Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Czarna Puszcza (v2)
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-26, 13:05   Czarna Puszcza (v2)

Czarna Puszcza (v2)



Czarna Puszcza Multiplayer v2.rar
Pobierz Plik ściągnięto 504 raz(y) 9,65 KB

_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-26, 20:37   

yo hordy dalej zaczynają z nadwyżką many :-P
Widzę zmienione neutrale, przynajmniej teraz da się z nimi powalczyć spokojnie hordami.

Jednak dalej byłbym za tym, by po obu stronach były takie same neutrale.
Takie same neutrale to może większa schematyczność, ale też dużo większy balans.
Bo teraz się można przyczepić, że ktoś więcej dostaje doświadczenia itd.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-26, 23:01   

Infospec, wszystkie jednostki neutralne daja 40 punktów doświadczenia do podziału. Jednostki rasowe dają (40/45/50/55/60) w zależności od poziomu. Rożnicę jeżeli są to bardzo małe i nie maja wpływu na balans.
_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-27, 00:29   

Jeśli są w porządku to ok, ale teraz trzeba wziąć pod uwagę fakt, ile dana drużyna neutralna zadaje obrażeń dla równego rachunku. Co z tego, że dostanę tyle samo doświadczenia jak okupię walkę śmiercią jakiejś jednostki? Wiem, może się czepiam. Po prostu wolałbym żeby było 100% fair.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-27, 06:13   

Rożnicę sprowadzają się do kilku dmg, które na pewno nie beda miały wpływu na rozgrywke.
_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-27, 11:34   

Dobra porównajmy te różnice kilku dmg.

Neutrale po stronie elfów:
pajak
60/35 x1
25 x6
50 x1

zombi
34 x1
20 x1 dowolny cel
15 x6

nekromanta
31 x6
49 x1
25 x1

czempion szkieletów
60 x1
25 x1
skamienienie x6

----- Podsumowanie -----
303/35 - w pojedynczy cel
20 - w pojedynczy dowolny cel
71 - we wszystkie cele
RAZEM - 394/35 = 429
dodatkowo - skamienienie x6


Neutrale po stronie Hord
żywiołak
18 x1 dowolny cel
15 x6
34 x1

czarodziej
24 x6
34 x1
25 x1 dowolny cel

żywiołak 2
26 x6
25 x1 dowolny cel
25 x1 dowolny cel
przyzwanie x1

zgłębiczart
63/skamienienie x1
25 x6
25 x1

----- Podsumowanie -----
156 - w pojedynczy cel
93 - w pojedynczy dowolny cel
90 - we wszystkie cele
RAZEM - 339
dodatkowo - skamienienie x1, przyzwanie x1



No cóż. Ja tutaj widzę różnicę przeszło 100 obrażeń. Do tego hordy dostają więcej jeśli chodzi o wszystkie jednostki w drużynie i drugą linię. Za to elfy obrywają mocno w pierwszej lini.
Mam nadzieję, że rozwiałem wątpliwości, czy mam jeszcze porównać inicjatywy i punkty życia? ...

Pozostaje tylko graczom przed jakąkolwiek walką pograć, żeby sprawdzić najlepszy sposób pokonania neutralnych oddziałów, bo może się okazać, że wrogowi przyjdzie to łatwiej bo ma lepszą pozycję startową.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2012-01-27, 12:13   

Ostatnio mało bywam na forum, ale muszę napisać kilka uwag do, skądinąd mocno wadliwego, rozumowania Infospeca.

1. Jeżeli dobrze rozumiem te (w ogóle nie wyjaśniane) obliczenia, to nie zliczasz ataków obszarowych prawidłowo (tj. patrzysz nominalne obrażenia, nie przemnażając ich przez sumę ranionych jednostek) tym samym traktując na tych samych zasadach co atak strzelecki.

2. Nie uwzględniasz taktycznej wagi ataków w jedną dowolną jednostkę (twój wypis pokazuje znaczną różnicę pomiędzy jedną stroną mapy a drugą,gdzie więcej mają Hordy, a dla nich 'druga linia = wszystko' zazwyczaj).

3. Nie uwzględniasz roli inicjatywy u elfów, które szybciej zdejmą niektóre zagrożenia.

4. Nie uwzględniasz posiadania przez elfy uzdrowicieli, dzięki którym obrażenia z jakimi wychodzą z walki nie są równe sumie tego, co w niej otrzymały. Ergo, realne straty są mniejsze niż teoretyczne.

5. Nie uwzględniłeś też potencjału tak skamienień jak i przyzwań, jedynie je wypisując.

Jeżeli chcesz się bawić z liczbami, to rób to dobrze, suche zestawienie w którym nie ma nawet logicznego przemnożenia, nie mówiąc już o analizie uwzględniającej wszystkie czynniki wiele nie daje.
_________________
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-27, 13:00   

Vozu, tylko wypisałem jakie obrażenia mogą w stanie zadać wrogie neutralne oddziały.
To że sobie sparaliżujesz wrogą jednostkę, albo nie trafi ona w cel to tylko wynika z posiadanej rasy / szczęścia. Porównujemy oddziały neutralne!

Sam przyznaj:
Hordy mają mniejszą inicjatywę bazową od elfów tak?
Zwykle polegają na jednostkach magicznych tak?
To dlaczego muszą się męczyć z szybkimi łucznikami i jednostkami atakującymi wszystkich naraz (czyli naszą drugą linię o zgrozo)?

Jak to wygląda u elfów? Elfy są szybsze tak.
To dlaczego po ich stronie właściwie nie ma łuczników?, a zadawane obrażenia obszarowe jednostek neutralnych są dużo mniejsze, pomimo że elfy mają uzdrowicieli?

Gdyby Hordy zaczynały na miejscu elfów wystarczyłoby postawić w pierwszym szeregu śmierć i zabiłbyś wszystkie te oddziały bez strat. A teraz jest tak, że to elfy stawiają sobie z przodu jakiegoś szarżującego i lecząc go, dzięki łucznikom wychodzą bez strat własnych.
Postaw ich na miejscu hord i nie byłoby już tak różowo, ale nie z powodu faktu, że hordy po prostu nie mają leczenia, tylko z faktu, że ich druga linia jest dużo bardziej narażona na obrażenia niż w przypadku elfów, a to wszystko przez niezrównoważenie oddziałów neutralnych.

Obie rasy powinny mieć takie same przeciwności do pokonania by nabijać poziomy w myśl zasady fair play. Tylko wtedy będą równe szanse.

Nie można robić po jednej stronie oddziału 1x wojownik 3x łucznik
a po drugiej 3x wojownik 1x łucznik. Doświadczenie by się zgadzało bo tyle samo jednostek, ale cele jakie są atakowane nie bardzo. I w takiej sytuacji ktoś jest poszkodowany, nie powiesz mi że nie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum