Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Athelle
2012-01-24, 12:48
Rozpiska Bitewna
Autor Wiadomość
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-09-24, 19:53   Rozpiska Bitewna

Za pomocą rozpiski gracz będzie informował organizatora jakie armie wybrał do następnej walki.

ZASADY WERBOWANIA ODDZIAŁÓW STARTOWYCH

1. Gracz ma 20 punktów na zwerbowanie jednostek, zwiększenie poziomu doświadczenia dowódcy lub wykupienie złodzieja.

2. Werbujemy maksymalnie dwie jednostki z tego samego drzewka, trzymając się ścieżek rozwoju.

3. W dwóch armiach startowych mogą znaleźć się jednostki z rożnych ścieżek. Ścieżki musza być jednak zachowane w poszczególnych oddziałach.

4. Do oddziałów startowych nie można zwerbowac jednostek specjalnych.

5. Armie startowe musza zachować swój początkowy wygląd. Nie mozna wymieniac jednostek pomiedzy tymi oddziałami. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasady zostanie ukarany strata punktową.

5. W czasie gry mozna zwerbowac dodatkowe jednostki do armii startowych (w momencie gdy dowodca zyskuje dodatkowe punkty dowodzenia). Nalezy jednak przestrzegac limitu dwoch jednostek z tego samego drzewka. Jeżeli gracz nie dostosuje sie do zasad zostanie ukarany kara punktową.

Turniej D2.rar
Pobierz Plik ściągnięto 252 raz(y) 5,36 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez Athelle 2012-01-26, 20:35, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 34
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2974
Skąd: Temperance
Wysłany: 2011-09-25, 08:49   

A niewykorzystane punkty przechodzą na następną walkę?
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-09-25, 09:32   

Nie, nie. Punkty przepadaja. Na kazda bitwe masz 5000 pkt. :) i optymalne ich wykorzystanie bedzie bardzo wazne.
_________________

 
 
 
Reyned 
Wojownik Szkieletów



Dołączył: 20 Wrz 2008
Posty: 666
Wysłany: 2011-09-25, 10:24   

Prosiłbym o podanie rozpiski w bardziej popularnym formacie.
Najlepiej formę tekstową .doc lub graficzną .bmp/.tiff/.png
_________________
Cytat:
Every theory of love, from Plato down, teaches that each individual loves in the other sex what he lacks in himself.
G. Stanley Hall

That's why love theories are bad.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-09-25, 10:55   

Dobra napisze jeszcze wersje w WordPadzie.. bo do tego juz na pewno wszyscy maja dostep. Wersja w Excelu jest bardzo wygodna.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 34
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2974
Skąd: Temperance
Wysłany: 2011-09-25, 11:13   

jest tylko jeden minus, będziesz znał już przed walka składy każdego z przeciwników.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-09-25, 11:15   

Moglibysmy ustalic 3 osobe jako sedziego ktory hostuje gre. Wtedy gracze dowiaduja sie o armii przeciwnika dopiero podczas jej trwaina. Kwestia stabilnosci neta. Bitwa trwa 20-30 minut wiec latwiej bedzie sie umowic.

Rozpiske dostarczamy przed kazda bitwa oddzielnie, wiec mozemy zmieniac sklady.
_________________

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-24, 12:52   

Zaktualizowałem pierwszego posta. W załączniku rozpiska w dwóch formatach (Excel, RTF).
_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-24, 13:58   

Athelle napisał/a:
II. W przypadku jednostek jednopolowych koszt odpowiada jej poziomowi.

Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?

Athelle napisał/a:
III. Koszt jednostek dwupolowych obliczamy za pomocą wzoru (Poziom Jednostki +1). Jednostka dwupolowa liczona jest jako dwie jednostki.

górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?
górski olbrzym = 3, skalny olbrzym = 4? czy tak?
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?

Athelle napisał/a:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.

Czyli nie mogę mieć 2 demonów dla przykładu? bo jednostki dwupolowe są traktowane jako dwie jednostki?
Dlaczego taka zasada? Nie rozumiem jej.
Wiele składów używa znacznej ilości jednostek tego samego typu np 3x arcylisz, 3x modeusz lub 4-5x pustelnik czy też 4-5x grabieżca / śmierć.
Eliminujemy te składy z gry w imię czego?

Athelle napisał/a:
V. Możemy zwerbować maksymalnie 3 jednostki do każdego z oddziałów.

A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?
Czyli będę mógł mieć w składzie 5 jednostek? Czy tak można?

Athelle napisał/a:
VI. Kosztem jednego punktu możemy podnieść również poziom dowódcy (1 punkt za każdy dodatkowy) lub zwerbować złodzieja (2 punkty).

A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?


Jeszcze mam pytań trochę:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?
2) Co w przypadku braku sędziego? Przeciwnik zna składy przed walką?
3) Czy można zmieniać składy w zależności od przeciwnika? Czy muszę mieć jedną rozpiskę na wszystkie walki?
4) Jaki jest maksymalny poziom dla bohatera?
5) Skoro można mieć tylko 2 takie same jednostki w tym samym oddziale, co jeśli w trakcie gry zrobię sobie dajmy na to 3 giermków w 1 składzie? Albo co jeśli zrobię dwa składy co mają po 2 śmierci i potem w trakcie gry sobie wymienię jednostki między oddziałami żeby mieć w sumie 4 w jednym składzie?
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-24, 15:30   

Cytat:
Czyli giermek = 1, rycerz = 2, rycerz imperium = 3? dobrze to rozumiem?


Dokładnie tak.

Cytat:
górski olbrzym = 2, skalny olbrzym = 3? tak?


Ta opcja jest prawidłowa.

Cytat:
jednostki dwupolowe zajmują dwa miejsca, czyli może liczone są jako dwie jednostki?


Jednostki zajmują dwa miejsca w oddziale, a podczas pisania rozpiski liczone są jak dwie jednostki. Majac ograniczenie 3 jednostek na oddział po zwerbowaniu jednostki dwupolowej zostaje Ci tylko jedno miejsce.

Cytat:
IV. W armii mogą znajdować się tylko dwie jednostki tego samego typu.


Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.

Cytat:
A ile kosztuje dowódca w takim razie? złodziej kosztuje 2 punkty, a dowódcy po 1?
Ilu można mieć dowódców? Tyle ile punkty pozwalają?


Dowódców masz dwóch i dla nich za punkty werbujesz jednostki lub podnosisz im poziom. Nie możesz wykopywać dodatkowych dowódców na początku. Możesz ich zwerbować za złoto już w czasie gry. Złodziej to taka dodatkowa opcja startowa.

Cytat:
1) Do każdego meczu będzie sędzia tak? który te składy będzie znał wcześniej i co on z nimi zrobi? Do edytora będzie wchodzić i wrzucać składy na mapie?


Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.

Przeciwnicy nie znają rozpiski wroga, o jednostkach dowiadują się dopiero na polu bitwy. To dodatkowy element gry. Trzeba znać silne i słabe strony ras i odpowiednio dostosować pod to swoje rozpiski.

Maksymalny poziom bohatera to 5. Maksymalny wykupiony w rozpisce to trzeci,

Co do ilości jednostek. Podczas bitwy mozna zmieniac jendostki w armiach, ale trzymajac sie zasady ograniczającej ilość tych samych jednostek.
_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-24, 16:13   

Athelle napisał/a:
Zeby było ciekawiej i żeby wymusić na graczach szukanie innych rozwiązań, a nie uciekanie sie do najsilniejszych i prymitywnych składów złozoych z kilku takich samych jednostek.

Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.
Piszesz, żeby nie uciekać się do najsilniejszych i prymitywnych składów, a składy typowo imperialne w stylu 2x imperialny / biały czarodziej czy typowo elfie 2x wartownik / obrońca gaju, pozostały nienaruszone, wciąż będą grywalne, zabójczo skuteczne i efektywne zarazem. Reszta ras jest poszkodowana takim rozwiązaniem.

Athelle napisał/a:
Nie będzie sędziów. Składy przesyłane są organizatorowi (czyli do mnie), a w wypadku moich bitew do wyznaczonej osoby która ustawi je żebym nie znał składu wroga.

Co nie zmienia faktu, że będziesz znał składy przeciwników z poprzednich / cudzych spotkań, np będziesz wiedzieć jaki ktoś ma styl vs hordy i się po prostu dostosujesz, będziesz mniej więcej wiedzieć czego się spodziewać :)


Jak zawsze garść pytań na koniec :)
1) Dowolne umiejętności startowe dla dowódców? mogę np wziąć nieskazitelność czy pierwsze uderzenie? Czyli teoretycznie niemożliwe do wzięcia na tak małych poziomie umiejętności?
2) Można zrobić dowódcę na start z +2 dowodzenia?
3) Co jeśli zostaną punkty wolne? Mam brać złodziei do zapełnienia puli? Czy mogę np kupić wojsko do stolicy?
4) Mogę brać wojsko z różnych drzewek? np naraz Czarodziej i Władca Żywiołów?


Rozpisałem sobie punkty za jednostki w excelu dla wygody.
Miałem tylko dylemat jeśli chodzi o jednostki specjalne, a tak to raczej dobrze rozpisałem :P
Także załączam pliczek jakby ktoś chciał :P

punkty za jednostki.zip
Pobierz Plik ściągnięto 183 raz(y) 6,99 KB

 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-24, 16:31   

Nikomu nie zabraniam grac:
2x Pustelnik
2x Smierc
2x Wiedzma/Pandemoniusz
2x Strażnik Kuźni
To tak samo skuteczne rozwiązania.

Składy których użyto w bitwie będą znane wszystkim, po bitwie. Istnieje jednak tyle możliwości, ze zawsze będzie można wroga zaskoczyć.

Umiejętności dowódców wybierzemy na poczatku bitwy, panel otworzy sie na poczatku pierwszej tury. W zaleznosci od poziomu beda udostepnione odpowiednie umiejetnosci.

Dowodzenie będzie można wybrać na poziomach 2 i 4 (w obecnej wersji moda jest to 2, 3). Maksymalnym poziomem dowódcy w rozpisce jest 3 (na wyższy poziom dowódca może awansować podczas bitwy) dlatego dowodzenie można podnieść tylko o 1 punkt w rozpisce (wykopując poziom dowódcy za punkty i wybierając umiejętność dowodzenie na początku bitwy.)
_________________

 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-24, 16:53   

Athelle napisał/a:
W zaleznosci od poziomu beda udostepnione odpowiednie umiejetnosci.

Tzn jakie? Przydałaby się jakaś rozpiska.

Athelle napisał/a:
Składy których użyto w bitwie będą znane wszystkim, po bitwie.

popieram


Interesują mnie odpowiedzi na pytanie 3 i 4 z mojego postu wyżej :)
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-24, 17:04   

Zrobie spis umek na dniach.

Nie wiem czemu przeoczyłem te pytanka.

Werbujemy jednostki tylko i wyłącznie do dwóch armii startowych. Należy jak najlepiej wykorzystać punkty.

W jednej armii nie mogą znaleźć się jednostki z dwóch rożnych ścieżek. Możliwe jest jednak posiadanie jednostki z drugiej ścieżki w drugiej armii.. Tzn. w jednej z armii możemy mieć rycerza, a w drugiej łowce czarownic. Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 34
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2974
Skąd: Temperance
Wysłany: 2012-01-24, 18:35   

Infospec napisał/a:

A co jeśli podniesiemy dowódcę na 3 poziom, będzie mieć wtedy +2 dowodzenia co nie?

Tyle dopiero na piątym poziomie
Infospec napisał/a:
Coś mi mówi, że Imperium i Elfy zyskają na tym rozwiązaniu najwięcej.

To rozwiazanie wprowadzono głównie z powodu tego że w poprzednich turniejach elfy/ludzie walczyły składami złożonymi z samych łuczników, więc nie nie oni zyskają :)
Cytat:
Tzn jakie? Przydałaby się jakaś rozpiska.

Dowodzenie, korzystanie a butów|artefaktów|sztandarów, marszurowanie
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-24, 22:53   

Athelle napisał/a:
Te jednostki nie mogą jednak znaleźć się w jednym oddziale w rozpisce.

Mam to rozumieć, że mogę sobie po prostu w trakcie gry dokonać wymiany wojska i mieć łowce czarownic i rycerza w jednej drużynie? czy zabronione tylko w rozpisce to jest?
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 34
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2974
Skąd: Temperance
Wysłany: 2012-01-25, 12:34   

Z tego co na chacie pisał Elle to tak, tylko warto by dodać do tego jakieś warunki bo takie rozwiązanie w dalszym ciągu pozwala na spam jednostkami tego samego typu.

Przykład:
Jeden oddział zawiera dwóch Wartowników, drugi obrońców gaju. Dokonujemy małej zmiany i mamy skład czterech łuczników czyli dream team.
Taka sama sytuacja jest w Hordach z wampirami i liszajami.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 28
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2012-01-25, 12:41   

Sprawa jest dość prosta. Wprowadzamy zasadę, która zabrania posiadania więcej niż dwóch jednostek tego samego typu w jednym oddziale i jednostek z różnych ścieżek. W czasie bitwy można w łatwy sposób zrobić zrzut ekranu jeżeli przeciwnik dopuścił się takiego przewinienia.
_________________

 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 34
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2974
Skąd: Temperance
Wysłany: 2012-01-25, 12:52   

Ale i tu jest minus bo co zrobić z pierwszą linią skoro nie można jej zapełnić wojownikami? Trzeba albo wziąć boha woja albo postawić tam mało życiową jednostkę z drugich linii (tak wiem, że to nie zawsze coś złego). No i kasujemy możliwość tworzenia naprawdę ciekawych składów jak Modeusz, Sukuba i Inkub czyli jednostki tak różne od siebie, że ciężko by to spamem nazwać.
Może najlepiej dopuścić możliwość mieszania ale pod warunkiem, że nie będzie więcej jak dwóch przedstawicieli jednego drzewka dzięki czemu gra będzie ciekawsza a spam zostanie wykluczony. Pozostaje jednak problem pierwszej linii kłopotliwy zwłaszcza dla nowych graczy
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Infospec 
Berserker



Dołączył: 31 Gru 2011
Posty: 59
Wysłany: 2012-01-25, 13:16   

A co ze składem 2x grabieżca 2x zbójca :-D
Trzeba blokować zbójcę? Czy po prostu pozwolić mu nabić poziom i niejako złamać zasady przez przypadek

Jestem zdania żeby można było grać takie jednostki jakie kto chce, byleby tylko nie było mieszania drzewek.

Bo tak te zasady się robią coraz bardziej zagmatwane, jeszcze w trakcie gry wyjdą jakieś nieporozumienia niepotrzebne, bo ktoś przez przypadek złamał zasady, nie zdając sobie nawet z tego sprawy.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum