesz dobry? Mi nikt nie pomagał i nie dawał rad. Z pewnością tak ma większość stworów na forum. Każdy jakoś sobie poradził i ogarnął na własną rękę z czym to się je. Disciples nie jest skomplikowane dlatego proponuję multum frajdy podczas odkrycia jej niuansów samemu.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-11, 12:15   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, aktualnie jestem podczas przechodzenia kampanii Imperium i niezbyt miłym zaskoczeniem okazały się wilkołaki na drodze, a magowie Imperium są naprawdę strasznie słabi.
Czy są jeszcze misje gdzie konieczni będą magowie?
Inwestowanie w niego to tragedia jeśli nie jest konieczny ;\
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2014-08-11, 13:09   

Zawsze gdy masz za przeciwnika Hordy Nieumarłych możesz spodziewać się jednostek odpornych na oręż. Niestety dla Imperium są oni strasznym utrapieniem.

Wilkołaki jeśli się da można ominąć, nie dają wcale dużo doświadczenia.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-08-11, 13:17   

Vogel napisał/a:
Zawsze gdy masz za przeciwnika Hordy Nieumarłych możesz spodziewać się jednostek odpornych na oręż. Niestety dla Imperium są oni strasznym utrapieniem.

Wilkołaki jeśli się da można ominąć, nie dają wcale dużo doświadczenia.


Ewentualnie kilka celnych zaklęć lub dobry Golem i droga wolna.
_________________
 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-11, 16:42   

Dziękuję raz jeszcze za szybką pomoc ;-)
 
 
mozora 
Adept
Tłumacz



Wiek: 27
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 799
Skąd: Du Weldenvarden
Wysłany: 2014-08-11, 22:52   

W kampanii Imperium magowie stają się potrzebni, aktualnie gram w nią i niestety w jednej z misji, chyba 3 albo 2 warto mieć choć przydają sie pod koniec, gdy by przejść misję musisz pokonać dwa oddzialy wilkołaków, którzy będą cie gonić przez całą mapę.
_________________

 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-12, 01:01   

Jestem świeżo po skończeniu kampanii Imperium i... wow.
Grało się naprawdę świetnie, aż chce się rwać do reszty sag =)
Myślę teraz o Legionach, następnie Hordach i Klanach, a Elfy zostawię sobie na deser x)
jestem zaledwie po rozegraniu parudziesięciu godzin a gra mnie urzekła jak żadna inna...
Jestem pod ogromnym wrażeniem, absolutna perełka :D
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-08-12, 08:10   

bbax napisał/a:
Myślę teraz o Legionach, następnie Hordach i Klanach, a Elfy zostawię sobie na deser x)

Tak na dobrą sprawę, po strzeleniu kampanii podstawowymi rasami (czyli bez elfów) wypadałoby ci zrobić ich kampanie z PG (Powrót Galleana) do których wymagani są wcześniej wyeksportowani dowódcy wysokiego poziomu, a dopiero wtedy złapać się za elfy. Pozwala to zachować ciągłość fabuły.
_________________
 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-12, 10:18   

Problem w tym że na steamowej wersji nie widzę możliwości przerzucenia wyeksportowanych dowódców do PG :\
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-08-12, 11:45   

A to było chyba upchane w folderze gry w Exports bodajże... Mamy nawet na forum tematy w których ludzie wrzucali swoich dowódców po kampaniach - między wersjami gry dało się ich przekładać.
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-12, 16:18   

Na płytkowej wersji D2Gold też trzeba ręcznie przerzucać dowódców, więc nie problem.
 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-12, 16:48   

oto w czym problem, samego dowódcę w grze posiadam jednak w folderze mam tylko to:
http://i.imgur.com/uph6SUD.png
screen^
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2969
Skąd: Temperance
Wysłany: 2014-08-16, 15:09   

Hmmm to jest ten katalog w którym zainstalowana jest gra?? dziwne bo powinieneś mieć tu pliki od pojedynczych scenariuszy ...

Weź wyszukiwanie plików i szukaj tych z rozszerzeniem *.ldr (dowódcy), *.sg (scenariusze).

Kampania elfów obowiązkowo na koniec bo jej wydarzenia są kontynuacją tego na czym zakończył się Powrót Galleana.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
bbax 
Chłop


Wiek: 33
Dołączył: 10 Sie 2014
Posty: 7
Wysłany: 2014-08-17, 10:51   

Nigdzie nie mam plików od pojedyńczych scenariuszy i bohaterów i w tym problem /:
Szukajki użyłem, niestety bez efektów...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum