Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Dowódcy

Poprzyj rozwiązanie:
Żołnierze samopas
50%
 50%  [ 3 ]
Za głosem wodza
50%
 50%  [ 3 ]
Głosowań: 6
Wszystkich Głosów: 6

Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-24, 13:37   Dowódcy

Aktualny arkusz dowódców
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2013-05-05, 13:22, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-04-24, 17:52   

To ja się jawnie przyznam, że głosuję za dowódcami. Dlaczego? Otóż dlatego, że gdy jednostki otrzymają dodatkowe umiejki, to staną nazbyt uniwersalne. Ja osobiście we wszystkich strategiach jestem zwolennikiem mysli kamień, papier, nożyce, czyli konkretne jednostki skuteczne na konkretne, a ulegają innym. Wprowadzenie wodzów wg w mniejszym stopniu będzie wpływało na obraz walki.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-24, 17:58   

Ja daję głos na samopasanie się (jakkolwiek to źle nie brzmi). Zapytać można "dlaczego". Może będzie trudniej uzyskać balans, ale jednak uważam że ważniejsze jest to, aby utworzyć różnorodne i ciekawe strategie.
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-24, 18:37   

Waskos napisał/a:
Otóż dlatego, że gdy jednostki otrzymają dodatkowe umiejki, to staną nazbyt uniwersalne.

Nie chciałbym nic wypominać, ale na niebrane jednostki najczęściej ty narzekasz, a umiejętności są jedną z metod przypisania im dodatkowych funkcjonalności które w najgorszym wypadku dadzą więcej nisz do których mogą pasować.

Waskos napisał/a:
Ja osobiście we wszystkich strategiach jestem zwolennikiem mysli kamień, papier, nożyce, czyli konkretne jednostki skuteczne na konkretne, a ulegają innym.

To brzmi jak założenie binarności pt. jak się dasz wymanewrować w czasie wybierania, to możesz już się poddać, bo szanse masz znikome.
Poza tym, nie widzę gdzie 4 dowódców na rasę miałoby wzmocnić kamień-papier-nożyce; no chyba że w tym, że skupienie odpowiednich działań na wrogim dowódcy może go totalnie wyłączyć i tracisz całość taktycznych zagrań na raz.
_________________
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 25
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 592
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-04-24, 20:18   

No ale przecież nikt tu chyba nie myśli takiej roli wodzów, że samo ich jestestwo czy jego brak decyduje o wygranej czy przegranej
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-25, 13:51   

No jednak zakładani są jako jedyni posiadający specjalne zdolności, zatem zdjęcie/trzymanie w paraliżach itp. odcina od całości specjalnych taktyk jakie oferuje (wyłączając ewentualne aury etc).

EDIT
Punkt "trudniejszy balans" zaczyna się robić nieaktualny w opisie opcji z jednostkami mającymi własne specjalne właściwości - jak się nad tym zastanowić, to coś takiego niepomiernie ułatwiłoby uzyskanie wypoziomowania ich względem siebie (abstrahując już od tego, o ile użyteczniejsze taktycznie dla różnych kompozycji jednostek każda z nich mogła by się stać).
_________________
 
 
Allemon 
Obrońca Wiary
były inkwizytor



Wiek: 27
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 548
Skąd: Temperance-Zdrój
Wysłany: 2013-04-26, 10:51   

Ja bym to rozdzielił na dwie gry:
* podstawową, taką na prosto i szybko (tylko po ostatecznym zamknięciu balansu)
* pełną, z dowódcami i innymi bajerami.
_________________
Allemon
(-) Z Łaski Wszechojca, Wysoki Komisarz ds. Administracji, Porządku, i Konserwacji Jedynego Słusznego Forum
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-26, 11:00   

Allemon napisał/a:
Ja bym to rozdzielił na dwie gry:
* podstawową, taką na prosto i szybko (tylko po ostatecznym zamknięciu balansu)
* pełną, z dowódcami i innymi bajerami.


Dublowanie pracy, bo trzeba doszlifować jeden balans, potem nim wstrząsnąć i budować nowy.
Wolałbym, żebyśmy określili kto gdzie stoi w podanej kwestii i pozwolili mi działać :-)

Ankieta wygasa za jakieś 3 dni, więc czasu i tak dużo nie zostało.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2972
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-26, 15:25   

Wszystkie dobrane już jednostki posiadają jakieś dodatkowe atuty. Czy dodanie im następnych zdolności zbytnio nie zamiesza?
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 779
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2013-04-26, 15:40   

Moim zdaniem namiesza. Dlatego wolałbym by pojawili się bohaterowie. Tak w bardzo dużym skrócie. Będzie wtedy bardziej przejrzysto.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-26, 15:53   

Każde wprowadzenie czegokolwiek dodatkowo miesza - tak wprowadzanie dowódców (którzy by mieli być czymś więcej niż obowiązkową, jednorazową jednostką z lepszymi statami) czy umiejętności dodatkowych dla jednostek.

Jednakże warto zauważyć, że ewentualne nierówności (tak pomiędzy jednostkami, jak i ogólno-rasowe) łatwiej będzie wyrównać, dodając dla jakiejś jednostki umiejętność specjalną, niż majstrować przy liczbach, odpornościach i ochronach.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2972
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-26, 16:07   

A w jaki sposób widzisz pojawianie się w walce dowódcy? Czy byłby stały i dobiera l jednostki czy też każdy na starcie bitki decydowałby o jego profesji.

Umiejętności:

Bramka nr 1: Każdy rodzaj dowódcy posiada już zdefiniowane umiejętności
Bramka nr 2: Dowódca dobiera umki na starcie potyczki (draft)
Bramka nr 3: Dowódca się rozwija i wraz z tym zdobywa umki

Gdzie jest Armi :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-26, 17:02   

Bramka nr3 odpada, oczywiście, bo niby jak?
Zdefiniowani z góry lub draftowalni w jakimś zakresie. Aczkolwiek zależy, czy rozumiesz to jako "mam pustego bohatera i teraz coś z niego zrobię" czy "Mam szablon Tropiciela i wybiorę z dostępnej puli to, co chcę".

Co do namieszania, jest tak, jak mówi Byz - czy dodam jednostkom zdolności, czy zrobię dowódców ze zdolnościami, chaos tak czy siak powstanie, bo obecne przybliżenie balansu nie bierze ich pod uwagę. Tu jest kwestia tych obaw i zysków, które wypisałem przy odpowiednich rozwiązaniach.

Moje obawy (skupienie mocy taktycznej w jednym punkcie) sprawiają, że widziałbym zdolności na jednostkach, bo zwiększają znaczenie, zmniejszają niszowość i ułatwiają balansowanie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2013-04-27, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-27, 13:02   

Biorąc pod uwagę, że ankieta na razie idzie równo, pozwoliłem sobie szkicowo strzelić ilustrację tego, jak mogliby funkcjonować dowódcy (aczkolwiek w przykładzie brakuje z 1 pasywnej i ze dwóch aktywnych).
Pokazane podejście jest fajne, bo modułowe i nie zmusza do marnowania pomysłów pasujących do postaci, ale z drugiej strony może być trudne w wykonaniu, dlatego też wszystko zależy.
Myślę, że niezależnie od tego jak to robić, nie ma sensu dawać więcej niż trzech dowódców na rasę, żeby nie robić potem wymuszonych i nieciekawych (niekoniecznie byliby to tacy, jak w DII).

Nie jestem osobiście zachwycony jakością prezentacji ani paroma możliwymi komplikacjami, no ale, chciałem pokazać jedno z możliwych podejść.

Arkusz
DO starszego Office'a

Lead.zip
Pobierz Plik ściągnięto 281 raz(y) 15,12 KB

_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2013-04-28, 19:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-28, 09:57   

Rozumiem, że przy takiej konfiguracji dowódców, każdy posiadałby jakieś pasywne wsparcie dla konkretnych jednostek? Czy w takim przypadku nie wykształciłoby się coś w stylu ukonkretnienia armii?
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-28, 10:00   

Zależy co masz na myśli mówiąc "ukonkretnianie", ale tak, zapewne większość takich pasywnych premii byłaby powiązana z jednostkami w ten czy inny sposób.
Problem polega na tym, że nie wiem czy takie podejście do dowódców mnie w pełni zadowala czy nie... :]
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2972
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-28, 19:29   

Dobra fajne arkusze ale
1) co to transfuzja;
2) jak działa wyssanie życia;
3) wampirze ostrze regeneruje życie?? to o co chodzi z tymi wyżej
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2972
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-28, 20:10   

Ogólnie bardzo fajnie tylko co gdy nie chcemy mieć w oddziale wampirów?

Bohater jest zbyt wyspecjalizowany by miał prawo istnieć bo przecież nie chcesz chyba tworzyć osobnych liderów dla poszczególnych jednostek?

Wydaje mi się, że jak mają się pojawić dowódcy to ich umkli powinny mieć szersze pole działania, przykładowo +1 do pancerza dla pierwszej linii.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 28
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-29, 21:37   

Zaktualizowane o jednego dowódcę i dwa wstępne szkice
Na dole okna są osobne karty arkusza z innymi dowódcami.
Uwagi, narzekania, komentarze, sugestie, pomysły etc. mile widziane.
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-30, 17:39   

Jak Vozu prosił o propozycje no to tutaj dla Drakula.

    Torpor 2 lvl - poświęcając dodatkowy PM cel traci 3 HP, które odzyskuje turę po przebudzeniu
    Palownik 2 lvl - jeżeli użycie umiejętności "Palownik" spowoduje śmierć jednostki, cała armia przeciwnika na 1 turę traci 1 punkt INI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum