Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana statystyk jednostek i dodawanie nowych w Reincaration
Autor Wiadomość
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-07, 22:07   Zmiana statystyk jednostek i dodawanie nowych w Reincaration

Po pierwsze jestem nowy na tym forum więc chciałbym wszystkich powitać.

Mam pytanie do forumowiczów. Jak w temacie. W jaki sposób dobrać się do statystyk jednostek w Disciples Reincarnation? Wiem, że w Resurrection można było łatwo się tam dostać przez resources/profiles, jednak tu nie widzę takiej możliwości.

Myślę, że chociażby byzsla powienien znać odpowiedź na to pytanie, jako że zrobił balance mod do gry :-)


Edit: Znalazłem te staty jednostek, ale jestem aktualnie ciekawy czy dodane jednostki pojawiają się w edytorze map. Pojawiają się? Można jakoś dostać się do plików odpowiedzialnych za stolice frakcji? Udało mi się ustawić jednostki do rekrutacji dla Górskich Klanów, ale dalej nie wiem jak się dobrać do tego, żeby pojawiał się ekran np. imperium po wybraniu któregoś oddziału, lub wejściu w miasto, zamiast czarnego tła.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-08, 17:50   

Jeżeli zrobisz jednostkę dobrze, to ona automatycznie pojawi się w edytorze map. Jednak wcześniej musisz zaakceptować mod z dodaną jednostkę, uruchomić scenariusz i już w edytorze być winno.

Z grzebaniem w plikach miast się nie bawiłem, więc musisz poeksperymentować.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-08, 17:55   

Dzięki za odpowiedź. A wiesz może co jest odpowiedzialne w grze za przypisanie frakcjom danego tła(lokacji na której stoi jednostka po wejściu w nią) czy przynależność stolicy do frakcji?
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-08, 18:08   

resources\Capitals\Compain_select

W głównej paczce z plikami gry. Ale tam za wiele też nie testowałem.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-08, 18:13   

Zobaczę co tam jest. Ogólnie próbował ktoś modyfikować klany?
Skoro działało mi ustawienie jednostek do rekrutacji w miastach klanów, to myślę, że może być również możliwe przypisanie do nich stolicy. A to byłby duży postęp.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-08, 18:52   

Formalnie to jest możliwe - wszystko co jest konieczne jest w softcode i nie wymaga ingerencji w hardcode pliku exe. Problem polega na zebraniu zapalonych informatyków chcących się bawić w inżynierię wsteczną, by złamać i zrozumieć schematy i pseudojęzyki. Zwłaszcza na taką skalę.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-08, 22:00   

Ok. Żeby modyfikować jednostki krasnoludów, których domyślnie zresztą nie ma, należy stworzyć plik unit_dwarves.s w katalogu resources/Profiles/scripts i wpisać do niego jednostki na wzór plików obsługujących inne frakcje.
Szczerze mówiąc można by już z tego zrobić jakąś pół grywalną misję dla klanów na neutralnych miastach :P
Tylko czy ktoś ma pomysł co dalej? Jak dodać więcej elementów do klanów jak chociażby stolicę. Na pewno nie działa analogiczna operacja z town_dwarves.s :roll: To musi być o wiele bardziej złożone od wyżej podanego przeze mnie banału.

Czekam na zespół forumowych informatyków :D Zapraszam do burzy mózgów i własnych prób. Może razem coś się uda znaleźć.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-10, 13:08   

No informatyków chętnych do pracy nad D3 to ze świecą szukać. Skończyły się czasy zainteresowania po kolejnych failach Akelli (patche, w których ilość reperacji bugów do nowych było mniej-więcej 3-2, przy czym te nowe były niekiedy bardziej denerwujące niż stare). Po ogłoszeniu upadłości to już zainteresowanie kompletnie zminimalizowało się. Musisz więc kesperymentować sam.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-10, 13:55   

Odnośnie modyfikacji związanych z górskimi klanami i stolicami znalazłem coś takiego do Renaissance.

http://forum.kalypsomedia...d.php?tid=17748

http://forum.kalypsomedia...d.php?tid=11224

Jak widać moderowi udało się dodać drugą stolicę do legionów.
Cytat:
I created a 2nd Legions Capital using the Heavens Altar where Haarus starts in Act 1


Jeżeli w Reincarnation podobna sztuczka jest możliwa, to byłoby świetnie.
Niestety mod już nie jest możliwy do pobrania, a chętnie bym go zobaczył, żeby wiedzieć co i jak było zrobione.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-10, 14:16   

Jest to możliwe - wszystko co było możliwe wcześniej to i teraz to jest możliwe.

Możesz popytać na kalypsie - tam jest większy ruch.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-10, 14:24   

Zapytałbym tamtego gościa, ale problem w tym, że ostatnio obecny na forum był w marcu.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-10, 15:15   

Nie było tak trudno. Klany już mają stolicę.
Problemem są na razie niewidzialne drzewka rozwoju w mieście.

Edit:
Kłopot z drzewkiem już rozwiązany. Dałem także tło przy wyborze drużyny. Zostaje jedynie muzyka.
 
 
mddziadek 
Chłop


Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 18
Wysłany: 2014-08-11, 18:22   

Witam,

W takim tempie w weekend będziemy grali Górskimi Klanami :)
Tylko podziel się tą modyfikacją

Pozdrawiam
 
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-11, 22:26   

Podzielę się na pewno jak będzie. Największym problemem chyba są zaledwie 2 modele krasnali w D3 :P

Widziałem cię na forum Kalypso jak pytałeś o moda do klanów w Renaissance. Nie ukrywam, że za zgodą jego twórcy chętnie zapożyczyłbym kilka modeli ;)
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-12, 12:39   

Obecnie mam problem z teksturami. Nowe jednostki krasnoludów korzystają z modeli krasnali neutralnych, a także z ich tekstur. Póki co nie wiem co zrobić aby zaimplementować do nich przerobione tekstury. Podmiana plików graficznych nie wchodzi w grę bo zmiana dotyczyłaby każdej jednostki, a przecież chodzi o to, żeby się różniły.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-12, 16:11   

Jeżeli w folderze characters/(nazwa_frakcji) zrobisz folder z dla jednostki X no to montujesz tam pliki *.T i gra winna automatycznie powiązać, jeżeli zachowasz schemat z innych folderów.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-12, 17:31   

W tym problem, że nie wiąże. I tak odwoła się do characters/neutrals/dwarf
Nowe tekstury są w characters/dwarves/jakaśtamjednostka.
Jako, że pliki modeli itp. są skopiowane z characters/neutrals/dwarf to będzie tam szukać tekstur, zapewne dlatego że w samych plikach musi być zapewne ustwiona ta ścieżka.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-08-12, 18:00   

Sprawdź plik *.char w folderze profiles. Otwórz notatnikiem, przepisz odpowiednie nazwy do tekstur i sprawdź.
 
 
dvoytek 
Chłop


Dołączył: 07 Sie 2014
Posty: 17
Wysłany: 2014-08-12, 18:24   

W pliku *.char jest wszystko ok. Portrety jednostki wczytują się dobrze, problemem są tekstury nałożone na model. Ścieżka do pliku *.scene też jest podana, więc model jednostki jest czytany od nowej jednostki, a nie tej co już była w grze. W tym problem, że ten model jest kopią starego krasnoluda i odwołuje się do jego tekstur. Nie wiem jak to zmienić.
 
 
mddziadek 
Chłop


Dołączył: 02 Kwi 2014
Posty: 18
Wysłany: 2014-08-12, 22:21   

Hej

Ano pytałem o moda z krasnoludami i nic

Jeśli chodzi o problem z teksturami może tu znajdziesz pomoc:
http://forum.kalypsomedia...d=10197&page=20
Znalazłem też d3tool'a v0.6 na jakiejś rosyjskiej stronie - mogę podesłać

Trzymam kciuki :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum