Forum Disciples, Disciples 3 on
 
Forum Disciples, Disciples 3  Najlepsze forum poświęcone rewelacyjnej serii gry Disciples
 FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Regulamin  Zaloguj  Rejestracja   Chat [1]   Discipedia  Download 

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowe jednostki w świecie Disciples v2.0
Autor Wiadomość
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-15, 12:14   Nowe jednostki w świecie Disciples v2.0

Temat przeznaczony do przedstawiania swoich pomysłów na jednostki do Disciples i poddawania ich ocenie przez innych, aktywnych użytkowników forum.

Obowiązującym schematem przedstawiania jednostki jest następująca konstrukcja:


    Przynależność: <przy jednostkach neutralnych należy rozwinąć o dodatkowe informacje, np. Neutralni: Zielonoskórzy>
    Drzewko rozwoju: < tylko jeżeli propozycja dotyczy grywalnej rasy; podajemy dokładne zlokalizowanie jednostki w drzewie rozwoju>

    Nazwa jednostki:
    Opis jednostki:
    Dodatkowe tło fabularne: <opcjonalne>
    Opis wyglądu: <w tym animacji ataku>

    Poziom: <w przypadku jednostek neutralnych podajemy odpowiednikiem jakiego poziomu jednostki z rasy grywalnej jest proponowany twór>
    PD:
    PŻ:
    Pancerz:
    Odporności:
    Ochrony:

    Atak:
    Szanse:
    Obrażenia:
    Źródło:
    Inicjatywa:
    Zasięg:
    Cele:
    Dodatkowe informacje: <miejsce na charakterystykę wszelkiego typu nowych mechanik, efektów ataku itp.>


Zasady umieszczania propozycji:

    1. W jednym poście prezentujemy tylko jeden pomysł; w przypadku złamania tej zasady recenzujący są zobowiązani zignorować wszystkie poza pierwszym w danym poście opisem (zatem oceniają pierwszą w kolejności jednostkę, pozostałych już nie).

    2. Po zamieszczeniu przez kogokolwiek prezentacji jednostki pozostałe osoby winny wstrzymać się z sugerowaniem własnej do momentu, w którym napisane zostaną co najmniej dwie recenzje.

    3. Gdy na forum pojawi się wymagana ilość opinii, kolejna osoba może zamieścić własny pomysł; powinien być to inny użytkownik niż autor poprzedniej jednostki, chyba, że minął tydzień od kiedy do jego pomysłu napisano dwie opinie a nikt inny nie wstawił własnej jednostki. Łamanie tej reguły, tj. wstawianie swoich pomysłów poza kolejką będzie skutkowało kasacją postów, w przypadku recydywy dojdzie do zgłoszenia administracji wykroczenia jakim jest spam.

    4. Wszystkie recenzje muszą bazować na schemacie oceniania podanym niżej.

    5. Wyznaczony moderator lub JA mają obowiązek przeglądać wszystkie projekty i ich recenzje - niesprawiedliwe opinie (gdy da się udowodnić brak obiektywności) zostaną skasowane a ocena jaką w nich wystawiono nie będzie brana pod uwagę.

    6. Niesprawiedliwość opinii może zostać zgłoszona przez dowolnego użytkownika - w takim wypadku należy wykazać jej zaistnienie, a zajmujący się tematem moderator/JA rozpatrzy sprawę.

    7. W pierwszym poście tematu znajdować się będzie uaktualniana lista użytkowników zamieszczających swoje propozycje wraz ze średnią ocen jaką otrzymali.

    8. Wszelkie posty zawierające prezentację nowej jednostki przez osobę której średnia ocen jest niższa niż 3,00 zostaną skasowane przed moderatora/JA. Aby zaoszczędzić mu pracy, użytkownicy nie powinni publikować recenzji takiego pomysłu, zamiast tego kontynuując rozwój tematu ignorując tego typu posty.
    Zasada ta dotyczy tylko osób które zamieściły co najmniej 3 pomysły - przy mniejszej ich ilości średnia nie blokuje możliwości pisania postów z jednostkami.

    9. Wyjątkiem od reguły z punktu 8 jest poprawkowy opis nowej jednostki. Każdy pomysł może być poprawiany jedynie raz, a post zawierający taki typ opisu winien być oznaczony widocznym i łatwym do odnalezienia napisem „Poprawka”. Noty poprawki zastępują słabsze noty wersji oryginalnej, chyba, że jest ich więcej niż pierwotnie - wtedy dodatkowe oceny są po prostu wliczane do średniej.

    10. Poprawki należy umieszczać zgodnie z kolejnością dotyczącą nowych opisów.

    11. Top 5 to ranking najwyżej ocenianych jednostek, wejść do niego mogą jednak tylko takie, których wszystkie noty są wyższe od 3. Pełni głównie rolę podnoszenia prestiżu twórców.


Schemat oceniania

Za wszystkie wymienione kryteria projekt może uzyskać maksymalnie 40 pkt; każda z podanych właściwości jest oceniana w skali od 1 do 10, na sam koniec sumowana. Na podstawie liczby pkt. wystawiana jest ocena, wedle wzoru:

40pkt: 6
38-39pkt: 5,5
36-37pkt: 5
33-35pkt: 4,5
30-32pkt: 4
26-29pkt: 3,5
22-25pkt: 3
17-21pkt: 2,5
12-16pkt: 2
4-11pkt: 1


Ocenie podlega:

Klimat jednostki - ocena ta wynika z jakości opisu jednostki, opisu jej wyglądu i dodatkowych informacji fabularnych; musi także uwzględniać wpasowanie się wszystkich jej właściwości oraz dotyczących jej opisów w daną rasę.

Balans jednostki - tutaj nie trzeba wiele tłumaczyć, nota jest tym wyższa, im bardziej zrównoważony jest poziom siły ocenianej jednostki.

Użyteczność - tak dla propozycji do neutralnych jak i grywalnych, oceniamy przydatność jednostki na polu bitwy, zarówno gdy my z niej korzystamy jak i gdy jest wykorzystywana przeciw nam.

Oryginalność jednostki - wypadkowa nowatorskości efektów i zasad które dotyczą pomysłu, ale również oryginalności koncepcji fabularnej, doboru statystyk etc.

Średnie ocen użytkowników

Nazwa użytkownika średnia ocen [suma ocen/ilość ocen] (status użytkownika)

RacaRomana: 4,00 [8/2] (może zamieszczać projekty)
MachaK: 3,50 [7/2] (może zamieszczać projekty)
Vogel Serapel: 3,25 [6,5/2] (może zamieszczać projekty)
superwojtek: 2,50 [5/2] (może zamieszczać projekty)
ArcyImperialist: 2,00 [4/2] (może zamieszczać projekty)



Top 5 jednostek
1. Wiła 4,00 31,5pkt (RacaRomana)
2. Ameba 3,50 28pkt (MachaK)
3. Elitarny zabójca 3,25 25,5pkt (Vogel Serapel)
_________________
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2010-10-21, 18:28, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
ArcyImperialist 
Chłop
Wielki Inkwizytor



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 10
Wysłany: 2010-10-15, 15:18   

Przynależność: Neutralni-ludzie
Nazwa jednostki:Bandyta
Opis jednostki: Bandyci tworzą grupy i bandy w celu napadania na podróżnych.

Dodatkowy opis: Bandyci to zazwyczaj młodzi ludzie którzy żyjąc w biedzie, postanowili zarobić na życie pewnym nieprawym sposobem jakim jest rabowanie i zabijanie. Nie umieją oni zbyt dobrze walczyć więc doświadczony wojownik bez problemu sobie z nim poradzi.

Opis wyglądu:Jest on ubrany w brudne, i ciemne łachmany. Na twarzy ma podartą myśliwską czapkę zrobioną ze skóry dzikiego zwierza.W rękach trzyma nóż, a do pasa ma przypiętą sakwę na złoto.Jego atak to pchnięcie nożem w korpus przeciwnika.Jego twarz jest brzydka i brudna. Ma on szare oczy i długi zakrzywiony nos.Uszy ma przebite niewielkim kolczykiem.Jest on nieco niższy niż przeciętny człowiek, i wygląda jakby dopiero co wkroczył w wiek męski*.

Poziom:1
PD:60
PŻ:80
Pancerz:0
Odporności: brak
Ochrony: brak

Atak:Nóż
Szanse:80%
Obrażenia:20
Źródło:oręż
Inicjatywa:55
zasięg: Sąsiednie jednostki.
Cele:1

Dodatkowe informacje: Bandyci nie podróżują ani nie rabują samotnie. Zazwyczaj w grupie z nimi są silniejsi przedstawiciele bandziorów.Często pilnują skarbów, i atakują ludzi którzy zbyt oddalili się od bezpiecznej cywilizacji. Często służą jako najemnicy i przemytnicy.Jego atak powoduje zachwianie się przeciwnika.

*17lat.
_________________
Disciples 2 : Bunt elfów kox
Disciples 3 : żal xD
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-15, 16:09   

Ta jednostka jest wręcz obrzydliwie poprawna i wiele więcej się powiedzieć nie da.

Klimat 5/10
Tego typu jednostkę da się dosłownie wszędzie wpasować, najbardziej podstawowy, z historii wzięty archetyp. Trudno nazwać niepoprawnym, ale nie zachwyca ani nawet zadowala.

Balans 7/10
Tutaj jest całkiem ok, jeżeli odnosić to do wojowników 1lv u ras grywalnych. Nie do końca mnie całość przekonuje, ale jest dość poprawne, mimo że słabo wygląda.

Użyteczność 3/10
Neutral-zapychacz, to jedyne do czego może się przydać. Graczom nie zrobi wielkiego problemu, bo jest słabszy niż typowy woj i łatwiej go wyprzedzić niż zbira. Z kolei jako najemnik też nie ma wielkiego zastosowania, bo staty słabe, błyskawiczny awans wcale go nie ratuje.
Nadaje się tylko jako neutral na którym dość bezboleśnie nabijać można PD.

Oryginalność 1/10
Nie jest to w żadnym wymiarze nic nowego, nieomal kopia zbira z lekkim przestawieniem statystyk. Zero oryginalności, zero innowacyjności, całkowity brak nowatorstwa. Takie coś każdy może sobie na kolanie sklecić .

Wynik końcowy: 16pkt, ocena 2

Komunikat

    Żeby uniknąć szybkiej blokady użytkowników po takich wyskokach jak ten oceniany, dojdzie do małej aktualizacji regulaminu:
    -zasada średniej 3,00 obowiązuje dla osób które umieściły 3 lub więcej jednostek
    -przy okazji ustalamy, że do top5 nie może wejść jednostka która otrzymała noty niższe od 3
_________________
 
 
ArcyImperialist 
Chłop
Wielki Inkwizytor



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 10
Wysłany: 2010-10-15, 17:05   

A moge tym samym zrobić coś nowego, zanim komuś się zachcę napisać coś? Mam na myśli to czy mogę stworzyć nowy pomysł i wpisać go tutaj, bo zanim komuś innemu się zachcę minię sporo czasu...
_________________
Disciples 2 : Bunt elfów kox
Disciples 3 : żal xD
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-15, 17:10   

Reguły są jednoznaczne ;-) Elle zresztą ma też co jakiś czas coś wrzucić, może ja się czasem pokuszę... Gorzej z tym, żeby ktoś to recenzował, zainteresowanie widzę mierne.
_________________
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2966
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-10-15, 20:15   

Wybaczcie, że nie rozpisze się aż tak jak Vozu ale nie ma sensu się powtarzać. Jedyną różnica jest to iż za oryginalność nie dałbym nawet jednego bo to tylko lekko osłabiony Zbir. Niech więc będzie 15 -> 2pkt.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
superwojtek 
Wtajemniczony
Pogromca Zła



Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 77
Skąd: Danków
Wysłany: 2010-10-16, 17:32   

Kiedyś dodawałem tą jednostkę, ale miała słaby opis. Przedstawiam wersję poprawioną.

Przynależność: Neutralny - ludzie
Nazwa jednostki: Niszczyciel
Opis jednostki: Niszczyciel jest mistrzem magów wybieranym spośród doświadczonych arcymagów. Nie tylko potrafi wywołać błyskawice, ale również potrafi porazić wrogów. Dzięki długiemu treningowi jest odporny na pierwszy atak żywiołów.
Opis wyglądu: Niszczyciel nosi lekki hełm na głowie i czerwoną szatę. W rękach trzyma kulę błyskawic. Nosi krótką brodę i wygląda na człowieka w średnim wieku. Podczas ataku niszczyciel "świeci się" i unosi do góry ręce, aby wywołać błyskawice. Między środkowym wrogiem z przodu i z tyłu trafiają błyskawice i niektórzy zostają porażeni (W przypadku udanego porażenia przed atakiem wroga unosi się chmura z błyskawicami i trafia w jego głowę, a porażenie zaznaczone jest małym, żółtym błyskiem przy portrecie postaci i działa ono do 3 tur).

Poziom: 5
PD: 2200
PŻ: 250
Pancerz: 0
Odporności: Brak
Ochrony: Ogień, Woda, Powietrze, Ziemia

Atak: Wielokrotna błyskawica/Porażenie
Szanse: 80%/60%
Obrażenia: 60/15
Źródło: Powietrze/Powietrze
Inicjatywa: 40
Zasięg: Wszystkie jednostki
Cele: 6
Dodatkowe informacje: 2000 sztuk złota rekrutacja (w obozie najemników), 800 sztuk złota wskrzeszenie. Niszczyciel występuje w małych ilościach, często ze sługami. Najlepiej go załatwiać silnymi, przynajmniej 2-poziomymi jednostkami, które mają ochronę lub odporność na moc powietrza.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-16, 18:22   

Mam nadzieję, że nie skończy się to wszystko tak, że jedynie ja i Vogel będziemy dodawać recenzje - zapraszamy do oceniania wszystkich, podobnie jak do dodawania propozycji i doskonalenia się w wymyślaniu jednostek ;-)
A teraz recenzja ;]

Klimat 4/10
Totalna średnizna, typowy opis dla maga który ma być jakiś mocniejszy niż średnio-silni przedstawiciele tego fachu a nie ma się żadnego pomysłu na zrobienie mu fabularyzacji. Opis jednostki też jak typowo bezpomysłowy z disa.
-1 punkt za nazwę bardziej kojarzącą się z demonami i innym plugastwem niż aeromantą.

Balans 3/10
Blisko 100 Pż za dużo (żeby było łatwiej wliczyłem ochrony do tej puli na zasadzie jedna ochrona = 5 Pż; co jest dość podobne do typowych w disie rachunków).
Jak na takie statystyki to co najmniej 1500 PD za mało.
Generalnie mocno przesadzony pacjent, stąd też tylko trzy punkty za balans, bo jednak mogło być gorzej, a przy neutralach można nieco przymknąć oko na pewne sprawy.

Użyteczność 8/10
W tej ocenie abstrahuję od wyceny balansu i skupię się tylko na tym, jak by działał z takimi statystykami.
Jako wróg mógłby wpienić dzięki wyjątkowo dużej wytrzymałości i ochronie na kilka żywiołów, przez które klepanie go byłoby długie i pozwalało oberwać od ataku jak i statusów po kilka razy, ale nie jest to wróg z gatunku niezwykle przerażających. Owszem, wypada szybko likwidować, ale nic więcej.
Dla gracza jednostka użyteczna, fajnie jest wziąć bo wytrzyma znacznie dłużej niż typowy mag i nakroi nieco obrażeń, ale do orgazmu nie doprowadzi - facet dosyć standardowy, podobać się może tylko z racji przesadzonych statystyk.

Oryginalność 2/10
Magów z dodatkowymi statusami po ataku nie jest wielu, więc byłby to niewątpliwy plus, gdyby nie straszne oklepanie rzeczonego efektu drugorzędnego, kolejna kalka z zatrucia, tyle, że z inną nazwą i źródłem.
A reszta... no cóż, iluż można robić bardzo-silnych-ludzkich-magów-nie-wyróżniających-się-prawie-niczym?
Mimo wszystko będzie jeden punkt za to, że w ogóle status jest w jakimś sensie nowy; dlatego wynik to 2/10, bo minimalną oceną jest jeden.

Wynik końcowy: 17pkt, ocena 2,5
I słowo komentarza: życzę na raz następny lepszych wyliczeń, bo one głównie ściągają ocenę jednostki w dół, pozostaje jeszcze kwestia fabularyzacji, ale wyczucie w tej dziedzinie trudniej sobie wyrobić.
_________________
 
 
ArcyImperialist 
Chłop
Wielki Inkwizytor



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 10
Wysłany: 2010-10-16, 20:42   

Masz rację, ja też będę oceniać. :mrgreen:

Klimat 5\10
Jednostka ta według mnie pasuję do Nevendar, jest całkiem klimatyczna ale to poprostu mag który jest nieco silniejszy od Białego Czarodzieja, i ma porażenie.Ale efekt i animacja ataku była świetna (według mnie),dlatego daję 5.

Balans 4\10
250pż to tyle samo co 5-poziomowy święty mściciel a on jest wojownikiem.
Obrażenia są w porządku,porażenie też.No ale ma też mniej inicjatywy co wyrównuje szansę. Za balans daje 4.

Użyteczność:8\10
Niszczyciel mógłby być użyteczny w walce o Stolice, dzięki porażeniu, i dużej ilości życia.Do zwykłych walk też by się nadawał dzięki swoim ochronom.
Do tego mógłby zadawać spore obrażenia, i pomagać porażeniem. Więc byłby całkiem użyteczny. ;-)

Oryginalność:2\10
Mimo wszystko mag nie jest oryginalny. Poprostu mocniejszy biały czarodziej z porażeniem i masą hp.Więc oryginalnością nie zachwyca, ale zawsze lepszy niż mój bandyta.

Wynik końcowy : 19pkt, ocena 2,5

Jednostka według mnie ciekawa,ale mogłoby być lepiej.

[ Dodano: 2010-10-16, 21:06 ]
Przynależność: Neutralni
Drzewko rozwoju: brak

Nazwa jednostki: Strażnik Piekieł

Opis jednostki: Strażnik Piekieł pilnuje bram do królestwa Bethrezena. Mało kto go widział, a jeszcze mniej osób przeżyło spotkanie z nim. Posiadają ogromną siłę,
a kiedy wpadną w szał nic ich nie powstrzyma...

Dodatkowe tło fabularne: Strażnicy piekieł zostali stworzeni przez Bethrezena wiele tysięcy lat temu, w wyniku wojny z Górskimi Klanami którzy chcieli zniszczyć Piekielną Świątynie Bethrezena. Strażnicy Piekieł od tej pory pilnują bram tej świątynie i pilnują aby nikt nie powołany tam się nie dostał.
Opis wyglądu: Strażnicy Piekieł to jednostki 2-polowe.Są ciemno czerwoni a ich ciało całe płonie. Zamiast włosów mają jarzący się pomarańczowy płomień.Na ich twarzy znajdują się blizny po walkach,a oczy są koloru jasno-czerwonego.Ich nos jest krótki i gruby,a za wargami chowa się szereg ostrych jak brzytwa zębów.Ich uszy są twarde i zwisają do dołu.Jedno z uszu jest postrzępione.Jest umięśniony i wielki.Dłonie są sporych rozmiarów a palce zakończone są ostrymi szponami, o kolorze szarym.Przez szyję ma przewieszony amulet którego zawieszką jest czaszka, na której wymalowany jest demoniczny znak.Korpus ma w tatuażach przedstawiających cierpiących ludzi i krasnoludów a po samym środku wymalowany jest Szpon przypominający Pazur Bethrezena.Nogi ma masywne, i z wymalowanymi na nich płomieniami.Jego stopy mają długie zakończone ostrymi paznokciami palce.


Poziom: MAX \ bardzo potężny. Mógłby służyć za bossa.
PD: MAX
PŻ: 800
Pancerz: 20
Odporności: ogień
Ochrony: umysł

Atak: Płonący topór\Oparzenie
Szanse: 80%\75%
Obrażenia: 200\45
Źródło: Oręż\Ogień
Inicjatywa: 50
Zasięg: sąsiednie jednostki
Cele: 1
Wyjaśnienie dlaczego taki słaby balans. Ponieważ nie odpowiadałby za normalną jednostkę, tylko jako potężny boss, i chciałem żeby pokonać go w stanie była tylko silna drużyna. :-D
_________________
Disciples 2 : Bunt elfów kox
Disciples 3 : żal xD
 
 
RacaRomana 
Chłop
Wymysł Alchemika



Wiek: 26
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 15
Wysłany: 2010-10-17, 00:02   

Przynależność: Hordy Nieumarłych
Drzewko rozwoju: Poprzednia forma - Widmo

Nazwa jednostki: Wiła
Opis jednostki: Kobiety bestialsko zabite w czasie wojny, którym nigdy nie dane było nie zaznać ciepła mężczyzny z własnej woli, po latach mszczą się na swoich katach, sukcesywnie odbierając im potomków.

<Jeśli masz słabe nerwy/przed chwilą jadłeś jajecznicę, pomiń tą część>
Dodatkowe tło fabularne: W Nevendarze w czasie niezliczonych bitew i rzezi, cierpieli nie tylko żołnierze czy królewskie rody. Największymi ofiarami, byli mieszkańcy małych bezbronnych osad na trasie marszów wrogich wojsk. Kto nie zdążył uciec, zostawał wbity na pal, dla zapewnienia samej tylko rozrywki znudzonych wędrówką wojowników. Jednak nadal skuteczną przestrogą jest opowiadanie o pewnym pododdziele, który wtargnął do karczmy w jednych z takich wsi, wyrżnął karczmarza i jego synów, pozostawiając tylko jego córkę na dłuższą chwilę przy życiu. Ta przyrzekła im przed męczeńską śmiercią, że już nigdy nie zhańbią w ten sposób żadnej kobiety. Upili się do upadłego. Na drugi dzień, wybuchło ogromne przerażenie wśród nich, gdy o poranku odruchowo któryś z towarzyszy próbował podrapać się po klejnotach. Z garnka gotującego się na ognisku pobiegał przyjemny zapach dobrze przyprawionego mięsa. Obok stał głównodowodzący kompani i łowiąc coś łyżką, rzekł przewracając błędnie oczami po wszystkich:
-Słowo się rzekło, może jajeczko?

Opis wyglądu: Młoda kobieta o kruczoczarnych włosach okrywających jej nagie ciało. Oczy ma zamknięte, zasłonięte opaską, z nich i uszu widać gęste pasemka zaschłej krwi. Żuchwę ma w nienaturalnej pozycji, skrajnie przekręconą, prawie że do ucha. Mimo, iż jest duchem, widać na niej liczne, nie mające czasu się zagoić przedśmiertne blizny. Obie ręce ma z tyłu skrępowane, trzymają drewniany pal, który dotyka ziemię pod nią.
W czasie ataku, Wiła ulatnia się w powietrzu, w koło słychać tłumione wrzaski i płacz ostatnich chwil życia nieumarłej istoty. Upiór powraca na swe miejsce, a cel ma omamy, że po nie właściwej stronie walczy.

Poziom: 3
PD: 925
PŻ: 145
Pancerz: -
Odporności: Śmierć
Ochrony: Brak

Atak: Dezorientacja
Szanse: 75%
Obrażenia: 0
Źródło: Umysł
Inicjatywa: 20
Zasięg: Dowolna jednostka
Cele: 1
Dodatkowe informacje: Efekt dezorientacji powoduje, iż jednostka losowo atakuje siebie, bądź sojusznika (sojuszników, jeżeli ma atak na 6 pól) ze swojego rzędu, zadając połowę swoich obrażeń i poświęcając turę.
Wyjątki: Strażnicy stolic oraz jednostki nie zadające obrażeń - efekt paraliżu
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-17, 10:03   

Komunikat

    Prosiłbym o dawanie znać przez użytkowników, że dodali do starego posta opis nowej jednostki - najlepiej po prostu skasować stary post i wrzucić nowy zawierający zarówno recenzję jak i opis.

    W przypadku ArcyImperialista akurat wielkiej różnicy to nie robi, a czemu? A no temu, że jednak uważam, że wrzucanie jednostek dla których się pisze, że "on jest taki silny bo to miałby być boss/bardzo potężny przeciwnik" jest nieco niewskazane. Raz, że wtedy nie można oceniać balansu, dwa, że nie da się oceniać użyteczności.
    Takie obchodzenie trudności zamiast stawianie im czoła, ja jestem przeciwny.


Recenzja Wiły


Klimat 8/10
Opis wyglądu pozwala sobie pięknie zwizualizować taką, na swój sposób makabryczną, poczwarę i to w naprawdę mrocznej odsłonie, w sam raz pasującej do reszty umęczonej, nieumarłej zgrai. Byłby z tego świetny model i animacja ataku.
Dodatkowe tło fabularne nie miażdży oryginalnością, ale jest bardzo solidne, daje poczucie logiki w tym wszystkim.
Mankamentem jest rozbieżność na linii opis - tło fabularne - atak; mamy tutaj kolizję "sukcesywnego odbierania potomków" z pozbawianiem przyrodzeń i kierowaniem ludzi przeciwko swym kompanom.
Plus za model, animację ataku, jej wygląd i nawiązanie (dość przekorne) do wierzeń słowiańskich. Ale to jeszcze nie jest idealne, więc ocena nie będzie maksymalna.

Balans 8/10
Ciężka sprawa, bo w porównaniu z Cieniem wygląda niesamowicie porządnie, ale przy Legionowych czarownicach zdaje się bardzo silny. Z drugiej jednak strony jest to atak jednorazowy (nie ma efektu przez wiele tur). Na pierwszy rzut oka człowiek myśli "no łał, balans świetny", ale jak się wczytać, to zaczyna wyglądać mniej kolorowo. Na pewno, dla samego bezpieczeństwa, obniżyłbym Pż o blisko 20 punktów i zwiększył nieco Pd. Nie są to jednak wielkie zmiany, dlatego ocena będzie wysoka, ale, jak w przypadku klimatu, nie mogę jej wymaksować.

Użyteczność 10/10
Tutaj chyba nie muszę mówić, że jest to wręcz obscenicznie mokry sen każdego gracza Hord i nie tylko. Wyłączamy na moment wrogą jednostkę i jeszcze bruździmy po jego drużynie. Bardzo, bardzo potężna we wszystkich niemal ustawieniach jednostka, na której celność można nieco psioczyć, ale jednak maniaków tego specjału znalazłoby się bez liku.
Nie mówiąc już o tym, do jak białej gorączki doprowadzić może walka z czymś takim.

Oryginalność 7/10
Oryginalność fabularna jednostki jest na stereotypowym dla nieumarłych poziomie, tj. mamy skrzywdzoną istotkę która się za tę krzywdę chce mścić. Więc tutaj absolutnie poprawnie.
Lepiej wygląda sprawa z oryginalnością ataku, który jest zmyślny i naprawdę fajny, ale jednak nie robi to całej jednostki. Taka ok oryginalność, na jakieś 7 punktów, bo atak jest przemyślany i świeży.

Wynik końcowy: 34pkt, ocena 4,5
_________________
 
 
MachaK 
Barbarzyńca
Mojra Nevendaaru



Wiek: 105
Dołączyła: 27 Maj 2007
Posty: 936
Skąd: Popielisty wschód
Wysłany: 2010-10-18, 19:02   

Przynależność: Neutralny - ludy moczar

Nazwa jednostki: Ameba
Opis jednostki: Ameby to wysoce potężne bezkręgowce, żyjące głęboko w bagnach. Niektóre z nich zostały oswojone przez Jaszczuroludzi i służą im jako zwierzęta pociągowe lub bestie wojny.
Dodatkowe tło fabularne: Wiele bitew w ostatnich wojnach i powstaniach miało miejsce na bagnach. Dostarczony w ten sposób surowiec przysłużył się rozwojowi prostych form życia. Kiedy owe formy się rozwijały wpadły w oko Ashglisgi, zatem ona dała im impuls rozwoju, wyrywając je z naturalnego biegu. Znalezione i oswojone okazały się świetnymi "końmi pociągowymi" oraz bestiami wojny. Siła ludu moczar znacząco wzrosła, tak ekonomicznie jak i bojowo.
Opis wyglądu: Wielki mięczak z czterema wypustkami z frontu oraz kilkoma oczami dookoła ciała. Istota jest nieregularna, z lewej strony większa niż z prawej. Każde oko innego kształtu i koloru. Kolor skóry jest podobny do budyniu truskawkowego, sama skóra jest poorana niebieskimi i zielonymi żyłkami. Podczas ataku z wypustek wysuwają się prędko macki o kolorze ciemniejszym niż całe ciało.

Poziom: 2, dwupolowy
PD: 1200
PŻ: 350
Pancerz: 0
Odporności: woda
Ochrony: brak
Atak: uderzenie mackami / Obniżenie INI
Szanse: 80% / 60%
Obrażenia: 80 / -10
Źródło: broń / woda
Inicjatywa: 30
Zasięg: sąsiednie
Cele: 1

~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-

Ocena: Wiła

Klimat 9 / 10
Jednostka bardzo mi się podoba. Fabularnie nie ma się do czego przyczepić a historyjka jest bardzo pomyślna. Ładnie łączy się z moją wizję jednostek Hordy (zwłaszcza z żeńskimi jednostkami) więc idzie Ci to na plusa. Historyjkę będę musiała gdzieś zapisać, bo nadaje się na wiele okazji. ;}

Balans 5 / 10
Niestety, ale mimo wszystko jednostka jest bardzo potężna. Jej ataki byłyby perfidnie wykalkulowane na jednostki z podwójnym atakiem, lub atakiem ze specjałem (Żądlec np.) a w przypadku na natrafienie z armią lepiej rozwiniętą daje przewagę. Fajnie jest patrzeć, jak wrogi gobliński szaman niszczy gobliny ork mocno rani orków, ale nie jest już tak fajnie, jak twój najęty Cyklop atakuje twojego bohatera - maga. Nawet te 75% niewiele pomaga, bo mimo wszystko, w D2 szanse na trafienia są większe niż w D:SL przy takim samym procencie trafienia.

Użyteczność 10 / 10
Jednostka jest bardzo użyteczna co już mówił Vozu i nie mam już nic do dodania.

Oryginalność 5 / 10
Cóż, sprawa jest prosta - po zapoznaniu się z kilkoma opowiastkami z żeńskimi duchami w tle oraz z pacyfistycznymi trendami we współczesnej myśli politycznej znajdzie się ktoś kto będzie robił taką spiralę nienawiści. Nawet jeżeli Twoja myśl narodziłą się z czegoś innego to i tak wielu będzie to odbierało jako taki krótki manifest o pokoju i tolerancji.

Wynik: 29 pkt.; ocena: 3,5
_________________
Szaleństwo jest bramą, po której znajduje się nieśmiertelność. Nieśmiertelni mają wgląd na czas i przeznaczenie, a mając wgląd ma się też wpływ. Poddaj się władzy Mojrom, byś się nie rozpadł.
 
 
superwojtek 
Wtajemniczony
Pogromca Zła



Wiek: 24
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 77
Skąd: Danków
Wysłany: 2010-10-19, 19:36   

Ocena Ameby
Klimat 4/10
Jednostka średnio pasująca do Ludu Moczarów. Powinna mieć lepszy opis.

Balans 8/10
Balans nawet dobry w porównaniu z innymi dużymi jednostkami drugiego poziomu, tyle że nie powinna mieć obniżenia INI.

Użyteczność 7/10
Jednostka bardzo użyteczna przy walce z wrogami o wysokiej inicjatywie (wyjątek: Strażnik Stolicy). Tylko mało postaci atakuje wodą, więc odporność się przyda tylko przy walce z Górskimi Klanami.

Oryginalność 2/10
Słaba oryginalność, tylko obniżenie INI ze zmienionym źródłem.

Wynik: 21 pkt. Ocena: 2,5
 
 
 
Raven 
Nosferat
Wieczny Bluźnierca



Wiek: 25
Dołączył: 22 Gru 2009
Posty: 772
Skąd: Tar Al'naihme
Wysłany: 2010-10-20, 12:05   

Klimat 7/10
Jednostka idealnie pasuje do ludu moczar i dość ładnie scharakteryzowana. Jednak nazwę bym zmienił bo ameba kojarzy się raczej z maleńkim pierwotniakiem. Skoro stała się potężną bestią powinna przyjąć inną nazwę.

Balans 10/10
Może się nie znam ale według mnie balans został zachowany.

Użyteczność 10/10

Oryginalność 8/10
Może i nie jest to jakoś szczególnie odkrywcza jednostka jednak na pewno byłaby mile widziana. Okrutnie mało jest przedstawicieli ludu moczar a taki dwupolowiec zdecydowanie dodałby im trochę kolorytu gdyż teraz wydają mi się tacy bezbarwni.

Wynik: 35 pkt. Ocena: 4,5
_________________


Jam jest Hermes
Który własne skrzydła pożerając
Oswojon zostałem
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2966
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-10-20, 18:04   

Przynależność: Neutralni: Ludzie
Drzewko rozwoju: Brak / Łucznicy
Nazwa jednostki: Elitarny Zabójca

    Opis jednostki: Najskuteczniejsi szpiedzy i zabójcy z Verzillinu wcielani są do przybocznej gwardii Lady Ambrielle.

    Dodatkowe tło fabularne: Ci najsprawniejsi członkowie imperialnego wywiadu są starannie wyławiani przez doradców Ambrielle i poddawani dodatkowym szkoleniom. Zdarza się, iż nie wytrzymują proces uodparniania na trucizny oraz prowadzone we współpracy z Inkwizycją wzmocnienia psychiczne. Ci jednak którzy ukończą próby stają sę tajną bronią Lady Ambrielle budzącą strach nie tylko we wrogich szeregach ale i szlacheckich komnatach imperium.

    Opis wyglądu: Postawa podobna do Imperialnego zabójcy ten jednak ubrany jest w pozbawiony jakichkolwiek ozdobników czarny strój, a włosy ma ścięte na zaledwie kilka milimetrów. Uzbrojony jest w jeden sztylet, który w chwili ataku obu ręcznie wbija w kark przeciwnika.


Poziom: 5
PD: 1500
PŻ: 150
Pancerz: Brak
Odporności: Trucizna
Ochrony: Umysł

Atak: Sztylet / Zgładź
Szanse: 85 / 20
Obrażenia: 80 / KO
Źródło: Oręż / Oręż
Inicjatywa: 65
Zasięg: Dowolna jednostka
Cele: 1

Zgładź - odpowiednik złodziejskiego Zamorduj, natychmiast uśmierca jednostkę; nie działa na strażnika stolic.

*** *** *** EDYCJA *** *** ***

Śmiało macie okazje zjechać admina :-D nie obrażę się i postaram nie mścić.

Taka mała uwaga: temat jest w dziale o DIII i powstał (pierwowzór) na długo przed ujawnieniem nowego sposobu przedstawiania statystyk, czy nie byłoby bardziej właściwe użyć nowej skali charakterystyk :?: Przynajmniej w kwestii odporności bo te pozostałe jak moc itp są zupełni niepotrzebne.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Vozu 
Mara
The Deergineer



Wiek: 27
Dołączył: 09 Kwi 2008
Posty: 2265
Skąd: Witchwood
Wysłany: 2010-10-20, 18:11   

Wydaje mi się, że skoro z dawna już stał się ten temat zbiorem opisów jednostek wedle schematu DII, to nagła zmiana nie jest wskazana. Zwłaszcza, że specyfika statystyk w D3, a przede wszystkim jakieś pojęcie o tym kiedy są zbalansowane a kiedy nie, jest obca użytkownikom (to ostatnie to nawet projektantom samej gry jak dało się zauważyć) więc zaniżyłoby to chyba wiarygodność ocen i wykluczyło z zabawy część osób.
_________________
 
 
Fergard 
Rycerz piekieł
Już nie emo półdemon



Wiek: 23
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 188
Skąd: Czy to ważne?
Wysłany: 2010-10-20, 19:16   

Hmm... A więc spróbuję ocenić owego zabójcę Vogela.

Klimat: Nie znam owej Lady, ale sam klimat zdaje się być zachowany. Strój - nie wiedzieć czemu - kojarzy mi się ze skazańcem, a nie elitarnym zabójcą i przez to nieco zaniża moją ocenę(Prawie łysa glaca dodaje do tego "skazańcowatego" image) 7/10.

Balans: Jako neutral może mieć pewne wariacje odnośnie hp, obrażeń i tym podobnych, co mu nie umniejsza, natomiast jego specjalna zdolność wydaje mi się być ogromnie wręcz przekozaczona, i to pomimo niezwykle niskiej szansy trafienia. Nie jest aż tak straszny dla Hord, ale perspektywa zdjęcia wysokopoziomowego bohatera/arcywampira/arcylisza/odcienia jednym uderzeniem jest tym realniejsza, że Hordy nie posiadają jednostki zdolnej do skontrowania(Nie mylić z neutralizacją) owego stworka. Dla każdego gracza będzie niesamowitym wręcz powerupem. Wydaje mi się też, że 1500 to trochę za mało dla stwora poziomu 5. 2/10.

Użyteczność: Perspektywa walki z nim może być nieprzyjemna, gdyż jest on w stanie spokojnie uszkodzić drużynę każdego poziomu. Za to w rękach żywego zawodnika jest niesamowicie wręcz potężnym wsparciem, nawet pomimo tak niskiej szansy zadziałania jego specjalnej zdolności(Od czego są eliksiry?). 9/10.

Oryginalność: Sam fakt, że jest on neutralnym strzelcem i posiada własną umiejętność dodaje do oceny, ale wizualnie nie jest niczym ciekawym. Ot, wariacja Imperialnego Zabójcy. 7/10.

Ocena końcowa: 25 pkt, 3(Ups, trochę nisko).
_________________
Your hope ends here... And your meaningless existence with it!
 
 
 
Vogel 
Ochrzczony Ogniem
Disciples of evil



Wiek: 33
Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 2966
Skąd: Temperance
Wysłany: 2010-10-20, 21:32   

Okrutniku :!: Wygląd jest niedopracowany bo to część, której nie miałem zaplanowanej i pisałem na kolanie. Nie mniej jednak gdzie Ty widziałeś czarne stroje więzienne :?: Widziałem je już w różnych kolorach ale tym nigdy, poza tym krótko ostrzyżonego nie złapiesz za włosy to nie estetyka a element obronny.

Pisze jednak w innej kwestii mianowicie tego
Fergard napisał/a:
natomiast jego specjalna zdolność wydaje mi się być ogromnie wręcz przekozaczona

przypominam iz zwykły złodziej prowadzony przez Mistrza Gildii ma dokładnie taka sama umiejętność odznaczająca się jednak znacznie większymi szansami powodzenia bo sięgającymi aż 50%. Dodatkowo jednostka ma mało HP więc bardziej prawdopodobne jest że zginie niż trafi KO.
_________________
Hańba tym, którzy nazywają nas okrutnikami, odwracają oczy od stosu i zasłaniają uszy broniąc się przed krzykiem heretyka.
Albowiem smród jaki czują jest zapachem grzechu opuszczającym jego ciało, czując go poznajemy chorobę jaka toczy naszą duszę i pomaga się z niej wyzwolić.
Słuchając poznajemy ogrom łaski jaką kieruje ku nam Wszechojciec, albowiem nie jest to krzyk bólu a ekstazy przekraczającego wrota niebios.
 
 
 
Fergard 
Rycerz piekieł
Już nie emo półdemon



Wiek: 23
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 188
Skąd: Czy to ważne?
Wysłany: 2010-10-20, 21:40   

1. Napisałem, że mi się KOJARZY ze strojem więziennym, nic więcej.
2. Co do zdolności Złodzieja:
a) Tylko przez Mistrza Gildii.
b) Nie w czasie walki.
c) Złodziej ma 50 hp mniej(Krasnoludzki ma tyle samo, elfi - chyba 15 mniej, nie jestem pewien).

Przepraszam za okrucieństwo, naprawdę, ale - cóż poradzić - tak się stało :)
_________________
Your hope ends here... And your meaningless existence with it!
 
 
 
Athelle 
Pan Lasu
Upadły Władca



Wiek: 27
Dołączył: 05 Sty 2007
Posty: 2124
Skąd: Ognisty Gaj
Wysłany: 2010-10-20, 22:48   

Szanse powodzenia akcji złodzieja zalezą od poziomu wroga (jego statystyk), poza tym złodziej zawsze zabija najsłabsza jednostkę w skladzie (a nie wybrana jak w tym przypadku). Kiedys prowadziłem z Vozem dyskusje na temat podobnych efektow... i stwierdził, ze nawet 5-10% szansa na zabicie jednostki to manewr bardzo psujacy jakikolwiek balans. Tym bardziej, ze jednak skala losowosci w grze powinna zostac w jakis proporcjach zachowana. Efekt moim zdaniem również, jest zbyt silny.
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   

Podobne Tematy
 
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
theme by michaczos.net & UnholyTeam
Tajemnice Antagarichu :: Heroes of Might & Magic 1,2,3,4,5,6 Forum