Jak wiadomo Strażnicy stolic mają być w DH sporo inni, głównie po to, aby zdobywanie stolicy nie polegało na natłuczeniu ogromnego poziomu, wywaleniu wszystkich wspomagaczy na drużynę, sparaliżowaniu Strażnika i klepaniu kilka minut atakami o minimalnej skuteczności.
Pojawiły się dwie propozycje kreowania Strażników, jedna moja, druga Saego. Obie są szkicowe, więc dosłowne rozumienie nie jest do końca wskazane (chociaż wartości u mnie są raczej ok; ale należy brać pod uwagę, że Sae pokazał tylko na jednym, chociaż pomysł jest ogólnie dla wszystkich), więc patrzcie głównie na ideę. A potem odpowiedzcie na pytanie, która opcja jest lepsza i powinna znaleźć się w DH waszym zdaniem?
Wersja Saego
Ograniczenie to liczba użyć danego ataku w bitwie.
Atak: Krzyk potępionych
Źródło: Umysł
Cel: 8
Zasięg: Wszystkie jednostki
Efekt: Strach
Celność: 45%
Ograniczenie: 1
Atak: Żar piekieł/poparzenia
Źródło: Ogień/Ogień
Cel: 8
Zasięg: Wszystkie jednostki
Obrażenia: 10/70
Celność: 80%/90%
Ograniczenie:2, przerwa 2 kolejki
Atak: Przepełnienie
Źródło: Życie
Cel: 1
Zasięg: Wszystkie jednostki
Obrażenia: 300
Celność: 100%
Ograniczenie: 4, działa tylko na jednostki z makymalną ilością hp.
Atak: Święty gniew lub Uzdrowienie
Obrażenia: 7 (oba ataki)
Źródło: życie
Trafienie: 95% lub 100%
Inicjatywa: 9
Zasięg: wszystkie jednostki
Cele: 8
Łaska(aktywne)
Wybrany sojusznik natychmiast awansuje o poziom, zmieniając archetyp zgodnie ze wzniesionymi budynkami (jeżeli nie ma odpowiedniego, umiejętność nie ma efektu) lub jedynie awansując, gdy jest zablokowany w rozwoju lub zakończył rozwój budynkowy. Awans wywołuje pełne uzdrowienie i obowiązuje tylko w obecnej walce. Koszt Ap jest zależny od poziomu jaki osiągnie jednostka.
Światłość wiekuista(pasywne)
Na początku każdej tury pozwala wydać Ap na rozproszenie dowolnego specjalnego efektu z wybranej jednostki. Jeżeli wybrano sojuszniczą istotę nie będącą Myzraelem, możliwe jest ponowienie akcji na innym celu.
Atak: Grom Vithara/Roztrzaskanie
Obrażenia: 8/-20 pancerza
Źródło: życie/życie
Trafienie: 95%/80%
Inicjatywa: 9
Zasięg: wszystkie jednostki
Cele: 8
Lodowa trumna(aktywne)
Zamyka wskazaną jednostkę w lodowej trumnie mającej 15 PŻ; dopóki nie zostanie ona rozbita, wróg traci swoje kolejki. Zniszczenie trumny jest możliwe za pomocą skierowania na nią przez wroga ataków jego jednostek.
Dar Wiecznej Kuźni(aktywne)
Kopiuje wybrany przedmiot używany przez wrogiego bohatera i wyposaża weń Vithara; może on go nosić tak, jak gdyby spełniał wszystkie wymogi konieczne do tego. Kopia przedmiotu przestaje istnieć wraz z końcem walki.
Ashgan
PŻ: 23
AP: 20
Pancerz: 0
Ochrony: brak
Odporności: polimorfia, roztrzaskanie, śmierć
Atak: Wicher śmierci/Trucizna
Obrażenia: 7/3
Źródło: życie/życie
Trafienie: 95%/80%
Inicjatywa: 9
Zasięg: wszystkie jednostki
Cele: 8
Prastara klątwa(aktywne)
Rozprasza efekt dowolnego eliksiru lub zaklęcia na danej jednostce, po czym ma 80% szans dla każdej innej jednostki będącej pod wpływem tego efektu, że również go usunie. Jeżeli rozproszeniu uległy co najmniej 3 dodatkowe efekty, Ashgan zyskuje dodatkową turę.
Widma Alkmaaru(pasywne)
Rozprasza dowolny efekt działający na dowolną jednostkę za każdym razem, gdy jakakolwiek istota poniesie śmierć.
Atak: Nieczyste uderzenie
Obrażenia: 11
Źródło: życie
Trafienie: 95%
Inicjatywa: 9
Zasięg: wszystkie jednostki
Cele: 8
Apostazja(aktywne)
Wszystkie wrogie jednostki otrzymują obrażenia od ognia, z szansą trafienia 80%, za każdy pozytywny efekt na nie działający. Jeżeli średnie zadane obrażenia wyniosły 4, Ashkael zyskuje dodatkową turę.
Męki piekielne(pasywne)
Gdy wroga zdolność lub atak ma nałożyć na jedną z istot dowolny status, możliwe jest zastąpienie go dwoma punktami obrażeń od ognia w zamian za Ap.
Ostatnio zmieniony przez Vozu 2010-08-04, 19:31, w całości zmieniany 2 razy
Ode mnie jeszcze słowo, ograniczenie ilości ataków możliwe jest zastąpienie kosztem w AP i w takim wypadku strażnicy mielby pulę AP, podobnie jak w pomyśle Voza. W każdym razie przy mojej propozycji chodzi głównie o to, że strażnicy są pozbawieni jednego mocnego trzaśnięcia ze źródłem życia, mają tylko opcjonalne ataki.
Saemiel przydałby się jeszcze standardowy nielimitowany atak.
Vozu napisał/a:
Vithar
Obrażenia: 8/-20 pancerza
Zdejmowanie pancerza kumuluje się po kolejnych atakach
Wydaje mi się, że stolice Imperium będzie trudno zdobyć.
Ogólnie opowiedziałbym się chyba bardziej za wersja Voza ale to tylko z tej przyczyny, że jest prostsza i nie trzeba przy niej siedzieć z kartka i liczyć ile tur jeszcze mi zostało by ponownie czegoś użyć.
Tak, Vithar sukcesywnie rozwala pancerz każdym atakiem. W sumie jest jedną z mocniejszych bestii które pokazałem, razem z Myzrealem, pozostali musieliby chyba dostać lepsze ataki niż teraz, żeby nie zostawać w tyle.
Dlatego pisałem, że można by w mojej propozycji dać koszt w AP do każdego ataku, wtedy byłoby to prostsze, bo faktycznie może takie coś być upierdliwe.
Zaś u mnie nie będzie zwykłego nielimitowanego trzepnięcia ze źródłem życie, a nawet gdyby miało się pojawić to byłoby bardzo słabe, co najmniej ze dwa razy słabsze niż u Voza.
EDIT: W takim wypadku dość mocno przybliża się to w sumie do propozycji Voza, jak tak patrzeć, ale tak czy siak dalej główny nacisk byłby na używanie tych ataków limitowanych/kosztujących AP, zwykłe uderzenie od życia grałoby jakąś rolę dopiero po wykorzystaniu tych ataków.
Mnie punkty AP bardziej przypadają do gusty, są przede wszystkim bardziej uniwersalne. Ewentualnie te dodatkowe zdolności mogłyby mieć niewielki koszt w mana co sprawi, że nieco ostrożniej trzeba by używać tych umiejętności.
A co z resztą strazników? Mroczne elfy, Alkmaar, Lud Moczar, Zielonoskórzy, Morski Lud...
_________________ The brighter light shines upon you, the darker becomes your heart.
Nom, dodatkowi strażnicy dojdą razem ze swymi rasami, zwłaszcza, że trzeba najpierw mieć dobrą koncepcję podstawową
Wprawdzie Sae już dryfuje w kierunku prawie tego samego co ja zaproponowałem, ale powiem może dla dobicia co mam jego wersji do zarzucenia
- brak "silnego trzepnięcia" ogranicza możliwości kombinowania, bo jednak to gracz winien decydować, czy chce specjalne zagranie czy coś zwykłego. Notabene, u mnie te ataki podstawowe aż tak potężne nie są
-kwestia specjalnych zagrań jest o tyle problematyczna, że Disowe ataki są, nie ukrywajmy, dość upośledzone pod względem różnorodności; nie da się zebrać jakiejś superwyjątkowej grupki efektów, dodatkowo ustalenie każdemu strażnikowi indywidualnej, unikalnej listy ataków byłoby trudne
- mimo słabszych statów, wersja Saego to nadal strażnicy bardzo podatni na dopakowane drużyny oraz wszelkiego rodzaju paraliże
-i to już tylko taka moja opinia, że zagrania u Saego są nudne co wynika po trosze z drugiego myślnika który jest w tym poście
Wlaśnie o to chodzi, że strażnicy mieliby słabsze staty ale na paraliż i drużynę która jedzie na eliksirowym dopingu albo wypasionych czarów nie miałaby tak dobrze. Właśnie o to chodzi, że wystarczy wymyślić odpowiedni atak i można na prawdę wiele tutaj zdziałać. Dam jeszcze parę przykładów ataków może, bo te wcześniejsze były dość zwyczajne, nie licząc tego ze strachem.
Bez jakichś ładnie brzmiących nazw, bo nie mam siły chwilowo ich wymyślać.
Atak: Ograniczenie leczenia
Źródło: Życie
Cel: 8
Efekt: Leczenie -50%
Atak: Zmycie
Źródło: Życie
Cel:8
Efekt: Usuwa efekty rzuconych zaklęć na jednostki
Atak: Samowzmocnienie
Źródło: Życie
Cel 1 (sam strażnik)
Efekt: Dodaje odporność na paraliż i skamienienie.
Przy czym jeśli ktoś myśli, że Zmycie jest przegięte to niech sobie pomyśli, że Legiony i Hordy muszą zdobywać stolicę bez dopingu w postaci czarów. Oczywiście mają paralizatorów, ale jak widać to też można ominąć.
Oczywiście to są przykładowe ataki i niekoniecznie w takiej formie jaką tutaj zaproponowałem musiałby być wprowadzone.
Przy okazji pomysł Qumiego, żeby przy niektórych atakach dać koszt w manie nie jest taki głupi, w sumie można by go zastosować przy niektórych atakach.
Wiesz Sae, ja bym powiedział tak, że po prostu u ciebie wszystko ma jedno, wąskie zastosowanie, przez co jest niezbyt toto taktyczne wszystko. Takie np. uodpornienie na skamienienie i paraliż - no dobra, wtedy nie jest na to podatny, ale jednak zużywa turę tracąc sporo i w ten sposób po prostu wdeptując część taktyki wroga w ziemię. Zabrzmię pewnie narcystycznie i nie przysporzy to z tego powodu raczej zwolenników mojej opcji, ale jednak ja zamieściłem u siebie wielozadaniowe i dosyć subtelne umiejki rozpraszające efekty ogółem, a że robią to pasywnie, to zadziałają nawet gdy Strażnik jest wyłączony paraliżem, ale jednak można tym zdejmować negatywne statusy ze swoich jednostek a pozytywne z wrogich, co daje pewne możliwości bardziej zaawansowanej taktyki. Jakkolwiek umki które pokazałem nie wszystkie są dopieszczone, Apostazja wymagać będzie drobnych zmian.
Zmycie jet OP i nie przekonasz nikogo, że nie jest, bo rozwala wszelakie wzmocnienia. Plus, Hordy i Legiony mogą brać sterydy w postaci eliksirów, więc nie są takie do tyłu.
No Imperium, Klany i Przymierze też mogą brać eliksiry. Zmycie eliksirów nie rusza toteż nie wiem w czym problem, akurat. Zwłaszcza, że czary + eliksiry to już w ogóle overpower totalny jest.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum