Pojedynek miał być rozgrywany na zasadach turniejowych dlatego pytam o takie rzeczy. A co do mapy to logicznie uznałem, że powinna być przynajmniej 2x większa. Sklepy, wieże magiczne itp. oczywiście także dochodziły do tych pytań. A przypomniałeś mi chyba o najistotniejszym pytaniu, mianowicie czy powinni być trenerzy? A w przypadku najemników to jakie jednostki do najmowania?
Po pierwsze jest strasznie geometryczna, ale to jest lekki zarzut, bo wrażenia wizualne jak wiadomo w przypadku mapek turniejowych są zdecydowanie drugorzędne.
Mapę przejrzałem pobieżnie ale jest na niej kompletny dysbalans pod względem dostępnego expa, za dużo jednostek żeby się połapać jakie to będą różnicę, ale najlepszy przykład, że w jednych ruinach był moloch z berserkerem, a u innej rasy Lodowy Olbrzym z Weteranem. Ogólnie wyjdzie spora różnica expa.
Po drugie, składy są masakrycznie expodajne, a na mapie jest mało złota, żeby nadążyć za tempem będzie trzeba blokować jednostki. Mi się to nie podoba.
W wieżach magicznych jest jakiś misz-masz magiczny, najlepiej po jednej stronie dać czary Legionów i Hord, a po drugiej Imperium i Klanów czy coś takiego.
Kolejna sprawa, że sojusz Legiony i Hordy przeciw Klany i Imperium... Cóż, dość powiedzieć, że nie ma tutaj pola do popisu drużynowego. Imperium i Klany łącznie mogą się zbuffować jak szaleni, niby w odpowiedzi Legiony i Hordy mogą mocno walnąć klątwami, ale wiadomo, że to nie to samo. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby Hordy i Imperium vs Legiony i Klany, czy tam Legiony i Imperium vs Hordy i Klany.
Kolejna sprawa, ze mapa jak na tylu zawodników jest strasznie mała, nawet pomimo olbrzymiego tłoku jaki wywołuję ta masa neutralnych składów, których jest aż za dużo.
Mogę się tylko domyślać ile musiałeś włożyć pracy w przerabianie aż tylu składów, bo większość z tego co widziałem nie ma standardowych statystyk, ale mapa generalnie wydaje się być do gruntownej zmiany. Może ja sam się postaram coś zrobić, ale najpierw muszę skończyć mapę 1 v 1 v 1, która niedługo powinna się ukazać. Już byłaby skończona gdyby nie właśnie to balansowanie składów, które jest kluczowe. W końcu wszyscy powinni mieć podobne ilości expa do zdobycia.
Moje uwagi w większości się pokryją z tymi Saemiela, ale może jednak coś nowego uda mi się napisać
1. Rozmiar mapy: robienie mapy dla 4 graczy o tym rozmiarze to jakaś pomyłka. Być może poprzez to chciałeś zapewnić większą dynamikę gry. Ale Ci się to nie uda. Pierwsze 20 tur to będzie walka przeciw neutralom i zbieranie kasy na budynki. Wskrzeszenie nawet jednej jednostki już 2 poziomu będzie wyzwaniem i poważnym opóźnieniem. Ale rozumiem, że na takie mapie jest niemożliwym umieszczenie odpowiedniej ilości surowców dla 4 graczy.
2. Strażnicy: Na ile ustawiłeś staty strażników? Bo te, które ja widzę (225 PŻ, 50 pancerza od stolicy i obrażeń), mogą zależeć od moda Ellego. Jeśli zaś Ty je tak ustawiłeś, to jest to pomyłka. Przy takiej ilości i rodzaju składów nawet pozostawienie im normalnych statów (strażnikom) nie jest przegięciem. Przecież taki imperialny zabójca będzie awansował co walkę.
3. Balans: no on leży i kwiczy, tego raczej nie będę tłumaczył, bo nie ma co.
Ale jest parę rzeczy, które mi się podobają.
1. Geometria map: dla kogoś to może być minus, ale dla mnie to jest ogromny plus. Mapa do multi ma być wyważona , a nie być 8 cudem świata pod względem piękności.
2. Dość duża ilość jednostek atakujących od żywiołu i w tylnie jednostki: dzięki temu taki gracze Hord czy też Imperium nie będą bezproblemowo latać sobie po mapie.
Stwórz większą mapę, lepiej zbalansuj i bedzie wsio haraszo
A co do sojuszu: pamiętaj Saemiel, że błogosławieństwa tego samego poziomu się nie sumują, a klątwy tak.
A co do sojuszu: pamiętaj Saemiel, że błogosławieństwa tego samego poziomu się nie sumują, a klątwy tak.
Nie sumują się te same zaklęcia, niezależnie, czy jest to klątwa czy wzmocnienie. Na drużynę nie da się rzucić dwa razy ani Chronosa ani Lodowej tarczy, ale dwa zaklęcia o tym samym działaniu a różnej nazwie powinny się sumować, np imperialna Siła i krasnoludzka Siła Vithara powinny dać łącznie +20% do obrażeń, i na tej samej zasadzie Klątwa Nygraela i Cursa Demoneus winny łącznie nałożyć modyfikator -30% do obrażeń. Chyba że mam nieaktualną lub błędną wiedzę na ten temat.
Jest tak jak napisał Vozu. Sprawdziłem, żeby mieć 100% pewności. Wzmocnienia czy klątwy sumują się. Wiadomo, że nie można dwa razu rzucić na siebie tego samego błogosławieństwa, ale kombinacja Siła + Moc Vithara już jest dozwolona. Tutaj akurat nie masz racji :P
Moim zdaniem rozgrywka może wyglądać po prostu ciekawiej jeśli jeden gracz będzie mieć wzmocnienia a drugi klątwy, oboje będą się uzupełniać, powinno to być po prostu ciekawsze.
Opieram się na opinia Vogela, który kiedyś pisał, że błogosławieństwa się nie łączą i na swoich doświadczeniach z pierwszej misji Klanów, gdzie można rzucić albo siłę, albo Vithara. Ale nie sprawdzałem, czy zaklęcia od dwóch graczy się nie kumulują, więc i może macie rację
Wiszu zrobiłem kompletny test, tak samo jeden gracz może rzucić na siebie Siłę i Moc Vithara jak i jeden gracz może rzucić jedno z tych zaklęć, a następny kolejne.
Jeśli masz inaczej to jest dziwna sprawa, w każdym razie u mnie jest tak jak napisałem wyżej. Ale dobra, bo się z tego powoli offtop zaczyna robić, to lepiej zakończyć dyskusję na ten temat ;)
Byłbym bardzo chętny do gry, jednak mam pytanie, czy do ew. gry w takim turnieju byłaby wymagana oryginalna kopia czy też wystarczy, że host będzie miał oryginała CD w napędzie, a reszta się dołączy bez płyty na niekoniecznie oryginalnych wersjach?
Ok. A jeśli chodzi o wersję gry? Jest tylko jedna czy zostały wydane jakieś patche? Z tego co wyczytałem, do gry na multi używaliście jakiegoś programu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum