Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: Trusted
Wysłany: 2011-03-01, 12:55 Początki gry w D3
Witam,
dzisiaj zakupiłem gre D3 oraz postanowiłem poszukać troszke informacji na temat tej gry.
Potrzebuje kilka wskazówek dotyczących tej gry i prosze Was o pomoc.
Jak zacząć?
Co warto wiedzieć o tej grze?
Jeżeli są jakieś tematy to proszę Was o podesłanie linku.
Proszę Administracje o nie zamykanie tego tematu[sam jestem modem na innym forum i wiem o takich rzeczach jak wyszukiwarka i Google].
Jak rozumię to Twój początek z serią Disciples ? Cóz jest to strategia turowa z elementami RPG :) Było by nam łatwiej gdybyś opisał co wiesz zeby nie zaśmieciac forum tak oczywistymi stwierdzeniami jak moje poprzednie zdanie. Z samej instrukcji dowiesz sie podstaw. Co do rozgrywki, hmm zbieraj surowce (oraz podbijaj ziemie stawiając strażników granicznych), buduj budynk w stoilicy, tocz wiele walk co zapewni rozwój jednostek, wielkiej filozofii tu nie ma. A, nie marnuj pieniędzy na tworzenie wielu oddziałów, wystarczy jeden solidnie napakowany. Jeśli zadasz konkretne pytanie zapewne doczekasz sie więcej odpowiedzi :)
Ostatnio zmieniony przez Iskariota 2011-03-01, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Na początku zapytam, czy miałeś doczynienia z poprzedniczkami tej gry, lub podobnymi tytułami?
Solidnego poradnika tutaj nie znajdziesz, pozostaje Ci tylko to co jest w samej grze. Zadaj konkretne pytanie a gwarantuję Ci, że prędzej czy później otrzymasz odpowiedź.
Zaczynanie od Podstawki DIII nie jest dobrym pomysłem, jak i niestety sam jej zakup a to ze względu na spora ilość błędów i mechanikę która już została przez twórców odrzucona i gruntownie przerabiana w samodzielnych dodatkach. Ale poszukaj u nas na forum a znajdziesz kilka patchy poprawiających wykrywalność tytułu.
Zaczynasz grę z dowódca mogącym prowadzić 3 jednostki (finalnie 7) w przeciwieństwie do Heroes (zapewne tytuł Ci nieobcy) ....
Wiek: 33 Dołączył: 01 Mar 2011 Posty: 2 Skąd: Trusted
Wysłany: 2011-03-01, 14:34
To jest mój początek z gra Disciples.
Jeśli chodzi o konkretne pytania to jeszcze dzisiaj edytuje mój post jak tylko zasiądę do gry.
edit. Czy mogę połączyć jednostki tak żeby większość moich ''obrońców'' była na postaci która atakuje wroga?
jakie budynki początkowo budować? To co jest aktualnie dostępne ?
Jeżeli mam trzy ''ekipy'' to, która atakować?
Może to i głupie[lub zły dział] ale mam mały problem na początku gry.
Zablokowane przejście, które tylko magowie mogą zniszczyć- jest tam mowa o błyskawicach a w moich czarach nigdzie nie znalazłem takiej umiejętności. Tak tak zrobiłem budynek, kupiłem magów ale niestety nic dalej nie mogę zrobić.
Jestem świeżym graczem i mam nadzieje, ze tymi pytaniami nie popsułem Wam głowy :p
e. pobrałem z Waszej strony patch 1,06
_________________ Pozdrawiam
puma
Ostatnio zmieniony przez puma 2011-03-01, 17:08, w całości zmieniany 1 raz
Zaczynasz grę z dowódca mogącym prowadzić 3 jednostki (finalnie 7) w przeciwieństwie do Heroes (zapewne tytuł Ci nieobcy) ....
... 3 jednostki to 3 sztuki wojaków nie setki pod jedna ikonką. Druga różnica to taka ze nie tylko dowódca ale i jego podkomendni zbierają doświadczenie i tylko po uzyskaniu jego odpowiedniej ilości i postawieniu odpowiedniego budynku mogą awansować.
Jednostki u wszystkich ras podzielone są na te same kategorie: wojownicy, strzelcy, magowie, wsparcie; na tym jednak podobieństwa się kończą.
Największa przewaga Disa nad Heroes to bogactwo możliwości rozwoju armii np w Imperium szkoląc wojowników możesz ich rozwinąć na aż cztery możliwe sposoby (wybór jednego blokuje pozostałe). Tu jest jeden minus o ile w DII wszystkie były równorzędne tak w3 DIII tylko najdłuższa gałąź się opłaca.
Czaru na mapie świata możesz użyć tylko raz (2 razy wybierając profesje Mistrza magów) przez co staja się one niemal bezużyteczne, mana jest zatem mało dla Ciebie istotna.
Z Innych porad grając kampanie Imperium polecam skupić się na wojownikach i leczącym wsparciu. Przymierze to tylko łucznicy a Legion głównie magowie.
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-03-01, 18:08
Chociaż wybór jest dowolny to by wiedzieć o co chodzi trzeba grać w odpowiedniej kolejności (jak się nie mylę to Imperium-Legiony-Sojuz).
Vogel - magia jest bezużyteczna, gdyż jest cała masa jednostek, które z niewiadomego powodu mają wysokie odporności na źródła magiczne (włócznik i 75% na powietrze?! Jakim kurdesz prawem!?). Gdyby to ktoś mądry zrobił to by miało sens... Z drugiej strony - pamiętasz jak wcześniej robiło się z wroga miazgę i zadawało się ostatnie 12 obrażeń, by zgarnąć dziesiątki/setki doświadczenia? No to teraz na szczęście to niemożlwe. Ale schrzanili magię - fakt.
puma napisał/a:
Zablokowane przejście, które tylko magowie mogą zniszczyć- jest tam mowa o błyskawicach a w moich czarach nigdzie nie znalazłem takiej umiejętności. Tak tak zrobiłem budynek, kupiłem magów ale niestety nic dalej nie mogę zrobić.
Jakie przejścia? Na mapie świata zablokowane przejścia się odblokują, jak wykonasz część misji (co wkurza jak się tego nie wie). Na polu bitwy możesz likwidować przeszkody, ale jak dowódca (dowódca, nie bohatyr jak w Herosach) się nauczy takiej umiejętności.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Ostatnio zmieniony przez MachaK 2011-03-01, 18:20, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-03-01, 18:17
Czy chronologicznie to nie wiem, bo w podstawkę nie grałam. Wiem od osób które grały, że lepiej jest grać w kolejności.
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
Tak najpierw przez siedem misji gonisz z jedna baba z jednego na drugi koniec mapy, potem przekazujesz ja Legionowi i robisz dokładnie to samo a na koniec grasz Elfami. kampanie się zazębiają wiec swobody w wyborze kolejności tak naprawdę nie masz.
puma napisał/a:
edit. Czy mogę połączyć jednostki tak żeby większość moich ''obrońców'' była na postaci która atakuje wroga?
jakie budynki początkowo budować? To co jest aktualnie dostępne ?
Nie jedna jednostka jedno miejsce w armii juz o tym wyżej pisałem. Co do budynków to budujesz je wedle potrzeby. Jak jakiejś jednostki nie używasz to zupełnie pomijasz a u pozostałych to stawiasz budynek dla tej jednostki, która jest najbliżej awansu ( to sobie sprawdzasz w statystykach jednostki, pod prawym przyciskiem myszy).
Widzę Vogel po twoich postach że raczej negatywnie jesteś nastawiony do trzeciej części. To ile razem mamy misji wszystkich frakcji? Planuje zakup disciples 3 + disciples3 hordy nieumarłych edycje kolekcjonerską oczywiście w www.3kropki.pl bo tam disciples 3 kosztuje niecałe 50zł
Ja bym się wstrzymał do wydania drugiego dodatku bo jest zawsze cień szansy że nie będzie tam błędu na błędzie i błędem poganiającego. Zakup całości w pakiecie tez może wyjść taniej niż normalnie.
Thundering napisał/a:
Widzę Vogel po twoich postach że raczej negatywnie jesteś nastawiony d
Jestem fanem dwóch poprzednich odsłon i jako taki obserwowałem proces tworzenia części trzeciej od pierwszych jej zapowiedzi.
Niestety stosunek obietnic do tego co wydano jest strasznie niekorzystny a do tego straszne uproszczenie świata względem poprzedniczek Ale jako ktoś nowy w temacie mnie nie zrozumiesz.
Raczej nie tyle czekać na drugi dodatek, co na tę wersję gold (czy jak jej tam) o której Qumi mówił a w której ma być zintegrowana podstawka i dodatek - powinno być mniej błędów etc. niż teraz jest, zawsze to nie będzie ci pieniędzy aż tak żal później.
puma napisał/a:
Zablokowane przejście, które tylko magowie mogą zniszczyć- jest tam mowa o błyskawicach a w moich czarach nigdzie nie znalazłem takiej umiejętności. Tak tak zrobiłem budynek, kupiłem magów ale niestety nic dalej nie mogę zrobić.
Jakie przejścia?
Chodzi chyba o sytuacje z samouczka jeszcze. Było cos takiego. Ale nie chodzi o to ze masz to pokonać magami, a magią czyli wybudować wieże magii.
Vogel Serapel napisał/a:
puma napisał/a:
Jeżeli mam trzy ''ekipy'' to, która atakować?
Tego nie rozumiem
Myślę że Pumie chodziło o to ze wynająl sobie trzech dowódców i nie wiek któym atakować. Jeżeli tak zrobiłeś to oducz się nawyku. W kampani Imperium wystarczy Ci tylko Lambert. Nie ma sensu najmowac kolejnych dowódców bo to kosztuje, szkoda też czasu oraz... przeciwników. Lepiej "masterować" jedną drużynę. Gdy Twój dowódca zdobywa poziom mozesz mu rozdać 3 punkty do statytyk a następnie rozbudować "drzewko" ze zdolnosciami, staraj się pakować w dowodzenie- ikonka flagi.
Teraz ja mam dosc noobskie pytania:
Doświadczenie. O ile w poprzednich disach sprawa była łatwa miałeś 2 jednostki- dostawały expa po połowie, miałeś 3 to dzieliło sie na 3. W DIII nie jestem pewien jak to działa. Czy niezależnie od tego ile mam jednostek t każda dostaje tyle samo punktów ? Tzn jak mam 4 i dostana po 500 za dana walke to w wypadku gdybym zaliczyl te walke z 6cioma jednostaki to one też dostana po 500 ? Czy wartość ta zmaleje ? (zdoczesnych doswiadczeń wybieram wersje pierwszą- wszyscy dostana tyle samo). Zresztą za te sama walke tym samym składem dostajemy odmienne ilości punktów, cholera wie jak to działa.
Pytanie2. Moja wersja gry, nie patchowana to 1.06. Jest nowsza łatka ? Co powinienem zassać ?
Z najnowszą łatką bym uważał - jedna niby zmienia kilka rzeczy w systemie walki, ale rozwala dostawanie PD i jak do tej pory tego nie naprawiono. Lepiej poczekać na kolejną.
Zgodnie z tym co ustalił polski moder, doświadczenie jest wyliczane na podstawie ilości pkt. obrażeń jakie zostają zadane w ciągu całej walki - nie wiem jak to do końca działa, ale możliwe, że zlicza obrażenia od obu stron (są tam też jakieś mnożniki chyba), w każdym razie nie jest zbytnio zależne od tego co się zabije. Natomiast podział puli na wszystkich członków drużyny nadal obowiązuje.
Vogel jestem nowy na forum, ale z disciples 2 i wszystkimi jego częściami spędziłem długie noce i wierz mi że byłem ogromnym fanem serii. Poprostu chcę wiedzieć więcej na temat disciples 3 również względem mojej ukochanej dwójki.
Wiek: 111 Dołączyła: 27 Maj 2007 Posty: 936 Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2011-03-01, 20:00
Thundering - na chwilę obecną zagraj Imperium, oni rozpoczynają. Nie pamiętam kto kończy, ale jak poprzeglądam bitwy na Youtubie to Ci powiem.
A te mnożniki doświadczeń mnie dobijają - aby opłacało się walczyć trzeba upuścić krwi wrogowi i jeszcze pozwolić, by upuszczono sobie.
Taka moja uwaga dla tych, co zaczynają grę. Jak gracie na Hot Seatach to ustawcie sobie przyrost doświadczenia x3 - jak przeanalizowałam sytuację to jest to elementarny mnożnik gdzie istnieje możliwość pobicia AI i samemu nie dostać szału. Oczywiście chodzi o grę z najnowszym patchem (suma sumarum on więcej poprawia niż psuje, więc na nim gram).
_________________ Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
MachaK - Czytam co tutaj ludzie piszą i naprawdę zaczynam się zastanawiać nad podarowaniem sobie disciples3 i poczekania na d3 hordy nieumarłych. Przeraża mnie ta masa błędów i masa patchy. Czy jest jeden patch który konkretnie emilinuje wszystkie błędy? Np. jakiś ostatni oficjalny patch?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum