Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań odnośnie edytora scenariuszy
Autor Wiadomość
SG 
Chłop


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-03-27, 14:43   Kilka pytań odnośnie edytora scenariuszy

Witam, tym razem jak w temacie.

Interesują mnie następujące sytuacje - jak utworzyć dane zdarzenie:
1) Kiedy zajmuję miasto, pojawia się grupa (utworzona w danym momencie, neutralna), która atakuje moją drużynę. Wszystko ma miejsce podczas mojej tury.
2) Zajmuję dane miasto i od tego momentu zostaje one co x dni atakowane przez utworzoną grupę, celem jego przejęcia. Kiedy miasto zostaje przez nią zdobyte, przechodzi pod kontrolę innej rasy (oprócz neutralnej) a grupa w nim zostaje. Atakująca grupa może należeć do tej rasy albo w chwili utworzenia, albo już w momencie przejęcia miasta. Pojawienie się i atak mają miejsce podczas tej samej tury.

Będę wdzięczny za wskazówki.
Trudności wynikają z tego, iż jak już było napisane na forum, utworzona drużyna nie reaguje na komendę "ruszaj do boju". Zauważyłem też, że nie reaguje na komendę "zabezpiecz miasto", jeśli należy do którejś z pięciu grywalnych ras.

Pozdrawiam!
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-03-27, 17:33   

SG napisał/a:
1) Kiedy zajmuję miasto, pojawia się grupa (utworzona w danym momencie, neutralna), która atakuje moją drużynę. Wszystko ma miejsce podczas mojej tury.


Hmm nie wiem czy nie będzie problemów z warunkiem posiadanie/wejście do miasta. Spróbuj zrobić 2 zdarzenia, jedno z pojawieniem się drużyny (tutaj chyba nie ma problemu?) po zajęciu miasta i nic poza tym. W drugim wydarzeniu wpisz jako warunek posiadanie miasta, a w skutkach ruszaj do boju tym teamem co się pojawić ma po zdobyciu miasta. Podejrzewam jednak że będziesz miał problem z warunkiem, polecałbym aby zamiast "posiadanie miasata" ustawić tam niszczenie grupy, która broni miasta.

SG napisał/a:
2) Zajmuję dane miasto i od tego momentu zostaje one co x dni atakowane przez utworzoną grupę, celem jego przejęcia. Kiedy miasto zostaje przez nią zdobyte, przechodzi pod kontrolę innej rasy (oprócz neutralnej) a grupa w nim zostaje. Atakująca grupa może należeć do tej rasy albo w chwili utworzenia, albo już w momencie przejęcia miasta. Pojawienie się i atak mają miejsce podczas tej samej tury.


Z samym pojawieniem się teamu co x tur problemu chyba nie masz? Dalej to nie bardzo rozumiem, nie możesz od razu przypisać drużyny z szablonu drużyn do konkretnej, grywalnej frakcji? Z atakiem nie wiem czy się uda od razu podczas tej samej tury, ale dodaj w zdarzeniu gdzie pojawia się drużyna jeszcze skutek zmień rozkaz grupy (tej co się pojawia) na zabezpiecz miasto.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
SG 
Chłop


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-03-27, 22:23   

Waskos napisał/a:
Hmm nie wiem czy nie będzie problemów z warunkiem posiadanie/wejście do miasta. Spróbuj zrobić 2 zdarzenia, jedno z pojawieniem się drużyny (tutaj chyba nie ma problemu?) po zajęciu miasta i nic poza tym. W drugim wydarzeniu wpisz jako warunek posiadanie miasta, a w skutkach ruszaj do boju tym teamem co się pojawić ma po zdobyciu miasta. Podejrzewam jednak że będziesz miał problem z warunkiem, polecałbym aby zamiast "posiadanie miasata" ustawić tam niszczenie grupy, która broni miasta.

Próbowałem podobnie - początkowo miałem jedno zdarzenie:
warunek: posiadanie miasta X (4 rasy,oprócz neutralnego)
skutki: utwórz grupę (dajmy na to "zbir") i ruszaj do boju drużyną zbir
Ponieważ nic to nie dało (grupa po prostu się pojawia, nie atakuje), zdarzenie rozbiłem na 2:
a)warunek: posiadanie miasta X (4 rasy, oprócz neutralnego)
skutki: utwórz grupę zbir i przemieść grupę zbir na miejsce x (miejsce utworzone przy mieście)
b)warunek: przemieść grupę zbir na miejsce x
skutki: ruszaj do boju drużyną zbir
Wtedy kiedy zdobywam miasto, grupa się pojawia, przemieszcza się do wyznaczonego miejsca (obok miasta, które właśnie zdobyłem) i... atakuje "się sama" - w momencie kiedy grupa staje przy mieście następuje animacja ataku na jej samej, pojawia się przez chwilę ikonka informująca o śmierci przywódcy, po czym grupa wyparowuje. Domniemałem, iż w takim przypadku ta grupa samą siebie traktuje jako wyzwalacz.

Spróbuję jak mówisz - w drugim zdarzeniu umieszczę "posiadanie miasta" i zobaczymy co to da.
Dodatkowa trudność - grupa neutralna nie miała w opcjach "zabezpiecz miasto"

Waskos napisał/a:
Z samym pojawieniem się teamu co x tur problemu chyba nie masz? Dalej to nie bardzo rozumiem, nie możesz od razu przypisać drużyny z szablonu drużyn do konkretnej, grywalnej frakcji? Z atakiem nie wiem czy się uda od razu podczas tej samej tury, ale dodaj w zdarzeniu gdzie pojawia się drużyna jeszcze skutek zmień rozkaz grupy (tej co się pojawia) na zabezpiecz miasto.
Spoko, ustawienie częstotliwości to pikuś chodziło mi o meritum.
Przykład: Górskie Klany zdobywają miasto. Po 5 dniach pojawia się demon, który miasto atakuje. Właścicielem miasta, w wyniku zwycięstwa demona, jak i jego samego miałyby się stać Legiony.
Próbowałem to rozwiązać na dwa sposoby:
1) Zdarzenie: pojawia się demon już należący do LP i jako komendę ma ustawianą "zabezpiecz miasto X".
W praktyce jednak demon się pojawia, lecz nie atakuje.
2) 2 zdarzenia: pierwsze - pojawia się demon należący do własnej rasy (własna w przeciwieństwie do neutralnej ma opcję "zabezpiecz miasto"), i atakuje miasto. Drugie - kiedy demon zdobywa miasto/wchodzi do niego (warunek), jego właścicielem stają się LP.
To rozwiązanie działa w miarę optymalnie, ma jednak dwa minusy - demon się pojawia,lecz atakuje dopiero podczas tury rasy neutralnej (pierwszy minus), a po zdobyciu wychodzi z niego (drugi minus; miasto jest wtedy neutralne) zmienia właściciela na LP.

Mam wrażenie że pomimo iż grupa ma rozkaz "zabezpiecz miasto" a należy do grywalnej rasy, to nie reaguje na komendę.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-03-27, 22:42   

SG napisał/a:
Spróbuję jak mówisz - w drugim zdarzeniu umieszczę "posiadanie miasta" i zobaczymy co to da.
Dodatkowa trudność - grupa neutralna nie miała w opcjach "zabezpiecz miasto"


No ale ja przecież mówię, żeby nie ustawiać posiadania miasta :P Zrób tak, że w mieście siedzi jakaś drużyna a garnizon pusty, tak by po pokonaniu tej drużyny zdobywało się miasto. I wtedy w drugim wydarzeniu warunek niszczenie drużyny broniącej miasta i skutek ruszaj do boju.

Przy drugim wydarzeniu, to może zrób w szablonie dwa takie demony, jednego dla klanów, drugiego dla legionów. A z tym zabezpieczeniem miasta to zrób jak mówiłem, zrób jeszcze jeden skutek po pojawieniu sie tego teamu, "zmień rozkaz grupy 'a' na- zabezbiecz miasto 'x' " Dla temów pojawiających sie wiele rozkazów zmienia się na "stój" dlatego lepiej od razu zmienić go za pomocą skutku "zmień rozkaz grupy"
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
SG 
Chłop


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-03-28, 22:38   

Waskos napisał/a:
No ale ja przecież mówię, żeby nie ustawiać posiadania miasta :P Zrób tak, że w mieście siedzi jakaś drużyna a garnizon pusty, tak by po pokonaniu tej drużyny zdobywało się miasto. I wtedy w drugim wydarzeniu warunek niszczenie drużyny broniącej miasta i skutek ruszaj do boju.
Niestety, nie zadziałało w ten sposób. Ale idąc za tym co napisałeś, postanowiłem popróbować dalej w tej opcji z drużyną w mieście i pustym garnizonem. Zdarzenie zadziałało, kiedy zamieniłem warunki tzn. pierwsze zdarzenie - warunek to niszczenie drużyny siedzącej w mieście a skutek utwórz drużynę zbir, drugie zdarzenie - warunek posiadanie miasta (przez zdobywającą rasę) lub wejście do miasta, a skutek to ruszaj do boju drużyną zbir. W efekcie jest wszystko ok - atakuję miasto, pokonuję strażników i wchodzę do środka, wtedy pojawia się zbir i mnie atakuje. Widać grupa zbira zmienia rozkaz dopiero po spełnieniu chronologicznie drugiego warunku w innym zdarzeniu (pojawia się pod wpływem zniszczenia strażników miasta a zmienia rozkaz pod wpływem spełnienia drugiego, późniejszego warunku czyli wejścia do miasta)
Szkoda tylko, że uniemożliwia to posiadanie obrońców w garnizonie miasta, ale grunt że zdarzenie działa.

Waskos napisał/a:
Przy drugim wydarzeniu, to może zrób w szablonie dwa takie demony, jednego dla klanów, drugiego dla legionów. A z tym zabezpieczeniem miasta to zrób jak mówiłem, zrób jeszcze jeden skutek po pojawieniu sie tego teamu, "zmień rozkaz grupy 'a' na- zabezbiecz miasto 'x' " Dla temów pojawiających sie wiele rozkazów zmienia się na "stój" dlatego lepiej od razu zmienić go za pomocą skutku "zmień rozkaz grupy"
Zrobiłem jak radziłeś, niestety nie pomogło. Demon w ogóle nie reaguje na zmianę rozkazu jeśli należy do LP (reagował tylko należąc do w rasy własnej i zmiana rozkazu musiała być w drugim zdarzeniu).
Może problem leży po prostu w przynależności do LP? Próbowałem to zrobić identycznie jak z w.w. zbirem i też lipa.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-03-29, 00:08   

Cytat:
Zrobiłem jak radziłeś, niestety nie pomogło. Demon w ogóle nie reaguje na zmianę rozkazu jeśli należy do LP (reagował tylko należąc do w rasy własnej i zmiana rozkazu musiała być w drugim zdarzeniu).
Może problem leży po prostu w przynależności do LP? Próbowałem to zrobić identycznie jak z w.w. zbirem i też lipa.

(mogę źle pamiętać)
Zmiana rasy na grywalną zawsze przywraca rozkaz "Stój" czy jaki tam jest domyślny - rozkazy są od kontrolowania jednostek neutralnych, nie SI i gracza.
Generalnie nie jesteś w stanie w żaden sposób "darować" SI miasta, musi sobie je sama zdobyć.
_________________
 
 
SG 
Chłop


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-03-30, 15:11   

Vozu napisał/a:
Zmiana rasy na grywalną zawsze przywraca rozkaz "Stój" czy jaki tam jest domyślny - rozkazy są od kontrolowania jednostek neutralnych, nie SI i gracza.
No właśnie, ale zmyliły mnie po prostu dostępne opcje dla drużyny należącej do grywalnej rasy.

Vozu napisał/a:
Generalnie nie jesteś w stanie w żaden sposób "darować" SI miasta, musi sobie je sama zdobyć.
W sumie to bardziej mi chodziło o samo atakowanie miasta. Chciałem zrobić taki myk w stylu "miasto nawiedzane" (zdobywamy neutralne miasto, które jest co jakiś czas nawiedzane przez np. nieumarłych) albo "miasto chronione" (którego właścicielem jest grywalna rasa, a które po zdobyciu przez inną grywalną rasę jest atakowane przez istoty z rasy poprzedniego właściciela - np. Legiony posiadają miasto, które w razie przejęcia je przez Klany jest atakowane przez drużynę demonów. Kiedy demony pokonują grupę Klanów, miasto znowu wraca pod pieczę Legionów.)

Jak na razie podobne zdarzenie działa tak jak opisałem wyżej - z rasą własną jako właścicielem grupy.
Kiedy będę chwilkę to jeszcze się pobawię, teraz w edytorze siedzę sobie jak mam 10 minut i chcę na moment odpocząć od magisterki. Te zdarzenia chciałem dodać żeby trochę urozmaicić rozgrywkę, chociaż tę mapę tworzę sobie tak bardziej rekreacyjnie i najprawdopodobniej tylko sam dla siebie, więc wielu godzin jej na pewno nie poświęcę. Ale jak na razie coś skleciłem i wygląda obiecująco.

Pozdrawiam!
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 30
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 595
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-03-30, 15:55   

Nie wiem co to za herezje. Jednostki grywalnych frakcji, którymi steruje SI jak najbardziej będą się zachowywały tak, jak każe im rozkaz. Trzeba jedynie pamiętać, żeby ustawiać im go po pojawieniu się takowej na mapie lub po zmianie właściciela
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
SG 
Chłop


Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 9
Wysłany: 2014-04-01, 10:20   

Na początku też tak myślałem, ale po tych trudnościach stwierdziłem że musi być tak jak napisał Vozu. Teraz już się pogubiłem.
W każdym razie u mnie ten nieszczęsny demon nie reagował na komendę jeśli należał do Legionów,którymi sterowałem ja oraz nawet kiedy zmiana rozkazu następowała w drugim zdarzeniu. Kiedy Legionami sterował komputer, demon pojawiał się i atakował miasto, lecz nie wiem czy to był wynik zmiany komendy czy działanie SI jako przeciwnika.

Mam rozumieć że utworzona drużyna (której właścicielem jest już któraś z 5 ras) nie wykonuje komend tylko jeśli należy do frakcji kierowanej przez gracza?
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2014-04-01, 10:25   

Waskos napisał/a:
Nie wiem co to za herezje. Jednostki grywalnych frakcji, którymi steruje SI jak najbardziej będą się zachowywały tak, jak każe im rozkaz. Trzeba jedynie pamiętać, żeby ustawiać im go po pojawieniu się takowej na mapie lub po zmianie właściciela


Musiałem pomylić zjawisko zmiany rozkazu po zmianie frakcji z niemożnością kontrolowania SI.
Wybaczcie zamieszanie.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum