Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Wnioski i Spostrzeżenia
Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-17, 00:04   Wnioski i Spostrzeżenia

Tutaj można dzielić się przemyśleniami po grach testowych i uczestniczyć w dyskusjach na ich temat. Rozważania prowadzone w tym temacie docelowo powinny stanowić gro materiału decydującego o zmianach.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2959
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-17, 05:35   

byzsla napisał/a:
Syn Ymira atakuje dolnego centaura - (seria zastanowień nt. właściwości obrony) - trafia (centaur ma 2)

Jakieś wnioski :?:
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-17, 08:58   

Tak, zaktualizowanie tematu z Zasadami o taki zapis:
Cytat:
Obrona
Wzór na obrażenia otrzymywane w czasie obrony:
Kod:
(Obrażenia - pancerz)/2

Formuła dobrana tak, żeby opancerzone jednostki nie wychodziły na tym zbyt dobrze, bo i tak są do przodu.
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-17, 10:40   

Był też pomysł, żeby obrona dodaje 3 punkty pancerza. To to chyba na wstępie zostało odrzucone, jako za słabe.

Vozu napisał/a:
Nienawidzę pisania tych raportów, po co mamy się tak katować? ;x


Żeby prześledzić skuteczność jednostek.
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2959
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-17, 10:56   

Cytat:
PS. Nienawidzę pisania tych raportów, po co mamy się tak katować? ;x
_________________


Ależ drogi towarzyszu Vozu, zebrane raporty pozwalają dostrzec to co w pojedynczej potyczce może umknąć nawet bardzo wprawnemu oku.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-17, 11:02   

Ale robienie ich boli, strasznie, przynajmniej mnie :-P
No, ale trudno, mus to mus - mam nadzieję, że jak każdy ogarnie jak się to rozgrywa, to nie będę potrzebny przy każdej walce, więc będę miał mniej raportów do robienia :D
_________________
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 582
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-04-17, 11:07   

Dobra, jako osoba walcząca wręcz wypada abym napisał o swoich spostrzeżeniach.

I Wg mnie miałem skład dobrze dobrany do jednostek Rava. Oczywiście tak nie musiało być, gdyby zamiast wampira było widmo miałbym twardszy orzech do zgryzienia, albo jak ktoś odporny na oręż, wtedy dopiero by było xD Oczywiście składy dobierane w ciemno.

II Kolejnym atutem przemawiającym na moją korzyść był rozmiar bitwy, 3vs3 i wzięcie hierofanty. Wg trzeba nad tym pomyśleć, bo rozmiar całkowicie wykluczał przydatność prorokini.

III No tak jak w pierwszej bitwie kluczowe okazały się chybienia. Rav nie trafił kilka razy w obrońców, a że z tyłu miałem potężnego healera, to efekty widzicie, choć wg bardziej zadecydowały niewchodzące paraliże.
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 582
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-04-17, 12:49   

Co by nie zapomnieć od razu napiszę. W Górskich Klanach podważana jest użyteczność miotacza płomieni, zresztą całkiem słusznie. We wszytskim ustępuje wilczemu władcy i pustelnikowi. Propozycje, które się do tej pory pojawiły stawiają na wyrzucenie miotacza lub wilczego władcy i zastapienie ich innymi jednostkami. Wg mnie mogłaby to być walkiria lub miś polarny (z racji na dużą ini, której klanom zawsze brakuje).
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2959
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-17, 12:56   

Czarno widzę tez przyszłość Starszego, obrażenia jakie zadaje niewiele większe od tych WW i jego wstawianie do oddziału tak naprawdę to tylko marnowanie miejsca.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-17, 15:14   

Klany ogólnie są w tym momencie w bardzo... tyłkowej sytuacji, chyba będziemy musieli zrobić szybkie zmiany już teraz.

Pustelnik jest stanowczo zbyt wytrzymały do zadawanych przez siebie obrażeń - wprawdzie zabije to jego możliwość ustania w pierwszej linii, ale skroiłbym mu PŻ do 16.
W pozostałych kwestiach nadal mam zagwozdkę.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2959
Skąd: Temperance
Wysłany: 2013-04-17, 15:32   

W sytuacji gdzie nie ma drzewek rozwoju Pustelnika powinno się traktować jako jednostkę magiczną z nastawienie właśnie na drugą linię.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-18, 22:32   

Po ostatniej walce testowej doszedłem do wniosku, że sprawa z Hordami jest fundamentalnie skiepszczona - posiadają źródło tak unikalne, że w zasadzie brak z nim interakcji wśród innych ras, przy okazji same mają pełną odporność, co całkowicie uniemożliwia im sensowną walkę z Sobowtórem (albo czymkolwiek odpornym na śmierć co kiedyś wprowadzimy).
Tak na szybko jadąc przez arkusz statystyk pomyślałem, że można by zrobić tak:

    Ewentualna zmiana źródła ataku Lisza na Ogień
    Usunięcie Smoczego Lisza
    Wprowadzenie do Hord Mrocznego Enta o ataku ze źródłem Ziemia (do ustalenia, czy atak ten będzie masowy czy w jeden cel)
    Ewentualna zmiana źródła ataku Upiora na Wodę

    Przyznanie Aniołowi ochrony przed Śmiercią
    Zmiana odporności Golema z Trucizny na Śmierć

    Zmiana ochrony przed Wodą Króla Klanu na ochronę przed Śmiercią

    Zmiana odporności Onyksowego Gargulca z Trucizny na Śmierć
_________________
 
 
Waskos 
Patriarcha
Kapłan Spamu



Wiek: 24
Dołączył: 09 Lut 2011
Posty: 582
Skąd: Masłowy Bród
Wysłany: 2013-04-18, 22:48   

Większość propozycji zdaje się logiczna. Opowiadałbym się na wprowadzenie enta z obszarówką. Woda u upiora, nie wiem czy to da zamierzony efekt, na razie jedynie król klanu ma ochronę i elfy przy ewentualnym nadaniu przez opiekunkę, no ale jakieś ograniczenia się pojawią. Nie pasuje mi nadanie immunitetu golemowi, stałby sie jeszcze większym młotem na hordy niż i tak jest obecnie. Mam ambiwalentny stosunek do odporności dla gargulca, to musiałbym zobaczyć w bitwie. Reszta, jak pisałem na początku, wydaje się logiczna
_________________
I lubię patrzeć, jak w panice
Pospólstwo z mieniem pierzcha drogą,
A po ich piętach wojownicy
Depcą i ławą suną mnogą.
Lubię to sercem całym!
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-18, 22:55   

Waskos napisał/a:
Woda u upiora, nie wiem czy to da zamierzony efekt, na razie jedynie król klanu ma ochronę i elfy przy ewentualnym nadaniu przez opiekunkę, no ale jakieś ograniczenia się pojawią.

Jest jeszcze SY. Generalnie bardziej szło o upewnienie się, że podobne archetypy jednostek mają różne źródła, aby na przyszłość mniej się bać (kiedyś możemy dojść do nowych ras, a wtedy wiadomo, może być zamieszania).

Waskos napisał/a:
Nie pasuje mi nadanie immunitetu golemowi, stałby sie jeszcze większym młotem na hordy niż i tak jest obecnie. Mam ambiwalentny stosunek do odporności dla gargulca, to musiałbym zobaczyć w bitwie.

Im dałem dla logiki - jestem przekonany, że ograniczenie do trucizny było po to, żeby nie kopać Hord. Ale tak, z Golemem może różnie wyjść, on zresztą nadal budzi kontrowersje i wymaga testów.
_________________
 
 
byzsla 
Paladyn
Bot nevendaarski



Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 351
Skąd: Ok. Olsztyna
Wysłany: 2013-04-19, 08:10   

A może po prostu dla Golema i Gargulca zostawić odporność na zatrucie oraz dać ochronę na śmierć?

W ogóle to warto zrobić przegląd systemu odporności/ochron, aby jakieś źródło ataku nie było ogólnie gorsze niż inne.
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 24
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 770
Skąd: Tar Al'naihme

Wysłany: 2013-04-19, 13:40   

Nadanie golemowi odporności na śmierć wydaje sie logiczne ale może to spowodować, że będzie jeszcze większym rzeźnikiem jak to napisał już wcześniej Was. Golem i tak jest już wystarczająco kozacki do walki z magami a jeśli jeszcze dać mu odporność całkowitą na jakieś źródło to byłby już zbyt imba.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 31
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1905
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2013-04-19, 16:29   

Zgadzam się z poddanymi propozycjami za wyjątkiem opisanych niżej ;)

W kwestii przyznania Upiorowi źródła ataku jako Wody, to rozumiem, że wynika to z logiki interakcji w tym zakresie z pozostałymi jednostkami, aczkolwiek nijak nie pasuje mi to źródło fabularnie. IMHO wolałbym przyznać Ochronę przed Śmiercią Królowi Krasnoludów, albo zmienić źródło ataku Upiora na powietrze.

Po wtóre: to tylko kwestia kosmetyczna, ale na litość boską - tylko nie Mroczny Ent, bo jest szkaradny :( Niechże to już będzie Koszmar z atakiem obszarowym i źródłem ziemia lub umysł, o ile w kontekście reszty jednostek ma to sens (sens użycia umysłu jako źródła ataku).

Też uważam, że dopakowanie Golema odpornością na śmierć zrobi z niego imba. Niemniej - ile jednostek po zmianach będzie dysponowało Śmiercią jako źródłem ataku? (Nie mam statów pod ręką).
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-19, 16:39   

Cytat:
W kwestii przyznania Upiorowi źródła ataku jako Wody, to rozumiem, że wynika to z logiki interakcji w tym zakresie z pozostałymi jednostkami, aczkolwiek nijak nie pasuje mi to źródło fabularnie. IMHO wolałbym przyznać Ochronę przed Śmiercią Królowi Krasnoludów, albo zmienić źródło ataku Upiora na powietrze.

Bardziej chodzi o to, że szukałem kolejnego kandydata na źródło żywiołowe, a Upiór teoretycznie ma sens z jakąś formą "lodowatego dotyku z zaświatów", niespecjalnie wiem w jaki sposób powietrze ma u niego sens. Król i tak jest kandydatem do dostania ochrony przed Śmiercią.

Nagash ep Shogu napisał/a:
Po wtóre: to tylko kwestia kosmetyczna, ale na litość boską - tylko nie Mroczny Ent, bo jest szkaradny :( Niechże to już będzie Koszmar z atakiem obszarowym i źródłem ziemia lub umysł, o ile w kontekście reszty jednostek ma to sens (sens użycia umysłu jako źródła ataku).

To zostawi Hordom jedynie 3 jednostki mogące trzymać linię przednią (Widmowy, Templariusz, Żmij), przynajmniej przy standardowym założeniu, że Koszmar jest jednopolowy. Nie wiem, czy robienie z niego dwupolowca miałoby sens.

Nagash ep Shogu napisał/a:
Też uważam, że dopakowanie Golema odpornością na śmierć zrobi z niego imba. Niemniej - ile jednostek po zmianach będzie dysponowało Śmiercią jako źródłem ataku? (Nie mam statów pod ręką).

Trzy - Wampir, Śmierć i Żmij (o ile Upiór będzie miał je zmienione).
Rozumiem wahania co do Golema, biorąc pod uwagę, że jego siła jest na ten moment trudna do zmierzenia (i potencjalnie duża). Osobiście zastanawiam się nad pojechaniem mu pancerza w zamian za więcej życia, by nie okazało się, że jest chorym kombem z uzdrowicielami (albo spróbować zabawy z pierwszą w historii "negatywną odpornością", tj. odpornością na Uzdrowienie).
_________________
 
 
Nagash ep Shogu 
Arcywampir
1st Fiddle of Mortis



Wiek: 31
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 1905
Skąd: Cihael ep Eshar
Wysłany: 2013-04-19, 16:48   

"Lodowaty dotyk z zaświatów" ma sens. Ja patrząc po animacji ataku Upiora zawsze miałem wrażenie, że nośnikiem zaklęcia jest powietrze, jak w przypadku zarazy, stąd też mój pomysł na takie źródło ataku.

Vozu napisał/a:
Król i tak jest kandydatem do dostania ochrony przed Śmiercią.


Wiem i w taki sposób wyraziłem aprobatę dla tego pomysłu.

Zrobienie z koszmaru dwupolowca to zabieg czysto kosmetyczny. Pula jednostek w rasach jest ograniczona, dlatego dobór powinien być jak najbardziej klimatyczny. Koszmar IMHO jest bardziej klimatyczny, niż Mroczny Ent, który zawsze jest jakąś tam wypaczoną formą jednostki elfów.
_________________

Księżyc świeci, martwiec leci,
Sukieneczką szach, szach,
Panieneczko, czy nie strach?



Nasz wampirek to smakosz i znawca,
przy tym wcale nie żaden oprawca!
Za ssanie kolacji płaci jak w restauracji,
Chyba, że honorowy krwiodawca...

Sysu, sysu, cmok, cmok, cmok,
Chyba, że honorowy krwiodawca!

 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 26
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2013-04-19, 23:23   

Byłbym, panowie, zapomniał - Imperium siedzi obecnie na 9 jednostkach, jako jedyna rasa z dostępnych. Wszelkie pomysły na to, co im dodać są mile widziane.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum