Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Disciples vs HoM&M

Która z poniższych serii, najbardziej przypadła Wam do gustu?
Seria, Disciples
71%
 71%  [ 61 ]
seria, Heroes of Might & Magic
5%
 5%  [ 5 ]
Obie serie są na równym poziomie
22%
 22%  [ 19 ]
Głosowań: 85
Wszystkich Głosów: 85

Autor Wiadomość
Ancalagon the Black 
Pustelnik
Administrator



Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 171
  Wysłany: 2006-12-14, 18:08   Disciples vs HoM&M

W temacie tym piszcie wszystkie argumenty przemawiające za wybraną grą, co Waszym zdaniem jest lepszego/przemawia za disciples lub HoM&M, a także i w przeciwną stronę, możecie wytykać rywalowi wszystko to co Wam się nie podoba. Prosiłbym ażeby nie była to zwykła przegadywanka tylko dialog z konkretnymi argumentami. A że obie gry mają swoje wady i zalety, dyskusja zapowiada się ciekawie ;-)
Ostatnio zmieniony przez Ancalagon the Black 2007-02-13, 17:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Pyriel 
Rycerz piekieł
Wielki Cenzor



Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 386
Skąd: zQnów
Wysłany: 2006-12-15, 16:01   

Hmmm narazie do dyspozycji są tylko dwi części Disców i aż pięć herosów :-?
Gry sa podobne jednal tym co ndróżnia e jest budowa oddziału. W Herosie mamy wielkie armie w których wymieniamy sobie oddziały, w discu zwarty oddział wojowników.
W disciples potęga gracza zależy od tego ile walk stoczy i jak z nich wyjdzie w Herosach decyduje złoto /mozna mieć potężna armie bez toczenia walk/ Dlatego Disciples bardziej mi się podoba a rozwijanie armi daje więcej satysfakcji :mrgreen:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-02-24, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ancalagon the Black 
Pustelnik
Administrator



Wiek: 35
Dołączył: 09 Gru 2006
Posty: 171
Wysłany: 2007-01-02, 21:24   

Mi osobiście do gustu dużo bardziej przypadło disciples, klimat i stylizacja we wszystkich częściach doprowadzone są do perfekcji, w kwestii militarnej disciples również góruje nad HoM&M pod prawie wszystkimi względami. Nie wszystkimi, gdyż zaliczam się do chyba nielicznej grupy fanów disciples którzy są zdania iż ruch podczas bitwy jest potrzebny a przeciwnym tej koncepcji w większości nie chodzi o sam fakt iż ta taktyka jest zła tylko o dystans do HoM&M, i tu właśnie jest ten jedyny plus heroesa w kwestii batalistycznej. Podczas walki w disciples z inną grupą nie przeszkadzało mi nawet już to że wszystkie jednostki stoją w miejscu, nawet to "cięcie powietrza", lecz kiedy przyszło walczyć z jedną jednostką np: jakimś bosem, to cała walka sprowadzała się do klikania lewym przy. myszki bez konieczności jej przesuwania, a jedyną atrakcją w tedy(oprócz genialnych animacji) było to że ktoś od czasu do czasu sobie chybił. Ale w trzeciej części jednostki będą się poruszać, więc problem można uznać za historię :-D . W heroesach najbardziej chyba dobijała mnie monotonia, a przede wszystkim klimat, świat cukierkowych kolorach osobiście mnie odstrasza.
 
 
 
Pyriel 
Rycerz piekieł
Wielki Cenzor



Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 386
Skąd: zQnów
Wysłany: 2007-01-03, 15:16   

Największym plusem Disciples jest wygląd jednostek. Na mój gust to jednostki z HoM&M V nie dorastaja do pięt tym z DII.
Z tego co widać na screenach DIII też będzie wiodło prym.
Do tego fabuła jestem bardzo ciekaw jak potoczy si w DIII, ta z dwójki bardzo mi sie podonbała /z Apostołów także/ W Herosie tylko opowiesć z części trzeciej do mnie przemawia, H4 czy H5 nudzą :-?
Co do ruchu jednostek po polu walki to zaczynam sie powoli przekonywać do tej koncepcji, ruch i wygląd jednostek m oże sprawić że wielu fanów herosa zmieni go na Disca.Zamiana w drugą strone nie wysdaje mi sie prawdopodobna.
Ci którzy nazymają DIII klonem Herosa niech porównają sobie wygląd jednoestek Inferna /heros/ z Legionami /disciples/ Różnica jest bardzo widoczna.
_________________

Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-02-24, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rond 
Weteran
Kamil Młotoręki



Dołączył: 16 Gru 2006
Posty: 113
Skąd: Klan Kopalni Niebios
Wysłany: 2007-01-20, 17:04   

Ja jeste za ruchem jednostek w Disciples. Będzię to duże urozmaicenie, strategia itp. Mam nadzieję, że jeżeli nie D3, to D4 podbije świat, tak jak to zrobił Heroes 3 :) W heroes podoba mi się możliwość przejmowania stolic, ale w Disciples nie wiem czy miałoby to większy sens :) Jestem za Disciples, Heroes 3 nei uwiódł mnie aż tak jak wyżej wspomniana gra ;)
_________________
"Wielcy ludzie nie rodzą się wielkimi, tylko się nimi stają" - Mario Puzo "Ojciec Chrzestny"
 
 
 
Pyriel 
Rycerz piekieł
Wielki Cenzor



Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 386
Skąd: zQnów
Wysłany: 2007-01-23, 10:55   

W discach przejmowanie stolic nie jest dobrym pomysłem. Brak tej mozliwości podkreśla różnice i nienawiśc między rasami. Pozatym fajnie jest zniszczyć takie wspaniałe budowle :) Byłby też problem ze strażnikami przecież np. ulubieniec Mortis nie może nagle bronić miasta dla sił Imperium
_________________

Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-02-24, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Gallean 
Nekromanta



Wiek: 35
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 368
Skąd: Brzuśnik
Wysłany: 2007-02-05, 18:21   

W Disciples lepsze rzeczy od Heroesa to:
- każda rasa ma boga
- są drzewka rozwoju jednostek
- bohaterowie biorą udział w walce
- klimat
- fabuła
- żadna rasa nie jest do końca dobra ani zła ( np: Betrezen działa z zemsty, Mortis pragnie odzyskać ukochanego)
W Heroesie lepsze jest:
- zaklęcia
- podstawowe jednostki z mitologii np: satyr, hydra, jednorożec, których brak w Disciples
- chodzenie podczas walki
- dużo więcej surowców
_________________
Mors certa, hora incerta

http://s19.gladiatus.pl/game/c.php?uid=68723
 
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2007-02-06, 10:50   

Ja bardziej wolę Disciples.
Za muzykę, grafikę, to że bochaterowie pełnia też rolę jednostki i każda jednostka zdobywa doświadczenie, i jako że jest ich kilka to można się do nich przywiązać, takze jeszcze za klimat i fabułę kora jest świetna.

A co do ruchu w czasie bitwy to nie jestem prszekonany do tego że to jest zaleta, trzeba czekać pare tur by wojaownikami doczłąpać do wroga a łucznicy i inne moga cały czas atakowac, w Disciples od razu mozna walczyć każdą jednostą przez co jest szypciej i nie robi sie nudno.
_________________
 
 
 
Thorus 
Krasnolud



Wiek: 34
Dołączył: 11 Gru 2006
Posty: 14
Wysłany: 2007-02-13, 08:09   

w disciplesie jest

nieograniczony rozwój jednostek w zależności od doświadczenia
rozwój bohatera ma większy wpływ na walke
więcej magii dostępnej na mapie

w Heroesie jest

magia nie zależy od zasobów tylko od bohaterów
więcej magii w bitwie
większy rozwój miast

mimo to jest dużo szczegółów które przemawiają za disciplesem
_________________
Wrogowie którym grozisz, tworzą armię, wrogowie których niszczysz, tworzą groby.
 
 
 
Bao Dur 
Chłop



Dołączył: 05 Lut 2007
Posty: 8
Skąd: ze ShaoLinu
Wysłany: 2007-02-13, 10:41   

Jestem zagorzałym fanem Disciples, ponieważ:
-lubię gry strategiczne i rpg, a to jest wyśmienite ich połączenie
-jest spora możliwość rozwoju jednostek
-każda rasa ma swoją historię i swojego boga
-gra posiada super muzę budującą niepowtarzalny klimat

Uważam jednak, że plusem Heroes'ów, a minusem Disciples jest liczebność armii. Chodzi mi o to, że jak gramy w Disciples to np.: walczymy z góra sześcioma jednostkami. W Heroes'ach jest większa liczba jednostek, pokazane ile umiera i walki są bardziej prawdopodobne (jak walczy np. razem 1000 jednostek). Przecież epicką bitwą nie jest walka np. 2 Synów Ymira, 1 Mistrza Run i Krasnoludzkiego Maga przeciwko dwóm Zgłębiczartom, Książowi Piekieł i Modeuszowi........

Lecz każda gra jest inna, a to jest tylko malutki mankament Disciples :-D (W III ma być więcej jednostek....)
 
 
Rogin 
Wtajemniczony
Title not found



Dołączył: 31 Sty 2007
Posty: 116
Skąd: Dolina Roztoki
Wysłany: 2007-02-18, 12:20   

I Disciples i HoM&M. Obie świetne. Ale bardziej Disa, bo:
- rekrutujesz kiedy chcesz
- dowódcę można kupić za 500 a nie za 2500 złota!
- poziomy są do (CHYBA) 6, a w HoM&M do 2
- w Disie jest więcej hp
A co jest lepsze w HoM&M?
- duchy jest ciężko trafić, a jeżeli ma się taką jedną umiejętność (nie pamiętam nazwy) to z zabitych wrogów powstają np: widma
- można puszczać czary w bitwie
- przemieszczać się w bitwie
- fajny wygląd (to samo u Disa, ale smoki powinni autorzy nakarmić!)
I w ogóle... ocena: Dis - 6, HoM&M - 6
I tyle.
_________________
Zwycięstwo nauczy nas niewiele, porażka zaś tysiąca rzeczy.

Nie dyskutuj z debilem.
Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
 
 
Armagedon 
Wiedźmiarz
Siła Nieczysta...



Dołączył: 15 Lut 2007
Posty: 168
Ostrzeżeń:
 2/3/6
Wysłany: 2007-02-18, 14:30   

obydwie... obydwie mnie urzekły i trzymają mnie z siłą Kropelki... dlaczego ?? każdy wie po przeczytaniu wcześniejszych postów...
_________________
Pojawiam się i znikam
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2007-02-19, 16:40   

Mi w Herosach zbytnio brakuje bohatera walczącego, a HIV w któjej jedynie taki jest to nie wyszedł najlepiej.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-02-20, 00:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Weird 
Chłop


Wiek: 44
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 4
Skąd: Podlaskie Bory
Wysłany: 2007-02-21, 15:11   

najpierw powiem, ze ponizszy wypis wad i zalet opisuje wylacznie moje osobiste wrazenia (tak mowie w razie czego) ;]

zalety:

hommv:
imho, "dziewczeca", bardziej "zyciowa", "telenowelowa", przejzysta...

disciples:
mroczna, klimatyczna (najlepsze wrazenia wynikajace z nastrojowej muzyki (i poznej pory), rzucania zaklec podczas wedrowki, wyprawianie szpiega na przeszpiegi, ogolnie mozna rzec - "mocna rzecz" - tylko dla prawdziwych mezczyzn...) ;)

wady:
o wadach nie chce mi sie gadac ;p
no dobra...

hommv:
chcialbym grzmotnac czyms konkretnym w przeciwnika po drugiej stronie mapki (btw, ciezko mi to sobie wyobrazic w disciples w 3d, ale kto wie, moze jakies astralne podroze beda w postaci mistycznej kaczki, ktora w owym astralu musi sie zmierzyc z defensywna moca przeciwnika (np. w postaci zabki w ciapki, albo lecacej z nieba sraczki)...)... ;)

disciples:
- uoj, chopie, ale zes machnou tom siekierkom!!!
- paaanie, jakie laaanie...
- sokole lyc - odgryz dziadu rzyc! ;]

p.s.:
btw, witam i pozdrawiam wszystkich "wyznawcow" ;)

p.s.2:
przepraszam moderka - wynikla usterka - klikuem sobie no i masz tobie! ;)
bede sie staral omijac ten jakze pociagajacy button "FrEaK" (bedzie ciezko)...
 
 
P@weł 
Paladyn
...Inny...



Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 486
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-02-22, 10:22   

Nie spędziłem tyle czasu nad serią HoMM co z Disciples. Powiem więcej w piątą część Herosów rozegrałem chyba 4 misje i grę odłożyłem na później ( ale jeszcze do niej wrócę ;-) ), więc trudno jest mi powiedzieć cokolwiek na jej temat. Ma ładną grafikę ( jednostki są bardzo fajnie wykonane), ale ja preferuję bardziej "mroczną", system walki podoba mi się ( z góry wiem że ten w D3 również mi się spodoba). Gra jest niby bardzo podobna do Disca, ale jednak fan tej drugiej serii od razu rozpozna różnice i powiem szczerze, że grając w herosów brakowało mi niektórych możliwości z disciples. Może to tylko kwestia przyzwyczajenia, pogrania trochę dłużej. Sam nie wiem...jednak wolę Disciples ;-)
 
 
 
Pyriel 
Rycerz piekieł
Wielki Cenzor



Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 386
Skąd: zQnów
Wysłany: 2007-02-22, 11:38   

Heroes poprawił się w części piątej, przynajmniej jeśli chodzi o jednostki. Widać to na screenach. Co prawda czołowy demon nadal lepszy jest w Disciples, jednak smoki w herosie są o wiele lepsze. NA korzyść Disciples przemawia to, że Heros potrzebował pięciu części żeby wizualnie dorównać temy co jest w DII. Czy jednak sprosta DIII :?: nie wydaje mi się.

Disciples.JPG
Plik ściągnięto 929 raz(y) 42,87 KB

Heroes V.JPG
Plik ściągnięto 910 raz(y) 84,33 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Pyriel 2007-02-24, 19:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2007-02-22, 21:12   

Ja tam uważam że w DII zarówno smoki jak i Demony wyglądają lepiej.

Jedna rzecz która mi umkneła wcześniej.
Cytat:
Uważam jednak, że plusem Heroes'ów, a minusem Disciples jest liczebność armii. Chodzi mi o to, że jak gramy w Disciples to np.: walczymy z góra sześcioma jednostkami. W Heroes'ach jest większa liczba jednostek, pokazane ile umiera i walki są bardziej prawdopodobne (jak walczy np. razem 1000 jednostek). Przecież epicką bitwą nie jest walka np. 2 Synów Ymira, 1 Mistrza Run i Krasnoludzkiego Maga przeciwko dwóm Zgłębiczartom, Książowi Piekieł i Modeuszowi......
Zauważ że w herosach też walczy tylko kila jednostek, co z tego że symbolizują one całę armie, walkki w Disciples tez symbolizują bitwy większych armii ty6le że nie są to masy jednostek połączoinych w kilka tylko kilka jednostek. Ja wole takei rozwiazanie, bo jeśli już mają sie toczyć epicje bitwy to musi to być widoczne a nie tylko by cyferki o tym mówiły. Dlatego wole starcia z Disciples, a takze dlatego że jednostki zdobywają tam doświadczenie.
_________________
 
 
 
Gallean 
Nekromanta



Wiek: 35
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 368
Skąd: Brzuśnik
Wysłany: 2007-02-24, 11:51   

A ja w Disciples to właśnie najpierw bym smoki zmienił( tylko te neutralne bo Hordy mają dobre )
_________________
Mors certa, hora incerta

http://s19.gladiatus.pl/game/c.php?uid=68723
 
 
 
Weird 
Chłop


Wiek: 44
Dołączył: 21 Lut 2007
Posty: 4
Skąd: Podlaskie Bory
Wysłany: 2007-02-27, 10:52   

A ja bym nic nie zmienial, co najwyzej jakichs zakreconych, bajeranckich czarow bym dolozyl (tak z 50, mooze wiecej) [gdybym tylko mogl] ;)
Ewentualnie chetnie zagralbym w wersje absurdalna do totalnej zakreciochy (np. bohaterowie rzucajacy (ubarwione) komentarze, podniecajace czary typu "piard muchy", nagle zwroty akcji w trakcie misji (lasencja z Hord chce uwiesc/zgwalcic Palladyna (tymczasowy rozejm (btw, imho, przydalby sie czar zmieniajacy nasza jednostke w zwykla, pilnujaca np. jakiegos skarbu/wejscia do podziemia... - moze ktos kto zna jezyk, zaproponuje to autorom DIII...))) itd., itp...) ;p
 
 
Pyriel 
Rycerz piekieł
Wielki Cenzor



Wiek: 38
Dołączył: 13 Gru 2006
Posty: 386
Skąd: zQnów
Wysłany: 2007-03-09, 22:48   

Jest jeszcze jedna rzecz, która sp0rawia, że Heroes jest gorszy od Disciples.
Chodzi mi o to, że co przwda mamy tam więcej ras ale to nie odgrywa żadnej roli. Dokładniejszy to ludzie czy demony to nie ma różnicy wszystkim chodzi jedynie o podbijanie ziemi sąsiadów. Żadnego celu czy cech wyróżniających rasy. Równie dobrze w Herosie mogłoby być 8 zamków z ludźmi różniącymi się tylko strojami. W Disciples różnice i konflikty między nacjami są wyraźne i nie sprowadzają się tylko do tego by zagarnąć działkę sąsiada.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum