Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Porady i triki do edytora scenariuszy Disciples 2
Autor Wiadomość
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-12-31, 18:18   Porady i triki do edytora scenariuszy Disciples 2

Witam,
Jako weteran mozolnych walk z edytorem odkryłem kilka sposobów na umilenie rozgrywki i stworzenie ciekawszych i bardziej skomplikowanych zdarzeń. Teraz korzystajcie że nie jestem do końca normalny i dzielę się za darmo tą wiedzą.


Obejście ograniczenia liczby efektów w zdarzeniu

Jedno zdarzenie może skutkować maksymalnie dziesięcioma efektami, nie jest to zbyt wiele, prawda? Na szczęście istnieje sprytna metoda na obejście tego problemu. Jest dość złożony proces więc wyjaśnię po kolei.

Gdy wiemy już, że zdarzenie będzie wymagało więcej efektów, zostawiamy jedno, wolne miejsce, tak aby było ich 9.

Następnie zapisujemy zdarzenie i zamykamy je. Tworzymy nowe zdarzenie, którego efekty będą logiczną kontynuacją pierwszego zdarzenia. Teraz musimy dodać nową zmienną o początkowej wartości 0, dla ułatwienia następnych czynności. Warunkiem wystąpienia drugiego zdarzenia musi być wartość tej zmiennej w zasięgu np. od 1 do 1

Zapisujemy drugie zdarzenie i wracamy do pierwszego. Mówiłem na początku, aby zostawić jedno miejsce na efekt, teraz z niego skorzystamy. Dodajemy efekt zmień "zmodyfikuj zmienną" i dodajemy 1 do jej wartości, tak aby była w zasięgu który ustawiliśmy jako warunek wystapienia drugiego zdarzenia.

Gotowe, teraz drugie zdarzenie nastąpi bezpośrednio po pierwszym, dając efekt zdarzenia z bardzo dużą ilością efektów. Sztuczka powinna działać także w przypadku większej ilości zdarzeń, jeśli będziemy postępować analogicznie. Ja jednak nigdy nie byłem zmuszony do korzystaia z 3 zdarzeń


Obejście ograniczenia liczby drużyn na mapie

Wiele osób narzeka na ograniczenie liczby drużyn do 200 na mapie, zwłaszcza odczuwają to przy największych rozmiarach. Osobiście uważam, że granica 200 jest znośna, no ale rozumiem zarzuty :)

Najlepiej obejść to tworząc interesujące nas drużyny w szablonie grup. Następnie tworzymy zdarzenie, którego efektem będzie pojawienie się tych drużyn. Jako warunek tego zdarzenia możemy wybrać np. zniszczenie już istniejącej grupy, częstotliwość co x dni (najlepiej żeby x było duże, aby mieć pewność, że mapa troche wyludniała, możemy też w tym wypadku wymusić wielokrotność tego zdarzenia.) itp.

Więcej drużyn możemy umieścić na mapce również za pośrednictwem ruin czy miast, jest to jednak duże ingerowanie w teren i krajobraz mapy.


Pojawienie się nowej drużyny na mapie

Tym razem nie jest to żaden trick, chciałbym tylko zwrócić uwagę na problemy, jakie związane są z drużyną, która pojawia się na mapie w wyniku jakiegoś zdarzenia.

Pierwszym problemem jest to, że rozkaz takiej grupy prawie zawsze zostaje zmieniony na stój, z tego co zauważyłem, tylko rozkazy "szał bojowy" "wędrówka" i "normalnie" nie ulegaja zmianie. Radziłbym jednak, abyście zawsze w zdarzeniach, które skutkują pojawieniem się jakiegoś teamu, dodali efekt zmieniajacy jej rozkaz, jeżeli mają w waszym zamysle np. zdobycie miasta.

Kolejnym problemem jest to, że taka druzyna nie reaguje na efekt "ruszaj do boju". Niestety z tym problemem nie umiem sobie poradzić, pozostaje jedynie zmienienie rozkazu takiej grupy na szał bojowy, straż lub broń miejsca. Wiem, że to nie to samo ale niestety...

Na razie tyle, jak potem przypomnę sobie o innych trikach to je podam. Jeżeli macie tez problemy z innymi zdarzeniami to piszcie ty a spróbuję znaleźć rozwiązanie
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
katarzyn.pi 
Chłop


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-01-01, 18:02   

Witam, mój pierwszy post! :-)
Kiedyś też się trochę bawiłem edytorem, teraz staram się w końcu zrobić pełny scenariusz.

Próbowałem obejść te 10 skutków na zdarzenie, dając drugie zdarzenie o takim samym warunku i po prostu kontynuowałem pisanie skutków... ale tak przeczytałem Twój opis i widzę, że chyba poszedłem na łatwiznę :devil4: gdyż po odpaleniu w grze tych zdarzeń, niby wszystko działa (tworzenie grup), tylko nie wyświetla żadnego dialogu jaki napisałem. Czy to wina, że tak połączyłem dwa zdarzenia, tym samym warunkiem? Tak nie powinno się robić?

[zdarzenie odpala się podczas tury neutralnych, gdy postać neutralna z rozkazem 'przemieść do miejsca' wchodzi do strefy - ale nie do tej docelowej, tylko zawadza o inną po drodze]

Mam też do Ciebie i do innych kolejne pytanie.
Czy, dla efektu wizualnego jeno, mogę ustawić wszystkie czary, które działają strefowo, by mogły zostać rzucone nad terenem specjalnym? Dla przykładu, wyświetla mi Chronos Większy, ale już Ignis Potens (nad jednostką) nie i Maledicere (nad terenem specjalnym) też nie... Jest jakaś zasada? Tutaj też stworzyłem kilka zdarzeń pod rząd dla tego samego warunku, może to wadzi...?

Z góry dzięki za pomoc!
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-01-01, 18:20   

Witam,

Cytat:
Próbowałem obejść te 10 skutków na zdarzenie, dając drugie zdarzenie o takim samym warunku i po prostu kontynuowałem pisanie skutków... ale tak przeczytałem Twój opis i widzę, że chyba poszedłem na łatwiznę :devil4: gdyż po odpaleniu w grze tych zdarzeń, niby wszystko działa (tworzenie grup), tylko nie wyświetla żadnego dialogu jaki napisałem. Czy to wina, że tak połączyłem dwa zdarzenia, tym samym warunkiem? Tak nie powinno się robić?


Nie, tak nie powinno się robić :P Edytor nie jest przeznaczony do tego typu operacji (łączenia zdarzeń) dlatego pomimo wydawać by sie mogło logicznie stworzonego ciągu przyczynowo skutkowego czeka nas rozczarowanie :) Metoda, którą podałem, jest raczej najlepszą, aczkolwiek nie jedyną. Istnieje też sposób z wykorzystaniem częstotliwości i włączaniem innego zdarzenia, przez jakiś czas z niego korzystałem, ale odkryłem, że nie zawsze działa ;o A że metoda ta nie jest wcale mniej skomplikowana nie podawałem i jej i nie będę sie bardziej szczegółowo rozpisywał o niej.

Cytat:
Czy, dla efektu wizualnego jeno, mogę ustawić wszystkie czary, które działają strefowo, by mogły zostać rzucone nad terenem specjalnym? Dla przykładu, wyświetla mi Chronos Większy, ale już Ignis Potens (nad jednostką) nie i Maledicere (nad terenem specjalnym) też nie... Jest jakaś zasada? Tutaj też stworzyłem kilka zdarzeń pod rząd dla tego samego warunku, może to wadzi...?


Tutaj chyba nie do końca zrozumiałem. Czary, które zostają rzucane na jednostki muszą być zawsze na nie rzucane i nie da się wyświatlić samej ich animacji. O to chodziło?
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
katarzyn.pi 
Chłop


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-01-01, 18:30   

A, dobrze z czarami to się pomyliłem... bo teraz jak o tym myślę, to po prostu jednostka znajdowała się w polu rażenia, dlatego czasem wyświetlał, za to pytanie przepraszam :->

Co do zdarzeń... czeka mnie masę popraw widzę... :-(
Tylko powiedz mi proszę, gdzie można dodać tę nową zmienną? Nigdzie nie widzę takiej możliwości w edytorze...

edit: chyba, że to zmienna to tak abstrakcyjnie i chodzi np. by w jakimś odciętym od gry obszarze poruszyć jakąś jednostką w jakieś miejsce i to odpali kolejne zdarzenie... takie coś powinno działać?

PS Ale się złożyło..., akurat dziś zajrzałem po pomoc, a ty wczoraj zamieściłeś swój post, dzięki Ci :mrgreen:
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-01-01, 18:40   

Zmienne dodaje się tam, gdzie formułujemy warunki i skutki zdarzenia :)

_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
katarzyn.pi 
Chłop


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-01-01, 18:58   

Mój edytor nie jest w to wyposażony :-/ Jest ok i usuń, ale zmiennych nigdzie nie widać...
I czy dodaj 1 do LICZNIK ustawiłeś z dodaj efekty? Bo u mnie w efektach też nie ma skutku zwiększania zmiennej... chyba że się dopiero pojawia po wprowadzeniu jakiejś zmiennej...

O, heh! Dopiero teraz zauważyłem, że jestem chłopem :D

ssss.png
Plik ściągnięto 32 raz(y) 13,95 KB

 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-01-01, 19:07   

Ech.. tak długo pracuję na poradniku z BE, że nie zapomniałem jak wygląda ten ze starszych wersji :/ W takim razie podam to drugie wyjście.

Również i tu musisz stworzyć dwa zdarzenia, ale drugie musi być WYŁĄCZONE i ajko warunek mieć częstotliwość co 1 dzień. Pierwsze Zdarzenie muszi kończyć się efektem włącz inne zdarzenie, w którym włączyć musisz to drugie. Czasami działa ale mi ostatnio tak się zdarzyło, że to drugie wydarzyło się dopiero w nastęonej turze, może będziesz miał więcej szczęścia :P
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
katarzyn.pi 
Chłop


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-01-01, 19:12   

Rozumiem, dzięki. Muszę więc liczyć na szczęście :)
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-01-01, 19:14   

Bądź nabyć Bunt Elfów :P

W sumie to nie kwestia szczęscia a warunków, przy niektórych działa przy innych dopiero w następnej sie odpala
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
katarzyn.pi 
Chłop


Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 5
Wysłany: 2014-01-01, 19:24   

O, to pocieszające... przynajmniej nie będzie zaskoczeń.
Mam gdzieś BE, ale głęboko w piwnicy xD Chyba trzeba się pofatygować. Cóż, zawsze BE traktowałem pobocznie, jakaś ta rasa wraz z kampanią mi nie podpasowały. Wielka szkoda, że to już koniec DII.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-01-24, 19:17   

Chcę podzielić się kolejną sztuczką, która może okazać się przydatna.

W pierwszym poście pisałem, że drużyna pojawiająca się na mapie w wyniku jakiegoś zdarzenia nie może ruszyć do boju, za pomocą prostych manewrów można jednak osiągnąć interesujący nas efekt.

Po pierwsze drużyna, która ma zaatakować, musi być stworzona normalnie na mapie, nie w szablonie grup. Tworzymy zdarzenie polegające na rzuceniu czaru niewidzialności (sanctuera) na ową drużynę, najlepiej w pierwszej turze. Jezeli grupa będzie miała przypisany rozkaz stój i priorytet 0 to nic nie powinno doprowadzić do jej ujawnienia, ale dla pewności nie ustawiajcie jej tak, aby blokowała jakąś ścieżkę.

Taka drużyna może bez problemy zaatakować za pomocą komendy "ruszaj do boju", uzyskamy więc efekt niespodziewanego ataku na pechowego podróżnika.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2014-02-07, 14:32   

Taka mała uwaga - od pewnego czasu pojawiają się u nas komunikaty, że ludzie nie mogą znaleźć nowoutworzonej mapy w folderze export. Nie wiem czy to jest wina jakiegoś trefnego wydania, aktualizacji windowsa czy też błędów w rejestrach.

Gdzie tego szukać?
* Ktoś znalazł w moje dokumenty/moje gry/disciples
* Ktoś znalazł w appdata/local/virtual store
* ...

Inne lokacje będą z czasem uzupełniane, wraz z innymi danymi.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-02-16, 17:34   

Ostatnio, dzięki pomocy Wisza, udało mi się odkryć jak poprawnie sformułować warunnki i efekty pewnej nurtującej mnie sekwencji. Oczywiście teraz bije się w czoło i pytam się siebie "jak nie mogłem na to wpaść?". A więc do rzeczy.

Zdarzenie, o które mi chodzi, wygląda tak, że gdy wejdziemy do wejściu do predefiniowanej strefy(lub jakiekolwiek warunek który pasuje) to, po krótkiej rozmowie atakuje nas pewna drużyna. Do tej pory nic skomplikowanego nie ma, ale w zależności czy my ją pokonamy czy ona nas, to nastąpi inne zdarzenie. O ile to pierwsze, możliwe zakończenie zdarzenia jest banalne (wystarczy zrobić osobne zdarzenie z warunkiem niszczenia tejże druzyny) to przy drugim jest trochę bardziej ciekawie.

Jeżeli chcemy, by po zwycięstwie atakujacej nas drużyny wystąpiła jakaś scenka, to musimy stworzyć nowe zdarzenie. Owo zdarzenie musi być WYŁĄCZONE a w warunku ustawiamy, że "atakująca drużyna musi istnieje" (tak, istnieje, na serio tak pisze w edytorze), w efektach tego wydarzenia ustawiamy to co ma się odpalić po zwycięstwie atakującego. Teraz wracamy do wydarzenia, które kończy się "ruchem do boju" intersującej nas drużyny. Przed efektem "ruszaj do boju" dodajemy jeszcze efekt włączający zdarzenie, które nastąpi po zwycięstwie atakującego.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Mouslias 
Krasnolud



Wiek: 19
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 4
Skąd: Erebor
Wysłany: 2014-02-17, 16:46   

Ostatnio przez moje "kombinacje" udało mi się natknąć na sposób, który polega na pojawieniu się pewnej jednostki z szablonu grupy i jej natychmiastowemu zaatakowaniu.
Więc na samym początku najlepiej będzie jak stworzymy w szablonie grupy jakąś jednostkę, następnie tworzymy gdzieś lokalizacje i obok jej tworzymy kolejną w której pojawi się nasza jednostka z szablonu grupy, i we wnętrzu pierwszej lokalizacji tworzymy kolejną i właśnię jak wyzwalacz w nią wejdzie to pojawi się ta nasza jednostka, która zaatakuje nas. No to teraz zaczynamy:

1) W pierwszej lokalizacji zaznaczamy "Wejście do predifiniowanej strefy" potem "Utwórz grupę" (Jednostkę z szablonu grupy wstawiamy do tej drugiej lokalizacji o której pisałem).

2) Teraz tworzymy trzecią lokalizację we wnętrzy pierwszej i zaznaczamy "Wejście do predifiniowanej strefy" następnie "Ruszaj do boju" (Jednostką z szablonu grupy).

http://imageshack.com/a/img203/1523/bqfd.jpg

Jeszcze taka mała informacja z mojej strony może się ona przydać w jakiś sposób niektórym.
Próbowałem odnaleźć dokładną lokalizacje moich nowoutworzonych map i udało mi się znaleźć w
C:\Users\user\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\Strategy First\Disciples II - Bunt Elfów\SaveGame

Jednak, gdy szedłem pokolei tymi wszytkimi folderami i tak ten końcowy zastałem pusty, dlatego zrobiłem tak: Wszedłem w /Komputer i w Przeszukaj wpisałem nazwę mojej nowoutworzonej mapy z końcówką .sg tylko w taki sposób udało mi się skopiować i przenieść moją "zagubioną" mape na pulpit.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-03-23, 01:02   

Waskos napisał/a:


katarzyn napisał/a:
Próbowałem obejść te 10 skutków na zdarzenie, dając drugie zdarzenie o takim samym warunku i po prostu kontynuowałem pisanie skutków... ale tak przeczytałem Twój opis i widzę, że chyba poszedłem na łatwiznę :devil4: gdyż po odpaleniu w grze tych zdarzeń, niby wszystko działa (tworzenie grup), tylko nie wyświetla żadnego dialogu jaki napisałem. Czy to wina, że tak połączyłem dwa zdarzenia, tym samym warunkiem? Tak nie powinno się robić?



Nie, tak nie powinno się robić :P Edytor nie jest przeznaczony do tego typu operacji (łączenia zdarzeń) dlatego pomimo wydawać by sie mogło logicznie stworzonego ciągu przyczynowo skutkowego czeka nas rozczarowanie


Dziś odkryłem, że taki sposób również może zadziałać. Twórcy postąpili tak w jednej ze swoich map. Nie wiem tylko na czym polega sekret, że im działa, a niektórym nie. Widać musi być to uwarunkowane odpowiednią kolejnością zdarzeń, bądź też warunki były na tyle mało skomplikowane (wejście do predefiniowanej strefy) że edytor się nie gubił. Napisałem tak dla przyzwoitości, ale wciąż polecam sposób ze zmienną, który opisałem wyżej. Wydaje mi się on o wiele bardziej uniwersalny i niezawodny, a przy okazji może zachęci was do korzystania ze zmiennej, która prawda skomplikowana, ale i bardzo przydatna może być :)
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-06-05, 21:22   

Mouslias napisał/a:
Ostatnio przez moje "kombinacje" udało mi się natknąć na sposób, który polega na pojawieniu się pewnej jednostki z szablonu grupy i jej natychmiastowemu zaatakowaniu.
Więc na samym początku najlepiej będzie jak stworzymy w szablonie grupy jakąś jednostkę, następnie tworzymy gdzieś lokalizacje i obok jej tworzymy kolejną w której pojawi się nasza jednostka z szablonu grupy, i we wnętrzu pierwszej lokalizacji tworzymy kolejną i właśnię jak wyzwalacz w nią wejdzie to pojawi się ta nasza jednostka, która zaatakuje nas. No to teraz zaczynamy:

1) W pierwszej lokalizacji zaznaczamy "Wejście do predifiniowanej strefy" potem "Utwórz grupę" (Jednostkę z szablonu grupy wstawiamy do tej drugiej lokalizacji o której pisałem).

2) Teraz tworzymy trzecią lokalizację we wnętrzy pierwszej i zaznaczamy "Wejście do predifiniowanej strefy" następnie "Ruszaj do boju" (Jednostką z szablonu grupy).

Nie wiem czemu wcześniej o tym nie napisałem, ale po wypróbowaniu tego sposobu zauważyłem, że wymaga on tylko dwóch lokacji. Lokacja, do której wejście tworzy nową drużynę może być tą samą, do której wejście powoduje atak nowo utworzonego teamu. Wystarczy dodać osobne wydarzenia do utworzenia drużyny i jej ataku
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Jasza767 
Wojownik
Lis Gryfich Wzgórz



Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 47
Skąd: Z gór (Tarnowskich)
Wysłany: 2014-07-04, 20:08   

To teraz takie dwa rozwiązania jednego problemu, jedno samego Waskosa, drugie Moje.

Danie rasie posiłków/wsparcia/przedmiotów TYLKO jeżeli jest kontrolowana przez SI

Kiedy w jakichkolwiek sagach i misjach gdzie gracz ma do wyboru tylko jedną rasę nie stanowi to żadnego problemu, to w misjach gdzie gracz może kontrolować dowolną z dostępnych ras nie jest możliwe w bezpośredni sposób dać rasie dodatkowego oddziału jeżeli jest kontrolowana przez SI ale nie dawać go jak kontroluje ją gracz, jako że gra nie rozróżnia gracza żywego od SI. Budowniczy Jasza i naczelny kartograf Waskos mają dwa możliwe rozwiązania tego problemu.

1.Krwawe rozwiązanie Waskosa:
- W pobliżu stolicy tworzymy niczego niepozorny sobie oddział i ustawiamy mu "Priorytet = 0", w ten sposób mamy pewność, że AI tego oddziału nie tknie, natomiast żywy gracz potraktuje go jak każdy inny.
- Tworzymy zdarzenie którego warunkiem jest "Zniszczenie grupy" i wybieramy wcześniej stworzoną grupę, przy okazji ustawiamy że zdarzenie może zostać aktywowane tylko przez tą rasę przy której oddział się znajduje.
- Jako efekt możemy ustawić bezpośrednio pojawienie się posiłków ras które NIE ZNISZCZYŁY tego oddziału, ponieważ jeżeli oddział miał priorytet 0 to jego zniszczenie oznacza, że musiał tego dokonać żywy gracz czyli pozostałe rasy to SI.
- Zamiast bezpośredniego pojawienia się wsparcia możemy również dodać efekt włączenia zdarzenia które takowe wsparcie przywołuje (i w tym zdarzeniu można ustawić np. warunek turowy albo wielokrotne wystąpienie jak ktoś chce), lub dodać "Zmień wartość zmiennej" a w zdarzeniu przywołania wsparcia dodać wtedy warunek "Zmienna z zasięgu".

Przykład:
Na mapie dla Imperium, Klanów i Hord gracz wybiera Imperium, zauważa nieopodal swojej stolicy Orka Staszka i niczego nie świadom zabija go tak samo jak resztę zielonoskórych w okolicy, lecz to właśnie zabicie przypadkowego Orka Staszka aktywowało posiłki dla Klanów i Hord! Dalej podczas swoich podboi Imperialista napotyka pod stolicą Hord przypadkowego Orka Zdzicha, który ku jego zdziwieniu jest przez nieumarłych kompletnie ignorowany (Priorytet 0), ale cóż, nieświadom Imperialista i tego orka wysyła do Walhalli, tym razem nic się nie dzieje ponieważ zdarzenie zabicia przypadkowego Orka Zdzicha mogło być aktywowane tylko przez Hordy Nieumarłych.

2.Krajoznawcze wyjście Jaszy:
- W pobliżu stolicy na jakimś polu na które gracz nie ma najmniejszego powodu żeby wejść tworzymy lokację 1x1 (na tyle blisko aby można do niej dojść w pierwszej turze).
- Tworzymy 2 zdarzenia, pierwsze z nich ma aktywować się w pierwszej turze i jako efekt "Zmień rozkaz grupy" wybieramy domyślną drużynę tworzoną w tejże stolicy i ustawiamy rozkaz "Przemieść do Miejsca", wybieramy stworzoną przez nas wcześniej lokację. Jeżeli tą rasą będzie sterować gracz to zdarzenie te nie odniesie żadnego efektu ponieważ grupy kontrolowane przez żywego gracza zawsze utrzymują rozkaz "normalnie", natomiast SI ruszy do wyznaczonego miejsca.
- Drugie zdarzenie jako warunek ustawiamy "Wejście do predefiniowanej strefy" i wybieramy utworzoną lokację, a jako efekt dajemy podobnie jak w poprzednim rozwiązaniu przywołanie wsparcia, włączenie zdarzenia posiłków, bądź ustawienie zmiennej która te posiłki aktywuje, lecz tym razem rasy która AKTYWOWAŁA te zdarzenie. Jako, że to właśnie SI słuchając wydanego wcześniej rozkazu wejdzie do strefy a żywy gracz nie.
- Dodajemy 3. zdarzenie którego warunkiem będzie nastąpienie tury 2 a efektem wyłączenie zdarzenia drugiego, uniemożliwiając jego przypadkową aktywację przez żywego gracza w przyszłości.

Przykład:
Na mapie dla Imperium, Klanów i Hord gracz wybiera Hordy, niczego nieświadomy normalnie wyrusza mordować otaczające jego stolicę oddziały, tymczasem Imperium w swojej pierwszej turze wysyła swojego dowódcę do przypadkowego miejsca nieopodal ich stolicy i aktywuje w ten sposób swoje posiłki, tak samo czynią też Klany i ich posiłki również nadeszły. Niczego nieświadom truposz kontynuuje swoją rozgrywkę, a dla pewności żeby przez przypadek na te przypadkowe pole nasz Wampierz się nie natknął zdarzenie to zostało już wyłączone z gry.

Skuteczność?
W ścieżce Waskosa istnieje malutka szansa, że oddział nie zostanie przez gracza zabity nie doprowadzając w ten sposób do pojawienia się posiłków SI, ale jeżeli oddział nie będzie się niczym wyróżniać oraz będzie przeciętnej siły to szansa ta jest mniejsza niż 1%.
W mojej ścieżce szansa, że przywołanie posiłków nastąpi wynosi 100%, ale istnieje możliwość, że gracz przez przypadek również aktywuje posiłki dla swojej rasy ale jeżeli lokacja jest umieszczona w miejscu które nie jest nikomu po drodze i nikt by nie pomyślał żeby na te pole wejść to szansa ta również wynosi mniej niż 1%.
Tak na boku, rozwiązanie Waskosa nie działa poprawnie w rozgrywkach multiplayer.

Oba zdarzenia można również wykorzystać aby dać AI przedmioty, zaklęcia, co kto pragnie.
Zachęcam do korzystania ze zmiennych kreatywnemu mogą się wielce przydać.
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-11-04, 17:27   

Tym razem porada dotycząca zlepiania misji w sagę.

Otrzymałem już kilka doniesień odnośnie mojej sagi, że podczas przechodzenia z jednych misji do następnych gra pomija ich kilka. Najczęściej saga kończyła się po pieciu misjach, choć zawierała ich 7, ale zdarzyło się że wycięła dwie misje ze środka sagi. Błędów po stronie swojej czy graczy, którzy sage pobrali znaleźć nie potrafię, toteż wnioskuje, że gra ma problemy z odtwarzaniem sag dłuższych niż na 5 misji. Utwierdza mnie w tym przekonaniu ostatnia informacja, że nie tylko moja saga miała takie problemy.

Ponieważ każdemu twórcy zależy aby jego dzieło dotarło w wersji nieokrojonej, to może bezpieczniej będzie wrzucać sagi podzielone na kilka mniejszych lub po prostu jako pojedyncze scenariusze z podaniem odpowiedniej kolejności. Oba sposoby zapewne niezbyt komfortowe, drugi może zwłaszcza sprawiać problemy graczom, bo nie będą mogli importować wszystkich skarbów, ale da się to wynagrodzić umieszczajac ich więcej w następnych misjach.

Jakby ktoś bardziej kompetentny znał rozwiązanie to śmiało pisać.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2014-12-20, 11:01   

Kolejna ciekawostka, ale już małego kalibru.

Spotkało mnie dziś niezłe zdziwienie, gdy mogłem dać w jednym zdarzeniu dwóch efektów "odkryj/zakryj obszar mapy". Na szczęście można sobie z tym poradzić za pomocą czarów o odpowiednim działaniu. Minus jest taki, że jestesmy ograniczeniu wtedy co do obszaru działania tych czarów, ale szczerze mówiąc odkrywanie obszaru większych niż 5x5 jest raczej rzadko potrzebne.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Pyrek 
Wtajemniczony
Rycerz Śmierci



Wiek: 26
Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 33
Skąd: łódzkie
Wysłany: 2015-06-21, 11:21   

O, trafiłem na dobry dział ;-) Chciałbym was spytać, w jaki sposób działa zmienna i jej funkcję (modyfikacja, dodawanie, odejmowanie, dzielenie wartości), bo szczerze przyznam, że nie potrafię się w tym odnaleźć :-(
Czy byłby ktoś w stanie wytłumaczyć działanie i używanie tej funkcji, co by ułatwiło mi działanie w edytorze DII?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum