Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Który Balance mod?

Który balans mod jest twoim zdaniem lepszy?
byzsla
60%
 60%  [ 3 ]
larkin
40%
 40%  [ 2 ]
żaden, gram bez moda
0%
 0%  [ 0 ]
Głosowań: 5
Wszystkich Głosów: 5

Autor Wiadomość
Wingard 
Adept


Wiek: 31
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 21
Wysłany: 2014-03-16, 19:42   Który Balance mod?

Balans w disciplesie 3 nie jest zbyt dobry, dlatego nie dziwię się że moderzy podejmują próby zrównoważenia gry. Chciałbym tutaj zwrócić uwagę na mod balansujący stworzony przez Larkina, można go pobrać z jego strony:

http://disciples3.viciousbyte.info/

Nie wydaje mi się żeby ktokolwiek w ogóle tutaj o nim wiedział. Wnioskuję tak po tym że nie znalazłem o nim tematu na forum, i że wszyscy zdają się zachwywać tylko modem byzsli.

Z mojej osobistej perspektywy wygląda to tak: o modzie balansującym Larkina dowiedziałem się jeszcze zanim zdobyłem disa, więc zainstalowałem go praktycznie od razu i nie znałem gry w formie vanilla (bez moda). Na tym modzie przeszedłem trzy pierwsze kampanie i nie zauważyłem praktycznie żadnych nieścisłości, wszystko gra. Rozegrałem też kilka gier w hot seat i jednostki wydają się być dobrze zbalansowane.
Zmian jednak jest tak wiele że autor nawet nie trudził się robić changelog, byłby on po prostu zbyt długi. Z tego jednak co powiedział to swoje zmiany wprowadził do każdej jednej jednostki frakcyjnej, neutralnymi nie zajmował się w tak samo dużym stopniu. Swoje decyzje w kwestiach balansu podparł wnioskami jakie wyciągnął po rozegraniu kilkudziesięciu gier hot seat, a więc CV ma imponujące.

Ostatnio z ciekawości wyłączyłem tego moda żeby sprawdzić jak to jest bez niego i byłem zszokowany tym że ulepszone duchy umarlaków mają paraliż obszarowy albo tym że uzdrowicielki obszarowe leczą tak słabo. Z kolei łucznicy (między innymi) elfów mieli przesadzone wartości inicjatywy. Mod larkina poprawił te oraz inne rzeczy. Z większych zmian można także nadmienić to, że Sobowtór został przeniesiony z drzewka magów do drzewa wojowników! To duża zmiana, moim zdaniem na lepsze. Sobowtór jest teraz ulepszeniem Czarta. Z pozostałych zmian to pamiętam też że np. Proroczy duch (ten mag umarlaków z dziobem co 3 razy rani jednego) nie jest już całkowicie odporny na broń tylko ma 75% odporności i że Zakonnica (pierwsza obszarowa uzdrowicielka imperium) leczy na obszarze 3 hexów a nie 5. Tyle tylko z większych zmian zapamiętałem, sory, nie patrzyłem zbyt długo na staty bez żadnego moda więc niewiele mam tu porównania. :->

Aby jednak nie być niedoinformowanym spróbowałem także mod byzsla (to było jakieś 3 tygodnie temu, nie wiem czy od tego czasu coś się ten mod zmienił). Uzupełnione drzewka umiejętności (tak by dobić do poziomów 42) to super rozwiązanie którego nie ma w modzie larkina. Nadanie magom legionów zdolności uzdrawiającej jest świetne w teorii, ale z niewiadomych przyczyn nie zmienia się ona z czasem (co mnie dziwi, efekt leczenia powininen być skalowany a nie zakotwiczony na wartości 100). Fanem zmian u bohaterów jednak nie byłem z powodu zmian złodziei. Rozumiem że weterani Disa 2 mają tylko jedno wyobrażenie na Złodzieja w tej serii, no ale plz... Na koniec skierowałem się do samych jednostek i tam byłem bardzo negatywnie zaskoczony porównując je z wersją larkina (jakby kogoś to interesowało to mógłbym ułożyć listę konkretnych żalów). Zmiany pomiędzy sąsiadującymi stopniami rozwoju jednostek są niekiedy bardzo nierównomierne. Duchy paraliżujące obszarowo to moim zdaniem błąd którego 25% odporności na umysł u wszystkich nie do końca naprawia. Zamiast zmieniać wszystkie pozostałe jednostki w grze tak by pasowały do duchów logiczniejszym wydaje mi się zmiana samych duchów... :-P

Starałem się skrupulatnie przeanalizować każdą jedną jednostkę frakcyjną w grze, pomogłem sobie w tym frapsem i nagrałem staty u wszytkich na modzie byzsla i larkina. Ostatecznie doszedłem do wniosku że mod Larkina bardziej mi odpowiada, jestem skłonny obejść się bez nowych bohaterów (z krótkimi i angielskimi opisami btw) i ulepszonych drzewek rozwoju jednostek na rzecz lepszego balansu samych jednostek.

Tak więc zachęcam do zapoznania się z modem larkina oraz dyskusji nad tym który mod uważacie za lepszy ogólnie (czyli nie dla was osobiście a ogólnie! ja na przykład jestem wielkim fanem niektórych konkretnych rozwiązań byzsli ale balans ogólny jednostek u larkina uważam za lepszy i do dlatego na niego oddaję swój głos).

Uprzejmie proszę nie kierować się wrażenim w stylu
- "omg gram na modzie byzsli od dawna wiec musi być lepszy"
- "byzsla jest na tym forum i go lubię więc przez to wolę jego moda"
- "nie chce mi się nic pobierać i sprawdzać ale i tak napiszę że moda larkina jest gorszy"
i tak dalej. ;-) Bardzo proszę o oddawanie głosu w ankiecie dopiero po zapoznaniu się z obydwoma modami. :-)


@edit
jeden głos na byzslę poszedł w ciągu pół minuty po napisaniu tego posta... ._. Ciekawe.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-16, 20:01   

No ja powiedzieć mogę, że swoje zmiany opierałem o głosy usłyszane na naszym chacie oraz forum. Że coś jest za mocne, za słabe, źle przemyślane itp. Jeżeli masz pomysły na lepsze rozwiązanie innych rzeczy to proszę bardzo - napisz mi w temacie, privem czy na chacie a postaram się zmodyfikować odpowiednie opcje. Bo np. na upiorne jednostki narzekań nie było to ich nie tykałem.

Na mod larkina natrafiłem kiedyś, kiedy był znacznie chudszy. Ciężko było mi zinterpretować tamtejsze zmiany, a było jeszcze wiele rzeczy które przy początku modyfikowałem,więc o nim zapomniałem. Po grze, na nowszej wersji (jakiś czas temu spróbowałem) uważam, iż u mnie sprawa prezentuje się lepiej.

W zadanym pliku na tej stronie widzę elementy przylegające pod system ale nie zapakowane.
Ostatnio zmieniony przez byzsla 2014-03-17, 21:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 38
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2981
Skąd: Temperance
Wysłany: 2014-03-17, 21:02   

Wingard napisał/a:
większych zmian można także nadmienić to, że Sobowtór został przeniesiony z drzewka magów do drzewa wojowników!

Jaki w tym sens? Skad w ogóle taki pomysł by Sobka traktować jako wojownika ... Nie wiem jak to wyszło w praniu ale sadząc po tym jaki potencjał miał w DII, a w DIII został wzmocniony, to czy aby nie przypakuje Legionu zbytnio?

Wingard napisał/a:
Zakonnica
Wingard napisał/a:
Proroczy duch

Buahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum