To ja się jawnie przyznam, że głosuję za dowódcami. Dlaczego? Otóż dlatego, że gdy jednostki otrzymają dodatkowe umiejki, to staną nazbyt uniwersalne. Ja osobiście we wszystkich strategiach jestem zwolennikiem mysli kamień, papier, nożyce, czyli konkretne jednostki skuteczne na konkretne, a ulegają innym. Wprowadzenie wodzów wg w mniejszym stopniu będzie wpływało na obraz walki.
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
Ja daję głos na samopasanie się (jakkolwiek to źle nie brzmi). Zapytać można "dlaczego". Może będzie trudniej uzyskać balans, ale jednak uważam że ważniejsze jest to, aby utworzyć różnorodne i ciekawe strategie.
Otóż dlatego, że gdy jednostki otrzymają dodatkowe umiejki, to staną nazbyt uniwersalne.
Nie chciałbym nic wypominać, ale na niebrane jednostki najczęściej ty narzekasz, a umiejętności są jedną z metod przypisania im dodatkowych funkcjonalności które w najgorszym wypadku dadzą więcej nisz do których mogą pasować.
Waskos napisał/a:
Ja osobiście we wszystkich strategiach jestem zwolennikiem mysli kamień, papier, nożyce, czyli konkretne jednostki skuteczne na konkretne, a ulegają innym.
To brzmi jak założenie binarności pt. jak się dasz wymanewrować w czasie wybierania, to możesz już się poddać, bo szanse masz znikome.
Poza tym, nie widzę gdzie 4 dowódców na rasę miałoby wzmocnić kamień-papier-nożyce; no chyba że w tym, że skupienie odpowiednich działań na wrogim dowódcy może go totalnie wyłączyć i tracisz całość taktycznych zagrań na raz.
No ale przecież nikt tu chyba nie myśli takiej roli wodzów, że samo ich jestestwo czy jego brak decyduje o wygranej czy przegranej
_________________ I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
No jednak zakładani są jako jedyni posiadający specjalne zdolności, zatem zdjęcie/trzymanie w paraliżach itp. odcina od całości specjalnych taktyk jakie oferuje (wyłączając ewentualne aury etc).
EDIT
Punkt "trudniejszy balans" zaczyna się robić nieaktualny w opisie opcji z jednostkami mającymi własne specjalne właściwości - jak się nad tym zastanowić, to coś takiego niepomiernie ułatwiłoby uzyskanie wypoziomowania ich względem siebie (abstrahując już od tego, o ile użyteczniejsze taktycznie dla różnych kompozycji jednostek każda z nich mogła by się stać).
Ja bym to rozdzielił na dwie gry:
* podstawową, taką na prosto i szybko (tylko po ostatecznym zamknięciu balansu)
* pełną, z dowódcami i innymi bajerami.
_________________ Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
Ja bym to rozdzielił na dwie gry:
* podstawową, taką na prosto i szybko (tylko po ostatecznym zamknięciu balansu)
* pełną, z dowódcami i innymi bajerami.
Dublowanie pracy, bo trzeba doszlifować jeden balans, potem nim wstrząsnąć i budować nowy.
Wolałbym, żebyśmy określili kto gdzie stoi w podanej kwestii i pozwolili mi działać
Ankieta wygasa za jakieś 3 dni, więc czasu i tak dużo nie zostało.
Każde wprowadzenie czegokolwiek dodatkowo miesza - tak wprowadzanie dowódców (którzy by mieli być czymś więcej niż obowiązkową, jednorazową jednostką z lepszymi statami) czy umiejętności dodatkowych dla jednostek.
Jednakże warto zauważyć, że ewentualne nierówności (tak pomiędzy jednostkami, jak i ogólno-rasowe) łatwiej będzie wyrównać, dodając dla jakiejś jednostki umiejętność specjalną, niż majstrować przy liczbach, odpornościach i ochronach.
A w jaki sposób widzisz pojawianie się w walce dowódcy? Czy byłby stały i dobiera l jednostki czy też każdy na starcie bitki decydowałby o jego profesji.
Umiejętności:
Bramka nr 1: Każdy rodzaj dowódcy posiada już zdefiniowane umiejętności
Bramka nr 2: Dowódca dobiera umki na starcie potyczki (draft)
Bramka nr 3: Dowódca się rozwija i wraz z tym zdobywa umki
Bramka nr3 odpada, oczywiście, bo niby jak?
Zdefiniowani z góry lub draftowalni w jakimś zakresie. Aczkolwiek zależy, czy rozumiesz to jako "mam pustego bohatera i teraz coś z niego zrobię" czy "Mam szablon Tropiciela i wybiorę z dostępnej puli to, co chcę".
Co do namieszania, jest tak, jak mówi Byz - czy dodam jednostkom zdolności, czy zrobię dowódców ze zdolnościami, chaos tak czy siak powstanie, bo obecne przybliżenie balansu nie bierze ich pod uwagę. Tu jest kwestia tych obaw i zysków, które wypisałem przy odpowiednich rozwiązaniach.
Moje obawy (skupienie mocy taktycznej w jednym punkcie) sprawiają, że widziałbym zdolności na jednostkach, bo zwiększają znaczenie, zmniejszają niszowość i ułatwiają balansowanie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2013-04-27, 12:03, w całości zmieniany 1 raz
Biorąc pod uwagę, że ankieta na razie idzie równo, pozwoliłem sobie szkicowo strzelić ilustrację tego, jak mogliby funkcjonować dowódcy (aczkolwiek w przykładzie brakuje z 1 pasywnej i ze dwóch aktywnych).
Pokazane podejście jest fajne, bo modułowe i nie zmusza do marnowania pomysłów pasujących do postaci, ale z drugiej strony może być trudne w wykonaniu, dlatego też wszystko zależy.
Myślę, że niezależnie od tego jak to robić, nie ma sensu dawać więcej niż trzech dowódców na rasę, żeby nie robić potem wymuszonych i nieciekawych (niekoniecznie byliby to tacy, jak w DII).
Nie jestem osobiście zachwycony jakością prezentacji ani paroma możliwymi komplikacjami, no ale, chciałem pokazać jedno z możliwych podejść.
Rozumiem, że przy takiej konfiguracji dowódców, każdy posiadałby jakieś pasywne wsparcie dla konkretnych jednostek? Czy w takim przypadku nie wykształciłoby się coś w stylu ukonkretnienia armii?
Zależy co masz na myśli mówiąc "ukonkretnianie", ale tak, zapewne większość takich pasywnych premii byłaby powiązana z jednostkami w ten czy inny sposób.
Problem polega na tym, że nie wiem czy takie podejście do dowódców mnie w pełni zadowala czy nie... :]
Jak Vozu prosił o propozycje no to tutaj dla Drakula.
Torpor 2 lvl - poświęcając dodatkowy PM cel traci 3 HP, które odzyskuje turę po przebudzeniu
Palownik 2 lvl - jeżeli użycie umiejętności "Palownik" spowoduje śmierć jednostki, cała armia przeciwnika na 1 turę traci 1 punkt INI
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum