Moje hobby to tworzenie gier i artów, nie jestem mistrzem ani w grafice ani w kodowaniu ale łatwo się nie poddaje i łatwo z tego tematu nie zrezygnuje.
Na swoim koncie mam własną wersję Heroes of Migth Magic zwanym Północ Południe Sztuka Strategii ( w skrócie PPSS), platformówek oraz parę inne tytuły.
Tworze gry typu Graj i Twórz - wraz z grą jest edytor pozwalający na tworzenie własnych elementów do gry, przykładowo w moim PPSS jest możliwość tworzenie własnych jednostek/budynków oraz miast.
Kiedy dowiedziałem się że górskie Klany nie ukażą się bo studio zbankrutowało zastanawiam się nad zrobieniem klona Disciplesa, Wstępny tytuł to Agara Wojna w dolinie.
Na razie jestem zajęty swoją grą akcion RPG ale jak skończę to zacznę powoli praktycznie myśleć nad tym.
Równierz przyjmuje prośby na zrealizowanie gier.
Ostatnie moje projekty to:
Północ Południe Sztuka Strategi 0.12 Strategia Turowa podobna do Heroesa
Południowa część świata atakuje Północną chcąc zdobyć bogate łupy i panowanie na tych zyznych terenach.
Nacje:
>Północy: Krasnoludy, Elfy, Ludzie;
>Południa: Gremliny, Jaszczuroludzie oraz Naznaczeni.
Krótko o naznaczonych: kiedyś byli ludźmi, zbirami z þółnocy lecz musieli uciekać bo ludzie zaczęli masowo niszczyć przestępczość, kiedy trafili na południową część świata znaleźli się na pustyni bez szans przeżycia, lecz szybko zostali obskoczeni przez jaszczuroludzi i Gremliny którzy zgodzili się pomóc ale za dusze i muszą zdecydować się czyją pomoc chcą, naznaczeni prosząc o czas do namysłu obmyślili chytry plan, podczas negocjacji z potworami nie tylko zdołali lepsze warunki umowy wynegocjować ale również zdołali zdobyć przeklęte moce od potworów, na umówiony znak umowy zostały podpisane równocześnie, kiedy Gremliny z Jaszczurami połapali co się stało było za późno bo już nie patrzyli na ludzi ale na armie ciemności.Naznaczeni powlekli pozostałe rasy Południa do walki z Północą.
Podgląd
Instalacja:
Pobrać wszystkie archiwa;
Rozpakować North South 0.12;
Przejść do katalogu Basic/Units;
Rozpakować tam zawartość pozostałych folderów tak aby było ponad 100 folderów a nie pare o nazwie np: Units - Gremlins;
Gotowe;
Tangros 0.11 Strategia turowa (w przyszłych wersjach jest planowany tryb RTS)
Gra jest stara i prymitywna: brak animacji i zapisu gry ale wkrótce mam zamiar zrobić update w którym wszystko zostanie poprawione
Ogólnie na Planecie Tangros wybuchła wojna bo szkodniki zwane Ninters za szybko się rozmnożyły i stały się agresywne, pozostałe frakcję Flanders i Madorianie starają się ich stłumić a inne rasy np Solaris użyli tego jako pretekst to wybuchu wojny, najgorsze jednak jest to że w wyniku działań wojennych w świecie Magii i mocy przebudziła się armia biomechanicznych istot zwana Takurus.
W grze dostępne są 5 frakcji (w wersji finalnej planuje minimum 20):
Madorianie- można powiedzieć że jest to rasa magów którzy mają tylko jedno oko, wszystkie jednostki potrafią walczyć/leczyć na dystans oraz awansować na wyższy poziom, ich głównym obiektem jest gildia magów który przybudowują do 3 poziomu (tak samo jednostki);
Flanders - inaczej zwani dzieci kwiatów, zawsze pozytywnie i przyjaźnie nastawieni mali ogrodnicy, ich przybycie zwiastowało przeważnie urodzaj ale teraz przybyli by walczyć z Ninters.
W grze jest to mobilna frakcja gdyż nie stawiają żadnych budowli, niespecjalnie silna armia.
Solaris - lud przypominających Azteków, czą słońce jako swego boga i przez swoje fanatyczne nastawienie są traktowani jako agresywna rasa,należy uważać na ich piramidy gdyż tam mogą wyszkolić nie tylko Kapłankę ale również swojego osławionego Słonecznego Olbrzymka.
Ninters - kolejna mobilna frakcja, słabi ale szybko zwiększają swoja populację oraz jednostki są zdolne do ewolucji.
Takurus - tajemnicza rasa biomechanicznych stworzeń którzy nie wiadomo czym się kierują ale są bardzo potężni, ich elitarna jednostka Goliat niema sobie równych na polu bitwy.
Skrzat Platformówka
Wcielamy się w postać Skrzata który wyszedł na grzybobranie, dobrze mu to szło dopóki gwałtowny deszcz nie zmył go do rzeki, budzi się następnego dnia w nieznanej części lasu z wrogo nastawionymi zwierzętami.
Pomagamy mu wrócić do domu.
Początek gry służy głównie do zarekrutowania jednostki 1 lvl i zebrania nieco surowców, potem przeklikać tury i można już rekrutować bohatera i poważnie grać.
Jedyny problem jaki zauważyłem to fakt, że strzelcy są zbyt potężni - mają ponad dwukrotną przewagę liczebną z ulepszonymi jednostkami nie mogłem nawet dość do neutralnych łuczników.
No najlepiej to chyba widać na przykładzie mapy "Warsztat Goblinów" - blisko są niby słabi podpalacze, ale 11 osobowa grupa takich jest w stanie zniszczyć armię składającą się z Plugawiciela (3 lvl), 15 Impów, 5 Mumii oraz 2 chochlików (kupionych w pobliskim kociołku).
No i mam też błędy jak zanikające armie (tworzę kapitana i wysyłam w odległe miejsce aby postawił budynek gospodarczy, ale za zakrętem znika - po loadzie idzie normalnie) oraz z niewidzialnymi budynkami (np. budynek od mumii).
Czyli tak:
>armie znikają = na początku tury, konću czy jak się poruszają?
>niewidzialne budynki => opcje animacji danego obiektu, budynek niema animacji a ja musiałem ustawić że ma, jeśli chesz to : odpal edytor, przejdz do jednostek, załaduj ten budynek i zobacz czy w animacjach ma 1 Frame czy coś innego, jak inne to zmien na to i zapisz, poczym sprubój jeszcze raz.
>strzałki na całej mapie => Myślałem że to zrobiłem a tu...
Takie pytanie odemnie:
Taki interfejs miałeś od początku(graficznie) czy załadowałes coś dodadkowego?
Obniżyłem atak i obrażenia wszystkim strzelcom o połowę i nie jest już tak morderczo, ale wydaje mi się że te wysokopoziomowi tracą wówczas na znaczeniu. Wykonam jeszcze parę testów i powiem.
Trochę pogrzebałem w statach i moja propozycja wygląda tak.
Wszystkim strzelcom obniżyć siłę strzału o połowę, zaś strzelcom krasnoludzkim, magom naznaczonych, maszynom ludzkich i wiwernie zwiększyć atak i obrażenia o 1. Na moje oko teraz strzelcy aż tak przypakowani już nie są. O tych z Vori nie mówię, bo są aktualnie niegrywalni (brak dostępu do dowódcy na 1 i 2 poziomie miasta).
Plików nie wysyłam, bo nie wiem gdzie staty są ulokowane.
A więc tak:
Staty to katalog z grą/Basic/Units/Katalog z jednostką/ main.unit
Plik main.unit jest głównym plikiem zawierający cały opis jednostki.
Jeśli chodzi o Vorii to mój błąd jest budowla zwaną lodową wieżą, po zbudowaniu jej widzimy że jego rozbudowa oferuje kapitana, uczyniłem trochę za drogą tą budowlę i w ogóle całą rasę należy jeszcze raz przekopać.
Ja grałem chwilę w Skrzata. Całkiem przyjemna gra choć sterowanie a właściwie ruchy wydają mi się nieco toporne. Protagonista porusza się jak mucha w smole, według mnie powinieneś to trochę przyspieszyć.
_________________
Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
W Północ-Południe a mapie "Między wrogami" zauważyłem bug - jeden chłop sterowany przez gracza AI jest w stanie pokonać grupę ifrytów blokujących przejścia. W ogóle AI nie tworzy dowódców, przez co nie ma sił na rozwój i nawet po daniu kilkunastu tur przewagi, nie potrafi sobie poradzić.
W Skrzacie ostatni boss jest naprawdę zarąbiście nieprzyjemnym wrogiem
W Tangaros AI daje sobie radę znacznie lepiej niż w Północ-Południe.
Nie - ciężko jest przycelować w odpowiedni moment na skok, aby skoczyć za nim i wpakować parę żołędzi w plecy. Można ewentualnie się zastanowić nad zmniejszeniem jego gabarytów, jeżeli okazałoby się za trudne dla zbyt wielu graczy.
2 poziom to niedźwiedź a aby go pokonać, trzeba skoczyć na półkę, potem przeskoczyć jak nas mija i rzucić żołędziem w plecy. I powtarzać tak. Udało się.
Od jakiegoś czasu mówiłem że tworzę grę action RPG o tytule: Opowieści o bohaterach Łowcy skarbów.
Ogólnie silnik tej gry postanowiłem nazwać Opowieści o bohaterach i ukaże się za miesiąc w wersji 0.1(bo najpierw muszę porządnie przetestować zanim wydam) i każda następna wersja jaka się ukaże będzie zawierała inny podtytuł (co za tym idzie silnik coraz lepszy ale fabuła i świat inny) i podnosiła wersję gry o +0.1, wiele elementów wprowadzonym w tej grze pomoże mi w innych projektach, mianowicie:
>Edytor modów-ma umożliwić zmianę interfejsu gry, zmienić główne cele oraz inne opcje w zależności od typu gry;
>Edytor akcji- tworzymy nim umiejętności/czary i artefakty, w przyszłości będzie odpowiedzialny za tworzenie zdarzeń na mapie oraz innych akcji;
>Rozszerzalność- widzę że czasami jak powstaje nowa wersja gry to pliki z poprzedniej wersji są niekompatybilne, wpadłem na pomysł jak się zabezpieczyć od tego aby modyfikacje potworzone pod tą wersję (0.1) były poprawne nawet dla 1.0.
>Zaawansowany edytor map-pozwala tworzyć mapy dowolnego rozmiaru (nie muszą być kwadratowe) oraz edytować właściwości obiektów;
Wracając do Opowieści o bohaterach Łowcy skarbów to fabuła jest prosta: gracz wciela się w jednego z 3 dostępnych postaci i udaje się do podziemi po najwspanialszy kufer skarbu który okazuje się że jest pilnowany przez demona i hordy innych stworzeń zamieszkujące te tereny;
Dostępne postacie/bohaterowie:
-Krasnoludzki wojownik-bardzo krzepki gość preferujący walkę w starciu, olbrzymie obrażenia i wytrzymałość;
-Gnomka Inżynier- skutecznie walczy i w starciu i na odległość, postać mieszana jeśli chodzi o moc i magię;
-Hobbit mag – słaba postać ale umysł jest jego głównym atutem i ma najwięcej zaklęć z całej trójki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum