Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Edytor scenariuszy/map
Autor Wiadomość
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-05, 01:08   Edytor scenariuszy/map

Jestem wielkim miłośnikiem tworzenia własnych mapek do potyczek. Wiele czasu spędziłem w DII na testowaniu wysokopoziomowych drużyn w różnych konfiguracjach. Za tworzenie map jako takich wezmę się w przyszłości, obecnie chcę lekko potrenować.
Do Reincarnation zainstalowałem spolszczenie, polskie głosy oraz łatkę balansującą grę z naszego forum.
Edytor lekko "straszy" osobę taka jak ja, czyli niezbyt obeznaną w obsłudze nieco bardziej skomplikowanych narzędzi (w DII to i małpiszon by sobie poraził, bądźmy szczerzy).

Moje zdolności w edytorze obecnie ograniczają się do stawiania stolic, miast i obiektów (a jak je obracamy to już dla mnie tajemnica....) Nie potrafię dodać żadnej drużyny. Oto, stawiam jednostkę z menu obiekty->jednostki ale po pojawieniu się danej jednostki nie wiem jak dodać jej towarzystwo, jak ustawić poziom, przynależność do rasy itp. Ogólnie proszę o wyjaśnienie takich fundamentalnych podstaw czyli właśnie edycja obiektów, stawianie i edycja drużyn i następnie zapis gotowej mapy do przeniesienia do gry a co się z tym wiąze ustalenie zadania i innych takich detali aby scenariusz był zaakceptowany przez grę.

ps. To pewnie początek z mojej długiej serii pytań :roll:
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-05, 07:42   

Na wstępie powiem, że to tylko tak strasznie wygląda dla osób, które nie miały większych styczności ze skryptowaniem plików gry, programowaniem w ogóle i innymi, podobnymi. Po chwili przysiedzenia pomoc programu w postaci podpowiedzi za pomocą spacji i/lub enterem okazuje się, że aż tak straszno nie jest.

Jak ustawić drużynę?

Zależy drużynę do czego. Drużynę w terenie to wystarczy dwa razy kliknąć na jednostkę. Wystarczy kliknąć na "+" a następnie wybrać z zakładek odpowiednią rasę a potem jednostkę.

W przypadku garnizonów oraz drużyn w lochach to musisz tak ustawić jednostkę na lokacji, aby taką samą wartość Hex (odczyt po dwukrotnym kliknięciu). Drużyna tylko stacjonująca w mieście musi znajdować się na terenie miasta i mieć zachaczony parametr "gość miasta".

W tym samym menu zajmujemy się kwestiami modyfikacją poziomów, ekwipunktu, nazw, zasad specjalnych itp.

Jak konwertować mapę do gry?

Najpierw potrzebna jest odpowiednie ustawienie plików. Pierwszy folder służyć będzie jako paczka, więc może mieć nazwę dowolną. Potem należy utworzyć plik russian.txt w którym to będą informacje z punktu widzenia panelu modowego. Następnie tworzymy folder "resources". Wewnątrz niego mieścimy plik *.scene (który jest plikiem mapy). Po takim ustawieniu plików uruchamiamy edytor map, wybieramy kolejno "Narzędzia->pierwsza pusta belka". Następnie wybieramy folder z nazwą sprzed "res.". Wybieramy z menu "map" wpisujemy nazwę i klikamy OK. Utworzony plik *.vdpack montujemy w folderze .../my games/Disciples reincarnation/maps/. Pozostaje uruchomić grę, wejść do opcji oraz zahaczyć nowy plik z mapą.

Jak ustawić opis mapy?

W folderze mapy wchodzimy do "resources" i tworzymy folder "Briefing". Tam tworzymy plik *.ini

Kod:
textid    "Tekstmapy_ID"; # nr tekstu, który będzie wyświetlany we wstępie
scrollspeed 0.8f;
texture "Resources\Briefing\briefingtext.t";
psshader "Resources\Briefing\PixelShader_.psh";
vsshader "Resources\Briefing\VertexShader_.vsh";
back_texture "Resources\\Briefing\\legions_S1_briefing_bg.t"; # grafika przy ładowaniu



Następnie, w folderze mapy, tworzymy foldery Languages/Russian/Texts/ i tam tworzymy plik *.txt. W środku ma się znajdować

Kod:
nazwamapy  "Moja mapa"
brnazwamapy  "opis mojej mapy"


Teraz należy zapakować mapę do vdpack, umieścić w folderze na mapy, wejść do "Globalne". Tam jest idmapy (które będzie nadawało tytuł mapy) a we Wprowadzenie wybieramy nazwę, którą wpisaliśmy w folderze "Brefing". Po zapisaniu przekonwertowana mapa będzie miała już opis.

Jak ustawić poziom maksymalny jednostek oraz zabudowań?

Wybieramy na górze przycisk "Globalne" i tam jest odpowiednie pole do ustawienia maksymalnych poziomów jednostek oraz poziomów budynków.

Jak ustawić zadanie?

Najpierw musimy utworzyć plik tekstowy w "mojamapa/resources/Languages/Russian/Texts/" w którym wpiszemy kod zadania, oraz nazwę. Przykładowo

Kod:
Miasto1     "Zajmij centralne miasto";


W warunkach najprostszych wybieramy przycisk "Zadania" i wewnątrz belki "quest" wpisujemy skrypt

Kod:

script Start on Turn (1)
{
    AddObjectiveID("nazwakodowa","tytuł",0)
}


Nazwakodowa to po prostu nazwa do stosowania dla edytora map. Tytuł to tytuł zadania z utworzonego specjalnie folderu. Ostatni parametr mówi o tym, czy jest to zadanie główne (0) czy poboczne (1).

Teraz trzeba napisać skrypt, który będzie generował zwycięstwo. W tym przypadku

Kod:

script nazwa_skryptu on GetTownAt ("*",255)
{
   CompleteObjective("nazwakodowa",true)
}


nazwa_skryptu wpisujemy dowolną. Parametr po "on" możemy wpisać samemu, lub wybrać z listy (lista pojawia się po naciśnięciu spacji) a mówi o tym, co się dzieje po jakimś wydarzeniu (tutaj po wejściu do miasta). W nawiasach pierwszy parametr to jaką rasę to dotyczy, a drugi nr hexa przypisany do miasta. Wyrażenie poniżej opisuje co się ma stać (można wpisać ręcznie lub wybrać z listy, po naciśnięciu spacji). Wewnątrz wpisujemy nazwę kodową misji, oraz "true" (jeżeli uznajemy, że misja się wypełniła).

Aby misja kończyła mapę należy wpisać kolejny skrypt

Kod:

script nazwa_skryptu_2 on "Quest Complete"  ("nazwa_skryptu")
{
MapComplete("victory")
}


Tak wygląda najprościej. Osobiście jednak proponuję po zakończeniu zadania przypisać dialog i zakończenie tego dialogu by powodowało zakończenie misji.

Jak dodać dialogi?

Skrypt otwierający dialog najpierw musi spełnić zadany warunek, np. wejście w zadane pole.

Kod:
script smoke on "Enter Trigger" ("Rzeczka")
{
 OpenDialog("moj_dialog_1")
}


Komenda otwiera po prostu zadany dialog. Jak jednak taki dialog stworzyć?

Tworzymy w folderze resources folder "dialog" a tam plik "moj_dialog_1.dlg". Wewnątrz struktura wyglądać powinna

Kod:
dialog_nameid    "moj_dialog_1";
node    "Dialog 1" {
    nameid    "EMP_COM_01";
    icon    "resources\characters\empire\wizard\icon_wizard_dialog.t";
    textid    "EMP_TEXT_01";
    answerid "dialognext";
    link"Dialog 2"
}
node    "Dialog 2" {
    nameid    "EMP_COM_02";
    icon    "resources\characters\empire\grandinquisitor\icon_grandinquisitor_dialog.t";
    textid    "EMP_TEXT_02";
    answerid "dialogclose";
}


"dialog_nameid" to nazwa id dialogu.
"node" to nazwa id danych słów
"nameid" to nazwa id autora danych słów
"icon" to adres do ikony portretu autora
"textid" to nazwa id tekstu danych słów
"answerid" mówi czy gozik na zawierać "kontynuuj" czy "zakończ"
"link" kieruje do kolejnych słów.

Autora słów oraz tekst wpisujemy rzecz jasna w dowolnym pliku txt w folderze resources/Languages/Russian/Texts/

Jeżeli nie znamy konkretnego portretu jednostki możemy zrobić następujący myk. Po zapisaniu takiego pliku otwieramy go za pomocą edytora (przycisk "dialog"). Kasujemy wiersz "icon" następnie wpisujemy ręcznie "icon" i klikamy enter. Otwiera się wówczas menu z którego możemy wybrać portret.
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-05, 14:28   

Jej, wielkie dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Co do drużyn, chcę zacząć od testowania jednostek, tzn chcę stworzyć kilku bohaterów przynależnych do danej rasy, dać im na wejście wysoki poziom oraz jednostki na wysokim lvlu. Następnie w trybie hot seat będę testował takie drużyny np Imperium vs Legiony. Gdy opanuję tworzenie i edycję drużyn przeskoczą na większe rzeczy, ale to mi pewnie zajmie.

Czy jest możliwość w edytorze podglądu statystyk jednostki tak jak w menu gry?
Jak usuwać/edytować postawioną druzyne? Jak obracać obiekty na mapie by nie były skierowane w domyślnym kierunku?

edit:

trochę ogarniam i znalazłem rozwiązanie na część zadanych pytań, prosze jednak i tak o odp bo możliwe że moje wyjście z sytuacji jest niepełne.
Ostatnio zmieniony przez Iskariota 2014-03-05, 16:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-05, 16:55   

Edycje drużyn

Aby ustawić skład drużyny to już pisałem - dwa razy kliknąć na model na mapie, potem kliknąć "+" i już można manualnie dodawać. W tym samym oknie wszelkie cyferki dotyczą poziomu. Niestety, nie da się zrobić podglądu na aktualne statystyki ani ustawić rozdzielenia skill pointów. Po zatwierdzeniu to ewentualna edycja to wystarczy dwa razy kliknąć na model na mapie. Kwadraciki obok kolejnych jednostek oznaczają, czy dana jednostka jest aktywna w drużynie na danym poziomie trudności.

Przydział rasowy jednostki

Po dwukrotnym kliknięciu na ustawiony model mamy pole wyboru "rasa". Tam dokonuje się wyboru.

NIE MA automatycznego przydziału drużyn. Tak więc jak na stolicę przyłoży się strażnika z jakimiś jednostkami (aby zasymulować element z poprzednich disów, że na trudniejszych mapach w stolicy znajdowała się jakaś ulepszona jednostka) trzeba pamiętać, aby dać strażnikowi stolicy przynależność rasową.

Kasowanie, obracanie, przemieszczanie obiektów i rozmiar pędzla

Kasacja ustawionych obiektów - shift+LPM na danym obiekcie.
Obrót ustawionych obiektów - ctr+LPM na danym obiekcie.
Przeniesienie ustawionych obiektów - v+LPM na danym obiekcie, ruch myszy.
Obrót w czasie ustawiania - spacja
Powiększanie lub pomniejszenie pędzla malowania tereny - ] lub [
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-05, 17:29   

W mojej opinii uczyniłem postępy ale gra przywitała mnie komunikatem o braku spójności danych i koniecznością ponownej instalacji (po dodaniu własnej mapy :D ). Pozwolę sobie w przyszłości opisać co i jak robię to znajdziemy błąd. Chyba że to kwestia tego iż usiłowałem uruchomić mapkę bez określonego zadania i wprowadzenia.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-05, 17:47   

Musiałeś dokonać zmian plików wewnątrz folderu .../Steam\SteamApps\common\Disciples III Rebirth\

Tutaj NIC NIE DAJEMY. Mapy, teksty, dialogi, mody, grafiki i wszystko inne tworzymy w osobnym miejscu. Każda próba modyfikacji pliku w tym folderze gra interpretuje jako próbę scrackowania, zawirusowania czy czegoś innego co skutkuje wywaleniem takiego komunikatu.

Strukturę ułożenia plików mapy trzeba odtworzyć w innym miejscu.
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-05, 20:09   

Wszystko jasne, właśnie ogrywam swoją mapkę i działa jak należy. Jestem bardzo zadowolony. Gdy mocniej zagłębię się w temat pojawią sie zapewne kolejne pytania. Prawda też taka że sam za nic w świecie nie odpaliłbym własnej mapki. Dzięki za pomoc ;)
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-05, 20:12   

Jeżeli doszlifujesz mapkę to byłbym wysoce uradowany, gdybyś ją upublicznił na forum. Bo jednak jest pewien niedomiar map pojedynczych :-)
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-05, 20:21   

DIII znam dobrze ale zaczynam przygode z reincarnation i muszę poznać solidnie zmiany w mechanice i siły jednostek co przekłada się na długie tygodnie testów :D Ale to sama radość.
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-06, 02:03   

W jakiś sposób zablokowałem sobie opcje obracania tworzonej mapy. Nie mogę jej obracać ani przy pomocy myszy ani przy pomocy strzałek. Jak to odwrócić? Ponowne uruchomienie edytora nie resetuje tego ustawienia.

Mam też problem z doborem odpowiednich przedmiotów dla bohaterów, ikonki ikonkami ale nie wiem jakie staty daje dana czapka czy buty. Podobnie jak w wypadku jednostek nie ma i tu podglądu statystyk?
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-06, 06:55   

Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś zablokował sobie obrót. A może to z myszką coś nie tak?
 
 
sb8gapi 
Zbir
sb8gapi


Wiek: 38
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 129
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-03-07, 15:02   

Przesyłam podziękowania za porady dla "byzsla", bo były pomocne przy tworzeniu mojej mapki.
Największy problem miałem z dodaniem zadań i dialogów, ale dzięki poradom w tym temacie większość rzeczy się rozjaśniła.
 
 
 
Iskariota 
Wtajemniczony



Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 44
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2014-03-07, 15:51   

Jaki teren ustawić na mapie aby podczas starcia nie generowały się przeszkody terenowe? Tzn aby na polu walki nie walały się kamienie i inne przeszkadzajki.
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-03-07, 17:24   

Jako-tako pole bitwy jest zawsze generowane losowo. Można to trochę przeskoczyć. Jeżeli do jakiegoś skryptu napiszesz poniższy efekt, wówczas pole bitwy powinno być właściwie puste... No tyle co testowałem efekty to były pola bez przeszkód, ale robiłem to przy niewielkiej liczbie prób, więc może okazać się iż to był przypadek.

Kod:
StartBattle("Unit_ID_01","Unit_ID_02","Resources\Hexagons\Models\Arena\arena_back_land_neutrals\arena_back_land_neutrals_01_evening_hexmap.scene");


Efekt oznacza, że jednostka ID_01 atakuje jednostkę ID_02 na podanej arenie.
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2014-07-06, 02:52   

Hej.

Mam drobny problem. Dwa dni temu kupiłem D3: Rebirth/Reincarnation, ze Steam. Gra działa świetnie, ale problem jest gdy dziś chciałem wejść w edytor map, - wymaga to podania klucza, jednak - przy właściwościach gry na koncie, nie ma wzmianki o kluczu do gry.

Miał ktoś podobny problem ? Jest na to jakieś rozwiązanie, czy muszę pisać do supportu z prośbą o wysłanie klucza aktywacyjnego ?
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-07-06, 11:11   

Spróbuj wpisać nr produktu D3:rebirth ze steamu.
 
 
Darogan 
Adept
Czarny Wilk



Wiek: 32
Dołączył: 30 Maj 2010
Posty: 11
Skąd: Wilcza Polana
Wysłany: 2014-07-06, 12:50   

Znalazlem rozwiązanie... i niestety zawsze odsyła do supportu.

A tutaj link, jak by ktoś miał podobny problem :

http://steamcommunity.com...47922927729672/
 
 
 
Boryssobieski 
Wtajemniczony
Uther's brother



Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 18
Wysłany: 2014-07-12, 23:58   

Witam.
Mam pytanko. Czy moze mi ktos napisac jak wstawiac jednostki do Najemnika (Mercenary Camp). Niemoge obczaic jak to zrobic...jak dwa razy klikne na Mercenary Camp to w okienku niema nic co mozna by edytowac oprocz nazwy. byzsla pomocy! :)

PS. Przepraszam za brak polskich czcionek.
_________________
Born to be dead.
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-07-13, 08:08   

Kiedy najedziesz myszką na obóz najemników to jeden hex będzie miał taką mleczną obwódkę. Na tym hexie musisz umieścić drużynę - jej członkowie będą mogli być rekrutowani w obozie.
 
 
Boryssobieski 
Wtajemniczony
Uther's brother



Wiek: 34
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 18
Wysłany: 2014-07-13, 20:31   

Zrobilem jak mi napisales i..tych jednostek nieda sie rekrutowac w tym obozie. Gdy ustawie jednostke na tym hexie staja sie one obroncami tego budynku. Trzeba z nimi walczyc najpierw zeby moc cokolwiek tam rekrutowac. Wsrod jednostek do wynajecia niema tych ktore tam ustawilem... Troszke szkoda bo zalezy mi na edycji jednostek do rekrutacji :(
_________________
Born to be dead.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum