Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [0]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
100% szans trafienia i chybienie...
Autor Wiadomość
Konrad 
Giermek
Abaddon



Wiek: 32
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Acheront
Wysłany: 2011-04-26, 08:17   100% szans trafienia i chybienie...

Jak w temacie, problem dotyczy magów, obojętnie jaką rasą gram bohaterowie pudłują przy stuprocentowej szansie trafienia. Na początku myślałem, że to przez artefakty - czaszka Thanatosa, kryształ duszy, ale po wymianie artefaktów dalej jest ten sam problem. Da się jakoś ten błąd narpawić? Ktoś może spotkał się z czymś podobnym?
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2011-04-26, 09:36   

Z tego co wiem w D2 BE to, że ma się 100% szans na trafienie nie oznacza, że będzie się zawsze trafiać. Nie wiem dlaczego tak jest ale to raczej zrobili sami twórcy więc mowy o błędzie chyba być nie może.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2011-04-26, 09:51   

Może uznali 100% szans trafienia za rzecz bzdurną i ustalili jakiś próg (tak jak co do obrażeń) ale nie zaprogramowali wyświetlania prawidłowej wartości wraz z informacją, że jest to już maks...
Jedyne racjonalne z mojej perspektywy wyjaśnienie, ale niezbyt profesjonalne :-P
_________________
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-26, 14:28   

A nie jest tak że magowie w BE mają coraz mniejsza szansę na trafienie kolejnej jednostki we wrogim składzie?

Że niby magowie byli przegięci i postanowili ich znerfic?
_________________
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2011-04-26, 16:00   

Raczej nie DC. Magom współczynnik trafienia wzrastał tak samo jak każdemu innemu bohaterowi.

A jeśli chodzi o jego celność podczas walki to myślę, że zrobiono to w bardzo prosty sposób. Jeżeli mag ma 85% szans na trafienie przeciwnika to powinien przy dobrych wiatrach trafić całą wrogą drużynę? Nie. Losowanie czy spudłuje czy nie z uwzględnieniem szans procentowych z punktów trafienia odbywa się osobno dla każdej jednostki przeciwnika po kolei. Stąd jakieś "luki" w jego obszarówce.

Dlatego też bardziej prawdopodobne jest, że trafi się samotnego przeciwnika niż zrani całą, sześcioosobową drużynę.

EDIT: Tak btw wie ktoś jaka jednostka ma najmniejsze szanse trafienia?
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 33
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2011-04-26, 16:46   

Hmm, mi sie zawsze wydawało, ze próg jest ustawiony na 95% szans. A najnizsze szanse trafienia miała chyba Sukuba?
_________________

 
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-26, 18:24   

Cytat:
Raczej nie DC. Magom współczynnik trafienia wzrastał tak samo jak każdemu innemu bohaterowi.

A jeśli chodzi o jego celność podczas walki to myślę, że zrobiono to w bardzo prosty sposób. Jeżeli mag ma 85% szans na trafienie przeciwnika to powinien przy dobrych wiatrach trafić całą wrogą drużynę? Nie. Losowanie czy spudłuje czy nie z uwzględnieniem szans procentowych z punktów trafienia odbywa się osobno dla każdej jednostki przeciwnika po kolei. Stąd jakieś "luki" w jego obszarówce.

Mi chodzi o to (kiedyś ktoś o tym na forum pisał) że mag niby ma taką samą celnośc co reszta ale w praktyce to spada z każdym celnym trafieniem i np 85% celnosci i dwóch przeciników to do trafienia jedengo ma 85% szansy a do trafienia tego drugiego ma mniej niż 85% procent.
Mało grałem w RoE ale z tego co grałem to jednak była różnica widoczna w celnosći magów.
Tak czy owak to tylko problem z "magami" (czyli tymi co celują w 6 jednostek naraz) i reszta jednostek (wojonicy i łucznicy) trafia za kazdym razem gdy ma 100% celnosci.

Cytat:
Hmm, mi sie zawsze wydawało, ze próg jest ustawiony na 95% szans.
Ale w nie w RoE
_________________
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2011-04-26, 20:24   

To byłoby raczej mało sensowne DC. Takie obniżanie szans trafienia przy każdym celu gdy jest ich np 6 zupełnie obniżała by przydatność maga w drużynie.
Osobne losowanie przy każdym z wrogów z tym samym współczynnikiem wydaje się bardziej przemyślane i wyjaśniałoby właśnie chybienia w jedną/dwie jednostki a trafienie w pozostałe.

Jednostki, które mogą mieć najmniej punktów trafienia to moim zdaniem właśnie sukkuba, inkub albo odcień. Nie wiem tylko, która z nich ma najmniej.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-26, 21:01   

Nie tłumaczy pudłowania przy wartości 100%.

A same osobne losowanie to chyba było już odpoczatku. W RoE właśnie je znerfili bo magowie trafiali za czesto.
A czy sensowne to nie powiedzialbym ale oni w tym dodatku też znerfili Death dając 40 zamiast 60 jak to było w D2 .
_________________
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 30
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 784
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2011-04-26, 21:38   

Cytat:
Może uznali 100% szans trafienia za rzecz bzdurną i ustalili jakiś próg (tak jak co do obrażeń) ale nie zaprogramowali wyświetlania prawidłowej wartości wraz z informacją, że jest to już maks...


O pudłowaniu przy 100% szans pisał już wyżej Vozu i wydaje mi się to najprawdopodobniejsza wersja.

DeathCloud napisał/a:
A czy sensowne to nie powiedzialbym ale oni w tym dodatku też znerfili Death dając 40 zamiast 60 jak to było w D2 .


Chodzi Ci o zmniejszenie inicjatywy śmierci? O tym już była kiedyś dyskusja i wnioski jakie z niej wyciągnięto to fakt, że śmierć z odpornością na oręż, silnym atakiem i tak wysoką inicjatywą siała za duży popłoch i dawała aż za dużą przewagę. Dlatego zmniejszyli jej INI do poziomu innych magów.
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
Konrad 
Giermek
Abaddon



Wiek: 32
Dołączył: 10 Kwi 2011
Posty: 11
Skąd: Acheront
Wysłany: 2011-04-27, 00:46   

Vozu napisał/a:
Może uznali 100% szans trafienia za rzecz bzdurną i ustalili jakiś próg (tak jak co do obrażeń) ale nie zaprogramowali wyświetlania prawidłowej wartości wraz z informacją, że jest to już maks...
Jedyne racjonalne z mojej perspektywy wyjaśnienie, ale niezbyt profesjonalne :-P


To ma sens, jednak ani razu nie zdażyło mi się chybić przy takiej szansie trafienia Wojakiem, ani strzelcem. A grałem nimi masę czasu. Jeden już 98 lvl i odkąd dałem "celność" nie chybił ani razu ;) Moim zdaniem to troszkę bez sensu, gdyby zrobili tak jedynie w przypadku bohatera maga.

Raven napisał/a:
Raczej nie DC. Magom współczynnik trafienia wzrastał tak samo jak każdemu innemu bohaterowi.

A jeśli chodzi o jego celność podczas walki to myślę, że zrobiono to w bardzo prosty sposób. Jeżeli mag ma 85% szans na trafienie przeciwnika to powinien przy dobrych wiatrach trafić całą wrogą drużynę? Nie. Losowanie czy spudłuje czy nie z uwzględnieniem szans procentowych z punktów trafienia odbywa się osobno dla każdej jednostki przeciwnika po kolei. Stąd jakieś "luki" w jego obszarówce.

Dlatego też bardziej prawdopodobne jest, że trafi się samotnego przeciwnika niż zrani całą, sześcioosobową drużynę.

EDIT: Tak btw wie ktoś jaka jednostka ma najmniejsze szanse trafienia?


No tak, ale nawet jeśli losuje osobno szanse trafienia dla każdej jednostki, to nadal losuje to z wartości początkowej 100%, więc nie powinna chybiać. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź. Jeśli nie to przepraszam, ale jest dość późno.

Sukuba ma najmniejsze :) 40% w Buncie Elfów i wszędzie indziej chyba tyle samo.

Dziękuję za odpowiedzi, nie spodziewałem się aż tylu :)

Skoro wykluczamy błąd, to zostaje tylko zamierzone przez twórców chybienie. Przeżyję, od czego jest Prorokini :D Dziękuję za pomoc. Dobranoc.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2011-04-27, 07:57   

Konrad napisał/a:
Vozu napisał/a:
Może uznali 100% szans trafienia za rzecz bzdurną i ustalili jakiś próg (tak jak co do obrażeń) ale nie zaprogramowali wyświetlania prawidłowej wartości wraz z informacją, że jest to już maks...
Jedyne racjonalne z mojej perspektywy wyjaśnienie, ale niezbyt profesjonalne :-P


To ma sens, jednak ani razu nie zdażyło mi się chybić przy takiej szansie trafienia Wojakiem, ani strzelcem. A grałem nimi masę czasu. Jeden już 98 lvl i odkąd dałem "celność" nie chybił ani razu ;) Moim zdaniem to troszkę bez sensu, gdyby zrobili tak jedynie w przypadku bohatera maga.


Równie bezsensowne co inny maksymalny limit obrażeń u wojów niż reszty, który, jak mi się zdaje, pojawił się w BE? ;-)
_________________
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-27, 08:39   

Tyle że 100% szansy na trafienie to był tylko w RoE, w poprzednich cześciach to maks było 95%, wiec raczej jakby twórcy uznali to za bezsens to by tego nie wprowadzali.
I raczej jakby magowie mieli nie miec tej 100% celnosci to by mieli max 95% nadal tak jak maja nadal max 300 DMG podczas gdy inne jednostki maja 450 DMG na maxie.
To raczej bez sensu by mieli jakies dziwaczne oszukańcze zasady by nie mieli 100% celnosci nigdy (i chyba raczej maja ta celnosc , bo chyba nie chybiaja w czasie walki z jednym wrogiem). Bardziej sensowa wydaje sie ta teoria o której mówiłem , zwłaszcza ze magowie czesciej pudłują w RoE także z niższą celnością.

Cytat:

Chodzi Ci o zmniejszenie inicjatywy śmierci? O tym już była kiedyś dyskusja i wnioski jakie z niej wyciągnięto to fakt, że śmierć z odpornością na oręż, silnym atakiem i tak wysoką inicjatywą siała za duży popłoch i dawała aż za dużą przewagę. Dlatego zmniejszyli jej INI do poziomu innych magów.
Dla mnie to nie potrzebny nerf jak to z praktyczną celnością u magów. Mogli by znerfić synalka Ymira zamiast gnebić te jednostki : P
_________________
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 32
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2011-04-27, 09:09   

Syn Ymira to powinien być znerfiony nie zamiast Śmierci ale wraz z nią :-P Ta jednostka jest tak absurdalnie dobra, że ja nie wiem kto był tak głupi by zaaprobować staty równie kosmiczne co jej.
Ale to już offtop.
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-04-27, 10:33   

A nie lepiej dla testu przerobić kilka jednostek w plikach na 100% skuteczności i wtedy zobaczyć skutek? Bo może magom spada celność wraz z ilością trafień, ale dla krasnoludzkiego miotacza, ichnich pustelników czy tiamathów sprawa się nie tyczy (nie są magami).
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-27, 14:50   

Pod pojeciem "mag" kryje się każda jednostka waląca w 6 celów naraz.

Lepiej poprotu zrobić test w edytorze z zakleciami i miksturami by daly 100% celnosci i wyprubować.
_________________
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-04-27, 21:37   

Niestety, ale się mylisz - otwórz plik LunitB.dbf w folderze Globals a zobaczysz jasno, że podział jest konkretny. Żołnierz to 0, łucznik to 1, mag to 2, specjal to 3, sideshow 4, hero 5, noble 6, summon 7.

Podejrzewam, że one nie są tylko po to, aby zapychać pamięć komputera niepotrzebną wiedzą.

Zaś pomysł o miksturkach odrzucam, bo lepiej w plikach gry podać 100% i zobaczyć efekt. Wiadomo, że nie będzie błędu z podaniem przybliżenia czy jakiego innego bugu w wyświetlaniu (co ktoś już sugerował).
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-27, 21:47   

To chyba tyczy skad sa jednostki i jakie drzewko.

Ja uzywam okreslenia "mag" dla jednoski walacej w 6 jednotek naraz.
Nie zaleznie od drzewka , czy to bohater, summon, czy neutral.
_________________
 
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 111
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-04-27, 21:52   

To zamiast się bawić neutralami daliby im dwie kategorie - jedna wspólna a druga dla Utherów, Kościejów i innych.

Te parametry mają wpływ przykładowo na ataki w bitwie przez AI. Jak ork ma zaatakować kultystę czy opętanego to jasne, że zaatakuje tego pierwszego, nawet kiedy i opętany jest ranny na tyle, by paść pod jednym ciosem. (jasne w znaczeniu, że u mnie najczęściej tak bywa).

A więc może mają wpływ szerszy, którego nie znamy?
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
DeathCloud 
Lisz
Reaper/Shadow Agent



Wiek: 36
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 1000
Skąd: Z'ha'dum
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2011-04-28, 08:33   

To raczej ma wplyw ze komp z reguły atakuje najpierw wzmacniaczy i magów , bo ci maja najwiekszy wplyw na bitwe i najmniej HP.

A w tym temacie chyba wszyscy pozostali to nawiązywali do magów jako jednostek atakujacych 6 naraz.
Bo raczej wcmacniacze karasi nijak sie maja do problemu 100% celnosci i chybiania.
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum